Het is weer zover!

Vanmiddag moest Bo weer voor controle bij de KNO arts, omdat hij met zijn oortjes zat een paar weken terug (de meesten weten denk ik nog wel hoe en wat). Er is toen bij zijn linker oor het buisje verwijderd, en het rechteroor , daar zat het buisje nog verstopt. Daarom moesten we vandaag weer naar de KNO arts, kijken of we het rechter buisje er ook uit konden halen.
HEt buisje is gelukkig idd niet meer verstopt, maar… achter zijn linker trommelvlies zit dus alweer vocht… hij hoort nu met links dus ook een stuk minder. De KNO arts heeft toen ons twee opties gegeven. OPtie 1 was een afspraak te plannen voor nieuwe buisjes, en tijdens deze ingreep, het rechter buisje vervangen voor een nieuwe en links natuurlijk opnieuw weer een buisje.
OPtie twee was, afwachten dat het buisje in zijn rechteroor er uit zichzelf uit ging, en hopend dat hij geen last meer krijgt van zijn oortjes. Dat laatste is echter onwaarschijnlijk omdat hij nu weer vocht achter zijn oortje had.
Ik heb dus gevraagd wat zij dus adviseerde, en zij gaf aan dat het haar verstandig leek om toch nieuwe buisjes te doen, omdat de winter nog maar net begonnen is, en hij nu al weken aan het rotzooien is met zijn oortjes.
Heb dus besloten omdat advies maar op te volgen, en volgende week woensdag (de 29e) wordt hij dus geholpen. We moeten dinsdag nog bellen om er achter te komen hoe laat hij dan geholpen wordt, en we krijgen van de week de brief over een afspraak bij de anesthesist, die moet bo namelijk nog even “goedkeuren”.
Morgen moet ik mijn werk even bellen of ik de laatste twee nachten van mijn reeks nachtdiensten vrij kan krijgen, want ik wil er natuurlijk wel bij zijn! Papa heeft gelukkig al een weekje vrij!

Ik heb net het boekje nijntje in het ziekenhuis gehaald, om bo een beetje voor te bereiden. Hopelijk vind hij het dan niet te eng woensdag!

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 27 Jan 2011 15:46:40

Hè, toch balen. Gelukkig kan het wel snel gebeuren, dan is het maar weer achter de rug. Jullie en Bo hebben er ervaring mee, dus dat zal het misschien ietsje makkelijker maken? Sterkte in ieder geval!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Balen joh dat hij toch weer nieuwe buisjes moet.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Hè vervelend weer, maar voor het mannetje waarschijnlijk beter.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ja voor Bo is het beter, want hij hoort nu met links weer een stuk slechter, en het geeft een pijnlijke druk op zijn oren natuurlijk. Dat gaf de KNO ook aan, als je peuter bv in de nacht komt, dan is dat meestal peutergedrag en dan moet je hem laten gaan met huilen, maar bij Bo ,w eet je het gewoon niet nu, omdat hij er zo vaak last van heeft, en je wilt hem ook niet het gevoel geven dat hij gestraft wordt omdat hij huilt vanwege pijn. Dus als hij zoals afgelopen nacht (om 3.00) komt, dan ga je daar toch anders mee om, dan wanneer je zeker weet dat er niks aan de hand is. Vandaag dus de bevestiging gekregen dat er dus idd wel wat aan de hand is. Sneu maar in principe wel goed dat hij nu nieuwe buisjes krijgt, dan kan hij er weer een tijdje tegen aan!

