Het roer gaat om!

Ooohhhh en wat ik nog even wilde zeggen; erg knap hoor! en gezond, bij ons zit her er ook aan te komen! Ga ervoor! Dan volg ik snel (rook wel niet, maar voeding en sporten zijn ook mijn - punten)

nou meid veel suc6 toen mijn moeder ging stoppen had ze een zoethout stokje tussen haar handen en daar kauwde ze dan ook flink op hihi of een soepstenngel.
dan had ze toch wat in dr handen en elke keer als ze echt trek had nam ze eerst een glas water en dan was het vaak al weer weg zei ze.

nogmaals veel suc6

Onhoud het die pleisters zijn er ook niet voor niks, want als jij maar bezig blijft met die peuken ben je psyygisch aan het roken en dus eigenlijk nog niet aan het stoppen.

En het is een gewoonte die uit je systeem moet en dat komt vanzelf wel. Ik ben nu 2 keer van een verslaving afgekomen en ik ben er heel blij mee alleen het is omschakelen.

Groetjes,

Michèle

Goed hoor, dat je begonnen bent!
En o, het begin is het allermoeilijkst, vooral wat roken betreft!
Goed van, dat je het zo door wilt zetten, hou vol meid!!!

Enne… wat betreft de boterhammen: 4-5 sneden per dag heb je genoeg aan hoor!
Evt. kan je ook kijken op de site van het voedingscentrum, daar staan ook vele lijsten.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@ Anouk even terug komen op je lijst van je zwangerschapsdiabetes. Dat dieet is anders dan bij gewoon suikerziekte. Ik heb ze natuurlijk beide gehad en bij de zwangerschap gaan ze er vanauit dat je minder suikers maar wel nog steeds genoeg voedingsstoffen voor twee binnen krijgt zonder te dik te worden. Ik eet op het moment 6 boterhammen op de dag en liever hebben ze minder, maar dat trek ik niet

Groetjes,

Michèle

Dankje voor al jullie bemoedigende woorden! Dat helpt wel zeg
Ik heb nog steeds geen sigaret aan geraakt, en ik moet eerlijk bekennen dat het nu wel meevalt! Alleen krijg ik nu steeds zo’n onbedwingbare behoefde te voelen om nar het keukenkastje te lopen! Hahaha! Wat zit een mens toch stom in elkaar

Vanavond zit ik bij mijn ouders om door een man de belastingaangisfte in te laten vullen, end an zitten er 4 rokers aan tafel!!! Pfff ben benieuwd hoe dat gaat! Aan de ene kant zal ik dat wel moeilijk vinden, maar als ik het niet doe en iedereen zegt steeds dat dat knap is, dan kick ik eerlijk gezegd ook wel een beetje op dat trotse gevoel wat je dan krijgt Dus het gaat lukken!

6 sneetjes brood Michèle? Pfff ik ben al blij als ik er 3 op krijg…,. Daarnaast nog wel wat beschuiten en crackers hoor, maar brood is gewoon niet mijn ding zeg maar! Ik vind ook geen enkel soort beleg lekker… Tja een knakworstje, gebakken eitje of filet americain ofzo… Maar dat zijn natuurlijk geen normale dagelijkse belegsoorten

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/zS9Bp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/ebndp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama_snoekie op 15 Mar 2010 14:05:37

ik moet zeggen dat die nicotine pleisters bij mij voor geen meter werkte,
het is ook het idee dat je een peuk in je mond hebt en dat je IETS inhaleerd snapje?
ik ben gestopt toen ik zwanger was, natuurlijk voor Rico, het idee dat hij zoveel rotzooi mee binnen zou krijgen via mij dat maakte dat ik het zo zielig vond dat ik meteen gestopt ben
had er weinig moeite mee, en dan bedoel ik in heto pzicht om niet te roken voor hem
zelf had ik er wel zin in maar de drang om te blijven stoppen was groter zeg maar.
oh en weet je wat bij mij goed hielp? als ik dan al 4 uur niet gerookt had zei ik: het zou zonde zijn om weer een peuk te roken, dan moet ik weer opnieuw gaan tellen
en zo ook met de dagen.
dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen!
mij hielp dat echt, omdat ik van mezelf echt een vechtertje ben, en ik er niet tegen kan als ik dat spelletje zou verliezen

trouwens de eerste dag vond ik het het zwaarste.
daarna dacht ik: tja als die eerste dag al gelukt is lukt de rest me ook wel

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Mar 2010 14:08:42

Crackers en beschuit mag je ook meetellen als brood, he?!
Enne… het liefst dan natuurlijk volkorenbeschuit en crackers.
Lust je qua beleg ook geen vleeswaren: kipfilet, rosbief, rauwe ham. Lekker met een schijfje komkommer of tomaat. En je mag natuurlijk ook jam, vruchtenhagel, sandwichspread en 30+ kaas enz.

