hallo,
ik ben de mama van Gabriella zij is nu 5.2 maanden oud.
ze sliep van 22.00 uur door tot 7.30 uur
maar nu de laatste 2 weeken is ze 5a6 keer per nacht wakker
ze heeft geen honger,ze is gewoon vrolijk en wakker.
met haar tutje valt ze weer in slaap.
en dan is ze na 1a2 uur weer wakker,dan weer haar tutje .
en zo gaat het de heele nacht door
HELP HELP
ik weet niet meer wat ik er aan kan doen.
HELP ik slaap niet meer
Ze zit midden in een sprongetje! Zie het oei-ik-groei-boek.
Gouden tip? Niks doen! Afwachten tot sprongetje voorbij is.
In elk geval niet bij je in bed nemen voor het gemak want dan is er geen weg meer terug! Vindt ze veel te lekker!
Groetekes, Sje
Het is niet leuk zo’n sprongetje, maar kijk of sze iets doet wat ze daarvoor niet deed, zo ja stimuleer dit des te eerder is ze er weer uit.
Groetjes,
Michèle

ok dames!
misschien een hele domme vraag…die sprongetjes…leren ze dan iets nieuws wat ze moeten verwerken?
of is het totaal iets anders…en wanneer hebben ze die sprongetjes? of is dat bij elk kind anders…
groetjes!!!
karin

Er zijn geen domme vragen hoor!
Maarre, kijk even in het forum Mama’s hoekje. Daar heeft Asje een topic aangemaakt genaamd Sprongetje. Staat precies in wat het inhoudt en wanneer ze zijn. Als je dan nog vragen hebt, stel ze gerust.
Groetjes!
quote:
ok !misschien een hele domme vraag…die sprongetjes…leren ze dan iets nieuws wat ze moeten verwerken?
of is het totaal iets anders…en wanneer hebben ze die sprongetjes? of is dat bij elk kind anders…groetjes!!!
karin
Ja, een sprongetje is een periode (van wisselende lengte) waarin het kind
al het geleerde van de afgelopen tijd een plekje geeft en daardoor mentaal en fysiek sterker uit die periode komt.
Tijdens een sprong valt vrijwel alles overhoop waar je net een mooi ritme voor gevonden had.
In het boek “Oei ik groei” (waar een aantal dames hier aandelen in hebben geloof ik) staan ze allemaal beschreven. Er is hier ook een topic waarin het lijstje staat, maar die kan ik zo snel niet terugvinden.
De momenten waarop de sprongen komen liggen toch redelijk vast.
M.

quote:
.... Maarre, kijk even in het forum Mama's hoekje. Daar heeft Asje een topic aangemaakt genaamd Sprongetje. ....
Ah, vandaar dat ik m niet kon vinden
M.

[/quote]
In het boek “Oei ik groei” (waar een aantal dames hier aandelen in hebben geloof ik) staan ze allemaal beschreven.
Ik zou wel willen! Maar ja, zover is het helaas nog niet…
Groetjes!
ik weet het niet zeker…maar denk dat die kleine vent van ons dan misschien wel in een sprongetje zit!!!
hij is echt een beetje van slag…
huilerig en slecht slapen…
gisteren s’ochtends bij me schoonzus geweest (2 uurtjes maar) en ff op me werk onze kleine zoon showen aan de dames… toen heeft ie gister de hele middag liggen huilen…gisteravond na de fles van zes nog ff liggen huilen en toen, vermoeid in slaap gevallen…vanacht huilen toen ik hem na fles weer in z’n bedje had gelegd…vond het al een beetje vreemd want normaal valt ie s’nachts direkt na de fles in slaap…
handig zo’n schema…!!
karin

maar hoe lang duurt zoon sprongetje dan want het is nu al minimaal 3 weeken zo
en ik ben bijna zover dat ik haar gewoon bij mij in bed wil leggen, maar dan is het hek van de dam. hahah
wat en hoe veel eten die van jullie voor ze gaan slapen.
wie weet heeft ze geen honger maar zit ze net niet vol genoeg
ze eet nu 210 water+7 en 3x rijstebloem erbij.
groetjes marianne
p.s.
alvast bedankt voor de tip over het “sprongetje”
Het lijkt alsof je kindje genoeg eet. Ik denk echt niet dat dat het is. Sprongetjes variëren in lengte, in het begin duren ze ook korter dan als ze ouder zijn. Kijk maar even in het topic wat ik eerder noemde, daar staan de begin- en eindtijd in (globaal natuurlijk, pin je er niet op vast).
En inderdaad niet bij je in bed nemen hoor, daar kom je maar heel moeilijk weer vanaf.
Groetjes!
mriek
ik kan nog niet echt iets vinden wat ze nu wel kan,
weet jij nog wat erik toen voor nieuws heeft geleerd.
groetjes marianne
Marianne,
Zo te lezen krijgt ze echt genoeg voor het slapen gaan hoor. Daar zou ik nog verzadigd door zijn Ik denk dus ook niet dat daar de redem ligt voor de wakkere nachten. Het is helaas een fase waar ze doorheen moeten. En wij als ouders dus ook
Quinty is inmiddels ruim 9 maand en had een paar weken terug ook een paar van die nachten. Nu heeft ze weer, dat ze 's middags heel moeilijk in slaap komt. Waarschijnlijk ook weer een sprongetje, want ze probeert te zitten
Ik snap dat je er behoorlijk de balen van begint te krijgen, want 3 weken gebroken nachten, zijn niet grappig meer! Maar probeer het toch vol te houden, want als je ze eenmaal bij je in bed neemt, ben je waarschijnlijk verder van huis.
Als Quinty zulke nachten heeft, doen we haar de speen weer in haar mond, zeggen nix, ook geen lamp aan en meteen weer weg lopen. Als het namelijk te gezellig wordt, doet madam geen oog meer dicht. Succes!
Sorry, maar dan zou ik in m’n oei-ik-groeiboek moeten kijken en dat heb ik nu niet bij de hand. Misschien kan je hem zelf aanschaffen, dat scheelt sowieso een hoop onzekerheid en onbegrip. Echt, een aanrader!
Groetjes!
Hoi mama van gabriella,
Gossie…ik teken ervoor om 3 weken gebroken nachten te hebben!
Die van ons is morgen 7 maanden en komt nog steeds iedere nacht gemiddled nu nog 3-4x.
Hij krijgt tabletjes tegen slapeloosheid maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.
Ja…het is lastig (zeker als je zelf niet goed in slaap komt-ik zelf dus) en sosm slaap ik maar 3 uurtjes per nacht bijelkaar…en dat al 7 maanden!
Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben met haar en het komt vanzelf goed (zegt iedereen) maar ja…als je er middeninzit duurt het toch ERRUG lang he!
Gr, Danielle
ik weet niet of het daardoor komt maar dat kereltje van mij…die kan lachen!!!
hartveroverend!!! en volgens mij ziet hij ook meer…
hij reageert meer op dingen dan eerder…zal dat het sprongetje dan zijn???
groetjes!!
karin