Het fijne is idd dat we weten wat ons te wachten staat, alleen het is nu wel iets anders dan vorig jaar. Vorig jaar werd het nog onder een roesje gedaan, en nu wordt hij echt onder narcose geholpen, voor een minuut of 20. Daarnaast moet hij nu dus naar de anesthesist (blijf het een moeilijk woord vinden), dat was vorig jaar ook niet zo. maar goed, maakt verder niet uit, weet je alleen maar dat er goed op hem gelet wordt!!
Ik heb bo nu al beloofd dat hij een ballon krijgt (je weet wel, zo 1 die je in het ziekenhuis kunt kopen met helium) hij vliegt er namelijk altijd op af als hij voor controle moet.
Vanavond het boekje van nijntje in het ziekenhuis voorgelezen, en als ik dan zeg dat hij volgende week moet , en dat hij dan ook daar even gaat slapen zodat de dokter zijn oortjes beter kan maken, zegt hij heel wijs, Jaha mama, oortjes!! Of hij het echt begrijpt is de vraag natuurlijk, maar hij vind het boekje in ieder geval wel leuk!

liefs woezel

He bah, Bo had twee weken terug al een paar keer een bloedneus gehad, en uiteindelijk bloedkorsten in zin oortje, wat kon duidden op een oorontseking. Zette echter gelukkig niet door, dus wij blij!! Maandag avond om 22:00 begon bo opeens te huilen, hart verscheurend, duidelijk dat er iets mis was, maar werd niet duidelijk wat. Als je vroeg of hij pijn had, dan zei hij ja, maar waar, werd niet duidelijk. Een pc gegeven, en uiteindelijk bij ons in bed, waarhij gelijk stil was. Dus we dachten dat we beet genomen waren. Maar toch bleef het knagen, omdat we dit niet gwend waren van bo, en een dag later was er in de avond niks aan de hand. Vreemd dus.
Gisteren opgehaald bij het kdv, en je wilt niet weten hoe zijn rechter oor erui zag! Echt, een loop oor waar je halleluja tegen zegt, het leek net vloeibaar donker bruin oud bloed wat er uit kwam zetten!! Vanmorgen dus de kno maar weer eens gebeld, en er liggen vanmiddag druppels klaar voor hem bij de apotheek, dus zodra bo wakker is, gaan we die ophalen. Weer ontsteking dus

Ik kijk nu al uit naar de zomer, dan heeft hij er tenminste geen last meer van!!!
Baal er zo van, vind het zo zilieg voor hem, echt ik wou dat ik er wat aan kon doen!!

liefs woezel

Sneu zeg, oorontsteking is altijd zo pittig. Wat moet dat er naar uitzien, zo’n loopoor. Zijn het AB-druppels of iets anders? Ik hoop voor Bo dat hij zich snel beter voelt. Het arme schaapje. Knuffel!

Groetjes,
M

dat zijn idd AB druppels. Daardoor gaat meestal de ontsteking over. Ziet er idd niet fijn uit een loopoor. Alhoewel daar ook gradaties in zitten. Bo heeft wel een een loopoor gehad wat gewoon snot leek wat eruit kwam. Maar ook echt alleen maar witte pus, en nu dit. Alle kleuren van de regenboog kunnen voorkomen, maar deze kleur ziet er wel heel erg vies uit hoor. De Kno had al wel eens verteld dat het er ook zo uit kon zien, en onze buurvrouw had vroeger met haar zoontje dat er telkens echt vers bloed met pus uit kwam lopen, maar goed, vind dit er ook al vervelend genoeg uit zien!. Als je in het oor kijkt zie je ook een dikke laag vloeibaar donker bruin spul zitten. Bah!!!
Gelukkig lijkt hij er nu het eenmaal loopt niet zo gek veel last er van te hebben, dus dat scheelt!

liefs woezel

Ik hoop voor jullie dan ook dat de zomer snel komt en de oortjes weer minder gevoelig worden.
succes met de druppels.

Danielle is geboren op 7-1-2010

Wat zielig voor hem Wil… echt niet leuk maar is het alleen op te lossen door hem telkens een kuur te geven of buisjes te plaatsen?
maar hadden ze dat op het kdv niet gezien dan? ik bedoel je zegt je haalt hem op en je treft m zo aan, vind dat een beetje kwalijk eerlijk gezegt.

Bah, alle varianten van een loopoor klinken mij niet heel smakelijk in de oren, Woezel Ik hoop dat de druppels snel aanslaan!

Groetjes,
M

Wa sneu voor Bo zeg, balen. Hoop dat hij snel op gaat knappen.

