Help

Heb zelf ook migraine pff kan je weinig hebben hoor,alleen donker en slaap!
En als dan de kleine zo bezig is snap ik best dat je er last van krijgt!
Het gekke is ik word niet moe ofzo terwijl ik snachts veel wakker moet worden en nog afentoe terug moet om die stomme speen erin te doen!
Is zeker nog de kraamtijd!
Nou kost wat energie hoor dat inslaap laten vallen mannetje is al op van kwart voor 9!
Ligt nu in bed eerst was het lachen nu weer brullen!
Steeds speen erin en weer weg,speen erin en weer weg!
Wil toch wel dat hij het leert als ik jullie adviezen zo lees is het toch beter!

Hallo
Dank je voor de tip ga dat zeker proberen morgen!
Want hij slaapt dus pas nu!
Ja die speen werd me aangeraden door ziekenhuis omdat hij veel zuig kracht heeft dus na de fles wil die nog zuigen en ik dacht dat hij wou eten dus gaf hem teveel eten waardoor hij weer ging spugen.
en als je dan speen erin doet helpt dat hem om van zijn zuigenj afkomen
nou het is wat he zo moe dat hij was overdag maar gewoon er niet aan toe geven.

Je hoeft jezelf echt niet onzeker te voelen hoor… moet je kijken wat je gedaan heb… een kind op de wereld gezet… super knap zijn wij moeders… en moeten wij dan gelijk weten hoe en wat onze kindjes willen? Nee hoor tuurlijk niet… dat moeten wij echt nog leren… en wie weet als er ooit meerdere kindjes komen moeten we het weer anders leren want elke kind is een individu dus … maak je niet druk over dat je je kindje niet begrijpt. Hij / zij kan niet praten alleen huilen dus alles wat hen in de weg zit … vrolijkheid of boosheid of pijn … zetten ze om in huilen.

Mijn zoontje Jurian heeft de eerste 8 weken van zijn leven alleen maar gekrijst. Vreselijk was het…! Mama huilde bijna net zoveel mee… kon er echt niet meer tegen. Maar nu snap ik mijn kindje al veel beterder (9maanden), en zou ik hem niet uit mijn leven willen missen… Tijdens de momenten dat hij zo enorm huilde ben ik bij osteopaat geweest die heeft hem gemasseerd wat iets hielp maar niet voldoende. Hij was te druk mijn zoontje. Toen zijn wij begonnen met rust regelmaat en inbakeren… dit was dé oplossing. Van toen af aan is ons zoontje verandert en heeft hij de rust gekregen die hij nodig had… tuurlijk niet in 2 dagen maar na week strak schema te hebben gevolgd van voeden-knuffelen-spelen in box-slapen-voeden-knuffelen-spelen in box en zo maar door… is hij heel lief en makkelijk geworden en sliep juist heel veel.

We kregen als tip om hem niet teveel prikkels te geven… de box moest leeg, mobiel moest eruit. rust reinheid en regelmaat… dat is wat de kindjes al tot rust kan brengen… ze kunnen het anders niet verwerken al die prikkels die ze krijgen huilen ze er later weer uit. en dat is ws het moment dat ze op bed gelegd worden.

Soms is het juist ook nodig (voor henzelf) om zich in slaap te huilen… alle prikkels weghuilen… geef ze hierin ook 15 -30 minuten de tijd omdat te doen en loop niet gelijk naar binnen om ze eruit te halen … want moet je nagaan hoeveel prikkels dat weer zijn…

Snap je beetje wat ik bedoel…

Dat is lief van je zeg,voel me inderdaad onzeker!
Vind het zoooooooooooo moeilijk hij is vreselijk moe (dat zie je gewoon al aan dat kopje)En dan maar gewoon zich zelfwakker houden door te huilen!
En ik ga alniet veel naar hem toe omdat ik wist ja van die prikkels!
en op zijn kamer hangt al niks in zijn bed want heb ik al weggehaald.
ik doe al voeding,knuffelen en in box maar inslaap vallen hoe maar!
behalve zodra het donker word valt hij zo inslaap in zijn bedje maarja hij is ook uitgeput dan hoor.
hou van hem hoor wil niet alleen zeuren wil het gewoon goed doen voor hem en dat gevoel heb ik nu niet dat ik dat doe snapje?

meis ik snap het volkomen… maar dat gevoel heeft elke goede moeder! Je denkt het nooit goed genoeg te doen… maar dat doe je wel… waarom valt hij anders tegen zijn moeder aan in slaap? omdat hij zich bij jouw veilig en vertrouwd voelt!

