Help me met afbouwen

hoi meiden …

op advies ben ik begonnen om de laatste fles af te bouwen ipv de ena laatste fles…! dit gaat tot nu toe goed… doe er elke keer 30 cc minder in… we zitten nu op de 120 (vanavond voor het eerst) …

maar hoe hebben jullie het gedaan? tot hoever ga je door met afbouwen? kan hem moeilijk nog voor 30cc wakker maken

Ik heb helemaal niks afgebouwd. Ik liet het onze meiden zelf aangeven wanneer ze die laatste voeding niet meer hoefden.

Bij de jongste schrokken we bijv. op een ochtend om 9.30 wakker. Had ze haar ochtendvoeding overgeslagen. Dat was voor ons het teken dat ze de laatste voeding niet meer nodig had.

Dus de vroege-avondfles voortaan gerekt naar een stuk later (20.30 of 21.00 uur) en verder lekker de nacht in. En toen die vroege-avondfles weer langzaamaan vervroegd tot we weer op 19.30 uur zaten.

Groetekes, Sje

Hoi,

Je bent nu en met het inbakeren gestopt en je moet de fles afbouwen. Ik vind dit nogal snel gaan hoor. ( persoonelijke menig). Heeft ie net geleerd om zonder doeken te slapen moet ie ook al zonder late avondfles.
Maar goed.

Ik heb ook niet met minder drinken in de fles afgebouwd. Ik heb de netzo als sje de ene laatste fles wat verlaat en de laaste fles eraf gehaald. Deze zou je ook kunnen vervroegen maar heb gehoort van een vriendin van mij dat dat niet echt werkte. Die heeft eerst die fles toen vervroegd en toen de ene laatste wat verlaat. Moet ik wel bij zeggen dat zij de fruit/ groente hap sávonds gaf ipv s’morgens had met d;r werktijden te maken.

groetjes,

lon106

Hi Mini boy,

hier hebben we ook niet de hoeveelheid afgebouwd. Maar idd net zoals de anderen dames al schreven. Ik merkte dat de kleine 's avonds niet meer zoveel at. Vervolgens was ze ook niet meer zo gretig op de eerste fles 's ochtends. (soms liet ze de helft staan) Toen hebben we de laatste voeding weggelaten en dat ging hartstikke goed en at weer heel haar flesje op.

succes! en groetjes

de vorige keer in de topic wees men er mij om de laatste fles af te bouwen… soms weet ik het niet meer hoor!

ik ben begonnen met afbouwen omdat hij (volgens cb) makkelijk zonder zou moeten kunnen aangezien zijn lengte en gewicht (8 kilo en 70 cm)… dus daarom een manier aan het zoeken wat het beste is…

hij slaapt goed op een fles minder drinken… heeft sinds kort ook de duim gevonden die hij pakt als hij wakker is… heb nu 120 gisterav gegeven ipv 180. denk dan maar dat ik dit tot het wknd doe en daarna probeer hem helemaal weg te laten… hij is nu ook begonnen met fruit (weet dat dat geen flesje weg laat!)…

hij is van een hele erge huilbaby naar een lief makkelijk kindje overgegaan dit mede door het inbakeren… tja dat inbakeren in nu al ruim 2 weken verleden tijd… en daar heeft hij absoluut geen moeite meer mee… vandaar nu de volgende stap genomen met het flesje… we moesten al eerder proberen hem weg te laten maar… daar had ik ook moeite met om het tegelijk te doen… (afbouwen inbakeren en flesje) vandaar deze keuze…

is het een idee om de laatste fles (die nu nog niet de laatste is) iets meer te geven … ipv 180 … 210? en dan de laatste helemaal weg te laten… of is dit niet nodig? en moet je kind op een gegeven moment van 5 naar 4 flessen te gaan …

Hoi miniboy,

Wij zijn vandaag naar het cb geweest. Erik is bijna zes maanden en ze zei dat kinderen de laatste avondfles tot 6 mnd mogen hebben. Wij moesten hem in ieder geval gewoon nog geven als we dachten dat hij hem nog nodig had. Juist vanwege zijn gewicht en lengte (10 kilo en 73 cm) en het feit dat hij nog amper bijvoeding krijgt. Hij heeft alle flessen nog wel nodig tot de bijvoeding echt loopt hier.

