Help

Goedenavond

Kan je hem dan over zijn vermoeidheid heen helpen dan?
Ik bedoel eigenlijk dat hij al super vermoeid is maar dat je dat niet door heb en dat je hem onbewust nog moeier maakt(lekker duidelijk dit)
Jamie heeft vandaag niet veel geslapen maar wel veel gelachen heerlijk als die zo tevreden is!
Nog even een vraagje???
Leggen jullie de kleine wakker in bed,of juist als hij huilt?

ik denk dat ik dat inderdaad niet helemaal goed doe,dat voelde ik al een beetje ja.
omdat hij eerst rustig is en dat ik hem dan te lang bij me hou want dan word het dus enorm brullen.
maar ik voel gewoon nog niet goed zo van o nu moet hij naar bed zeg maar.
hij krijgt de fles en dan gaat hij heel erg lachen en dan moet ik hem erna gelijk na bed doen want dan ineens word hij driftig hihi (zoeits denk ik?)en dan raakt hij zo over zijn toeren dat hij dus niet inslaap kan vallen.
wat een vragen he?hadden jullie dat ook in het begin?of ben ik te onzeker?

quote:
Kan je hem dan over zijn vermoeidheid heen helpen dan? Ik bedoel eigenlijk dat hij al super vermoeid is maar dat je dat niet door heb en dat je hem onbewust nog moeier maakt(lekker duidelijk dit)

Jazeker. Dat je denkt dat 'ie niet moe is (bijvoorbeeld omdat hij heel druk doet en jij dat verkeerd interpreteert) en je dan dus lekker actief met hem gaat spelen. Daarmee geef je hem nog meer prikkels, wordt 'ie nog meer moe en zal 'ie nog drukker worden. En dan zal het voor die kleine steeds lastiger worden om in slaap te vallen, want als ze oververmoeid zijn slapen ze slechter. Dus zorg dat je de vermoeidheidssignalen goed inschat (en ook druk gedrag is daar één van).

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja dat dacht ik al een beetje hoor,maar ik dacht het is gewoon een druk mannentje(komt dat hij in mijn buik al druk was)
Maar ik ga is goed opletten erop van oke nu moet hij naar bed(weer die bijsluiter die er niet is)
daarom slaapt hij savonds beter dan overdag denk ik savonds leg ik hem na de fles en geknuffeld te hebben weer in bed en dan lach hij in bed en valt inslaap maar overdag denk ik ach hij heeft al zoveel geslapen dus zal het wel niet nodig hebben.

Ik kan aan Dani merken dat hij moe is als hij ineens (nog) drukker wordt en gaat jengelen. Soms gaapt hij er ook bij, maar dat is niet altijd zo.
Ik neem hem dan altijd even bij me en gaan we even kort knuffelen. Vaak gaat hij dan al in zijn oogjes wrijven of kroelt met zijn hoofdje tegen mij aan.
Dan weet ik zeker dat hij moe is en dan gaan we naar zijn bedje toe.

Ik pak hem bewust nog even bij me, zodat hij na het drukke spelen een klein beetje rustiger kan worden.

Wat Mriek ook zegt het is belangrijk om goed naar die moeiheidssignalen te kijken en daarop in te spelen. Maar hoe ouder je kindje wordt hoe meer je ze gaan herkennen hoor. Ik zie het nu vrij snel als mijn mannetje moe is.

Verder is wakker in bed leggen echt het beste. Ze leren dan om zelf in slaap te komen. Dan schrikken ze ook niet zo erg als ze een keer tijdens hun slaap wakker worden en is de kans groot dat ze dan ook weer in slaap kunnen vallen. Ook dit heeft soms even tijd nodig, maar ze leren het echt!!

Haha nou probleem is hij gaat niet huilen maar om zich heen kijken in bed,en druk met zijn handjes en beentjes bewegen haha duurt echteen uur voordat hij slaapt en tja dan is het weer bijna etenstijd haha
gelukkig gaat het zodra het donker word wel prima haha

Hoe slaapt hij?? gordijnen open of dicht op de dag?? Want morgan weigerde ineens met de gordijnen open te slapen omdat ze dat op het kdv ook niet doen. Nou is jou mannetje wel jonger nog, maar kan zijn dat ie er wel gevoelig voor is.

Enne tekenen van moe kunnen zijn, oren trekken (eigen oren, niet die van mamma) Oogjes wrijven (maar meestal zijn ze wat ouder dan) huilen, heel druk maaien met armen en benen, gapen.