Verder kan je natuurlijk als tussendoortje ook een stukje wortel of komkommer snaaien. (bleekselderij, tomaat, paprika kan ook) Of een glaasje bouillon.
Enne… over het algemeen krijg je van lekkere warme thee ook al een vol gevoel.

Verder lekker Kicken op het feit dat mensen je complimenteren

Liefs, Anne

Drie dagen, drie weken, drie maanden zijn de periodes dat het het zwaarste is maar wat jij zegt Inge is waar het is zo zonde als je weer opieuw moet gaan tellen

Groetjes,

Michèle

Na 3 maanden nog moeilijk!!! Pfff staat me dan nog heel wat te wachten! Na hoe veel tijd merk je dan bijvoorbeeld dat je meer lucht hebt, of conditie? Nou ga ik ergens deze week waarschijnlijk ook beginnen met sporten dus die conditie zal sowieso wel beter gaan worden, maar ik neem aan dan het stoppen met roken daar toch ook aan bij draagd?
En broodbeleg… Nee ik eet wel kaas en kipfilet nu, omdat die’weinig calorieen bevatten, en normaal eet ik dan nog snijwost of boerenmetworst, maar verder niks, zoetigheid al helemaal niet! Alleen hagelslag en muisjes op een beschuit of cracker.
Maar eh, die vruchtenhagel, mag dat echt? Dat is toch een en al suiker of niet? Net als jam…? Ik dacht dat die dingen niet echt in een afslankdieet thuis horen…

Wortels en komkommer heb ik al gekocht om te snaaien, en dat vind ik ook heerlijk gelukkig, net als fruit! Verder een plakje ontbijtkoek of rijstewafel tussendoor, en daar red ik me wel mee Ik was overdag al nooit zo’n snaaier, meer 's avonds bij de tv…

Lilypie First Birthday tickers

Jam mag sowieso, en als je het dan helemaal goed wil doen, dat de jam van zonnatura, die is zonder suiker.
En vruchtenhagel mag ook (omdat het geen vet bevat), maar kan me voorstellen dat het niet goed voelt, dus dat je het niet doet.

Ik denk dat je zelf ook al veel weet, als ik het zo hoor
Enne… als je het echt niet meer houd 's avonds dan kan je het beste japanse mix nemen (zonder de noten), die bevat niet heel veel calorieen.

Liefs, Anne

Probeer met fruit druiven en bananen te mijden, dit zijn gek genoeg juist wel dikmakers vanwege de hoeveelheid fruitsuikers.

Groetjes,

Michèle

Dag 3
Nog steeds geen sigaret aangeraakt!!! Ben zo trots op mezelf, zeker ook omdat Danny wel weer begonnen is… Hij kan het niet tegelijk, lijnen en stoppen met roken…
Die combinatie is ook best moeilijk hoor… Doordat ik geen sigaret kan pakken ben ik steeds geneigd naar het keukenkastje te lopen om iets te snaaien! Maar ook dat heb ik tot nu toe nog steeds kunnen weerstaan…
Eigenlijk valt het me best mee tot nu toe Misschien doordat ik zo gemotiveerd ben, en omdat ik het aan de hele wereld heb verteld! Dan zou ik me dus kapot schamen om nu toch weer te beginnen
Morgenvroeg heb ik een afspraak in de sportschool voor een conditietest en meten en wegen enzo. e kindjes kunnen daar dan in het dagverblijfje… Best spannend, ze zijn alleen oma en opa gewend als oppas! Maar ik verwacht dat het wel goed gaat, en zo niet ben ik in de buurt gelukkig!
Als ik dat bij de sportschool straks ook resultaten ga zien op de weegschaal, dan ben ik alleen maar gemotiveerder om door te gaan!

Goed bezig Anouk! En hou vol hè, je kan het!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Goed zo meid!

Je bent heel goed bezig, volhouden he!

liefs

Wat goed dat dit alweer de 3e dag is dat je het volhoud.

Superbezig en het gaat je zeker lukken je einddoel te bereiken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Goed zo meid. De eerste hindernis is genomen. Enne ik snap Danny wel hoor. En en is ook moeilijker dan of of.

Groetjes,

Michèle

Dankje
Ik snap Danny ook wel hoor, maar ik vind het wel heel jammer… Maakt het voor mij ook niet makkelijker, al rookt hij wel shag ipv sigaretten, dus ik zou niet gauw iets van hem nemen

ik vind het echt superknap van je!!!

ik ben mezelf er al een tijdje toe aan het zetten om te stoppen met roken, maar telkens is het weer ‘ach, nog een pakje, wat maakt t uit?’ alleen dat is dus wel elke keer zo.
ik heb het wel een paar keer echt ‘geprobeerd’ maar wordt er ook echt vreselijk chagerijnig van en dan haal ik toch maar weer een pakje.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Goed bezig hoor Anouk!!
Echt knap van je dat je zo gemotiveerd bent.

Ga zo door!!

Liefs, anne