Het beest is los, help ze heeft weer wat nieuws

Ze heeft nu sinds 2 dagen iets nieuws, gestoord worden we ervan. Twee avonden geleden zat Artemis in haar kamer en als ze ergens hysterisch van wordt is het een kat in der kamer als ze moet slapen. Dus huilen, tranen met tuiten. Artemis zat in der kamer, maar ik kon die kl*te kat niet vinden dus twee tellen later weer gillen, pappa naar boven. Nu is het dus elke avond raak. Ze ligt er koud 5 minuten in gaat dat luchtalarm af. Kom je boven piept ze Artemis en als ik zeg dat die beneden is gaat het alarm af omdat het diablo is of it. Dus vanvond al meteen gezegd dat de katten in de woonkamer zaten en dat ik haar niet wilde horen. Toch weer gillen dat artemis er was. Dus ik zeg nee dat is niet waar morgan en diablo en it ook niet. Twee tellen later weer gillen, pappa omhoog en best geirriteerd. Ze wilde niets zeggen dus pappa zegt zoek het maar uit. Nog harder huilen (alsof het nog kon) ik naar boven en even een goed gesprekje gehad dat er geen katten in der kamertje zatten en dat als ze niet wilde zeggen wat er was dat er ook niks was en dat ik haar dus ook niet meer wilde horen en als ze wel ging huilen dat ik haar zou laten huilen. Hup ging ze weer, het is net mij toen ik zwanger was, als je boe zegt huilt ze. Maar goed gevraagd wat er was, weer geen antwoord. Dus gezegd dat als er niks was ze moest stoppen met huilen, snik snik hoor je dan. Nog even bij haar gebleven en gezegd dat het geen leuke grapjes waren als ze dit steeds deed want pappa en mamma geloven het straks niet meer. En weer huilen. Echt hartverscheurend alsof ze het ergste leed van de wereld heeft. Maar ja er op in gaan dan ben ik nog verder van huis. Dus uit laten snuffen. Gezegd dat ze moet stoppen met huilen en tranen weg moet vegen en dat ze lekker moest gaan liggen, ik heb haar nog een keer goed toegestopt en een kus gegeven en het is nu stil. Maar wat moet ik nou, laten huilen en negeren of steeds toch weer naar boven? Want het is puur playen. Net als pappa geen nachtkusje willen geven. Mervin is nu naar beneden gegaan en niet meer naar boven gekomen toen ze riep want hij bleef lopen.

Groetjes,

Michèle

Hier is het sinds vandaag ook weer luchtalarm. De buren zullen wel denken dat hij vermoord word.
Misschien is het een idee om samen met haar te kijken of er katten in haar kamer zitten voor dat ze gaat slapen. an kun je haar laten zien dat er geen katten zijn en zeggen dat ze lekker moet gaan slapen.
Daarna zou ik haar denk ik toch laten huilen, zeker als het echt uitproberen is.
Bij Rens werkt dat meestal wel.
Of iig tot hij weer iets nieuws verzint.

groetjes ramona

Ik denk dat ik haar zou laten huilen nu en het even zou negeren. Merel heeft er nu ook een handje van om absoluut niet te luisteren. Als ik dan de andere kant op kijk en er geen aandacht aan besteed is het snel over. Succes met je peuterpuber.

Groetjes Natasja

Lilypie First Birthday tickers

je pakt het goed aan hoor maar blijven lopen is geen optie denk ik.
wat je al eerder aangaf dat je een X aantal keer komt en het dan niet meer doet zou ik dan ook in dit geval toepassen
probeer de tijd in ieder geval uit te breiden van het erheen gaan. dus eerst na 5 minuten. dan na 10 a 15 min en dan gewoon 20/30 min.
en dan niet meer.
mits ze echt overstuur wordt. misschien wordt ze rustig van een paar slokjes water? en dat je dan zegt: de katten liggen nu te slapen en papa en mama gaan ook slapen (ook al doe je dat niet) dus Morgan kan ook rustig gaan slapen.
mama is er altijd voor jou als je bang bent maar eerst zelf proberen".

zo pak ik angsten bij rico aan en dat werkt tot nu toe altijd.

