Het fruithapje, Liga en vlees kwestie

Hoi dames, ik heb een aantal kwesties waarvan ik hoop dat jullie hier ervaring of een antwoord op hebben:
Allereerst; het fruithapje, ik maak graag zelf het fruithapje (lekker makkelijk met zo’n staafmixer), maar ontkom er niet aan om een restje te bewaren, maar hoe voorkom je dat bijv een banaan, bruin wordt? Ik heb wel eens citroensap geprobeerd, maar dan hoeft ze het gelijk niet meer, omdat het dus zuur wordt.
Kwestie 2; ik heb van het cb gehoord dat je op de leeftijd voor 6 maanden liever geen Liga (ookal staat op de verpakking v.a. 4 maanden) en vlees te geven. Klopt dit? Heeft iemand dit vaker gehoord? En wat voor reden kregen zij?
Thanxx Suus.

Inderdaad banaan is niet te bewaren is ook niet lekker meer dan, tja over die liga ik heb er niet vangehoord ik zou niet weten waarom dat niet goed zou zijn want er zit niks bijzonders in en is alleen maar goed om mee te oefenen lijkt mij zo.vlees is beter als je dit niet meer dan 3 keer per week geeft zeggen ze de ene keer krijg jordy wel vaker dan de andere keer is maar net wat wij eten want ik laat hem zoveel mogelijk met ons mee eten.
met het fruit doe ik makelijk jordy krijgt nu even geen banaan om dat ie niet kan poepen maar ik ben ook gek op vruit dus ik geef hem van alles de helft of iets minder ligt er aan hoeveel soorten fruit ik gebruik en de rest eet ik lekker op… en is gezellig we eten steeds samen…

Succes Tries

Hoi Suus,

Ik geef Eva nu altijd vers fruit of groente, ik koop eens in de zoveel tijd een meloen/ananas/tros bananen of groentesoorten en die pureer ik (en kook ik eventueel) en gooi ik door een fijne zeef (Eva is nu 5 maanden dus moet nog) En dan doe ik het verdelen in een ijsblokjes-geval (hoe heet zo’n ding?) met van die grote blokjes, en als ie bevroren is doe ik al die blokjes in een plastic zakje. 3 blokjes is een hapje, en das heel handig want je kunt lekker onderling mengen (zodra je weet dat ze niet allergisch erop reageert natuurlijk) Eva smult iedere dag ervan!

Wat betreft die koekjes, ik vind ze kort genoeg zo klein de kinderen dus kies ik ervoor om ze zo lang mogelijk zonder koekjes te houden, ik vind de fruit en groentehap voorlopig variatie genoeg, en de pap natuurlijk. Koekjes eten ze nog hun hele leven, voor mij hoeft het niet zo snel allemaal…

Liefs, Els

ja els je hebt gelijk, ik heb sofie nu al in totaal 6 koekies gegeven en ze is morgen 8 maand

Kussies

koekjes krijgt jordy niet soms een liga door de fruit hap… maar verder krijgt hij soepstengels lekker op sabbelen en sinds dat ie dat krijgt wil ie ook brood eten want dat vond ie niks kwam door dat het vast voedsel was denk ik daar door heeft ie het wel geleerd…

koekjes vind ik ook heel wat anders langevingers krijgt ie niet dat vind ik veelste zoet… maar gewoon een liga of soepstengel is toch niks mis mee?

Tries

nee triesje er is ook niets mis mee, maar die liga dingen zijn wel erg hard en een soepstengels ja daar kunnen ze gewoon op sabbellen dat heb ik wel gezien toen we laatst bij je waren

Kussies

Bedankt dames voor de reakties, maar de reden die ik opgegeven kreeg dat ze nog geen liga mag is omdat er toch bepaalde gluten in zitten wat de darmpjes nog niet kunnen verwerken op die leeftijd, maarja, als ze er toch geen last van had… lekker was anders trouwens, maar ach. Fruit invriezen? Nee sorry, dat lijkt me niks, gaat dat niet ontzettend ten koste van de kwaliteit? Lijkt mij. Maargoed, ik durf nou niks meer te geven natuurlijk, als je in je achterhoofd hebt dat het meer kwaad als goed kan…

precies suus dan moeten we ze maar niks geven want steeds is het weer iets anders toch
ik zal eens kijken maar volgends mij die liga eerste liga of zo heet dat zo dacht het wel zitten geen glutten in maar ik zal het voor de zekerheid eens kijken want weet het niet zeker die doe ik dus zijn fruithapje heen.
fruit doe ik ook niet invriezen ik heb geen idee hoe het dan smaakt maar ik vind het niks warme hap heb ik wel zo eens gedaan, wat ook heel makelijk is zijn die plasbakjes bij de gyno heb ik toen eens mee genomen (hihi) is precies de hoeveelheid wat jordy krijgt heel makelijk dus.

