Help!

een draak van een peuter, jongens ik zit er helemaal doorheen ik heb een 2 zoontjes een van 4 maanden en 1 van ruim 2,6 de oudste is heel vroeg wakker en dan bedoel ik niet een beetje nee echt om half zes is hij klaar wakker die klep staat niet stil hij is zo druk wel vrolijk maar gewoon heel druk hij krijgtkindival pilletjes die hielpen heel goed maar nu niets meer, we weten hoe we hier mee om moeten gaan hij slaapt nog wel maar niet zo lang dat het vroege wakker daaraan hij is de hele dag in de weer veel buiten krijgt geen snoep dus wat kunnen we nog meer proberen help!!!

als iemand help roept verwacht ik een noodkreet…

maar afijn volgende keer effe in je titel iets van je onderwerp verwerken

maar ik denk dat je in de peuterpubertijd bent beland en die gaat ooit over bij sommigen… consequent blijven en duidelijk je grenzen aangeven en een strak schema volgen,

Mijn kids zijn ook vroeg wakker 6 uur
En die zijn dan ook erg aanwezig hahahah heerlijk
Ik heb er geen moeite mee hoor
Maar het is wat kim zeg

quote:
maar ik denk dat je in de peuterpubertijd bent beland en die gaat ooit over bij sommigen.. consequent blijven en duidelijk je grenzen aangeven en een strak schema volgen,
Zie je Sje ik ben het niet altijd met je eens hihi Ben het met kim eens

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Wat een schatje ben je toch, Heleen!

Groetekes, Sje

Mijn zoontje is ook bijna 3, eind juli. We hebben bij hem hetzelfde ‘probleem’ gehad. Wat wij hebben gedaan is een leuk lampje gekocht, tweetie in ons geval, en een tijdschakelaar. Hij moet stil zijn totdat het lampje aangaat. Bij ons is dat 07.00u. Daarna mag hij naar onze kamer komen. Natuurlijk lukt het hem niet altijd om stil te zijn, maar over het algemeen gaat het goed. Verwacht overigens niet dat dit meteen werkt. Je zult je kind iedere avond moeten vragen of het weet wat hij/zij moet doen als hij/zij wakker is voordat het lampje aangaat. STIL ZIJN dus! Verder zul je je erop moeten voorbereiden dat je een week of … twee, drie… het geroep zult moeten negeren. Sommige kinderen kun je er wel op aanspreken en dan weer de kamer uitgaan.

Veel succes!
Pascale.

Ik vind jou ook lief hoor Sje

Ook mijn kids zijn meestal rond 6 uur wakker soms eerder, ben er zeker niet altijd blij mee maar wij bijven vaak nog even liggen en laten ze boven nog even spelen maar eindigt meestal dat een van ons naar beneden gaat anders kan ik de boven boel verbouwen Toen ze nog zo klein waren gingen we gewoon naar beneden eigenlijk allerbij heel soms als een van ons slecht had geslapen enz dat de ander even bleef liggen

Kids zijn kids ze zijn wakker en willen spelen en hun verhalen kwijt ben er niet altijd blij mee maar tis zo

Maar waarom geef je hem kindival pilletjes ?

Tries

hallo
ja daar ben ik ook erg benieuwd naar.
waarom geef je hem pilletjes?

groetjes Wilma

op aanraden van het cb, hij heeft toen hij ruim een jaar was echt angstaanvallen gehad en heel onrustig met slapen toen hielpen ze echt goed hij werd rustiger en was beter te bereiken nu dus niet meer en even over de titel vd topic wat voor de een geen noodkreet is is voor de ander wel oordeel niet te snel.
het is niet alleen het slapen en vroeg wakker worden het is gewoon een heel vermoeiende periode ik heb net voor de tweede keer een keizernsee achter de rug man ziek kind ziek en ik kon niet op of neer heb dat wel gedaan al na 2 dagen ziekenhuis thuis en als de kraamverzorgster weg was ging ik stiekem alles verder in huis doen plus de zorg voor man en kinderen nu weer aan het werk een baby die 4 maanden lang gerkijst heeft nou dan zit je er echt doorheen vandaasr de titel

Meis ik heb ook twee keizersneedes gehad
Van mijn tweede was ik binnen 48 uur na de bevalling thuis en ik deed ook van alles
en goed het is zwaar
Maar dat is voor een vrouw die op de normale manier bevalt ook
Er zijn moeders die meer dan twee kindjes hebben
En die moeten ook door
Je weet als je kindjes mag krijgen dat het nooit makkelijk is
Heb ik ook gemerkt maar ja als ik dan naar mijn ventjes kijk dan kan ik weer door
En ja als je echt niet weet wat je er mee aan moet is je huisarts misschien wel een persoon waar je bij aan kan kloppen
Ik bedoel diot niet als kritiek hoor Dus vat het niet zo op

Even over de titel van het topic. Natuurlijk is jouw oproepje/verzoekje een noodkreet, dus geen probleem dat je hier om tips vraagt. Maar het gaat meer om het praktische van de titel. Help kan van alles betekenen en het is beter om de titel van het topic zodanig duidelijk te maken dat daaraan al te zien is wat het onderwerp is. Dan heb je grotere kans op reacties en is het later ook makkelijk terug te zoeken voor jezelf en voor anderen.

Toets bij de zoekfunctie maar eens het het woord Help in. Moet je kijken hoeveel topics je krijgt. En dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg als je naar dit specifieke topic op zoek bent tenzij je de auteur van het betreffende topic nog weet.

