Het moederschap is zwaar

Voor maandblad Marie Claire ben ik op zoek naar een moeder zie zielsveel van haar kinderen houdt, maar toch regelmatig denkt: was ik er maar nooit aan begonnen. Valt het opvoeden je zwaar? Ben je niet meer die stralende meid van vroeger, maar voordurend uitgeput? Denk je dat je misschien toch gelukkiger was geweest zonder kinderen? Neem dan alsjeblieft contact met me op: nathalie.de.graaf@casema.nl (www.nathaliedegraaf.nl). Anonimiteit gegarandeerd.

Ongewenst kinderloos zijn, is veel zwaarder.

Ik kan me voorstellen dat vrouwen die er veel verdriet van hebben dat ze niet zwanger kunnen raken, stevig geraakt worden door de titel van dit topic. Die zouden er maar wat graag iets voor over hebben om zelf te ervaren hoe zwaar het moederschap soms kan zijn.

Groetekes, Sje

Tuurlijk kan het moederschap zwaar zijn, maar ik denk nooit: was ik er maar nooit aan begonnen.
lijkt me verschrikkelijk als je zo zou denken eigenlijk, voor het kind maar ook voor jezelf.
Tuurlijk denk ik wel is als hij in bed ligt: he heb ik eventjes rust.
maar een uur later denk ik weer: ik heb zin om hem een dikke knuffel te brengen.
Zonder Rico is het zo stil in huis, ik heb al moeite met het feit dat hij dadelijk naar de peuterspeelzaal moet…
in ieder geval… aan mij heb je dus niks

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Is er overigens toestemming gevraagd voor het plaatsen van dit topic?

Groetekes, Sje

Beste Sje,

Ik heb contact gehad met de webmaster en toestemming om dit topic te plaatsen. Natuurlijk is heel naar als je geen kinderen kunt krijgen, maar dat neemt niet weg dat het moederschap af en toe behoorlijk zwaar kan zijn. Ik ben daarom op zoek naar een moeder die (anoniem) over die gevoelens wil vertellen. Ik denk dat ze daarmee veel andere vrouwen kan helpen die kampen met soortgelijke gevoelens.

Hartelijke groeten,
Nathalie de Graaf
journaliste

Dan is dus “Het moederschap kan zwaar zijn” een handigere titel.

Groetekes, Sje

of: wie valt het moederschap zwaar?

Ja, zoiets.

Groetekes, Sje

Ik moet er niet aan denken me meissie niet te hebben. Tuurlijk is het best zwaar en zeker in de peuterfase waar ze nu in zit maar haar missen nee dat nooit. Maar ja dat wil je niet horen

Groetjes,

Michèle

Tuurlijk ieder moeder is wel eens blij wanneer t kind in bed ligt, of even een paar uurtjes van huis is…
Maar zodra ze terug komen en dan heeeeeerlijk een knuffel en een kus krijgen is het aller mooist!
Ook ieder moeder heeft het wel eens zwaar (Ik inieder geval wel), maar dat neemt niet weg dat ik mn kind wil missen… ik kan niet meer zonder mn kleine uk.
Als ik geen kinderen wou was ik er niet aan begonnen, en was ik al helemaal niet opnieuw zwanger geworden…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik wil eigenlijk toch graag reageren op Sje haar eerste antwoord.
Het zit me gewoon dwars als ik het niet kwijt kan.
Maar ik voelde me juist ook meer aangetrokken als het een bericht was wat jij zei.
Ik heb dan wel een kind, maar de kans dat ik een kindje zou krijgen was eigenlijk nihil. (we hebben ons dus wel zo gevoeld) Omdat ik iets heb wat het praktisch onmogelijk maakt om nog zwanger te raken (ga niet verder uitwijden)
Ik hoop ondanks de pijn en het verdriet van de tijd voordat ik zwanger werd van onze eerste wat uiteindelijk GELUKKIG een wonder bleek dat hij er toch kwam… dat ons een 2e kindje is gegunt. al acht ik die kans zelf vrij klein…maargoed iemand zei laatst: Als het 1 keer is gelukt misschien dan toch wel een 2e keer (diegene weet wel wie ik bedoel, dankjewel!)

quote:
Maar ik voelde me juist ook meer aangetrokken als het een bericht was wat jij zei.

Ik begrijp niet hoe je deze zin bedoelt.

Groetekes, Sje

Aan mij heb je niets, maar ik vind het wel goed dat jullie hier een artikel aan wijden. Ik denk dat er méér moeders zijn die misschien zouden willen dat ze nooit “aan kinderen waren begonnen” dan wij denken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Inderdaad, tuurlijk is het zwaar af en toe en wil je je dreumes wel eens achter het behang plakken.
Maar denken: Was hij er maar niet, NEE!!! echt niet!

Ik kan niet meer zonder hem:D
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Aan mij heb je ook niks, want ik ben ontzettend gelukkig met Tim en zou hem nooit meer kwijt willen. Ik kan me er dan ook niks bij voorstellen dat ouders soms denken, waren we maar nooit aan kinderen begonnen. Maar helaas komt dat denk ik toch wel voor.

Groetjes,
Sandra

@Sje: nou dat voordat ik TOCH zwanger raakte van Rico het er voor ons ook uitzag alsof het nooit ging gebeuren. Dat kwam uit onderzoek namelijk, en later bleek toch te zijn dat het ineens wel lukte.
en dat nu we graag toch een 2e willen het waarschijnlijk toch een domper wordt…
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 May 2010 20:45:39

Ah, ik snap.

Groetekes, Sje

ok

Knap hè voor een blondtje?!

Groetekes, Sje

ja ik wilde al zeggen…