Doe gordijnen wel dicht overdag … dan weet hij dat hij moet gaan slapen. Het is nooit pikkiedonker (of als je rolluik heb het niet helemaal dicht doen maar wel donkerder dan licht) vooral nu het buiten mooi weer is, lekker dicht doen.

Ook de kleine voelt jouw onzekerheid…

wanneer doe je hem in bad? ochtend of avond?

quote:
en op zijn kamer hangt al niks in zijn bed want heb ik al weggehaald. ik doe al voeding,knuffelen en in box maar inslaap vallen hoe maar!

ook in zijn box maar minimale qua speelgoed doen… want die prikkels die hij daar op doet moet hij er ook uit huilen. Als het tijd is voor bed niet meer gaan zingen of spelen met hem, maar hetzelfde ritueel volgen als je altijd doe. Ik blijf rustig tegen Jurian praten maar ga niet meer klapjes in de handjes zingen oid. Ik stop hem strak in (is hij gewent van inbakeren) zodat hij niet alle vrijheid heeft in bed maar leg hem niet vast of met iets in bed.

Is jouw kleine erg schrikkerig? veel met handjes bewegen?

okay ga het morgen proberen met gordijnen dicht!
in de box hangt wel iets boven zijn hoofd daar gaat hij enorm naar lachen mischien dat dat het ook is!
Maarja anders heeft hij niks zeg maar als hij wakker is!
ik heb zoiets van waar is die box anders voor(tja mischien dom denken)
Hij is onzetten druk met zijn handjes pas als hij slaapt legt hij ze naast zn hoofd neer en houd hij ze niet meer voor zijn hoofd maar die doe ik al expres strak onder zijn lakentje zodat hij ze niet meer kan bewegen.
ik denk inderdaad dat het een druk mannentje is ja was hij al in mijn buik hoor haha

Ja je mag er ook wel wat inhangen hoor in de box … maar zet het dan niet aan… of in ieder geval 10 minuten voor hij naar bed gaat niet. Bij het zien krijgt hij al genoeg prikkels dus doe het evt 1x aan en verder gewoon laten hangen?!

Als hij echt zo druk is (was Jurian ook) zou ik gaan informeren op het cb om in te bakeren. Er zijn er hier meerdere die er ervaring mee hebben… (meiden reageer eens … saro en rainbow).

Vergeet ook niet dat dat druk-doen met die armpjes er de eerste tijd bij hoort. Ze hebben de boel nog niet onder controle en dat zwaait dus maar alle kanten op. Na enkele maanden krijgen ze dat meer onder controle en dan wordt het maaien met de armpjes al een stuk minder hoor.

Inderdaad: gordijnen overdag ook dicht, dat hielp hier ook. Wij braaf in het begin de gordijnen open gelaten, maar meneer wilde dan dus echt niet slapen. Kan ik zelf ook niet, overdag met gordijnen open slapen (behalve toen ik nog nachtvoedingen gaf, toen kon ik zelfs op de kop slapen, haha).

