Het roer gaat om!

Jaja, en wel heel radicaal, maar ik ben er helemaal klaar mee, er moet gewoon wat gebeuren!
Mijn vriend heeft al een tijdje last van pijn op de borst en hartkloppingen. daar heeft hij vorige week bloed voor geprikt, nadat de huisarts had geconstateerd dat hij een hoge bloedruk heeft. Er kwam een kleine afwijking aan de lever uit… Wat het precies is moet hij van de week weer na laten kijken, we hebben echt geen idee en zitten behoorlijk in de stress! Wat dat ook met hartkloppingen te maken heeft… maarja, afwachten dus.

Ik heb zelf natuurlijk net die longembolie gehad, en hoewel dat met het bloed te maken heeft, is het natuurlijk belachelijk dat ik zo weer een sigaret heb opgestoken toen ik thuis was! Waar ben je dan mee bezig, pfff! Verslaving he?!

Ik wil al een tijdje afvallen, maar telkens komt het er niet van, en zo ook Danny, die heeft een behoorlijke buik gekregen sinds wij bij elkaar zijn, hij was in het begin bodybuilder en behoorlijk gespierd! Daar is nu echt niks meer van te zien!

Dit weekend mogen we nog genieten, en maandag is het helemaal afgelopen! Ik heb me in geschreven bij een sportschool, ik ga flink aan de lijn, en stoppen met roken! Wel veel in een keer, maar wel het beste denk ik! Zal moeilijk zijn vrees ik, maar ik ben zo super gemotiveerd dat ik echt door wil zetten!
Mijn broertje gaat in de zomer trouwen, en mijn doel is dat ik dan in een leuke jurk kan!
Wou het even met jullie delen, ben alleen al trots op mezel dat ik dit voornemen zo serieus heb, haha!
Oh ja, Danny gaat dit meer dus ook meelijnen en ook stoppen met roken, dus dat maakt het al een stuk makkelijker dan in je eentje wat ik al vaak tevergeefs heb geprobeerd!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

ach meid wat rot weer!
ik hoop dat ze snel vinden hoe en wat, en misschien zijn er medicijnen tegen die hoge bloeddruk in zijn geval? (mijn moeder heeft ze ook, en die had ook hartkloppingen zweten trillen, flauwvallen noem maar op, door die hoge bloeddruk)
heel veel beterschap!

Wat supergoed van je voornemen, En meid als je echt zo gemotiveerd bent dan lukt dat echt wel,
jullie kunnen dit! en het is voor een goed doel toch?
Sporten val je vanaf, en het is nog gezond ook,
en om over stoppen met roken nog maar niet te beginnen
roken is irritant als je sport vind ik, want dan heb je al weinig uithoudingsvermogen.
ik was toen net weer begonnen met roken (ja ik weet het, behoorlijk domme zet)
ik was gestopt toen ik hoorde dat ik zwanger was, en weer begonnen toen ik stopte met borstvoeding. echt te belachelijk voor woorden vind iedereen, maargoed ik zei altijd; ik stop voor het kindje, niet voor mezelf.
en dat was ook echt zo
ik had er dagelijks wel moeite mee, en in stress situaties had ik toch wel zin in een peuk. maargoed, heb het wel volgehouden en dat vind ik toch iets om trots op te zijn
maargoed nu zit ik ook in de fase van: zal ik gaan stoppen? ik bedoel, het kost zoveel geld tegenwoordig, (voor mijn gezondheid laat ik het op het moment nog niet… want ik ehb nog nergens last van. en ik weet dat dat zwart wit klinkt, maar dat zal wel de verslaving van het beestje zijn)

hee maarre heel veel succes! en je kunt het!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oh goed van jullie zeg. Ik ben zelf ruim 2.5 jaar geleden gestopt na 18 jaar en 2 pakjes per dag bijna. Mag ik je wel als tip geven dat je je niet moet generen nicotinepleisters te gebruiken. Die dingen zijn er niet voor niks en ze hebben mij ontzettend geholpen ondanks mijn eigen besluit om te stopppen. Je geest kan namelijk wel willen, maar je lijf zegt wat anders.

Enne ook je stofwisseling moet weer op zijn normale balans komen dus verwacht niet dat de kilo’s er meteen afvliegen. Ik ben zelf 7 kilo aangekomen, maar ik lijnde verder niet.

En met dat lijnen, verander je eetpatroon, honger jezelf niet uit. Ga ook niet op een speeddieet ala sonja waar je heel snel veel van afvalt want dan kom je ook binnen no time weer aan. Ik heb af moeten vallen door mijn suiker en dat gaat niet bijster snel maar wel gelijdelijk en gestaagt. In 6 maanden is er nu 5 kilo af en is mijn BMI van 26.8 naar 25.2 dus ik ben al een heel eind, maar er nog niet. Maar het hoeft ook niet gister. Misschien dat je dit al wist, maar zo niet dan hoop ik dat je er wat mee kan. Heel veel succes enne als het af en toe even zwaar is dan zijn wij er om te luisteren he.

