Help!

Hoi Emmer,

Een ding wil ik je nog meegeven. Zorg dat je hulp krijgt van vrienden en of familie. Jij hebt echt een beetje rust nodig om de dingen weer helder en rustig tegemoet te gaan. En vooral praten met iemand helpt ook heel goed.
Jammer dat het op je donder krijgen van de naam van je topic zo uitgebreid wordt behandeld. Zit je natuurlijk niet op te wachten.
We zijn hier toch om elkaar te helpen?
Eigenlijk wil ik zeggen dat iedereen anders omgaat met bepaalde situaties, ook al zijn de situaties op zich even moeilijk.
Zoals dat elk kind anders is, zo zijn wij volwassenen ook anders. De een kan wat meer hebben dan een ander. Het is best een beetje lullig reacties te krijgen die erg in de buurt komt van "stel je niet zo aan."
In iedergeval komt er echt een eind aan.
Sterkte Groetjes van Cindy

Zoals ik het lees wordt er toch meteen duidelijk gereageerd op emmer`s situatie met een adviserende bedoeling. Het advies om de titel aan te passen was zeker bedoeld om praktische redenen en geen aanval, want waarom zou deze topic nooit meer verder opgezocht worden ???
Opzoeken gaat domweg beter met een duidelijkere titel. Er word toch erg vriendelijk gevraagd om volgende keer een duidelijkere titel te kiezen waarna er ook meteen op het probleem word ingegaan?
Het is nl een duidelijk probleem waarvan meerdere ouders wel eens last van zouden kunnen hebben.
Ik had er niet meteen een advies voor, wel de gedachtengang dat de oudste misschien een beetje last zou kunnen van de verandering aangezien de jongste pas 4 maanden is, maar dat helpt dr nu niet meteen met het probleem en daarom liet ik het nog maar even over aan ouders die er misschien wel ervaring mee hadden.

quote:
mij zie je niet meer terug ik vind niet dat je mag oordelen over hoe zwaar iemnd iets bevind. Emmer
Als ik vond dat het geen probleem was had ik dat ook wel gezegd, dus naar mijn weten heb ik zeker geen oordeel geveld over hoe erg of niet erg de situatie is.

Waar maak je dit uit op dan ?

Waar het om je probleem gaat is er toch serieus gereageerd, alleen over de titel van de topic is er iets gezegd ( eigenlijk zelfs gevraagd), dus eerlijk gezegd weet ik niet precies waar nu het euveltje ligt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:
ze vraagt toch gewoon om hulp?? het ligt er hier op het forum ook nog wel eens aan wie het doet hoor als een "bekend lid" help!!! zou plaatsen word er heel anders op gereageerd dan een nieuwer iemand, dat vind ik zo jammer dat is mij , maar ook anderen opgevallen , en dat geeft soms geen welkom of ik neem je serieus gevoel en dit lijkt me geen topic worden , die 'opgezocht' word!!! groetjes Nancy

Ow ??? dus je spreekt voor meerderen ???Ben benieuwd waaruit deze conclusie getrokken word.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ow men wat een gezeur, lijkt me stug dat het uitmaakt wie het schrijft!!
Als ik een topic met help!! start hangt er vast al snel iemand aan m’n broekspijp of dat niet anders omschreven kan, maakt niks uit hoe lang je hier komt hoor!

Maar even over je probleem, consequent zijn das de vuistregel!
En anders een dagje met mij ruilen

Groetjes Nathalie & Co

Gewijzigd door - Nathalie op 15 Jun 2007 08:44:17

quote:
ze vraagt toch gewoon om hulp?? het ligt er hier op het forum ook nog wel eens aan wie het doet hoor als een "bekend lid" help!!! zou plaatsen word er heel anders op gereageerd dan een nieuwer iemand, dat vind ik zo jammer dat is mij , maar ook anderen opgevallen , en dat geeft soms geen welkom of ik neem je serieus gevoel groetjes Nancy
Ben ook wel benieuwd wie er nog meer zo over denken Vind toch dat iedereen hier normaal word behandelt Ik heb nooit problemen hier gehad en ik kom hier toch albijna 5 jaar Ow dus ik hoor dus ook bij een bekend lid zijn ?