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik ga echt de gordijnen dicht doen dan en hem wat minder prikkels geven voor hij gaat slapen dus aub duimen voor me morgen.
hij kan zo leuk lachen naar me haha hij herkend me stem echt nu dan smelt ik gewoon als hij bij me moeder zit en ik praat gaat hij helemaal omkijken en lachen zo schetig.maar dat is nu zo zelden omdat hij dan zooooooooo moe is.
maar van dat soort momenten geniet ik dus extra

ik duim!!

houdt er wel rekening mee dat je dit week vol moet houden voor je kan zeggen of het wel / geen resultaat heeft. Omdat de kleintjes overal aan moeten wennen…

Hoi hoi

voor je aan het echte inbakeren begint kun je ook eerst proberen of het met een hydrofielluier wil lukken werkte bij Dylano heel goed. Je vouwt de luier in een driehoek dus van punt naar punt en die leg je net onder zijn schoudertjes en en dan doe je een arm naar beneden en een kant van de doek eroverheen tot onder zijn rug en dan doe je hetzlefde met het andere armpje. Ze kunnen wel zelf los dan maar bij Dylano werkte het was tip van de kraamverpleegster.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Oh meid het is allemaal zo herkenbaar!! Dit is iets waar elke kersverse moeder doorheen moet…en geloof me…het wordt echt minder. Nog maar een hele korte tijd geleden speelde dit bij mij ook.
Mijn zoontje Dani is vanaf eigenlijk de geboorte al heel erg onrustig. Ik weet niet of dit met de zware bevalling te maken heeft gehad, maar hij is eigenlijk al onrustig geboren (in de buik was het trouwens ook een druktemaker). En mijn eigen onrust en onzekerheid maakte het niet echt makkelijker. Wij zijn begonnen met BV, maar daar ben ik na een aantal weken al mee gestopt omdat ik het gewoon heel moeilijk vond om hem goed tevreden aan de borst te krijgen, want mij ook weer erg onrustig maakte. FV pakte hij trouwens prima en hij doet het er erg goed op.

Aangezien de onrust bij hem wel bleef (moeilijk inslaap komen, veel huilen en heel druk met zijn armpjes etc) zijn wij begonnen met inbakeren en daarbij ook gelijk met de rust en regelmaat!! Dat is echt een aanrader!! Inbakeren was voor Dani erg prettig omdat hij dan niet in de gelegenheid was om zich zelf steeds wakker te houden met zijn armpjes. Je zag dat hij wilde slapen, maar maakte het zichzelf erg moeilijk. Door die inbakerdoek kon hij zich meer overgeven aan het slapen. Nu was het echt niet zo dat hij door die doek niet meer moest huilen voor het slapen, want dat heeft hij nog steeds en zeker in het begin kon dat zeker 30 minuten duren. Maar het hielp hem wel om inslaap te komen en te blijven. Hij maakt zelden hazenslaapjes (ja behalve het slaapje rond etenstijd, maar dat hebben meer kinderen) en rust daardoor wel goed uit. Ik zeg niet dat Jamie ook ingebakerd moet worden hoor, want hij moet er uiteindelijk ook weer een keer vanaf en dat is ook best weer een klus, maar hier heeft het inbakeren wel geholpen. En als ik zo van jou hoor dat hij zichzelf wakker houdt is het wel een optie. Laat wel goed nakijken op het CB of hij niets aan zijn heupjes etc heeft.

Verder dus ook de rust en regelmaat…heel belangrijk. Je gaf zelf al aan dat je hier ook al mee bezig bent…heel goed!!! Bij ons was het in het begin echt altijd wakker worden/verschonen/beetje knuffelen/eten/nog even knuffelen en vaak begin hij dan alweer te gapen en dan naar bed. Op een gegeven moment zijn ze langer wakker en is het spelen voor de fles langer en ook na de fles en gaan ze ook steeds meer zelf spelen. Maar zodra je ziet dat hij moe is (gapen/oogjes wrijven/drukker worden/jengelen etc) naar bed toe. Hij zal zich dan zeker wel verzetten, maar hij is moe, dus moet gewoon in bedje liggen. En dan de klok zetten. Ik hield voor mezelf altijd 10 minuten aan, als hij heel even stil was ging bij mij de 10 minuten weer opnieuw in. zo kon het dus weleens 50 minuten zijn voordat hij echt sliep. Was hij echt heel erg overstuur (en dat huiltje ga je op een gegeven moment herkennen) dan ging ik naar hem toe en probeer hem eerst rustig te krijgen door over zijn buikje te aaien en rustig tegen hem te praten. Lukte dat niet dan haalde ik hem nog weleens uit zijn bedje en dan liep ik even met hem rond op zijn kamer. Blijft hij echt hysterisch en niet meer troostbaar (dit gebeurde niet heel vaak), dan haalde ik hem uit zijn bedje en uit zijn doek, gingen dan even naar beneden, niet met hem spelen, maar wel even lekker bij ons houden. Als ik merkte dat hij dan helemaal weer rustig was en vaak begint hij dan ook alweer te gapen, dan breng ik hem weer naar bed en begint het opnieuw. Vaak sliep hij dan wel vrij snel.

