Oke zijn dus speciale kussens voor nou ik kijk effe deze dag aan want ga steeds kijken bij hem nu en als het werkt morgen naar de winkel.
het is wat he zoeen kleintje konden ze maar praten!
nu slaapt hij eindelijk moet ik hem nu echt wakker maken voor voeding?
ik denk zelf pfff hij slaapt eindelijk!
komt hij eindelijk zelf effe tot rust het arme kind!
Help
Ik sluit me volledig aan bij de andere meiden: laat hem eens nakijken, zodat je weet of het wel of niet een lichamelijke oorzaak heeft. En dat je hem niet begrijpt herken ik natuurlijk volledig! Hier ook gehad hoor. Ik zei altijd tegen mensen die het niet snapten: het is net of je een blind date hebt met iemand die niet kan praten en die je dus helemaal zelf moet uitvogelen. Het gaat steeds beter, wacht maar af. Vooral als je er straks meer contact mee gaat krijgen, dan leer je 'm steeds sneller kennen hoor!
Veel sterkte ermee.
Groetjes!
oje ja dat is ook vervelend zeg zit jezelf ook niet lekker rustig nee
ik heb toch een afspraak gemaakt ook omdat ik las dat kindjes met kiss vaak ooronsteking krijgen omdat het zich zo uit nou inderdaad dat heeft hij gehad!
En omdat hij tijdens mij bevalling klem heeft gezeten omdat ik geen weeen meer had daarvan krijgen ze ook vaak kiss las ik dus ga er toch maar heen hoor!
ja heb je nee kan je krijgen wil niet dat mijn kereltje pijn heeft!
krijg je dat vergoed van je ziekenfonds?
Jamie heeft ook zijn duim hihi maar kan hem niet vinden natuurlijk doet hij zijn hele vuist erin hihi zo grappig.Maar ik moest zo en zo een speen want hij heeft een hele gote zuiggehalte zei de kinderarts waardoor ik dacht dat hij de hele dag honger had en hem dus te veel voeden nu doe ik een speen erin na het voeden en dat werkt prima
Hangt af van hoe je verzekerd bent, bel eventjes met je verzekeringsmaatschappij of je het vergoedt krijgt of niet. Heb je hem wel bijgeschreven op je polis? Anders dat eerst even doen…
Groetjes!
Weet je Wil? Toen ik meer slaap kreeg, merkte ik pas echt hoe moe ik eigenlijk was en kwam het er allemaal uit. Net alsof het dan kan ofzo, terwijl je eerder gewoon door moest buffelen. Snap je? Dus ik herken het: meer slaap en toch meer moe dan eerst. Gaat weer over! En natuurlijk gezond eten en zorgen dat je je vitamines krijgt, dat doet ook een hoop goeds.
Groetjes!
Wil 25,
Het is best logisch hoor dat je af en toe zo moe bent. En goede nachten zijn heel goed en fijn, maar dat zegt niet altijd alles. Tim heeft vanaf zijn geboorte hele nachten geslapen, maar toch had ik soms dagen dat ik overdag erg moe was. Maar zeker de maanden tijdens je verlof ben je constant met je kleine en zijn verzorging bezig. En dat kan ook behoorlijk inspannend zijn. Hoe lief en leuk ik Tim ook vind, ik was op een gegeven moment blij dat ik weer kon gaan werken. De eerste tijd hebben ze natuurlijk ook veel meer verzorging en aandacht nodig. Terwijl ze als ze wat ouder worden veel meer zelf kunnen en zichzelf in de box kunnen vermaken. Ik werk nu 3 dagen en dat vind ik lang genoeg. Ik vind het werk leuk en kijk er ook altijd weer naar uit om na woensdag weer weekend te hebben en met Tim bezig te zijn. Dus bedenk wel dat het behoorlijk veel energie kost zo’n kleine. En dat je echt af en toe ook aan je zelf moet denken.
Groetjes,
Sandra
@ Mammietammie, Ik weet niet hoe jou cb is, maar mijne wimpelde kiss af als kan niet. Alleen 1 arts daar ging er wel in mee. Kiss is in Nederland nog steeds niet medisch erkend dus sta niet gek te kijken als ze je afwimpelen.
Enne als hij kiss heeft kan het logisch zijn dat op zijn zij slapen fijner is omdat zijn nek dan misschien in een prettigere houding ligt.
Groetjes,
Michèle

