Help Sje, deel 2

Hoi meiden,.

Even een vraagje, manlief heeft de lof laten aanbranden (geen water in de pan en afgeleid de pan opgezet) en nu is de pan dus aangebrand. Hoe krijgen we dat er nou weer uit? Het zijn speciale pannen voor inductiekoken, dus met dikke bodem en best prijzig…

Hellupie? deel 2
groetjes,
Wendy

Ik ben geen Sje, maar ik zou het opzetten met een beetje Omo of ander waspoeder, helpt bij mijn pannen altijd perfect; maar inductie daar heb ik niet zoveel verstand van!
Hoop dat je er iets aan hebt!

Flinke handvol soda (of als je dat niet hebt, dan gewoon keukenzout) erin, flinke plens water erin en op het laagste pitje zetten.

Wel de kookwekker op bijv. een uurtje zetten, dat je die pan niet vergeet! En tussendoor ook af en toe kijken of-ie niet droogkookt. Anders elke keer wat water bijvoegen.

Na een uur kijken hoever het aangebrande spul losgelaten heeft en als het niet genoeg losgelaten heeft, dan trucje herhalen.

Groetekes, Sje

Ik heb nog andere tips voor je gevonden:

• sterke thee erop gieten, half uurtje laten staan en dan zou het los moeten laten. Zorg dat je GEEN rooibos-thee neemt, daar zit namelijk geen looizuur in en ik vermoed dat juist dat looizuur het wondermiddeltje is.

Wat die soda-tip betreft: je kunt het ook zonder kookplaat doen. Hand soda erin, scheut water, nacht gewoon laten staan (dus niet op de kookplaat die aan is) en dan de volgende ochtend schoonmaken.

Groetekes, Sje

Hoi Sje (en mamamalawi), super bedankt! Ik ga ermee aan de slag!

groetjes,
Wendy

En laat even weten of het gelukt is he?!

Groetekes, Sje

Tuurlijk!! Ik heb net 3 theezakjes English blend in een laagje heet water gedaan dusseh…nu maar duimen!
groetjes,
Wendy

Helaas…de theezakjesoplossing kan van het lijstje af, werkt helemaal niet . Balen. Morgen met de soda aan de slag!
groetjes,
Wendy

Waarom morgen pas met soda aan de slag? Je kunt dat toch nu ook al zo neerzetten?

Groetekes, Sje

een vaatwastablet, heet water erop en een nacht laten staan. Werkt ook heeeeeeeeel goed voor hele vieze frituurpannen en zo.

Ik ben benieuwd

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hi hi omdat ik nog soda moet kopen!
groetjes,
Wendy

Joehoe de Soda heeft geholpen! Ben er wel lang mee bezig geweest. Pan heeft wel een uur opgestaan en ik heb een aantal keer het water met soda ververst maar de pan is weer als nieuw. Bedankt voor het meedenken, ook namens papa, hihi!
groetjes,

Wendy

Enneh Asje, ik ga binnenkort de frituurpan maar eens onder handen nemen!

groetjes,
Wendy

Fijn dat je pan weer als nieuw is!

Toevallig ga ik een deze dagen ook de frituurpan schoonmaken en dat is altijd zo’n karwei!! ik ga het trucje ook proberen

Liefs Shirley

@Shirley, Nou he, enneh laat je weten of het werkt?
groetjes,
Wendy

Fijn dat het gelukt is met je pan!

Die frituurpan-truc met een vaatwastablet heb ik ook al eens eerder gehoord.
Wij hebben nooit problemen met het schoonmaken van een friteuse want we hebben niet zo’n ding. )

Groetekes, Sje

Het trucje met de vaatwastablet wordt in de horeca veel gedaan. Ik gebruik het ook voor aangekoekte pannen ed.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Echt waar … nou dan gaat hij de frietpan binnenkort weer. Heb allerlei middelen om hem schoon te maken maar … NIKS helpt tegen dat vet… Als je dat vet zie denk je waarom eet ik nog friet

Daarom hebben wij geen frietpan en laten we de snackbar het werk doen. We hebben geen vaste frietdag in de week, eten hooguit eens in de 2 maanden friet ofzo. Daar ga ik geen friteuse voor in huis halen.

Groetekes, Sje

Ik wou dat we er geen één hadden!
Wij eten echt zelden patat, maar hebben wel zo’n vies onding staan omdat hem gekregen hebben…

Dus misschien gaat het vaatwastablet er bij ons binnenkort ook wel een keer doorheen…

Liefs, Anne