Groetjes,

Michèle

hey wil,
nou…de laatste voeding krijgt hij om 22:00 uur tegenwoordig en dan leg ik hem meteen na zn boertje en het verschonen terug in bed. hij slaapt dan tot 7 uur. krijgt dan zn 1ste fles, en meteen na die voeding en na het verschonen en boertje doen terug naar bed. dan slaapt ie nog zo’n 2 uur door.
de andere etenstijden gaan anders. dan wordt ie wakker, is het spelen, gaat ie eten, boertje doen even rechtop houden…verschonen…spelen en te bed.
zo zit zn schema nu in elkaar dus ja daar ga ik niet vanaf wijken, het gaat eigelijk wel lekker zo als ie maar niet aan het springen is dan gaat alles fantastisch

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

in de tijd dat hij jengelig zou je eventueel kunnen gaan wandelen, of geef je hem een liga 1ste stap. doe ik ook altijd is ie weer even bezig.
soms wil ie misschien gewoon zn tut hebben en als ie die laat vallen is het natuurlijk weer hommeles. gewoon nog 'n x proberen.
verder is jou schema goed als jullie je daar goed bij voelen meid!
ik doe rico altijd tussen 6 en 7 in bad geef hem daarna zn maaltijd en dat gaat ook altijd goed…je zou het kunnen proberen Wil…maar anderzijds jou dag begint eerder dan hier want wij beginnen standaard om 7 uur.
en vanuit daar bouwen we alles op zeg maar…
en wat jij zei…ja ik denk dat hij aan het springen is als hij INEENS (zoals sje zegt) minder slaapt s’nachts. of misschien is ie niet zo fit?
ik deed de tijd altijd afbouwen met een kwartier (i know heel kort maar dat boeit niet als het werkt werkt het toch)
om 00:30 had hij altijd zn laatste voeding en nu zitten we op 22:00uur.
dan hou je dat elke keer 3 dagen aan ofzo (als het goed gaat dan he) en dan bouw je weer langzaam af.
het wil wel is werken bij baby’s die moeilijk doorslapen.
stel hij vond het een makkie kun je dat makkelijk met een half uur doen maar hier was dat helaas niet het geval

en als je dan voor een paar keer de laatste fles een uur later geeft en dan dus ook de fles op 7 uur hebt?
en dan RUSTIG met een kwartier afbouwen (paar nachten wat meer huilen hoort er bij dan he!)
want hoelaat heb je nu de laatste fles? want als je hem voor 21:00 uur geeft is dat best aan de vroege kant. je moet blij zijn net als michele dat morgan dat al wel kan maar niet elk kind is hetzelfde. kwa dat betreft is morgan een snelle diva dus zou gewoon ALS je je schema anders wil zorgen dat zn 1ste fles op 7 uur zit en de laatste b.v. om te beginnen een uur later dan nu dan slaapt ie wel evenlang als ie normaal doet snapje?

Vergeet niet dat als je vanavond naar bed gaat, de klok een uur VOORUIT moet hè dames. Dus dat de dag morgen een uur eerder begint dan normaal. Calculeer dat even in in het schema en het rekken enzo…

Groetjes!

quote:
Mriek, je bent een topper, want daar had ik idd nog helemaal niet aangedacht!!!!!!! liefs wil

BO, geboren op 28-11-2008 mijn kleine vent!
kijk eens op mijn site

www.babymensink.babysite.nl

daar houd mijn mama een dagboek
over mij bij!
knuffel Bo

Groetjes!

Raar! Maar wel schattig, zo heeft 'ie het toch maar weer vanzelf opgelost. Zo zie je maar weer, nooit meer druk maken om zomer- of wintertijd van tevoren. Het loopt toch altijd anders dan je denkt…

Groetjes!

Ja soms gaan ze helemaal hun eigen weg, haha. Maar als hij in een sprong zit, dan komt dat oude schema vanzelf weer goed.

Het schema van Dani ziet er nu ongeveer zo uit:
Hij wordt 's ochtend rond 07.00 wakker (soms eerder/soms later). Hij krijgt dan zijn 1ste fles en daarna gaat hij nog even spelen, bij mij of in de box. Na ongeveer 1,5 uur gaat hij weer naar bed (inclusief voeding). Gemiddeld slaapt hij dan 2 uurtjes. Na het wakker worden verschonen, even spelen, flesje, weer spelen en weer na ongeveer 1,5 uur/2 uur naar bed. Dan slaapt hij weer gemiddeld 2 uurtjes. 3de fles krijgt hij dan meestal tussen 15.00 en 16.00 uur. Hij is dan ook ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker en dan gaat hij weer naar bedje. Dit slaapje is meestal niet zo lang (+/- een uurtje) en soms valt hij zo diep in slaap dat we hem wakker moeten maken voor zijn 4de en laatste fles. Deze krijgt hij meestal tussen 19.30 en 20.30. Dan nog even rustig spelen en dan naar bed voor de nacht. Dit schema heeft hij sinds hij aan de 4 flessen is. volgens mij nu dus ongeveer 2-3 weken. Ik denk dat uiteindelijk de slaap na de 3de fles komt te vervallen en hij de 4de fles iets eerder gaat krijgen, maar zover zijn we nog lang niet. Hij heeft nu dat slaapje nog echt nodig. Ik vind het zelf zo wel een goed schema…maar goed de 4,5 maand sprong is natuurlijk in aantocht, dus het schema kan daarna wel helemaal anders zijn.