Groetjes,

Michèle

Wat goed van jullie! Heel veel succes, jullie kunnen het!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Veel succes, ik rook ook en ik me er nog niet aan wagen om te stoppen, Dan schoppen ze me hier het huis uit denk ik

Weet noet of Danny medicijnen slikt want dan kunnen de leverwaardes ook anders zijn nl. Was bij mij in het zh ook. Kwam ws van de ozepam.

Enne pijn p de borst en hartkloppingen kwam bij mij door ijzerekort. Dus niet gelijk van het ergste uitgaan.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi anouk, knap van jullie hoor. Tandjes op elkaar en gaan met die banaan(zegt een rookster). Hoop wel dat het met danny met zal vallen en dat jullie nu eindelijk eens klaar zijn met dat gesukkel en van elkaar kunnen gaan genieten.

Gr Patries

He, weer wat vervelends!

Maar helemaal goed dat je wil gaan afvallen!! En stoppen met roken!
Michèle heeft er al een hoop over gezegd, en ik wil je ook nog echt even op het hart drukken, dat je jezelf een gezond eetpatroon moet gaan aanmeten, en niet een of ander crashdieet moet gaan doen!

Heel veel succes ermee!
Liefs, Anne

Soooo meid, wat een voornemens! Ik ga duimen dat het jullie allemaal lukt. Het zal niet heel makkelijk gaan: én afvallen én stoppen met roken, maar je bent erg gemotiveerd, dus ga ervoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

You go girl!!!
Zet hem op he meid!!! En als je het even zwaar hebt peppen wij je gewoon weer op.
Liefs!

Dankjewel allemaal
Die nicotinepleisters hou ik even in mijn achterhoofd, want ik verwacht wel dat ik het heeel erg moeilijk ga krijgen!
Wat het dieten betreft ga ik ook gewoon een gezond eetpatroon nemen hoor, want dat werk toch het beste!
Ik ben al afgevallen, weeg nu minder dan voor de zwangerschap! En dat is alleen maar gekomen doordat ik regelmatig ben gaan eten. Ik at vroeger pas tegen 3 uur een gevulde koek, en dan om half 5 avond eten en 's avonds snaaien, met als motto ‘de chipszak MOET leeg’ snap je
In de zwangerschap ben ik gaan ontbijten, waardoor ik bij de lunch van Joey ook honger kreeg en de hele tafel ging dekken. En tja dan lukt het wel, eet ik zo 2 boterhammen en 3 beschuieten, terwijl ik daar eerder de moeite niet voor nam…

Nu alleen nog de tussendoortjes uit fruit of andere gezondere dingen kiezen, en slank beleg op brood, dieet-boter op brood en om in te bakken, en ook op visite leren de taartjes enzo af te slaan.
Ik drink al veel water, en verder alleen koffie en melk, dus dat gaat geen moeite kosten! Ik zit er alleen aan te denken om de koffie voor thee in te wisselen, want koffie asocieer ik met een sigaret, wie weet helpt dat iets, en het is stukken gezonder en scheelt weer koffiemelk Zoetjes gebruik ik altijd al ipv suiker

Verder ga ik 1 dag in de week een yoghurtdag doen. Dan eet je onbeperkt magere yoghurt (evt met zoetstof) en als avond eten een gestoomde kipfilet. Best zwaar, maar je valt 1 kilo af op zo’n dag!

En dat sporten heb ik echt zin in, heb ik eindelijk ook iets om er eens even tussenuit te gaan. Ik kan gaan wanneer ik wil, elke dag tot 00.00 uur, dus tijd zat! en de maandag word in ieder geval de vaste dag, want dan kijk ik op die aparaten mooi mijn rtl5 programma’s

Snoekie, die yoghurtdag met als ‘beloning’ 's avonds die gestoomde kipfilet klinkt wel heeeeeeeel erg vies! Bleeeeeh!

HEEL VEEL SUCCES EN HOU ONS OP DE HOOGTE!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hahaha nee zo lekker in zo’n dag ook niet Rainbow! Maar geloof me, na een hele dag alleen die yoghurt, is een kipfiletje echt een beloning en dan smaakt het heeeerlijk Hahaha

[quote]
Nu alleen nog de tussendoortjes uit fruit of andere gezondere dingen kiezen, en slank beleg op brood, dieet-boter op brood en om in te bakken, en ook op visite leren de taartjes enzo af te slaan.

[quote]

Anouk niet zo denken. Dan hou je het niet vol. Denk zo: als je echt trek hebt in een koekje neem dan dat koekje en geniet ervan. Hou het alleen bij een en denk niet het pak ‘moet’ leeg. Net als met chips neem een bakje en meer niet. Als je op een verjaardag bent neem dat gebakje of stukje taart in plaats van je te gaan zitten verbijten op het aangezicht van het eten van andere. Zo kun je je dieet juist beter volgen en heb je niet het idee ik mag niks meer. Dat idee had ik ook en dat begon averechts te werken. Nu weet ik het mag wel af en toe en geniet ik van die moment maar ik mijn dieet gemakkelijker geworden.

