Het gaat zo snel

kreeg laatst een brief van de gemeente “binnekort wordt uw kind 4 jaar” blabla.
pfffffff had toch wel ff zoiets van SLIK, me meissie wordt groot
januari begint ze op school, en februari wordt ze alweer 4 jaar… ongelooflijk hoe snel de tijd voorbij is gegaan!
zijn er hier nog meer bijna-4-jarigen?

yvonne,melani en djanira

nou ik heb eeb 2 jarige hier, en ik kreeg een onderwijsgids 2003-2004 omdat in dat schooljaar mijn kind 3 jaar word!! dat was pas slikken, nu al bezig zijn met schoolkeuzes, mijn dochter is 2jaar en 4 maanden en toen was ze nog maar 2 maanden twee jaar oud, dus tja eerst maar eens naar de peuterspeelzaal vind ik hier!

Jaaaa! Dat had ik ook Kim! Wij kregen ook die gids waar jij het over hebt terwijl Stephan ook eerst nog naar de psz moet en net zo oud is als Sofie.
Ik vond het ook ff slikken hoor!
Had echt zoiets van: hè, is dit voor ONS ???

Groetjes, Bieb

idd vroeg

maar kan dat niet zo zijn dat het misschien druk is op de bassis school bij jullie in de buurt,dat ze daarom zo vroeg sturen

groetjes bianca

nee bianca, hier valt het wel mee in de wijk, alleen op de katholieke school zijn er aanmeldproblemen geloof ik , maar daar gaat sofie toch niet naartoe, (klassen van 30-35 leerlingen is daar heel normaal), sofie gaat straks in januari naar de psz van de openbare school en misschien blijft ze daar dan ook wel

Voor zover ik weet zijn er bij ons ook niet extreem lange wachttijden…
Toch kregen we die gids.
Vind het wel errug vroeg hoor!

ja te vroeg he , bianca!!!pffff schrok me kapot hoor toen!

Ik kreeg hem ook een paar weken geleden binnen, kan je al vast voor bereiden pfffff

Liefs Tries

Melani staat wel al sinds dr tweede ingeschreven, hier in amsterdam moet dat echt wel helaas

yvonne,melani en djanira

Jah heb ik ook gekregen. Geloof dat ik Lucas in januari moet inschrijven.
Heb er verder niet zo heel erg veel moeite mee. Het zijn meer de dingen gedurende de dag die me laten inzien dat hij toch al wel groot wordt. Maarja, ik ben blij toe, want als dat niet het geval was dan was hij er nu niet meer. En dat is erger.

Jullie zien het wel, ben behoorlijk nuchter.
Maar heb nu al bij een paar mensen gezien wat het is om een kindje af te moeten “geven”.
Dus misschien kijk er een beetje anders tegenaan.
Niet dat ik hem snel groot wil hebben, nee hoor. Gewoon alles op zijn tijd.
Maar dat het snel gaat, jah dat wel

Lucas gaat straks hier naar de rk school. Had hem liever op een openbare school gehad, maar die zit een stuk verder weg en de rk school zit hier aan het einde van de straat.
Dan is de keus dus niet meer zo heel moeilijk.

Groetjes Mim

Hoi mim,
oei ik schrok toch even van je berichtje.Hoezo dat hij er dan niet meer was???Is er iets ergs gebeurd dan?

Wij zijn trouwens ook al op zoek naar een goeie school hier in de buurt.Hebben er al 2 bezocht maar ik vond ze allebei niet goed(genoeg).
Groetjes Eljada

Wat ik bedoel is, als hij niet groter wordt dan is er iets niet goed. Zoals ik al zei, ben behoorlijk nuchter in die soort dingen.
Het doet me bv ook niet zoveel dat ik ouder wordt. Ben ik alleen maar blij om.
Pas als ik niet ouder wordt, dan is het niet goed.
Dus ik kreeg ook niet de bibbers toen het boekje binnenviel. Ik had meer zoiets van, ohja, ik moet hem in januari opgeven voor school.

Och ik ben gewoon niet iemand die daar emotioneel over wordt. Wel weer over andere dingen hoor. Misschien wel dingen waarvan jullie zeggen, moet je daar emo over worden!

Zoals ik al zei, ik heb de laatste paar jaar om me heen (en zelf ook wel wat) gezien en meegemaakt. Daar ben ik wel wat nuchterder en misschien ook wel wat egoistischer van geworden.

Maare, verder niets ernstigs voor ons hoor.

Groetjes Mim

Mmmm…maar van dat egoistische merk ik anders niks hoor! Volgens mij valt dat wel mee bij jou!

