Het leed dat flesvoeding heet

Ik weet het niet meer hoor!!! Onze kleine meid van 4 maand kon de flesvoeding wel ontzettend vies vinden.
De eerste fles (6.30 a 7.00) gaat zonder morren leeg. Niks geen probleem. Maar dan begint het gedonder.
Na haar slaapje en haar speelmoment is het tijd voor de volgende fles. Keurig na 4 uurtjes wil ze de fles. Ze “vraagt” er zelf om. Eenmaal aan de fles gaat het mis. Ze begint dan heel hard te huilen, brullen, schreeuwen. Probeer haar dan eerst stil te krijgen en begin dan weer met de fles. Soms gaat het goed en pakt ze de fles en drinkt ze, een andere keer hoefd ze de fles maar te zien en dan is het mis. Al met al ben ik dan bijna een uur verder voordat ze haar fles leeg heeft.
Eerst dacht ik misschien heeft ze geen honger. Dus nadat ik haar stil had legde ik haar in bed, maar dan werd ze alleen maar boos, want ze heeft wel echt zin in wat.
Om 15.00 krijgt ze weer een fles en deze gaat weer met smaak op. Geen probleem.
Om 17.00 krijgt ze fruit, hier smult ze van.
Om 18.30 begint ze dan rustig aan te vragen om haar flessie. Ze wordt onrustig en als ik haar even haar speen geef dan zuigt ze zowat de speen van het plastic af!
Dus dan geven we haar haar fles en weer begint het gedonder. Huilen, brullen, gillen. Helemaal overstuur.
Omdat dit haar laatste fles is krijgt ze in deze fles rijstebloem. Dus natuurlijk is het een dikke fles, ze krijgt deze fles met de 3standenspeen erop. Op zich kan ze het goed drinken zonder veel te morsen.
Vanavond waren we 3 kwartier verder. Ik had nogmaals de fles opgewarmt en toen dronk ze hem wel in 1 x leeg.
Onze meid was helemaal op van het huilen en is ook als een blok in slaap gevallen.
We hebben alles al geprobeerd, fles met rijstebloem, fles zonder, fles met johannesbroodpitmeel, fles zonder.
Ik ben wel een beetje ten einde raad! Ook ik ben ondertussen helemaal op, ik snap niet waarom dat ze 2 van de 4 flessen wel goed drinkt en 2 heel slecht.

Sorry, moest mijn verhaal even kwijt.

Gr een emotionele mama

och geef dat kind dan gewoon 4 keer hetzelfde flesje

ga niet knoeien met rijstebloem etc, gewoon hup
geeft jou rust en haar rust want zo te lezen, heb jij ook vakantie kriebels

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@Kim, alleen haar laatste fles krijgt ze met rijstebloem. Die andere 3 zijn “gewone” flessen. Dan ist toch raar dat ze met de 2de fles zo overstuur is?
Vakantiekriebels…nee slapeloze nachten. HAHAHA.
Vriendlief heeft verzonnen om een paar dagen naar een camping te gaan. Heb er ontzettend veel in zin in hoor maar ach ik ben wat een stresskip en dan met 2 kids in een caravan.
Jullie nog vakantieplannen?? Of is jullie vakantie alweer door de midden??
Ik woon in Friesland, wij hebben nu net vakantie

nou met vakantie kriebles bedoelde ik eigenlijk idd gewoon effe weg willen uit de dagelijkse sleur…

oke neem emily… mijn vierde kind… flessen gingen erin , en ineens niet meer

en waarom geen idee… maar toch blijven aanbieden en ineens ging het weer goed

nu is ze 13 maanden alweer en het meest eigenwijze kind op deze aarde
mevrouw wenst de fles op het juiste tijdstip op het juiste moment op de juiste temperatuur en jawel ineens nu het nutrilon 4 is met rijstebloem… maar let wel

dat wil ze zelf drinken en soms op de grond soms in bed soms in haar kinderstoel

eigenlijk altijd hoe het mij niet uitkomt

en jaaaaa we hebben eindelijk vakantie!! geen gestress van heen en weer naar chool zwemles, tennis, atletiek etc etc etc… dus ineens rust in huis en kimmie wil op vakantieeeeeeeeeeee

en gaat ook wel hoor!! en nee niet naar de camping hahaha
dat deed ik idd met 2 kids in een tent maar met 4 waarvan 1 nog babay lekker in hotelletje aan mijn favo kust

@Kim, een hotel klinkt niet zo raar. Geniet lekker van je vakantie…maar dat zal wel goed komen.
En nu maar hopen dat het weer een beetje beter wordt. Maar ja daar hebben we geen invloed op!

Hej Pjukje,

Mijn kinderen zijn beide nooit goeie flessendrinkers geweest! En toch moet je wat, want wat moeten ze anders al? Denk dat je gewoon moet blijven aanbieden, misschien dat het zo ineens ook weer beter gaat?!
Enneh… waar in friesland woon je? Laat vakantie he? Ik moet zelf nog even door tot 22 augustus! Als iedereen dan alweer aan de slag is, mogen wij lekker nog

Manderijn

@Mandarijn, ik woon tussen Drachten en Heerenveen, ik heb (nog steeds) vrij. Ben 17 feb met verlof gegaan, heb net ouderschapverlof gehad en neem nu nog vakantie. 23 aug moet ik weer aan het werk!
Waar woon jij??

