Help Rainbow van de suiker af! :-)

Ik ga je ook helpen meid, en zelf ook teven wat tips op doen, want zou bij mij ook geen overbodige luxe zijn om wat minder te snoepen!!!

liefs woezel

Toen ik zwanger was van Tim was mijn zwangerschap juist de motivatie om niet te veel slechte dingen te eten.

Ook ik zal je steunen en hoop dat het je gaat lukken van al dat lekkers af te blijven.

JE KAN HET!!!

Heel veel succes.

Groetjes,
Sandra

Vanochtend heb ik keurig netjes yoghurt met suikervrije cornflakes uit de natuurwinkel gegeten. Lekker. Maar toen was er iemand jarig op het werk en hij had net gebakken warme appelflappen. Ik: ‘Nee, niet doen Rainbow. NIET DOEN. NIET DOEN’. Ik kreeg er eentje op mijn bordje, ik rook die zalige appelgeur! Ik dacht: 'Die geef ik aan Almer. Ik bewaar ‘m voor thuis’. Al mijn collega’s zetten hun tanden erin. En toen dacht ik: ‘Nou ja, één appelfalp. Dan eet ik de rest van de dag geen snoep meer’. Ik mag van mezelf elke dag één suikerding, anders is het gewoon té moeilijk. Tja, laat dat na 3 uur proberen metéén een appelflap zijn. ZWAK. WAARDELOOS. Ik heb dus alweer spijt, maar kan het niet terug draaien. Gelukkig heb ik wel lekker verse ananas bij me voor vanmiddag, vind ik ook heel lekker! Maar ik schaam wel hoor, dat ik NU AL de fout in ben gegaan. Inge, het lijkt mij dan ook geen goed idee om elkaar een euro te sturen, want dan ben jij straks stinkend rijk, zit jij te rentenieren in Dubai, terwijl ik in een krotje woon! We gaan gewoon maar door. Ik kan natuurlijk liegen en zeggen dat het héél goed gaat, maar dan hou ik alleen mezelf voor de gek…Het wordt gewoon heel moeilijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou, die appelflap was jouw lekkere ding voor vandaag. Zie het maar zo.

Wel het laatste snoepding, niet schuldig over voelen. Volgens mij is er niets ongezonder dan een schuldgevoel.

Gemotiveerd blijven meid! JE KUNT HET!!! Niet je direct door je eerste ‘fout’ uit het veld laten slaan!

En goed dat je eerlijk bent, anders kunnen we het topic wel sluiten en de nieuwe topic Help Rainbow zichzelf voor de gek te houden openen waarin wij je alleen maar complimentjes geven die je niet verdient!

Succes en geniet lekker van het zonnetje en je ananas!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Ik ga je ook helpen meid, en zelf ook teven wat tips op doen, want zou bij mij ook geen overbodige luxe zijn om wat minder te snoepen!!!!

liefs woezel

Jij ook al… ik moet echt opletten want met mijn verjaardag heb ik mijn 3 maanden gemiddelde prikken weer met de jaarlijkse testen en zo

Groetjes,

Michèle

Dit was indd gewoon je lekker moment van de dag al. Wel vroeg om het nu de hele dag vol te houden, maar je kunt het!!!

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Heerlijk, een appelflap! Daar kan je de rest van de dag op teren. Zet hem op meis, you can do it!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Alleen dit topic is niet goed voor mij, las over de bananensoesje en denk mmm lekker Niet in huis natuurlijk, dus heb maar even een banaan met slagroom gegeten

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Heel truttig maar als je weer eens zo’n lekkere appelflap krijg zeg dan Nee en neem een appel. Appel is voedzaam en lest de dorst en is gezond. Zo doe ik het vaak… en wacht maar tot maagzuur er weer is… .dan laat je het wel om vet/suiker etc te snoepen want dan eet je dat heel de avond en nacht!

Ook al ben je gezwicht voor die appelflap, je hebt in elk geval vast een goede eerste poging gedaan vandaag. En als je je inderdaad houdt aan 1 suikerding per dag, dan moet het voorlopig te overzien zijn.

Hou vol he?!

Groetekes, Sje

Nou dan heb je gewoon al gebruik gemaakt van jouw ene lekkere ding, en je er verder dan ook niet schuldig over voelen, want dat mocht van jezelf!!

Anders voel je zelfs niet goed, ondanks dat het wel goed gaat!

