HELP! we zoeken een meisjesnaam

Hoi Allemaal,

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger. Een jongensnaam hebben we al, alleen voor een meisje komen we er niet uit. Als roepnaam vinden we de naam ‘Lieve’ heel leuk, maar om dit nou zo in het register op te nemen zien we niet zitten, dus we zijn op zoek naar een naam om de roepnaam Lieve van af te leiden. Annelieve, Goedelieve etc zien we niet zitten, en ik kan geen site vinden die aangeeft van welke naam/namen dit afgeleid wordt. Bij deze roep ik dus jullie hulp in, alle suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt voor jullie creatieve ideeën.

Ik ken iemand die Lieveke heet. Of vind je dat ook nog teveel op Lieve lijken wat het inschrijven bij de burgerlijke stand betreft?

Wat een noodkreet overigens! Je hebt nog 24 weken de tijd!

Volgens mij is Lieve overigens afgeleid van Godelieve.

Je zou ook Lieve aan de voorkant van de naam kunnen zetten in plaats van aan de achterkant. Krijg je namen als Livianne, Liviene, Livette.

Groetekes, Sje

livianne vind ik persoonlijk erg leuk!
of livette

Tries

Lievianne was ons ook al ingevallen, aangezien onze dochter Evianne heet. Bij ons wisten we de eerste keer geen jongensnaam en kregen we een meisje en de tweede keer wisten we geen meisjesnaam en kregen we een jongen ( Jessin )

quote:
livianne vind ik persoonlijk erg leuk! of livette

Tries

Ik weet niet eens of de namen echt bestaan, heb zomaar wat zitten brainstormen. Hihi!
Maar inderdaad, ze klinken niet gek!

Hm…toch maar eens nadenken over een 3e kindje dan?..

Groetekes, Sje

Wat zijn jullie allemaal creatief, geweldig!!

We maken een lijstje, en uiteindelijk zullen we daar de naam die wij het mooiste vinden, uit gaan kiezen.

Cashew

Sje hihihi ik laat het aan jouw over hier geen 3de meer hoor hihihih

Succes met namen zoeken Cashew wil ff laten weten he!

Tries

quote:
Sje hihihi ik laat het aan jouw over hier geen 3de meer hoor hihihih

Nee, hier ook geen 3e meer. Ik vind het eigenlijk wel best zo. De jongste wordt volgende maand 2 en het voelt eigenlijk wel lekker om niet meer die gebondenheid van zo’n baby te hebben. Ik merk dat de gebondenheid van die middagslaapjes me op begint te breken. Elke keer dat geregel en georganiseer om te zorgen dat ze in elk geval hun slaapje kunnen doen.

Ik wil wel weer eens een hele dag met ze op pad kunnen of ook eens 's middags af kunnen spreken met iemand in plaats van alleen maar die ochtenden.

Plus, mijn leeftijd werkt niet mee, ik word over een half jaar 39, dus ik ben niet zo piep meer.

En ik moet ook eerlijk zeggen, een goede vriendin is zwanger van de 3e, mijn schoonzusje is zwanger van de 3e, mijn zus heeft een baby van 3 maanden, en al dat brengt me niet eens aan het twijfelen, dus ik hou het lekker bij onze 2 meiden. Ik vind het allemaal heel schattig op een ander, maar als ik dan gisteren zo zie hoe mijn zus en zwager weer allemaal lopen te regelen en rekenen met voedingen en omkleden en verschonen, nou…laat maar lekker aan mij voorbij gaan.

Bij ons komt er dus geen Livianne of Livette bij! Hihi!

Groetekes, Sje

Liviënne kan ook nog. (uitspreken: lieviejenne)

Groetekes, Sje

Inderdaad wat een noodkreet zeg! Wij weten nog geen jongensnaam en zijn al een eindje verder dan jullie. Ik vind het wel vervelend, maar het zal wel goed komen hoor als het (bijna) zover is.
Iemand nog ideetjes wat voor jongensnaam je bij Joël vindt passen???
Groetjes, Mariëlle en Joël

Ik ken geen Joël, wel een Noël en die heeft een broertje dat Milan heet. Is dat wat voor je?

Groetekes, Sje

Ja Milan is een supernaam natuurlijk
En het past wel leuk bij Joël vind ik… Yoran vind ik ook leuk! (en nee die gebruiken we niet voor een 3e want ook hier komt die niet )

helaas voor Cashew heb ik geen passende naam die van Lieve afleid, zou eerlijk gezegd mijn keus ook niet zijn… Succes met zoeken, gelukkig heb je nog een week of 24 daarvoor…

Groetjes Nathalie & Co

Dank jullie wel voor alle reacties. Aangestoken door jullie creatieve ideeën is mijn man ook aan de puzzel gegaan, en we zijn uitgekomen op de naam Annelievka. Nu zijn we alleen nog op zoek naar de verschillende taalvarianten van Magdalena, dus de italiaanse, russische, noorse enzovoorts.

Cashew

Madeleine is de Franse variant van Magdalena.
Marleen is een Nederlandse samentrekking van Maria Magdalena
Madelyn is de Engelse variant van Magdalena.

Groetekes, Sje

Ik woon ook nog op een ander forum. Daar zal ik je Magdalena-vraag ook even in de lucht gooien.

Groetekes, Sje

Sje,

Geweldig dat je nog ergens anders in de groep gooit.

Cashew

Zo, bericht geplaatst op andere site. Ik hou je op de hoogte!

Groetekes, Sje

Ik heb er zelf alvast een voor je gevonden:

Maddalena is de Italiaanse versie.

Groetekes, Sje

Marlene is de Duitse Maria Magdalena

Groetekes, Sje

Madailein is de Ierse versie van Magdalena

Groetekes, Sje