Ik ben op zich met je eens dat het alleen maar GOED is dat je ouder wordt (en je kind ook). Daar heb je gewoon helemaal gelijk in.
Maar ik stond gewoon ff raar te kijken toen ik die gids op de deurmat zag liggen omdat Stephan twee jaar is en ik nog niet echt met de basisschool bezig ben.
Meer met de peuterspeelzaal.
Vandaar!
Maar goed, Stephan gaat zeer waarschijnlijk naar een Christelijke school die hier vlakbij is. Er is hier ook een openbare school vlakbij (ze liggen practisch naast elkaar) maar ik vind het gewoon fijner als hij naar die christelijke school gaat.
O.a. omdat ik (en Peter) het fijn vinden als hij bijv. leert om “Meester de Vries” te zeggen in plaats van “Meester Jan” enzo.
Op openbare scholen worden de leraren nou eenmaal bij de voornaam genoemd en ik vind dat een kind gewoon respect hoort te hebben voor volwassenen en dan dus “U” te zeggen (niet tegen pappa en mamma trouwens hoor!) en een volwassene gewoon “meneer/mevrouw/meester/juf” enzo moet noemen.
Maar ja…dat is mijn mening en iedereen denkt daar anders over (gelukkig!!)

Groetjes, Bianca

P.S. OEPS…heb ik nu een discussie uitgelokt???

Voor mij niet want ik denk er krek het zelfde over, dus onze kinderen gaan ook naar een christelijke school niet omdat wij nou chr zijn maar omdat net wat meer respect wordt bijgebacht, en streng zijn op een rechtvaardige manier…

Tries

Liefs Tries

Was al een beetje voorbereid op die gids. Omdat ik wist dat Lucas al snel opgegeven moet worden.

Enne, die discussie, laat maar komen.
Aan de ene kant ben ik het wel met je eens hoor. Maar aan de andere kant zou ik er niet zo veel moeite mee hebben.
Ik denk namelijk dat je je kinderen toch wel kunt bijbrengen dat ze respect moeten hebben voor andere mensen.
Ik vind trouwens dat ze dat voor alle levende wezens op deze aardbol moeten hebben (uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk).

Maar ik denk ook dat dat nu al begint, zo gauw ze kunnen praten.
Lucas zegt bv ook drinken alstublieft en als hij het krijgt zegt hij ook dankjewel.
Ik vind niets zo erg als een kind dat in de winkel een snoepje of een worstje krijgt en dan metteen weer wegloopt. En dan vind ik het erg als de moeder dat blijkbaar maar normaal vindt. Wat is er mis met dankjewel zeggen? Daar begint het toch allemaal mee?

Nou, kom maar op

Groetjes Mim

Ja, kom maar op! Ben errug benieuwd!
Ik heb mijn steentje al bijgedragen (ben zelfs begonnen, hahaha!!!) en ik ben best wel nieuwsgierig hoe de rest er nou over denkt!

Groetjes, Bianca

ik kan me alleen aansluiten bij jullie, ik vind beleefdheid en normen en waarden ook erg belangrijk. melani mag niet roepen HUH maar wat zei u mama
het zijn de kleine dingetjes die kinderen respect bijbrengen.
veel mensen onderschatten dat, en daarom heb je tegenwoordig enorm asociale kids rondlopen.
groetjes
yvonne,melani en djanira

tja normen en waarden en opvoeding dat doen we toch echt zelf, geloof niet dat dat pas bijgebracht moet worden op een school, de eerste 4 jaar van hun leven vormen die kids zich al, als je niet ingrijpt en denk ik doe ze op een strenge school, nee dan ben je echt te laat!maar ja da’s mijn mening

Natuurlijk is het ook waar wat Kim zegt: de kinderen vormen zich de eerste 4 jaar van hun leven al, voordat ze uberhaupt naar school gaan.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze na hun 4e jaar niks meer kunnen “leren” over respect en dat soort dingen.
Tuurlijk moet je het ze thuis meegeven.
Jij bent tenslotte de opvoeder.
Maar ga eens na hoe veel uur per week je kind naar school gaat…
Ongeveer 25 uur !!
In die 25 uur kan jij ze even niks bij brengen, maar zijn ze op school.
Dan wil ik dus dat ze daar ook leren om respect te hebben etc.

Groetjes, Bianca

hallo
Nou Biep,daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in maar jij doet wel een beetje alsof ze op een openbare school niets doen aan waarden en normen.Je noemt het voorbeeld bij de voornaam noemen.Dat wordt dus door Armanda al weer weggeveegt.Ik vindt dat er juist op openbare scholen aandacht wordt besteed aan respect te hebben voor je medemens doordat ze leren dat er ook mensen zijn die andere geloven/meningen/cultuur hebben.En dat dat ook goed is.En niet alleen maar dit of dat kerkje is het beste.
Je hoort het,onze kinderen gaan naar een openbare school.
We hebben ook een christelijke school bezocht maar toen hoorde ik dat ze moesten bidden en christelijke liedjes moesten zingen en dat wil ik niet.Ik vindt het vreselijk als ik een kind.Loof de here in de gloria enz hoor zingen.Ze weten totaal niet wat het betekent.
Kinderen moeten de kans krijgen hun eigen levens overtuiging te vinden.Tenminste dat vindt ik.(klinkt een beetje zwaar).En op een christelijke school worden ze toch al een bepaalde richting op gestuurd.
Groetjes Eljada

Kom maar op spreek me rustig tegen hoor!