Maar goed, dat geldt voor ons. Doe wat goed voelt, maar ik dacht dat je er misschien iets aan kon hebben.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi,

wij willen het ook gaan proberen.
Ik merk al een week dat aaron de laatste fles ook maar half pakt en valt gewoon terug in slaap en heeft d ekracht gewoon niet om te zuigen omdat hij zo slaperig is.
gister had ik er 150 ingedaan en hij liet 50 slaap omdat hij weer was vertrokken!
Vanmorgen liet hij van de 180 nog 70cc staan!
Dus had niet echt honger.
Ik wil hem nu savonds wat langer (proberen) laten slapen tot ongeveer 5 /half 6.
Dan 1x in de 2 dagen badje (op aanraden CB vanmiddag) groentenhapje geven en dan proberen de ena laatste fles (dan voort laatste) rond 8 uur tegevn (hopelijk).
Gaan we morgen mee beginnen…ik heb hem vanavond om half 7 190 gegeven, dus daar kan ik hem niet de nacht mee in laten gaan.

Ik wens jou veel succes toe en hopelijke gaat het bij jou slagen en ook bij ons!..DUIMEN…haha

Groetjes Danielle

Ik heb mij kinderen het zelf laten aangeven. Als ze van zelf niet meer wakker werdt heb ik de fles gewoon laten liggen. Voor mij dochter was dat rond de 6 maanden en met mij zoon was dat al op 5 maanden. Maar beide kreeg wel rijst pap 1 keer in de dag vanaf 4 maanden. Som van jullie zou misschien denken dat 4 maanden te vroeg is maar mij moeder had dat zelf met mij ook gedaan en ik heb geen probleemen daar aan overgehouden. Je moet gewoon doen wat goed voelt.

he danielle …

hoe oud is jullie zoontje (tja zal komen door het ontzwangeren maar weet het echt niet meer…) en hoe is zijn slaapritme (als hij slaapt … begreep wel dat hij erg wakker is)…

spannend he dat afbouwen… tot nu toe gaat het hier heel erg goed… dinsdag moet hij weer terug naar het buro… wie weet… wat ik wel lastig vind is dat als je nu wegga neem je de kleine mee ('s avonds) kom je thuis dan geef je hem lekekr nog een flesje en… dat is dan voorbij…

Hallo…

Ons aaron is over 3 dagen…5 maanden.
Maar…het is niet doorgegaan.
De kleine man kon het niet rekken tot 8 uur…was zo moe omdat hij overdag zo weinig slaapt).
Nu ligt hij vanaf 7 uur te slapen.
Maar…we zijn vanmiddag met hem naar de dokter geweest, nu blijkt dat hij de 6e ziekte waarschijnlijk heeft, dus mjin planning valt voor ff in duigen…laat hem eerst maar eens opknappen!
Oww…ik ben benieuwd wanneer het eindelijk gaan lukken.
groente en fruit eet hij goed…maar hij krijgt van mij halve potjes tot 3 kwart!
Heb je het zelf al wel geprobeerd?
En hoe ging het?
Ben benieuwd!

Groetjes Danielle

ha danielle…

oh nee die arme knul. heeft hij er last van? kan je er iets voor krijgen? … hoe kan iemand dit oplopen? of is het er zomaar opeens?

wij zijn toch maar verder gegaan met afbouwen… hij zit nu op 4 flessen van 180 en de laatste om 23.00 uur krijgt hij 120 (dus al 2 stappen terug gedaan!)… dit gaat tot nu toe erg goed… ik denk zelfs dat ik hem om 21,00 wakker kan maken in badje kan doen en dan de laatste fles kan geven … maar ik durf het niet goed!?

we hebben het wknd natuurlijk die sinterklaar en dan gaan we naar mijn zus … dus als hij dan sinds 2 dagen die laatste voeding niet meer heeft weet ik niet goed hoe ik dit moet oplossen? hij moet daar nl uit zijn bed gehaald worden en dan weer thuis in bed… (denk niet dat meneer het accepteerd als hij dan niks meer krijgt!) *iemand hier ervaring mee? of tips?

De 6e ziekte is een besmettelijke kinderziekte die gewoon verder nog geen naam gekregen heeft. Net zoals je waterpokken hebt, heb je ook de 6e ziekte.

Er is geen behandeling, net zoals er voor waterpokken ook geen behandeling is. Gewoon uitzieken.