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

He wat vervelend voor Bo, dacht je net dat het allemaal achter de rug is begint het weer opnieuw.
Hoop iig dat de ingreep succesvol is en dat hij daarna geen last meer zal hebben.

groetjes Ramona

Ach wat zielig! Hoop dat de druppels snel helpen.
Sterkte en digi-knuffeltje van Jasper voor Bo…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@Inge, nou ze hadden het wel gezien op het kdv, aangezien het daar in de loop van de dag is gaan lopen, maar goed, ze vonden het geen reden om mij te bellen. Aan de ene kant ben ik het daar mee eens, want het is geen reden (mits hij zich verder wel happy voelt enzo) om hem op te halen, maar als ze wel even hadden gebeld, dan had ik de kno kunnen bellen e de druppels gisteren al in huis kunnen hebben!! wil toch nog eens vragen aan de kno of het nou ook aan zijn amandelen kan liggen. Lees toch net iets te veel verhalen over kinderen die net as bo er zo vaak last van hebben, en nadat de amandelen weg gehaald zijn, er nooit meer last van hebben!!

@Mriek, nee maakt niet uit welke variant het is, het is allemaal onprettig om te zien!!!

Pfff, de kno had gezged dat die het recept naar de apotheek had gefaxed, dus ik alex bellen of hij ze op kon halen om 17:00 omdat bo al in bed lag toen ik dit hoorde van de kno en hij tot 1645 sliep. Ik ging het dus niet meer op tijd redden om naar de apotheek te gaan. Man lief er heen, lag er dus niks klaar he!!! HEbben ze waarsschijnlijk naar de apotheek in enschede gefaxed, en dus vergeten dat wij ergens anders wonen!!! Kan morgen dus weer bellen, en bo nog steeds geen druppels nu!!

liefs woezel

Wat een nare fout zeg van de arts. Hoe ging het vannacht?

Groetjes,
M

ja vannacht ging het heel goed, hij was pas om 830 wakker!! Zijn oor loopt ook minder nu, maar goed, ga toch even druppelen, kno schrijft het niet voor niets voor denk ik dan maar!! Maar was echt balen. Ik belde vanmorgen naar de kno om het te zeggen, ja was wel naar onze apotheek gefaxed, ik zo ja, maar zij hebben het niet gekregen, nou dan doen we het nog een keer. Dus ik daarna gelijk de apotheek bellen en ja, nu hadden ze hem gekregen. Vervelende is nu wel dat ze de regel hebben dat je het pas na 16:00 kunt ophalen als iets gefaxed is, dus nog even wachten dus.

liefs woezel

Dan vraag je je af of ze het de eerste keer wel écht gefaxt hebben, maar goed. Balen dat je nog tot 16.00 uur moet wachten. Lijkt me inderdaad goed om het toch te gaan gebruiken. Fijn dat de nacht goed ging! De druk is er natuurlijk af door het loopoor, dus echt pijn zal het niet meer doen?

Groetjes,
M

nee, komt omdat hij buisjes heeft he, dus de druk (mits het buisje niet verstopt is) bouwt niet op, zoals bij bv Erik het wel zou doen. Erik zou dus ook veel meer pijn er aan hebben, omdat zijn trommelvlies nog intact is, en dat is bij bo door die buisjes dus niet.
Hij heeft wel iets last, omdat het natuurlijk irriteert, jeukt etc, maar niet meer de hele erge pijn omdat er giga veel durk op staat!!

Vraag me idd af of ze het niet vergeten zijn gisteren om te faxen, want toen ik ze aan de lijn had, was het een andere vrouw die me die info gaf, want ze zag het op een briefje staan dat dit aan mij doorgegeven moest worden. De vrouw die ik eerder aan de lijn had, was namelijk met lunch pauze weg. Ik denk dat ze het gewoon vergeten is, bah!!

liefs woezel

Dat klinkt wel zo ja, dat ze het vergeten zijn. Nou ja, je hebt de druppels inmiddels in huis denk ik? Ik snap je uitleg over de buisjes, de druk en het loopoor. Een uitkomst dus, die buisjes?!

Groetjes,
M