Help ik word een walrus geloof ik

Morgen ben ik 11 weken zwanger en pas nu al niet meer in m’n gewone broeken. Bij mijn vorige zwangerschap ging je pas na 20 weken wat zien. Ik voel me nu al dik. Heb het iedereen ook maar verteld want het is gewoon niet meer te verbergen.
Is dit normaal voor een 2e zwangerschap? Heb nu het idee een 5 maanden buik te hebben. Ben benieuwd wat dat uiteindelijk word. Voor de rest ben ik niet echt dikker geworden. Het is echt puur m’n buik.

groetjes ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Bij een tweede zwangerschap kun je idd sneller een buikje hebben.
De ballon wordt voor de tweede keer opgeblazen en dat gaat sneller dan de eerste keer.
Ook ik liep met 8 weken in mijn zwangerschapskleren. Nu ben ik bijna 17 weken zwanger en is mijn buik niet veel dikker dan bij mijn eerste zwangerschap.

Dus maak je niet druk, misschien stopt je buik nu eerst wel even met groeien. Had ik wel…eerst een flinke beginsprint maar nu staat het even stil.

Gr

Kan me wel aansluiten bij Pjukje haar verhaal. Ik had ook al snel een buik(je). Nu met 21 weken ben ik misschien iets dikker dan de eerste keer, maar scheelt het niet meer zoveel met de eerste zwangerschap. Maar ja, het rekt inderdaad allemaal wat makkelijker mee. Heb ook al eerder last van brandend maagzuur, dus ik vermoed dat mn baarmoeder toch ook al iets groter is.

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Idd niet druk om maken. Bij Tim droeg ik pas tegen de 20 weken zwangerschapskleding en nu al met 13 weken. Maar echt niet dat je buik straks aan het einde 2 keer dikker is. Dit trekt vanzelf wel bij, in het begin rekt je baarmoeder gewoon wat sneller uit. Doordat hij al een keer gegroeid is.

Groetjes,
Sandra

Ja hoor, dat is volkomen normaal. Je buikspieren zijn al eerder uitgerekt en kunnen nu veel makkelijker ‘meeveren’. Ik had het ook. Niet zoals jij schrijft een ‘buik van 5 maanden’ (meid, dat zal bij jou ook echt wel meevallen toch?), maar je zag het wel veel eerder dan bij Eva. Ik heb met een week of 14 positiekleding aangedaan, bij Eef pas met 23 weken! Ik dacht wel dat ik uiteindelijk een iets dikkere buik had met Max, maar niet veel dikker. Uiteindelijk blijft een buik ‘hangen’ op een bepaalde dikte, je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je straks alleen maar kunnen rollen! Een tweede zwangerschap gaat het sneller qua dikke buik, maar het hoeft niet dat je veel meer kilo’s bijkomt. Ik was bij Eva 10 kg erbij en bij Max 10-11 kg (wisselde een beetje). Ik zou me er niet druk over maken, het hoort er echt bij.

Hoe reageerden ze op je werk op je zwangerschap? Kan me een post van jou herinneren dat ze nogal moeilijk deden omdat je bepaald werk niet meer goed kon? Hoe voel je je verder?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Gelukkig dan hoef ik me geen zorgen te gaan maken. Nou had ik bij Rens echt wel een ieniemienie buik dus dan valt het al snel tegen he.

@Rainbow Vandaag ging het op het werk goed. Ze hadden wat rustige klusjes opgezocht dus daar was ik wel blij mee. Had een donderpreek verwacht omdat ik de afgelopen 2 weken wegens die bloeding en blaasontsteking bijna niet gewerkt heb. Maar daar is niets meer over gezegd. Ben in ieder geval blij van die blaasontsteking af te zijn want dat vond ik echt geen pretje. Heb het eerder gehad maar niet zo heftig. De enige manier dat ik het een beetje kon houden was met een warme kruik tegen m’n buik. maar goed dat is nu opgelost. Duizeligheid blijft wel aanhouden helaas. Ik doe m’n best om niet teveel op een dag te willen en heb m’n sociale leven even op een laag pitje gezet. En dan hoop ik dat het zo goed blijft gaan. Af en toe wel een beetje iegenwijs. Zaterdag heb ik het halve huis gepoetst en dat is teveel. Was aan het stofzuigen en viel zo om. Dus ik moet er echt wel op letten. Gelukkig is Marco een schat en draagt hij z’n steentje ook wel bij. En wat ik nog het lekkerste vind is dat Rens sinds een paar dagen weer een fatsoenlijk middagslaapje doet zodat ik ook even kan rusten. Voel me net een oud wijf maar als ik het niet doe komt er de volgende dag helemaal niets meer uit m’n handen en kan ik van Rens ook niets hebben. Volgende week dinsdag heb ik weer een echo, daar kijk ik wel naar uit.

groetjes Ramona

Ja hier ook al echt een buik(je) hoor! Ik heb het nog eens nagekeken en bij Dani ging ik met 20/21 weken zwangerschapskleding dragen. Nu pas ik nog in mijn eigen kleding, maar het wordt wel krap hoor en ik heb geluk dat ik een aantal spijkerbroeken heb die wat lager vallen.
Mensen die mij goed kennen kunnen het ook goed zien (omdat ik normaal niet echt een buikje heb en nu dus duidelijk wel). Mensen die mij niet goed kennen die zien het niet altijd en denken wss gewoon dat ik een buikje heb van mezelf.

