Tja, wat zal ik zeggen…
Schoonzusje van mij heeft gister een zwaar auto ongeluk gehad samen met de kinderen.
De oudste van 9 mankeert niets, de jongste van 6 is met traumahelicopter naar Utrecht gebracht. Hij heeft een gat in zijn schedel en gister werd hij beademd. Is met spoed geopereerd om het vocht bij de hersenen weg te halen. Hij wordt kunstmatig buiten bewustzijn gehouden en om de 4 uur laten ze hem bijkomen. Dat gaat niet goed, heeft ook al epileptische aanvallen gehad. De artsen geven hem nul, dus veel hoop is er niet.
Dat zal dus betekenen dat we voor de 2e keer in 4 jaar een neefje af moeten geven. 4 jaar geleden ook al, aan meningokokken en nu dit weer.
Mijn schoonzus is stabiel, geen bloedingen gehad maar die heeft bekken, bekkenkom, schaambeen, staartbeen en ik geloof nog wat gebroken. Ook heeft ze gekneusde longen. Op dit moment is ze buiten levensgevaar.
Ze hadden alledrie geen gordel om, dus jongens wat er ook gebeurd, aub die dingen om. Het is echt een zaak van leven of dood.
Het is een beetje een lang verhaal geworden, was niet de bedoeling. Het is ook allemaal zo onwerkelijk.
Miriam