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

dames het ging mij vooral om de reactie van kimmetje
als iemand help roept verwacht ik een noodkreet…
maar afijn volgende keer effe in je titel iets van je onderwerp verwerken
en dan het hele verdere verhaal waardoor ze mij het gevoel geeft zeur niet zo ik heb het ook zwaar, ik zit er gewoon doorheen heb een nare zwangerschap achter de rug en een rotbevalling gewoon het totaal plaatje en ik hoopte steun of advies te krijgen en haar reactie kwam gewoon rot over iedereeen ervaard zijn kinderen anders de een kan veel hebben de ander niet ik heb een schat van een peuter maar op het moment is het gewoon lastig en ik wilde weten of anderen dat ook herkennen en wat ze eraan doen meer niet.

Ik heb dan 1 advies voor je en ga eens praten bij je huisarts die kunnen meer denk ik
Dan wij hier kunnen op het Forum

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Het zou natuurlijk ook jaloezie kunnen zijn bij de oudste. Hij merkt dat hij de aandacht met zijn broertje moet delen en dat valt niet mee op die leeftijd. Als er tussen het 2e en 4e levensjaar van een kindje een broertje of zusje bij komt is er een kans op jaloezie.

Weet je wat ook goed kan helpen? Geef hem een keer helemaal alleen de aandacht. Ga een ochtendje met hem naar de speeltuin, de winkels of iets anders wat hij heel leuk vindt. Ga samen een broodje eten en iets drinken in een restaurantje. Vinden kinderen ook vaak supertof. Laat hem op die dag merken dat hij superbelangrijk voor je is en dat je nog net zoveel van hem houdt. Koop samen een kleinigheidje voor het kleine broertje zodat hij iets leuks aan de baby kan geven en vertel samen met hem enthousiast over jullie uitje. De baby lijdt er niet onder en je zoontje heeft een topdag gehad!

Ander idee is, maar dat zal mogelijk niet meevallen (zeker niet als je bijvoorbeeld borstvoeding geeft) om de baby een nachtje ergens te laten logeren. Kun je testen of het slapen van je oudste zoontje dan mogelijk beter gaat. En dan heeft hij papa en mama ook weer een keertje helemaal voor zichzelf.

Ik zou hem niet laten logeren want dan heeft hij mogelijk het idee dat hij plaats moet maken voor de baby en dat idee heeft hij misschien toch al. Dus dat moet je niet aanwakkeren. Tenzij hij natuurlijk zelf aangeeft dat hij liever wil gaan logeren omdat dat nog leuker is dan alleen thuis in zijn eigen bedje zijn. Laat hem desnoods zelf kiezen: wie gaat er logeren, jij of de baby?

En niet dat hij dan het idee moet krijgen dat hij ervoor kan zorgen dat de baby voor een nachtje verdwijnt, maar hij vindt het fijn om zich een grote jongen te voelen die met de grote mensen mee kan beslissen. Dat soort kleine dingetjes heeft die kleine man gewoon nodig.

Alle sterkte met de kleine man.

Groetekes, Sje

toevallig willen we graag in juli met hem naar harderwijk of de dierentuin en inderdaad alleen met hem lars gaat naar oma.
we geven hem al zoveel moeglijk aparts aandacht en ik zeg ook altijd als ik even met lars wat moet doen en of hij mee wil of niet maar de tips zijn welkom ik ga aan de slag en die tip met de wkkertimer ga ik ook proberen vandaag gaan we beginnen aan zijn kamer hij krijgt nieuw behang nieuwe klok nieuwe lamp enz dus misschien meteen maar mee beginnen

Dat opnieuw aankleden van zijn kamer zou sowieso nog weleens positief kunnen werken. Helemaal speciaal voor hem komt er een nieuwe kleur kamer. Zou best weleens een opsteker voor hem kunnen zijn.

Groetekes, Sje