Als je kindje de 6e ziekte heeft stel dan alle kindjes en zwangere vrouwen waar je kindje in de paar weken voorafgaand aan de ziekte bij in de buurt is geweest op de hoogte.

Groetekes, Sje

Hey Sje en mini boy,

Ja klopt, het is besmettelijk en ons aaron heeft het 2 weken geleden opgelopen op een kinderfeestje.
Dat kindje had de 2 dagen voorafgaand hoge koorts gehad maar was die dag weer op ene gewone temperatuur, dus die moeder dacht -het is over.
Bleek dus dat hij de 6e ziekte had en toen heeft ze iedereen ingelicht.
Dus…nu bleek dat aaron hem waarschijnlijk over heeft gekregen en hij staat onder de korrelige uitslag.

Nou mini boy ik moet eerlijk zeggen: ons aaron is nu bijna 5 maanden, maar wij zijn savonds nog niet de deur uitgeweest en hij heeft dus nog nooit ergens anders hoeven slapen!
Erg he…ik ben een echte huismus…altijd al geweest.
Misschien wil ik toch…als hij morgen langer slaapt en rond 5-6 uur wakker word wil ik toch proberen hem rond 8 uur 210 te geven en hem dan savonds niet wakker te maken en kijken of hij komt of niet!

ik zal je inlichten hoe het is gegaan…haha…DUIMEN!

Gr, Danielle

De 6e ziekte heb ik bij onze oudste ervaren als een hele korte onschuldige ziekte. 10x liever de 6e ziekte dan waterpokken wat dat betreft. Eigenlijk liever helemaal niet ziek maar het hoort er nou eenmaal bij.

Groetekes, Sje

danielle…

ik ga zeker duimen draaien morgen…!!

heerlijk dat huismussen gedoe…! mijn man is nogal familiar en die fam woont niet hier in de buurt maar 45 min rijden hier vandaan… tja en als ons ventje er dan niet bij is … zijn ze niet echt tevreden… ik heb ook altijd al snel het gevoel dat ze denken dat ik hem te strak (reinheid/rust/regelmaat) aanbied maar… daar voel ik mezelf het prettigst bij vooral na zijn startperiode

sje bedankt voor je info! ik werd al beetje huiverig… denk wat is dat… hoe kan dit… maar nu gerust gesteld!!

hoi mini boy,

en hoe is het gisteravond gegaan?
En de nacht…slaapt hij goed door?
Hoe oud is die van jullie nu?
Als hij vanavond langer slaapt (bijv van 4 tot half 6) zal wel niet maar dan wil ik hem zo laat mogelijk de fles geven en de laatste eens even niet…kijken of hij komt.
Gisterenavond liet hij van de 150 toch weer 40 staan en ik kreeg er met veel wachten tussendoor de rest in.
Vanmorgen liet hij van de 200 ook weer 40 staan!..dus echt nog geen honger lijkt mij!
hij heeft een beetje verhoging en is speels dus de 6e ziekte heeft hem alleen met uitslag en een beetje verhoging te pakken.
We wachten af voor vanavond…haha.

Groetjes Danielle

wat moet ik doen?
Ik heb hem niet kunnen rekken en hem om half 7 de fles gegeven!
Zal ik hem laten liggen en kijken hoe laat hij komt of zal ik hem gewoon 120 geven vanavond ipv 150cc?

Kan iemand nog snel reageren?

Danielle

oei… je hebt de beslissing zelf moeten nemen … want ik was werken… helaas!

ben stiekem wel benieuwd wat je gedaan heb?
en hoe het verder gegaan is?!

heb hem 120 gegeven…liet er 20 inzitten.
Hij kwam vannacht helaas 3x!
Hij werd vanmorgen wel pas om 8 uur wakker, dus dat was wel fijn…vanaf 3 uur goed geslapen.
Nu geven we hem vandaag om 8 12-16.00 en 20.00 uur de fles als hij dat gata redden en dan niet de late fles.
Ik ga er gewoon om 5 uur mee wandelen (anders slaapt hij dus helemaal niet meer als ik dat niet doe) en als hij dan tot 6 uur ofzo slaapt kan hij 8 uur redden!
Kan hij meteen sinterklaasavond meedoen!

We duimen maar weer voor vanavond!..hahaha

Groetjes.

oh meis toch … nou ik ben benieuwd … zij tijdens de sinterklaar gelijk maar voor jullie duimen! hoor het morgen wel weer …