JE KAN HET!
Liefs, Anne

@Michele, ja hier is het brood nodigm, laatst mijn suikers geprikt, en die waren gelukkig wel goed, zelfs mijn leverwaarders zijn behoorlijk naar beneden en bijna normaal. Op zich gaat dat dus de goede kant op, maar ik snoep gewoon teveel en ben gewoon echt te dik. Ik weet precies waar het aan ligt hoor, ik ben van de hartige dingen, lekkere broodjes, filet americain (van de slager, niet de supermarkt) etc , heerlijk!! begin alweer trek te krijgen, maar ik ben gewoon soms een bodemloze put!!! Niet nromaal, tijdens de zwangerschap van Bo ging het gewicht er zo af!! Lag denk ik aan het HCG, en ik mocht ook helemaal niks extra omdat mijn suikerwaardes zo abnormaal hoog waren, dat een klein beetje suiker echt not done was!!
Maar nu is het allemaal wat genormaliseerd (en voel me voor het eerst sinds de geboorte weer een beetje normaal) en ik merk dat ik weer meer ga snoepen enzo. Niet handig!! Want als wij voor een tweede gaan, zal ik weer moeten afkicken, dus ik geloof dat ik nu al mee doe!!

En Rainbow: JE KUNT HET!!!

liefs woezel

Dank jullie voor de bemoedigende woorden! Ik voelde me zo’n ei toen ik daar aan die flap stond te knabbelen! Net alsof jullie meekeken, zo leek het en ik een klein kind was dat stiekem iets doet! Maar ik heb wel mijn boterhammen kaas op en de ananasjes, dus dat is goed! Mijn vriend graaide net in de kast en vond NIKS. Hahaha, hij: ‘Er ligt NIKS schat? Hoe kan dat nou?’ Tja!

Kijk, dat gevoel moet je hebben: dat wij vanaf je schouder mee zitten te kijken als jij “in overtreding” gaat! Dat is net die stok achter de deur die je nodig hebt!

Ik vind dat je goed bezig geweest bent tijdens je eerste anti-zoet-dag!

Groetekes, Sje

had ik net dit topic gelezen en dacht nou das ook wel iets voor mij (helaas merk je het wel aan mijn kilootjes)loop ik zonder na denken toch naar de koelkast en pak ook de laatste donut!!! dussss je hebt het langer volgehouden dan ik hahahaha

nee maar effe serieus hartsikke goed van je want je kleintje heeft hard vitamientjes nodig om er straks als mooie roze baby uit te komen maar af en toe lekker snoepen hoort ook bij de zwangerschap he augurken zijn ouderwets snoepen is modern hahaha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Je kan het Rainbow! Ik vind dat je goed bezig bent, appelflap of geen appelflap!

Liefs
Tanja

Vandaag een nieuwe dag
Zet hem op meid
Je kan het

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Hoe gaat het tot nu toe?

Groetekes, Sje

@ Woezel, ik ben wel behoorlijk wat gewicht kwijt dus dat scheelt wel, maar het moet er ook wel afblijven enne ik heb oook geen zijn in hoge waardes straks ivm met de metformine slikken.

@ Rainbow hoest gegaan vandaag??

Groetjes,

Michèle

Nog niet gesnoept ladies! Wel een heerlijke aardbei-smoothie gedronken bij de La Place (V&D) met papa en Eva. Er zat yoghurt met aardbeien in. Hmmmmm! Ik moet vanavond alleen eten, papa heeft cursus morgen en neemt Eva mee naar opa en oma zodat hij van daaruit sneller bij de cursuslocatie (Utrecht) is. Opa en oma passen op Eva. Ik moet wel even kijken wat ik dan ga eten, want een salade heb ik al twee dagen op en ik heb niet zo’n zin om alleen te koken. Maar in kant-en-klaar maaltijden zit ook veel suiker en i,.p.v. daarvan eet ik dan liever iets lekkers (die ene keer op een dag). Als je dan naar dat ene lekkere ding uitkijkt, smaakt dat extra goed en is het hopelijk wel een beetje vol te houden. Niemand zegt mij dat ik dit moet doen, ik heb geen suiker gelukkig en ik ben niet te zwaar, het is puur voor mezelf. En áls ik dan een keer wat meer snoep (bv zaterdag als mijn vader jarig is), is dat altijd nog beter dan elke dag snoepen!