Dylano slaapt ook het beste als hij net gegeten heeft. Hier gaat het als volgt
7 uur fles spelen ed dan 2 uur later fruyithap en dan na bed> Slaapt ie meestal 2 uurtjes dan weer fles en spelen 2 uur later liga met diksap en dan na bed. Weer 2 uurtjes slapen of 2 en half gebeurt ook dan weer fles. Vanaf dat moment krijg ik hem niet meer naar bed meestal of hij moet om half 3 ofzo al wakker zijn dan kan het gebeuren dat ik hem tegen half 5 ff terug kan leggen. tussen 5 en kwart over 5 groente en dan om half 8 laaatste fles is wel een papfles

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

haha lees jullie verhalen en adviezen en pfff word jaloers hihi
lijkt me al heerlijk om van 12 uur tot 5 uur te kunnen slapen hihi
maar helaas ik heb een vreetzakje lol
vandaag loopt hele schema door de war!
gordijnen staan open ja maar anders leert hij dag en nachtritme niet en die heeft hij wel want eerst (door tijd nu niet)ging hij na de fles van 7 uur naar bed met gordijnen dicht en dat valt hij gelijk in slaap en doet snacht niet moeilijk na de voeding.
het gekke als hij in slaap valt bij me in ik doe hem in de box slaapt hij wel.
maar dat schijnt ook weer niet goed te zijn?

@ mammatammie. Het komt allemaal echt vanzelf hoor. Jouw kleintje is nog erg jong. Er zijn maar weinig baby’s van die leeftijd die doorslapen hoor. Mijn zoontje was ongeveer 2 maanden toen hij tot 05.30 ging doorslapen en ik denk tegen de 2,5 tot 3 maanden dat hij echt goed doorsliep.

Wat betreft het bij jou inslaap vallen en dan in de box leggen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor. Ze zeggen alleen dat het goed is voor een baby dat ze het verschil leren tussen de slaapplek en de speelplek en de box is natuurlijk een speelplek. Verder is het goed om ze wakker in bed te leggen. Ze leren daar nl van om zelf inslaap te komen. Bij ons heeft het erg goed geholpen om dit te doen. Dit helpt nl ook als ze bijvoorbeeld tussendoor wakker worden. Ze schrikken dan niet dat ze ineens alleen zijn en kunnen dan ook weer inslaap komen.
Maar wat ik zeg, je moet ook doen waar jij en je kleine zich goed bij voelen. Het was bij Dani heel belangrijk om een goede structuur aan te houden enz. Het heeft hier echt geholpen en Dani is nu een stuk makkelijk met inslaap vallen etc

Als jij een paar maandjes verder bent zal je zien dat alles weer helemaal anders is.

@ Wil, ik denk dat sommige kinderen het huilen bij inslaap gaan houden. Dani heeft het ook nog steeds. Niet meer zo hysterisch en lang als voorheen (toen duurde het soms wel 50 minuten voor hij eindelijk inslaap was). Net als bij Bo is het de ene keer een paar minuten en de andere keer 10 minuten. Omdat ik nu weet dat hij toch wel in slaap valt vind ik het niet meer zo erg, maar in het begin werd ik er erg onrustig van.

Dat is ook het voordeel van slapend in bed leggen, op een gegeven moment kunnen ze goed zelf inslaap komen en dat maakt het naar bed brengen ook een stuk makkelijker en in denk dat ze daar alleen maar profijt bij hebben, ook als ze straks nog iets ouder zijn.

Jullie zitten nu dus midden in een sprong. Lastig he…je kan er ook niets aan doen. Zie je er erg tegen op om weer te gaan werken? Hoeveel dagen ga je werken??

Jeetje, drukke avond dus gehad. Ik hoop voor je dat je op dit moment al lekker in je bedje ligt en dat Bo lekker doorslaapt deze nacht!! Ik hoor het morgen wel

Gelukkig dus een redelijke goede nacht gehad? Maar ja dan moet die dondersteen nu ook wel even goed gaan slapen he Die vervelende sprongetjes

Hopelijk is de monteur er snel, dan kan je lekker met hem gaan wandelen!! Gelukkig is het niet al te koud, anders lijkt het me brrrrr zonder verwarming.