HELP! we zoeken een meisjesnaam

Modlen is Magdalena in het Engelse Wales

Groetekes, Sje

Magdalone is Deens voor Magdalena

Groetekes, Sje

Nou, misschien heb ik nog meer interessants voor je. Een vriendin van mij spreekt komend weekend haar broer die in Schotland woont.

En een andere vriendin heeft een vertaalbureau en op haar kantoor heeft ze een boek waar allerlei taalvariaties van voornamen in staan. Ze komt pas volgende week weer op kantoor maar laat me dan iets weten.

Ik vind dit toch zulke leuke zoektochten. Heb je nog meer opdrachten voor me?

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Helaas heb ik geen opdrachten meer voor je. Ik waardeerje hulp wel heel erg trouwens. We zijn er namelijk uit wat de namen moeten gaan worden, het is alleen nog die Magdalena-variant. We willen namelijk vernoemen naar de 3 (ja, 3) oma’s en mijn moeder heet Magdalena. Dàt vinden we echter niet mooi, dus vandaar het idee om wereldwijd op zoek te gaan. En met een bijbelse naam zou dat toch moeten lukken dachten wij zo. O ja, nog één ding: de variatie mag niet eindigen op een -a- omdat de andere 2 namen dat al doen (maar die kunnen we natuurlijk altijd vervangen door een -e-.

Groetjes, Cashew

Nou Cashew de vriendin van het vertaalbureau heeft me inmiddels meer info gegeven. Zie hieronder:

Frankrijk: Magdelane, Magdeleine, Madelon, Marlène
Italië: Maddalena, Nena
Duits: Alena, Magda
Engels: Madeline, Magdalen, Maddy
Denemarken: Malene

Er zijn heel veel andere namen afgeleid van Magdalena: Lena, Lenie, Leentje, Machelina , Maggelijntje, (Zeeuws), Madeleen, Magdalia, Marleen, Melene.

De vormen met Mar- zijn een samentrekking van Maria Magdalena, en de namen als Lena , Lenie, Leentje kunnen ook afkomstig zijn van Helena.

Kun je hier weer meer mee?

Heb je echt niet nog een zoekopdracht?

Groetekes, Sje

Dankje wel Sje. Ik heb echt niets meer voor je, maar net als jij kom ook ik regelmatig op andere fora. Als je op deze (www.namen.startpagina.nl/prikbord) kijkt, zie je heel wat oproepjes van anderen staan, volgens mij ook wel voor de lol, maar ook hele serieuze.
Ik laat je weten wat het wordt, op dit moment voel ik veel voor de ierse (madailéin) en de tjechische (madlencka, wordt dan madlencke), maar mijn man is er nog niet uit.

Cashew

Madlencke past wel heel goed bij Annelievka!

Groetekes, Sje

En wat denk je dan van Annelievka Madlencke Geertruida? Dat zal het dan worden.

Cashew

Kan prima toch?! Wel goed inderdaad dat je niet alle drie de namen laat eindigen op een a. Dan zou het onderhand een soort van sinterklaasgedicht worden.

En nou nog maar hopen dat het een meisje wordt natuurlijk! Haha!

Voor een jongen was je al klaar he?!

Groetekes, Sje

De allerbeste wensen voor het komende jaar natuurlijk.

Voor een jongen zijn we inderdaad al klaar, dit zal Douwe Benno Ronald worden.

Op 30-1 hebben we de 20 weken echo. Mijn man wil graag weten wat het wordt , en ik niet. Dus nu vraagt hij na afloop of ze het willen zeggen, en nu maar hopen dat ik het niet zie ( heb ik nogal een sterk ook voor namelijk).

Groetjes, Cashew

Goh, da’s ook toevallig. Staat hier op de website van de krant een geboorte-advertentie van een Livia.

Da’s ook best een leuke naam waar Lieve van afgeleid kan worden. Of breng ik je nou weer aan het twijfelen?

Groetekes, Sje

Mijn hubbie vind Livia niet mooi, en ik trouwens ook niet echt. Was een suggestie die we via een andere site ook al hadden gekregen. Annelievka is het en blijft het.

Cashew