@ Inge angst is het niet want dat merk ik meteen aan haar, maar jullie hebben wel gelijk. We gaan morgen eerst een kamersweep doen zodat ze zelf ziet dat de katten er niet zijn en als ze daarna weer begint dan laat ik haar huilen, eerst 5 en dan 10 minuten en zo steeds wat langer. Ze ligt nu te slapen dus mijn kleine speech heeft toch wel geholpen, maar men oh men wat is dit vermoeiend.

Groetjes,

Michèle

ja logisch meid dat het vermoeiend is.
nah misschien geen angst maar die kat had er eerst toch wel gezeten? ze was toen duidelijk not amused… dat ze het iet leuk vind is denk ik een statement. maar idd jullie uittesten met roepen haha tja dat kenik ook wel maar ik hoor ook het verschil dat als rico overstuur is of dat hij uittest met huilen.
en weet je wat het vaak is, net wat jij ook zegt; ze huilt en als je dan wat zegt huilt ze erger en als je dan een blijk van kwaadheid geeft: zoek het maar uit dan.
dan is het hek van de dam.
ik ben persoonlijk van mening dat ze zich geen raad weten met zichzelf en dat ze eigenlijk wel overstuur zijn maar zichzelf voor “de voeten lopen” en eigenlijk ook gek worden van zichzelf. misschien dat de ontwikkeling eigenlijk te snel voor ze gaat en ze daar wappie van worden.
dat is wat ik altijd gedacht heb als rico weer is zo’n “ik snap niets van jullie en niets van mijzelf en alles is om te janken” dag heeft.

Oh dat ze zichzelf soms goed in de weg zit weet ik ook wel. Dan is het gillen huilen en schreeuwen en uiteindelijk stort ze zich snikkend in je armen. Op het moment weer meer in de mijne dan in die van pappa en dan zeg ik ook: “even lekker huilen” En dan knikt ze snikkend ja en dan aai ik haar alleen maar over der haar terwijl ze uit snikt. En daarom praat ik ook nog even met haar. Op dit punt heb ik weer wat meer geduld dan pappa maar dat geeft niet, pappa heeft op andere gebieden weer meer geduld.

Groetjes,

Michèle

ja daarom, is toch supergoed hoe je het doet.
ik laat rico vaak ook gewoon huilen.
en dan zeg ik idd ook: huil maar lekker uit schatje.
en dan zeg ik ook niks ik hou hem dan alleen maar vast.
soms hebben ze dat ook nodig denk ik.
slaapt ze nog steeds?

Ja ze heeft doorgeslapen tot half 3 ongeveer. Toen begon ze weer even heel erg te huilen, ze zei dat ze gedroomd had. Heb ik haar even over der bolletje geaaid en twee ingestopt en toen heeft ze tot 7 uur weer doorgeslapen. Alleen ik had moeite met in slaap vallen en heb vaag liggen dromen. Ben moe dus. Maar Mervin had hetzelfde, zal wel wat in de lucht gezeten hebben.

Groetjes,

Michèle

haha toevallig, ik heb ook vaag liggen dromen, rico weet ik niet die was om half 7 wakker vanochtend.
zei ze ook waarover ze gedroomd had? Meneertje hier zegt dat soms wel. of dat dan klopt weet ik niet altijd

Hier vanochtend weer lekker pp drama. Mneertje moest aankleden en daar was hij sowieso al niet van gediend. Dus dat ging al lekker.
Op de een of andere manier vind Rens alles wat gebreid is een spencer. Nou heeft ie ook een paar gebreide geitenwollen sokken die hij altijd in z’n laarsjes aan heeft omdat dat lekker warm is. Nou wil hij dus alleen nog maar die sokken aan. Z’n andere sokken zijn niet leuk zegt hij. Het lijkt wel een meid nu al gedonder met aankleden.
Uiteindelijk na veel gedonder wel andere sokken aangekregen want hij kan moeilijk elke dag dezelfde sokken aan. Maar hij moest nog wel ff laten weten dat ze niet leuk waren.
Nu al een ijdeltuit.

groetjes Ramona

Oh ja hoor teon ik binnen kwam roe ze meteen artemis en dromen, dus denk dat ze gedroomd heeft dat de kat in der kamer zat en ik werd achtervolgd door een vampier en toen ik van een flat afsprong werd ik wakker van dat rare gevoel in je buik dat je ook in een achtbaan krijgt.