Daarom heb ik een tijdje geleden ook in de ideeënbus een topic aangemaakt met het verzoek of het niet beter is om duidelijkere titels te maken. Verschillende mensen doen dat al beter, maar nog steeds zijn er topics met titels als “Help”, “Wie weet dit”, “Hebben jullie dit ook”.

We zijn op deze site om elkaar te helpen en als je dan uren moet zoeken naar een bepaald topic, wordt het helpen er niet sneller op.

Groetekes, Sje

ze vraagt toch gewoon om hulp?? het ligt er hier op het forum ook nog wel eens aan wie het doet hoor
als een “bekend lid” help!!! zou plaatsen word er heel anders op gereageerd dan een nieuwer iemand, dat vind ik zo jammer
dat is mij , maar ook anderen opgevallen , en dat geeft soms geen welkom of ik neem je serieus gevoel
en dit lijkt me geen topic worden , die ‘opgezocht’ word!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Waar staat geschreven dat ze niet om hulp mag vragen? Nergens!
En er wordt geen verschil gemaakt tussen wie er om hulp vraagt, want we zijn hier met z’n allen op de site om elkaar te helpen. Niet helemaal terecht van je dat je zegt dat er verschil wordt gemaakt.

Het verzoek is alleen (en dat geldt niet alleen voor Emmer, maar gewoon voor iedereen) om duidelijke titels te maken. In dit geval bijvoorbeeld “Kind extra vroeg wakker, Wat doen?”.

Groetekes, Sje

ze zit er helemaal doorheen , en word in plaats van een hart onder de riem te steken , verteld dat haar topic naam niet goed is , en daar tussen door lees ik hoe lief heleen is?? daar zit zij niet op te wachten , ze vraagt hulp
en het is niet alleen dat haar kindjes vroeg wakker zijn , ze is gewoon helemaal stuk , en hoe omschrijf je dat? nou help!! dus

Eigenlijk ben ik het wel een beetje met nancy eens…
Emmer reageert op het topicverhaal zo heftig dat je eigenlijk wel een beetje kan merken dat het niet alleen het vroege opstaan betreft.

En tja, als je help!!! typt weet je zeker dat we nieuwsgierig worden en gaan lezen…

Liefs Wendy

hoi emmer
je zit wel in een heel pittige periode nu , kan me voorstellen dat je er soms helemaal door heen zit
geloof me ik heb er drie en zie het soms ook even niet meer zitten
maar na regen komt zonneschijn , het is echt waar!!!
twee is een moeilijke leeftijd en dat in combinatie met een baby is soms zwaar
ik heb dat gehad met die twee jongens van mij , en die oudste was ook een pittig ding hoor pfffff
maar een ding scheelt , je bent het straks allemaal vergeten en dan word het alleem maar leuker en leuker
maar goed daar heb je nu niks aan haha
ik kan je alleen maar helpen door te zeggen dat je zeker niet de enige ben
en dat je hier lekker alles van je af kan schrijven
wij lezen wel!!!
sterkte meid!!

kijk daar heb ik wat aan mensen die me opbeuren, ik vind het gewoon heel pittig nu en heb daarbij een baan wat lichamelijk en geestelijk ook pittig is wel leuk en een afleiding maar als het thuis dan zo loopt constante strijd zeg ik links zegt hij rechts zeg ik open zegt hij dicht zo jammer want het is zo een lekker ventje.
ik houd hoop en alle tips zijn welkom hoor,
bedankt voor je medeleven

kijk ik kan op elke slak zout gaan leggen, ik probeer ook antwoord te geven in mijn eerst reactie waarbij ik gelijk aangeef hoe ik over de titel denk…, dit om duidelijkheid te houden op het forum.als dat niet opbeurend genoeg is … so be it

Nu reageer je alsof ik en anderen met mij ,niet me best heb gedaan je te begrijpen en je te helpen, da’s misschien jullie goed recht maar houd allemaal op met dat ge-emmer…(leuke woordspeling in dit geval)…

Niemand heeft het hier moeilijker dan een ander, of zwaarder of beter of minder erg of wat dan ook… we proberen elkaar alleen maar te helpen

Als je mijn schema vandaag had moeten draaien was je ook gillend gek geworden en had ik misschien ook met help roepen jullie bereikt. Alleen zou ik dan aanheffen met ooh lexje zijn eerste prikje vandaag en de rest van de dag drama…

ik zit hier ook met een net geprikte baby die super onrustig is, sofie die moet zwemmen, victor die stuitert omdat hij zondag pas jarig is en sofie zaterdag al, die je moet dreigen dat ie zijn bordje leegeet anders krijg tie zijn kadootjes niet.

Die baby en peuter moest ik ook huilend en wel meeslepen naar een warm en plakkerig zwembad… en oja moet ook nog een voedzame maaltijd op tafel zetten, de boodschappen nog doen voor het weekend. de traktaties maken voor morgen…heb tenslotte dit weekend 2 kindertjes jarig…

een huis wat zondagavond lekker volstroomde met water en een oude hond die steeds meer gebreken vertoond, een man die keihard werkt en nauwelijks tijd heeft etc etc etc… maar dat ga ik toch niet vertellen, want dan ben ik weer de gebeten hond blijkbaar …omdat ik te kort en te bondig antwoord op iemand die een kind heeft in de peuter pubertijd…tenminste dat is wat ik denk op te maken uit je eerste bericht.

Dusse succes met je opbeurende woorden van een ander , ik ga weer alexander vasthouden omdat ie last heeft van zijn eerste inentingen.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hé gezellig zeg!
Lees het als een goed bedoelt advies, over te titel van de topic
het is geen aanval ofzo.

Groetjes Marianne mama van Ruben

mij zie je niet meer terug ik vind niet dat je mag oordelen over hoe zwaar iemnd iets bevind.