Nou ja een heel verhaal…ik hoop dat je er iets aan hebt…haal eruit wat voor jou van toepassing is en anders gewoon op het forum vragen. Heeft mij bij veel dingen echt enorm geholpen!!!

Ga er zeker mee aan de gang hoor dank jullie wel!
het gekke is ik had vannacht migraine gehad(toevallig hadden we het hier er laats nog over)Mijn vriend word nergens van wakker dus toch de fles geven he.maar goed vannochtend werd hij half 9 wakker dus fles enz gegeven ik dacht ik ken niet meer zo vreselijk misselijk en hoofdpijn ik dacht neem hem mee in bed bij me weet ik zeker dat hij slaapt en ja hoor in nog geen 2 min slaapt hij grrrrrr
en hij slaapt nu dus nog he daar snap je toch niks van he haha kan hem moeilijk eeuwig in bed meenemen hihi
maar de gordijnen zijn inderdaad ook dicht hoor dus wie weet.
ik ga het is met zoeen doek proberen inbakeren.ik moet 8 april naar cb dus vraag ik het daar ook wel na.het scheeld is vandaag zo lekkerweer dus ga ik wel wandelenen met de kinderwagen slaapt hij ook haha

Goedenmiddag dames

Nou ik heb weer verhaal haha ik denk dat ik gewoon wat meer moet doorzetten haha nu was ik zelf zo moe dat iki dacht Jamie het is goed met je heb hem jaaaaaa zonder speen en gordijnen dicht in bed gelegd en was 15 min huilen ik dacht nog steeds jamie ik ken effe niet naar je toe ben kapot en wat denk je hij viel gewoon inslaap!
nu hopen dat hij effe doorslaapt!

Knap dat je het volgehouden hebt

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Kijk dat gaat goed…hopen dat hij inderdaad even doorslaapt, maar het is hem in ieder geval gelukt om zelf in slaap te komen en 15 minuten is netjes (al lijkt het altijd wel heel lang duren…)

nou hij is wel inslaap gevallen gelukkig maar na 15 min weer wakker en gelijk hysterisch huilen pfffff dus was ontroostbaar pfffff
nu ligt hij dus weer in mijn armen te slapen.
laat hem nu maar zo even slapen anders weer bijna hele dag wakker

hoi

jeetje dat is ook niet wat ineens op 1 dag zeg,snap best dat hij effe van slag is dan ,want normaal heb jij een strak schema toch? gewoon allemaal effe te druk denk ik.voor 1 keer bij hem zitten kan toch geen kwaad na zoeen vermoeide dag?
als je maar niet praat toch ofzo met hem.wel lekker dat je man dat effe doet kan jij effe op adem komen.
hoor mij advies geven hihi voor een ander weet ik het allemaal zo goed.
die van mij slaapt eindelijk altijd om half 7 valt hij gewoon inslaap!

hoi

jeetje dat is ook niet wat ineens op 1 dag zeg,snap best dat hij effe van slag is dan ,want normaal heb jij een strak schema toch? gewoon allemaal effe te druk denk ik.voor 1 keer bij hem zitten kan toch geen kwaad na zoeen vermoeide dag?
als je maar niet praat toch ofzo met hem.wel lekker dat je man dat effe doet kan jij effe op adem komen.
hoor mij advies geven hihi voor een ander weet ik het allemaal zo goed.
die van mij slaapt eindelijk altijd om half 7 valt hij gewoon inslaap!