ik snap ook heel goed wat je wil zeggen,
maar meid dat is helemaal niet erg, het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je je kind nu al kent, en geloof me het veranderd met de dag.
ik begrijp pas sinds hij ong. 3 maanden was hoe hij eigelijk in elkaar zit wat hij precies wil en wat hij niet wil.
1 tip: kijk naar je kind! niet alleen naar jamies hoofdje maar naar het hele lichaampje. daar kun je vaak wat uithalen, het is constant uitproberen uitproberen en nog is uitproberen om erachter te komen wat je kind wil.
zit er ong 3 uur tussen de voeding en huilt ie dan? dan is het waarschijnlijk honger. kindjes van die leeftijd zijn snel moe dus het kan ook slaap zijn.
een erg hoog doordringend gehuil kan betekenen dat hij pijn heeft. voel zachtjes overal aan zijn lichaam (zachtjes porren) wordt het gehuil erger dan weet je dat het daar aan ligt.
een goede aanrader om te kopen:
schrijfster: Michelle Kennedy
boek heet: De laatste strohalm – huilen
hier is de link:
http://www.bol.com/nl/p/boeken/huilen/1001004005063673/index.html
ze heeft ook nog andere boeken over slapen, eten en woedeaavallen (DIE LAATSTE IS DUS NOG NIET NODIG)
maar die andere 3 zijn echte aanraders mij hebben ze echt geholpen in bepaalde situaties.
verder het oei ik groei! boek. die sleept je ook door heel veel situaties heen (ook dat boek is op bol.com te vinden)
groetjes
Haha nou ik noem hem al driftkikkertje hoor owee als je niet rent met die fles hihi word hij helemaal rood hihi
ik ben dag en nacht op door mijn schatje haha maar moe nee dus dat komt straks als hij doorslaapt hihi
hij slaapt nog steeds zeg heb hem eten gegeven om 2 uur en slaapt nog nouja zeg.
hij huilt inderdaad om de 3 uur snachts pfff om eten en daarna wou hij niet slapen nee hij lag op de commode te lachen en de 2 dekeer huilen van 3 tot 4 toen maar in bed genomen.en om 6 uur nog komen he hihi
wanneer gaan ze snachts minder komen?
Dat wisselt per kindje, is echt niets zinnigs op te zeggen. Dus je zult gewoon moeten afwachten. Erik sliep met 4.5 maand nog niet door (nl. een klein vreetzakje) en die hebben we eventjes een handje geholpen door met een speentje te rekken tot de ochtend. Hij kon qua gewicht nl. allang doorslapen. Zolang dat niet het geval is, gewoon blijven voeden. Voor je het weet schiet je 's ochtends wakker en denk je: “Leeft 'ie nog?” Omdat je 's nachts heerlijk hebt kunnen doorslapen…dat moment komt!
Groetjes!
Je leert vanzelf het onderscheid wel kennen wil. Ik moet zeggen mede door Morgna haar Kiss heb ik haar heel snel leren lezen en schrijven zeg maar. Ik weet meestal wel wat ze wil. Maar zelfs voor mij is het nog wel eens een raadsel zoals gisteravond een uur of elf. Hoewel ik achteraf toch denk dat het prikkels geweest zijn.
Groetjes,
Michèle

nee hoeft niet altijd door pijn, rico huilt ook doordringend hoog als hij zich verveeld of honger heeft.
maar pijn herken je wel in zn gehuil, hoog doordringend maar net alsof hij uiteindelijkg een adem kan krijgen tijdens het huilen. het hele gezichtje staat in huilvorm maar er komt geen geluid uit totdat hij weer naar adem hapt zeg maar.
ik ben DAT huiltje gaan herkennen door de prikjes die hij kreeg, dat deed zeer en toen huilde hij ook zo. dus als hij nu zo huilt wat niet vaak voorkomt dan ewet ik dat hij pijn heeft.
dus als je kind gaat huilen alsof hij / zij een spuit heeft gehad heeft ie waarschijnlijk pijn haha duidelijk kan niet
maar ja huilen van pijn kan ookj weer een net ander soort huiltje zijn wat ik net beschreef, wat michele zegt met dat hele kiss verhaal toen huilde rico anders, maar dat was meer een ik voel me ongemakkelijk huiltje denk ik…
soms weet je het gewoon niet, dan probeer je gewoon eht 1 en het ander uit…voeden schone luier, bezighouden etc etc.
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090318/rn9u.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/WenKp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 25 Mar 2009 17:11:20
Ik ben ooit per ongeluk met mijn nagel langs Morgna haar enkel gegaan. Ik wist toen precies hoe pijn huilen klonk. En soms ga ze alleen maar heel zielig zitten klagen.
Groetjes,
Michèle

