Help Rainbow van de suiker af! :-)

Ja, ik bedoel MEZELF! Zoals jullie weten, ben ik een echte snoepjunk. Ik kom er verder nauwelijks van aan, dus ik heb ook geen reden om er van af te blijven. Maar nu ik zwanger ben, vind ik toch dat ik véél minder moet snoepen en véél gezonder moet eten. Er zitten soms dagen bij dat ik een ijsje, een appelflap, chips en koekjes opeet. En dan eet ik bv maar weinig groente. Vind ik niet zo lekker. Nee, ik ben niet echt een voorbeeldmama als het gaat om gezond eten. Eva geef ik wel gezonde dingen en we eten ook wel vrijwel elke dag groente (bv als we pasta eten, dan schiet het er weleens bij in, of is het een beetje sla). Eva krijgt ook niet veel snoep, omdat ik niet wil dat zij wordt zoals ik en haar papa. Die at ook altijd gezond, maar door mij is hij ook veel meer gaan snoepen. Want ja, het ligt er toch he…Ik rook en drink niet, dus verder leef ik wel gezond.

Maar nu het probleem. IK WIL NIET ZOVEEL SNOEPEN, MAAR KAN ER NIET VANAF BLIJVEN! Elke avond voor ik ga slapen, denk ik: ‘Morgen snoep ik niet zo veel!’, maar als ik 's ochtends op sta, voel ik al dat ik me niet aan dat voornemen ga houden. Echt erg. Op kantoor eet ik dan alweer een koekje of dropje. Voor mij is al die suiker niet goed, maar voor de baby ook niet. Lijkt mij. Waarom lukt het andere wel om iets niet te doen en mij niet? Ik wilde Chroom gebruiken om mijn snoepzin te onderdrukken, maar dat mag absoluut niet tijdens de zwangerschap. Dat doe ik dan uiteraard niet. Maar zijn er andere dingen die wel mogen? Of moet ik gewoon niet moeilijk doen en volhouden? Maar hoe dan? Ik hoor graag motivatietips! En waardoor zou het komen dat ik zo weinig wilskracht heb?

Koekiemonster

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 01 Jun 2010 23:07:03

Och meissie toch, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in jezelf. Het is ook moeilijk om van al dat lekkers af te blijven.

En als wij je er nou eens doorheen slepen? Als we nou eens dit topic gaan gebruiken waarin jij steeds kunt melden hoe snoeploos je de dag doorgekomen bent. Elke keer dat je kunt melden dat je weinig of niks gesnoept hebt, overladen wij je hier met complimentjes en steun en dat geeft je mogelijk moed om door te gaan met je goede voornemen.

Is dat een goed idee?

En ook gewoon eerlijk melden als het weleens een dag weer helemaal misgegaan is. Hoef je je helemaal niet voor te schamen. We blijven je steunen en supporteren! Elke dag dat het wel goed gaat is mooi meegenomen!

Hier dus een supporterstopic van maken?

Groetekes, Sje

JA! Dat lijkt me een goed idee! Net als toen met Snoekie, die stopte met roken en ging lijnen! Als er zoveel ogen meekijken, moet het mij toch ook lukken? Ik vind het best teleurstellend inderdaad, dat ik het gewoon niet kan. Terwijl ik verstandelijk weet dat het veel beter is! Ik mijn snoeptopic van vorige week, schreven een paar mama’s dat ze zich goed kunnen beheersen, of dat ze niet zo van snoep houden. Oooo, wat zou IK dat graag kunnen zeggen! En eigenlijk, eigenlijk is het gewoon vies als je erover nadenkt. Wie vindt colasnoepjes nou lekker, terwijl je weet dat er varkensbotten in verwerkt zitten? GATVER! Ik ben wel vóór een motivatietopic, een ‘Rainbow haat snoep’-topic!

Nou, dan begin maar eens met het wijzigen van de titel en dan kunnen we hier echt gaan supporteren!

En daarna even melden waar je je tot nu toe vandaag aan te buiten bent gegaan! Kunnen we daar onze supportersleuzen op afstemmen!