En qua gewicht weet ik het niet. Ik was bij 12 weken 2 kilo aangekomen, maar dat was bij Dani volgens mij al zeker 3 kilo, dus dat gaat wel gelijk op. Totaal bij Dani 15/16 kilo. Dus hoop deze keer ook niet meer, want het schijnt er bij een 2de toch allemaal wat moeilijker af te gaan.

Wat hebben we het “zwaar” he haha!

Hier hetzelfde ‘probleem’ , ben nu bijna 16 weken zwanger en draag alweer mijn positiebroeken vanaf week 12!
Ook lijkt het al of ik 20 weken zwanger ben, het is niet te missen dat ik zwanger ben…
Misschien ook doordat ik 11 kilo ben afgevallen tot nu toe, dat hat dan ook meer opvalt. Maar ik schrok toch ook wel een beetje…

Mijn verloskundige zegt dat het normaal is omdat alles idd al een keer ‘uitgerekt’ is, dan gaat het nu sneller.

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Het gaat idd allemaal wat sneller bij een tweede… Bij noah droeg ik met ruim 10weken positie kleding, en nu met 7 weken…

bij noah ben ik 25 kilo aan gekomen, en de laatste keer dat ik me deze keer gewogen heb was met 29/30 weken was ik 5/6 kilo aangekomen…

en ach… we krijgen er wat moois voor terug dames…:smiley:
Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 20 Oct 2010 08:56:53

Wat fijn dat je blaasontsteking over is. Ik weet hoe opgelucht je kan zijn als die weg is. Ik was ook heel blij dat ik er na een paar weken eindelijk vanaf bent. Ook heel fijn dat ze op je werk dit keer niet moeilijk deden en je zelfs vervangende klusjes kreeg. Wel op je strepen blijven staan he, hoe moeilijk het ook is! Je zwangerschap gaat voor alles. Vervelend dat je nog zo duizelig bent. Wel heel fijn dan als je man ook goed bijspringt en dingen overneemt.

Spannend dat je volgende week dinsdag je echo hebt. Is dat de 1e echo? Maak even een leuke banner, dan weten we meteen hoelang je zwanger bent

Groetjes,
Sandra

@Sandra Het is de tweede echo. ik heb er eentje met 9 weken gehad vanwege bloedverlies maar het was toen wel allemaal goed. Toch wel weer spannend hoor.

Zal vanmiddag ff een ticker maken

groetjes Ramona

Ja, echo’s zijn altijd weer spannend. Dus kan me heel goed voorstellen dat je daar naar uitkijkt. Ik moet helaas nog 3 weekjes wachten voor een echo. Morgen mag ik weer naar de verloskundige en daar kijk ik echt weer naar uit. Is alweer 5 weken geleden dat ik geweest ben.

Groetjes,
Sandra

Ik mag ook morgen weer naar de vk…

Liefs, Melanie

Wij hebben pas nog een echo gehad, nu moeten we wachten tot de 20 weken echo… Nog 4 weken te gaan!
Ook pas over 4 weken weer naar de verloskundige. Maar… aangezien ik in een ziekenhuis werk op Gynaecologie mag ik af en toe even naar het hartje luisteren bij de gynaecoloog, heerlijk!
En dat doe ik dan 1x per week, het moet geen obsessie worden! Maar het is wel prettig hoor, dan heb je nog even ‘contact’ met je kindje…

En dames…hoe was het bij de verloskundige? Alles in orde?

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Dat is idd wel makkelijk marmama. Dat je in het ziekenhuis werkt en af en toe even naar het hartje kunt luisteren. Ik moet morgenmiddag om 16.00 uur, dus zal daarna laten weten hoe het is gegaan.

Groetjes,
Sandra

@Marmama dat is luxe elke week het hartje horen

@Sandra en mellanie veel plezier morgen bij de vk.

groetjes Ramona

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2f.lilypie.com/kLI6p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Hopen dat het nu wel klopt met de tickers

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik mag morgen ochtend om 10 voor 10…

Liefs, Melanie

Hoiiii… Even een update over mn afspraak met de VK vanmorgen…

Ik ben net terug trouwens…
De VK zei toen ik binnen kwam: “Zooo lijkt wel of je een voetbal hebt ingeslikt”… en zo lijkt het ook hoor hahaha…

De vorige lag meneer in stuit, Dus heb een extra echo gehad om te kijken of hij nu wel met zn koppie omlaag lag… en dat doet ie… Gelukkig!
Was al bang dat ze hem straks zelf gingen draaien, en uit verhalen heb ik gehoord dat dat best wel pijn kan doen.

Ik heb verder geen echo mee gekregen want daar is de kleine iets te groot voor, maar wat is dat raar om te zien zeg… Ik ben bijna 36 weken, en dan zie je opeens een DEEL van de rug, of een DEEL van zn benen, terwijl je met 20weken ALLES wel bijna kunt zien.

Hij greep met zn handje nog zn voet vast, en drukte zn vuistje omhoog waardoor de VK begon te lachen “hahahah een bultje” zegt ze… hihihi dat kwam er helemaal uit…
Prachtig!!

Maar goed, verder was alles prima… Oh jaa… De kleine man was zelfs al ingedaald!
Nou dan mag hij als ik 37 weken ben geweest ook wel komen… hahahah…

Over 2 weken (Donderdag 4 November geloof ik… om half 11) hebben de de volgende afspraak… En ik hoop de laatste haha!

@Sandra: Succes vanmiddag!! Wat een klote tijd trouwens!

Liefs, Melanie

Wat fijn dat het er allemaal zo goed uitzag Melanie en dat hij al is ingedaald met z’n koppie naar beneden. Laat die kleine maar komen!

Groetjes,
M