Oh ja en je hebt zacht vet en hard vet op je lichaam. Zacht vet is er zo vanaf Hard vet gaat langzamer. Dus als in het begin de kilo’s er vanaf vliegen en je dan ineens stil staat denk dan niet het heeft geen zin, maar laat je lichaam weer even tot rust komen en dan zul je zien dat ook de rest en vanzelf afgaat.

Groetjes,

Michèle

Ook verlies je in het begin een hoop vocht, dus dat gaat ook lekker snel.
Lijkt mij wel een goed plan om thee te drinken ipv koffie (kruidenthee).

Verder is het naar mijn idee wel handig om het in het begin streng te houden, en later wat minder streng. Je moet het eetpatroon eigen maken, en het zo proberen vol te houden (zonder dat je afvalt na verloop van tijd dan).
Dus dan kan dat taartje enz wel.

Ik weet niet of je weet wat je normaalgesproken per dag binnen ‘moet’ krijgen?

Liefs, Anne

Nou ik heb al zo vaak geprobeerd om ‘gewoon’ te minderen en wel af en toe iets te nemen, maar dan is het hek al gauw weer van de dam, dan is de grens zeg maar niet duidelijk, en hou ik het juist minder lang vol! Als ik gewoon voor mezelf in mijn hoofd houd ‘geen vet en suiker’ dan hou ik het wel vol! Ik ben al vanaf mijn 12e te dik, en dan val ik ook echt in de categorie zwaar over gewicht, dus ik heb al heeeeel vaak gedieet! Van allerlei dieten met voorgeschreven dagmenu’s, tot pilletjes en crashdieten… Een keer ben ik 30 kilo afgevallen! Maar doordat ik dat bereikt had door op cup-a-soup en crackertjes te leven, zat het er binnen een paar maanden weer aan Ik weet nu dus wel dat ik gewoon mijn hele eetpatroon voor altijd moet aanpassen.
Het punt dat je ineens minder snel afvalt ben ik al heel vaak aangekomen, en tja, dan valt die weegschaal steeds zo tegen dat ik het daar weer op geef… Nu ben ik dat dus echt niet van plan, ik weet nu dat het normaal is, en dat ik dan gewoon door moet zetten.
Ik krijg bij de sportschool ook een personal trainer en die begeleid ook bij de voeding, die zal me waarschijnlijk wel weten te motiveren als ik het even niet meer zie zitten, net als jullie!!! Die sportschool is tevens ook een goede stok achter de deur, want ik zou niet willen dat ik aankom op die weegschaal bij hun zeg maar!
Ik heb in de zwangerschap van Joey bij een dietiste gelopen ivm diabetes, en daar heb ik ook nog allerlei lijstjes van, dus ik kom er wel uit! Alleen op die lijsten staat dat ik 7 sneetjes brood per dag moet eten!!! Dat krijg ik dus echt niet weg, en lijkt me ook niet goed… Misschien voor een bouwvakker die keihard werkt…

Wat ontzettend goed van je dat je het roer helemaal om gaat gooien. Heel veel sterkte en ik vind het erg knap van je dat je tegelijkertijd stopt met roken en gezonder gaat leven. Als je het even niet ziet zitten, gewoon hier komen om je hart te luchten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

ik vind het ook super van je dat jullie het roer ineens om gaan gooien!! Heb ik heel veel respect voor, vooral omdat ik weet dat het heel moeilijk is. Ik ben zelf al wel 3 jaar gestopt met roken, dat ging me makkelijk af. Nikki kwam namelijk op een dag naar me toe en zei: Mama, je moet stoppen met roken, anders ga je dood! Dus ja, dat was wel even en hele goeie zet in de goeie richting… Over het afvallen… tja, veel respect als het je gaat lukken… ik heb zelf een BMI van (schrik niet) 32, dus er moet ook heel wat af bij mij… Ik ga vanaf morgen op maandag- en woensdagavond zwemmen en ik ga stoppen met snoepen 's avonds (overdag deed ik dat al niet). Ik hoop dat ik dan langzaam aan ook wat afval, want zo’n 25kg moet er toch zeker af!! Heel veel sterkte iig! Het gaat ons vast lukken!!

Grtz Von

Lilypie Kids Birthday tickers

Oooooooh wat moeilijk is het! Ik heb zin in een sigaret! Grrrrr ben maar heel druk bezig met het huishouden om er zo min mogelijk aan te denken, maar oh wat stom zeg! Ik heb zelfs de boodschappen al binnen en ben alvast naar de trombosedienst en de eendjes geweest met de kids, haha! Normaal zit ik nu nog in pyjama, Joey voor de tv en ik in het halletje met koffie en sigaret!
Ik heb gisteren nog wel zo belachelijk veel gerookt (pakje móest leeg ) dat ik er beroerd van was en ook echt niet meer wou roken, maar goed de verslaving vraagt er toch weer om, ik zet gewoon door, ik wil niet ik wil niet ik wil niet! hahaha

Goezd zo, meid!

Hou vol, want het is echt de moeite waard, je gaat je zoveel beter voelen! Maar eerst moet je er even doorheen en is het heel moeilijk.

Heel veel succes.

liefs

Wat goed van je, volhouden hoor! Ook voor je kids!