Van Rijstebloem kunnen ze erg krampen krijgen… Heeft ze goede ontlasting? En moet ze niet te hard zuigen uit de speen als hij dikker is… Hier deden we dan de 3 standen speen erop en begonnen we bij stand 1 en de pap werdt steeds dikker dus tijdens het drinken ging hij dan naar 2 en ten slotte nara 3… Eigenlijk altidj goed gegaan…

Niet ver van drachten Mijn vriend werkt in heerenveen!
Grappig, wonen we vast niet ver van elkaar

Manderijn

@Manderijn en Pjukje: Jeetje wat wonen jullie dichtbij en dat heb ik nooit geweten Ik woon in Haulerwijk namelijk, ook vlak bij Drachten

@Pjukje: Heb je al eens een speen met een groter gaatje geprobeerd? Misschien word ze wel gewoon boos omdat het niet snel genoeg gaat?
Ik heb geen idee welke speen je er nu op hebt.

Of eens proberen de 2 flessen die ze moeilijk drinkt een half uurtje eerder te geven? Misschien heeft ze wel zo’n honger en is ze moe dat het niet meer lukt? Als je de fles dan iets eerder geeft zou het goed moeten gaan. Het hoeft niet zo te zijn natuurlijk maar je kan het makkelijk uitproberen.

En als laatste tip: Een andere fles proberen? Ook al drinkt ze 2 wel goed, dan kan het nog aan de fles liggen natuurlijk.

Voor de rest zou ik het ook niet weten, wij hebben dit nooit gehad met Sylvie. Heel veel succes ermee en sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@mandarijn, ik werk in Drachten en/of Heerenveen. Werk bij een gehandicaptenorganisatie.

@goudvisje idd Haulerwijk is ook niet heel ver hier vandaan.
Grappig dat er ook “frieze” mama’s hier zijn. Had eerst het idee dat er veel mama’s waren uit het midden en zuiden des lands

@goudvisje: 3 van de 4 flessen geef ik met de advent fles met speen nummer 1 of 2 erop. Ik merk daarin bij mijn kleine meid geen verschil qua drinken/verslikken enz enz.
De laatste fles (papfles) krijgt ze met de 3standenspeen erop.
Eerst dacht ik dat het misschien wel te snel gaat, want dan knoeit ze, maar als ze eenmaal rustig is drinkt ze de fles wel goed leeg zonder veel te morsen??

Ik weet het gewoon niet, net huilde ze om de fles, dus dacht ga niet meer rekken qua tijd geef je de fles. Ze begint er dapper aan, maar naar 3 min mis, weer helemaal overstuur. Nadat ze uitgehuild was heb ik haar weer de fles aangeboden en toen dronk ze hem ineens leeg.
Te warm zijn de flessen ook niet!

Ga het nog even aankijken en anders ga ik contact opnemen met de dokter/kinderarts. Misschien is toch wel iets??

Heel stom misschien hoor, maar is het niet gewoon een boer die dan dwars zit? Of misschien dat ze buikpijn krijgt van te snel drinken?
Want als ze eerst wel aan de fles begint en het is na 3 min. ofzo mis, dan zou je denken dat het toch echt wel aan de voeding ligt. Wat voor melk krijgt ze?
Kan je niet eerst gewoon de dokter of het cb bellen voor advies?

Poept ze goed? Misschien dat dat haar dwars zit?
Is ook maar een idee natuurlijk! Als ze de andere flessen goed drinkt, zal het niet perse aan de voeding liggen!

@pjukje&hanna; zijn jullie mamma? Of de echt friese mem? Enneh, dus ook een frieslandmeeting!?

Manderijn

@mandarijn, ik ben een echte fries, dus ook een mem. Praat en denk fries
Ze poept ook wel goed!
Vanavond had ze haar papfles gewoon zonder huilen in 1x leeg!
Hoop dat het tijdelijk en drinkt ze over een paar dagen weer goed!

Als je het leuk vind; heb je hyves? Facebook? Even via de mail? Mijn dochter is net een beetje ouder dan jou oudste, wie weet leuk om te daten?

Manderijn

quote:
... oke neem emily.. mijn vierde kind... flessen gingen erin , en ineens niet meer

en waarom geen idee… maar toch blijven aanbieden en ineens ging het weer goed

Noemen we dat niet gewoon een sprong?

Enne, met 4 maanden wordt het misschien ook tijd om
wat anders te geven dan alleen melk.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 26 Jul 2011 22:14:42

[/quote]

Enne, met 4 maanden wordt het misschien ook tijd om
wat anders te geven dan alleen melk.

M.
[/quote]

Ze krijgt om 17.00 fruit, dit gaat er overigs met smaak in

@Manderijn: Geen echte fries hier Dus ik ben gewoon mama

en misschien een andere fles ‘ik bedoel de fles zelf’ ander merk! heeft hier wonderen gedaan…wij hadden ook wel eens dat in het begin omdat je die flessen zo intensief gebruikt, die speentjes die op de flessen zaten dibieus roken, nou dan pakte madam die fles echt niet, nieuw plastic speentje erop… en gaan met die banaan…maar wel toen wij die nieuwe merk flessies hadden want die ik gekocht had voordat zij geboren werd, waren een ramp!

Pippy is geboren 17.07.2009

@sugars303, welke flessen gebruikte jij bij Pippy??
Ik heb de advent fles. Misschien moet ik idd een andere fles gaan aanschaffen.