Hallo!

Fruit is juist prima in te vriezen, als je fruit bewaart gaat het snel in vitamines achteruit, tewijl als je het invriest je gelijk alle vitamines bewaart. En de smaak is nog precies hetzelfde.
Is echt niks mis mee!!

Groetjes, Els

ik denk dat ik maar erg lui ben.
ik gaf al vanaf 3.5 maand gewoon fruit uit een potje.
Geen gedoe met pureren, invriezen ect…
Die potjes zijn net zo goed, en er zit zelfs meer in, extra vitamine en zo…

Nu met het avond eten kreeg jasper met 5.5 maand vlees, ook begonnen met potje.
pas toen hij 2 tandjes had is hij met de pot mee gaan eten, dus ook vlees.
En gewoon stukjes fruit, hij kouwde meteen goed.
Tja hij lust werkelijk alles.

Maar elk kind is verschillend, de een kauwt goed en de ander weer niet.

Ik gaf ook al lange vingers en brood met 5 mnd.

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

Hoi hoi,

Hier spreekt een ontaarde moeder . Ik geef, zoals Suus wel weet, eigenlijk alleen maar potjes! Sowieso blieft mijnheer niet anders en ik vind het handig hoor, je hebt ook goedkopere bij de kruidvat. Dusse…hihihi ikke ben slecht!!

groetjes Mo

Slecht ik zal niet zeggen dat het slecht is wat dat is het niet maar ik vind het ook leuk om klaar te maken jordy krijgt echt niet alleen maar vers hoor als ik makkelijk wil doen of we gaan weg ook dan krijgt hij een potje…

Tries

Hoezo een ontaarde moeder? Wie had het nou over de kwestie van wel of niet vers geven dat dat goed of slecht zou zijn? Wie heeft dat gezegd? Ik niet toch? En wie wel dan? Ik geloof dat het hier een vraag betrof van mij, graag toelichting mo!

Suus, je moet niet zeuren , want ik moest dit gewoon ff zeggen. Zo. Met andere woorden, ik heb geen tip voor je enne Liga heb ik nog niet gegeven aan Lucas, wel nijntje koekjes, maar ja daar stikte ie ook bijna in. Zo goed ??

groetjes en doei ouwe koei Mo

Ik wacht met alle hapjes geven tot Mirthe 6 maanden is. Tot die tijd krijgt ze alleen de borst… Ennuh…hahah, daar verslikt ze zich zelfs soms wel eens in…

Liefs van Chantal
Mama van Mirthe 15-11-2001

Ja Chantal, dat wilde ik ook doen, maar zoals je ziet op dit forum in mijn vraag over ‘borstvoeding en seroxat’ was ik helaas genoodzaakt te stoppen met bv, dat vond ik heeeel erg, want t ging zo goed en het schijnt inderdaad beter te zijn om 6 mnd uitsluitend bv te geven, you lucky girl! Nouja, fles heeft ook zn voordelen hoor! M’n lichaam is weer 'van mij’en een fles neem je zoooo makkelijk mee!
Suus.

de fles neem je zo makkelijk mee…

Laat jij je borsten wel eens thuis dan

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Hahaha Nathalie, inderdaad een goede! Suus bedoelt natuurlijk: een fles is wat handiger in het openbaar te geven dan de borst. Daar ben ik wel mee eens. Hoewel het heel normaal is om bv te geven, is het toch niet echt fijn omdat in een overvollen v&d restaurant te doen (om maar een voorbeeld te geven) en ja, dan is de fles erg handig om “mee te nemen”. Zo bedoel je he suusje? Mootje neemt het wel voor je op hoor hahahaha

groetjes Mo

hahahhahahhahahhaaaaaaaaaaaaaaaaa)) Janeeeeeee, tis maargoed dat ze niet loszaten, want die van mij…daar mis je niks an hoor! (niks zeggen mo)nee, in het openbaar voeden heb ik wel gedaan, al is het inderdaad niet altijd leuk in een vol restaurant, omdat er dus nog steeds mensen zijn die het vreemd schijnen te vinden, hoewel ik verwachtte dat kinderen het meest zouden kijken, namen die het voor het meest vanzelfsprekend, je hebt ook van die mensen die dan proberen om zo normaal mogelijk te doen, maar toch zie je ze vanuit hun ooghoeken… ik moest altijd errug lachen om die mensen, ik had gewoon zoiets van: als je het niet wil zien kijk je de andere kant maar op! Ik ga niet moeilijk doen met van die stomme t/shirts met van die gleuven erin enzo omdat anderen het vreemd of raar vinden, kom nou!
Maar, bedankt dat je het voor me opnam mo xxx

Happy mom!

He Suus, wat valt er te zeuren over je tieten??? Je moet niet zeuren, er is niets mis met je hoor! En nu wil ik het NIET meer horen!!!

groetjes Mo