Groetekes, Sje

Ik begin altijd wel heel goed en eet gewoon gezond. Maar hoe later het op de dag word hoe moeilijker ik het krijg. Soms neem ik ook weleens een bakkie chips mee op bed voor het slapen gaan en eet die leeg met een goed boek erbij
Wat ik deed in de zwangerschap was een bakje maken met wat snoep tomaatjes een stukje komkommer een stukje kaas en een paar kleine salami worstjes. Dat leek me wat gezonder als chips eten. En kon je toch even iets tussen door nemen.

Ik help ook mee met motiveren Rainbow, alles voor het goede doel en je zult zien dat het een gewoonte is en als je die doorbreekt dan gaat het wat makkelijker.

Groetjes,

Michèle

Nou Murielisblij, dan supporteren we jou ook in dit topic en kunnen Rainbow en jij steun aan elkaar hebben! Wie het minste snoept door de dag heen! Geen betere stok achter de deur!

Groetekes, Sje

Je kunt het!

Enneh… (dit valt niet onder het kopje motivatie…) je moet ook weer niet te streng zijn voor jezelf. Soms mag je best lekker snoepen. Een dropje is niet erg, maar ‘gewoon’ niet direct de hele zak… Bovendien moet je als je zwanger bent niet gaan lijnen en ook wel een beetje je gevoel volgen met wat je wel en niet eet. Volgens mij kun je ook juist wel door je hormonen dat soort neigingen moeilijker onderdrukken.

Wat wel motiverende tips:

Een stok achter de deur is niet te veel in huis halen. dat is een stuk beheersing in de supermarkt. Maak dan van tevoren alvast een lijstje waar je je aan houdt. En dan mag je best koekjes erop zetten, maar weet je dat je bijvoorbeeld een hele week met een pak moet doen, of maar 1 bakje chips per avond om uit te komen. Dan natuurlijk wel de lekkerste koekjes die er zijn en echt genieten van je snoepmomentjes! Misschien kun je zelfs berekenen wat het je scheelt en na een maand een leuke jurk ofzo van het geld kopen. (of een paar sokken, ik weet niet om welke bedragen het gaat… )

Verder is hartig makkelijker te vervangen door iets gezonds. Maar gezond zoet zijn bijvoorbeeld peren of perziken. Kun je ook een lekkere shake van maken, met een beetje chocolade er doorheen. Pure chocolade is trouwens met mate ook helemaal niet ongezond. Je hebt ook van die fruitijsjes van ola die helemaal niet ongezond zijn en niet veel calorien hebben, maar wel een verwennerijtje zijn.

Nou, succes met je voornemen meid!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

oohh bah ik herken dat wel echt van mezelf, daarom koop ik die dingen gewoon niet, als ik ze niet in huis heb kan ik ze ook niet eten. Jada vraagt er toch nog niet om; die eet liever een fruitje en als ik wel wat lekkers wil maken voor ons maak ik pannekoeken daar heb ik altijd spul voor in huis, maar duurt wat langer om te maken en daar heb ik 's avonds dan geen zin in. Probleem opgelost, maar het blijft moeilijk, ik herken het wel!

Oh ik herken je verhaal…
Ik ben echt een snoepmonster! Maar het komt er dan ook niet bij in gewicht dus dat is wel goed. Soms zeg ik ook wel eens tegen mezelf van ja nu is het genoeg geweest, vanaf nu ga ik minder snoepen. Maar een uurtje later ben ik dan meestal wel al terug aan het snoepen. Haha!
Ik kan het echt niet laten, ik had onlangs zelf koekjes gebakken het was wel een hele doos vol, super lekker! (Zonder op te scheppen ) En ze waren in 3 dagen tijd allemaal op .
Maar een mens mag toch wel genieten van wat lekkers in het leven, niet?

Ik supporter trouwens zeker mee! en als tip kan ik enkel zeggen dat door zoete dingen te eten de drang naar zoet enkel groter word. Dus al je dat zoete volledig band, (ook frisdrank) dan zal je je daar een paar dagen, mss wel een week behoorlijk lastig door voelen, maar daarna is normaal die drang weg.