Groetjes,

Michèle

Blijkbaar is ze er toch erg mee bezig met de katten in haar kamer, even een sweep door haar kamer voordat ze gaat slapen zou misschien wel handig zijn dan. Rens geeft trouwens helemaal nog niet aan dat hij ergens over gedroomd heeft.

groetjes ramona

Gaan we vanavond ook doen. In alle kasten kijken en onder der bedje dat er niks is, en dan hopen dat het minder is of weg.

Groetjes,

Michèle

hier ook vaak 's avonds een drama van jewelste, helaas.
vaak is het helemaal niks bijzonders, dan zit d’r slaapzak niet goed, of d’r kussentje ligt niet goed of wat dan ook. maarja papa en mama komen naar boven dus t werkt wel natuurlijk. ik probeer nu echt eerst naar het soort gehuil te luisteren en als er dus niks aan de hand is ga ik nu wel naar d’r toe maar zeg niks en maak geen contact (dit werkt bij Lindsey dan he) en dan is ze meestal wel gelijk stil.
maarja als er echt iets aan de hand is (en ook dat is aan het soort huilen van Lindsey wel te horen gelukkig) dan is het wel even troosten maar zeg ik niet al te veel.

Hier zijn de ppt troubles meer over overdag te merken. Ik geloof dat Lindsey toch wel erg op d’r slaap gesteld is haha, hoewel ze nu wel al weer een paar dagen erg vroeg (half 6/6 uur) wakker wordt.

liefs,
Rinske

wow freaky, zeg michele kijk jij te veel horror films? echt heel vaag hahaha.
maar ik heb ook altijd van die wazige dromen. ik kan me nog herinneren een hele tijd terug dat ik schijnbaar kei hard aan het gillen was en rijco verschoot zn eigen kapot toen hij binnen kwam in de slaapkamer. ik was echt doodsbang en kreeg bijna geen lucht meer.
weet niet meer wat ik droomde ik weet alleen dat ik 2 dagen keelpijn heb gehad

Oh nee op zich was het niet eens echt eng inge, ik kon zelf heel hoog en ver springen, werd echt alleen maar wakker van dat rare gevoel in mijn buik. Ik was ook nig bang of zo hoor, en het engste dat ik gister gezien heb was de pfaffs

Groetjes,

Michèle

haha nou dat is niet echt eng behalve die bompa of hoe hij ook heet
maar normaal ben ik nooit bang van dromen maar die ik net beschreef was schijnbaar behoorlijk schokkend als ik zo gil en dan hardop.
en dat ver springen enzo dat is echt gaaf als je zo’n droom hebt. net als vliegen ook gaaf haha. maar ik droomde vroeger als kind ook wel is dat ik wilde vliegen om te ontsnappen aan 1 of andere freak maar dan sprong ik en het lukte telkens niet. op latere leeftijd droomde ik wel is dat ik in gevecht raakte met iemand en dat ik wilde slaan maar dat dat zo in slow-motion ging dat ik hem/haar nauwelijks raakte. echt bizar hahaha

Het was een soort Matrix vs blade zeg maar. Enne hallo ik vind er een paar behoorlijke griezelsd in zitten hoor. Eigenlijk vinden wij er maar 3 leuk

Groetjes,

Michèle

aha oke
oh ja dat weet ik helemaal niet ik kijk dat eigenlijk nooit ik vind vooral de kindjes onwijs grappig die zn ouders tot waanzin kunnen drijven
ooehh dat is gemeen!