goedenmiddag
nou jamie vannacht gevoed 12 uur en 3 uur en gewoon gelijk slapen gelukkig!
ik ben er een beetje achter dat hij gaat huilen zodra hij moe is,
En als zn speen eruit valt pffffff hihi moeten ze echt wat op verzinnen hoor haha
Hij ligt na zn fles te lachen nu en dan ineens begint hij te krijssen hou ik hem tegen me aan valt hij inslaap en sinds gister dus blijft hij slapen in bed gelukkig!
Je moet hem echt leren kennen he?
Ha ha ha ja de gebruiksaanwijzing is helaas zoekgeraakt enne praten doen ze dan ook nog niet
Groetjes,
Michèle

@ Wil25: misschien moet je je ijzergehalte (HB) eens laten bepalen. Ik had namelijk ook een zeer laag ijzergehalte na mijn bevalling en dat kan je heel erg moe maken.
Groetjes van Christa
Hoi
Minke sliep de eerste weken ook amper en ook wist toen niet wat ik “fout” deed. Ze was echt van 's morgens 0700 tot’s avonds 2300 uur klaarwakker! Ik kan je alleen vertellen dat ik destijds niet goed haar slaapsignalen herkende dus dat ik haar onbewust over haar slaap heen hielp… Druk met haar armpjes maaien interpreteerde ik als “klaarwakker” terwijl ik na het lezen van Ria Blom "Inbakeren en Regelmaat"las dat dit ook kan betekenen dat ze moe zijn, dat "druk"doen… Ook hebben sommige babies een korte huilperiode voor ze in slaap vallen. Dus steeds na vijf minuten uit bed halen ( dat deed ik ook hoor )zou ik niet doen, misschien in bed troosten door aai over bolletje, speentje, of wat jij vindt dat helpt… dan vallen ze misschien toch in slaap.
Ik ben Minke na een week of 6 gaan inbakeren en het slapen ging icm lezen Ria Blom boek al snel beter. Nu slaapt ze al maanden prima, zowel overdag ( zo’n 3 a 4 uur) als 's nachts ( zo’n 11 a 12 uur) Ik denk dat je misschien ook wat aan het boek hebt van Ria Blom, al heeft Minke nooit zoveel geslapen als Ria Blom zegt… maar wel veel meer dan eerst.
Succes en het is voor alle nieuwe moeders volgens mij net zo moeilijk hoor
@ Wil: een vriendin van mij was ook zo heel erg moe. Nu had zijn een behoorlijk vermoeiende tijd achter de rug met haar dochtertje. Maar het bleek later haar schildklier te zijn. Naast erge vermoeidheid kwam zij ook weer wat aan en was ze erg duizelig. Zeg niet dat jij dit nu ook hebt hoor, maar het zou kunnen.
Aan de andere kant is het ook niet gek als je erg vermoeid bent. Het moederschap en alles wat daar mee te maken heeft vergt ook best veel van iemand en daar kan je heel erg moe van worden!!
Will waarom drink je niet 1 of twee koppen brandnetel thee, je hebt ze in verschillende smaakjes en met honing (geen suiker) is dat best lekker. Brandnetel bevat heel veel ijzer en het drijft vocht af. Voor mij twee vliegen in een klap.
Groetjes,
Michèle

Ja hoor Zonnatura heeft het, ze hebben met citroen (fris) braamblad (munnitig) en kaneel (zoeter) en dan met wat honing. Ze hebben het ook zo puur brandnetel, maar das meer voor de die hard
Enne appelstroop zonder boter eten he anders werkt het niet. Zuivel breekt ijzer af.
Groetjes,
Michèle