Veel succes en zoals eerder is gezegd, hetgeen je niet in huis hebt kan je niet opeten haha

Liefs
Tanja

ooohh meid ik snap je zo!
ik ben echt zo’n ontzettende irritante chips junk
echt niet normaal. ik wil dat ook niet doen!
en tegen mezelf zeggen: je bent dik stop met eten
lijkt me ook niet de manier
dus als ik niet meer wil snoepen (wat ook het geval is maar ik “vergeet” (hihi) het zo nu en dan) dan koop ik het niet meer en dat is hetzelfde als met stoppen met roken. gewoon niet doen hoe erg de drang ook is
succes, denk aan je

oh trouwens, in pasta zit toch ook groente?
ik doe altijd zo’n wok mix erdoorheen
nederlands of italiaans

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Rainbow, ik sta achter je! Als je een support-topic gaat openen zal ik 'm trouw volgen. En ter geruststelling: suiker is ook gewoon verslavend hè, dus dat je jezelf niet kan beheersen is logisch als je het veel eet. Wat dat betreft is het net als roken!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jup, ik ga je ook steunen!!

Enne… tips:
-Het niet in huis halen!!
-Elke dag 1 heel lekker ding ‘inbouwen’ en daar dan ook echt van genieten
-Enne… wat Mriek al zei: suiker is verslavend!
-Hoe minder suiker je eet, hoe minder trek je er in krijgt (na een tijdje)
-Lekkere worteltjes, tomaatjes, komkommer, radijsjes ed eten tussendoor.
-Of rijstewafels met kaas en komkommer oid.
-Iets zoets op brood nemen,

Heel veel succes, en ook ik vind het moeilijk hoor!
Liefs, Anne

Ik weet niet hoe ik de titel van dit topic moet wijzigen? Bv in Help Rainbow niet te snoepen of zoiets! Hahaha.

Bedankt voor alle tips en bemoedigende woorden! Om het af te leren, staan hier wél bananensoesjes…waar ik verslaafd aan ben. Maar i.p.v. 5 (5 voor 5 en 5 voor mijn vriend) heb ik er nu 2 op. De andere mini-soesjes lonken, maar ze gaan terug de koelkast in. Ik had liever dat ze op waren, want nu kijk ik er morgen wéér tegenaan! Gelukkig waren ze met 35% korting en kan ik ze gewoon niet lang meer bewaren. Maar ik stop ermee!

Ik laat wel weten hoe het gaat! Blij dat ik niet de enige JUNK ben hier (naast een Ikkeben-junk dan)! Ik zeg nu: Rainbow…je kunt het! ZENNNNN!

Gewijzigd door - Rainbow op 01 Jun 2010 20:42:23

als je je topic titel wil wijzigen moet je je eerste bericht openen (waarmee je het topic gestart bent) daar kun je de titel wijzigen
of bedoelde je dat niet?

@Inge, dat bedoel ik! Ga het meteen doen! Thanks!

Go rainbow! Stiekum doe ik een beetje met je mee en haal ik ook wat broodnodige motivatie uit dit topic.

Liefs

Nou meid je kan het hoor
Kom op Als je nu zin hebt om te snoepen neem dan een stuk komkommer ofzo
Of lekker aarbeien zijn ook zoet en heel gezond
Heel veel succes

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

geen dank lieverd,
oh enne hou je van zoethout?
dan ben je wel effe bezig met knauwen alleen blijven die dingen zolang tussen je tanden zitten.
en verder:

NIETS KOPEN

NIETS KOPEN

NIETS KOPEN!!!

BIJT OP JE TANDEN!!! (niet te hard want dan breken ze af)

DOORZETTEN!!!

JE KUNT HET!!!

hee wacht is even…
ik heb een idee!!

als jij en ik nou afspreken alle 2 niet meer te snoepen is het misschien makkelijker vol te houden.
als 1 van ons dan wel snoept moeten we iets opsturen,
een euro ofzo
als je het met stelling 2 niet eens bent is dat niet erg, maar zo kunnen we wel samen stoppen, en 2 gaat beter dan alleen