mijn jongste dochter heeft helaas de wormpjes(aarsmaden) van mijn middelste dochter overgekregen,en nu blijkt dat er gewoon geen medicijnen bestaan voor wormpjes bij kinderen onder de 2 jaar.
weet iemand een veilig huismiddeltje,wat ik voor haar kan gebruiken?
Help,baby heeft wormpjes,en dokter weet geen raad
Ik zou voor een second opinion gaan en zelf navraag doen bij de apotheek of er een oplossing is.
Huismiddeltjes tegen wormen bestaan niet. Die moeten met een goed geneesmiddel bestreden worden.
(Ik heb jarenlang het secretariaat van Mebendazol gedaan bij de leverancier van dat middel.)
Groetekes, Sje
Hoe smerig misschien ook he, maar ik was net zwanger ( ruim 7 jaar geleden )toen ik ze bleek te hebben. Mijn schoonmoeder die een kruidenpark bezit en dus expert op dat gebied, raadde mij een teen knoflook aan, gewoon zo doorslikken. Ik wist dat ze dat bij dr hondjes ook zo deed, heb het gedaan en ja hoor, weg en niet meer terug gehad. Dus naar mijn idee bestaat er wel een huismiddeltje ( immers zelf ondervonden )
Maar om nou zo`n klein hummeltje een teen knoflook te voeren zou ik zeker niet doen. Raadpleeg inderdaad een apotheek of andere arts !
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
het fijne is dat de huisarts me doorstuurt naar de apotheek,en de apotheek stuurt me weer naar de huisarts.ook de drogist weet het niet.een teen knoflook is ze inderdaad nog net te klein voor,maar dat is wel het soort tip waar ik naar zoek.verder wordt alleen mebendazol gebruikt,wat mijn oudste 2 ook gehad hebben,maar dat is pas vanaf 2 jaar
hier staat dus eerst de hygienische maatregelen te treffen, misschien dat dat al voldoende zou zijn ??? Maar schadelijk is het niet
quote:
Met de volgende maatregelen kunt u voorkomen dat de infectie terugkomt of dat de infectie zich uitbreidt naar andere leden van het gezin.Hygiënische maatregelen
Was de handen met zeep voor en na het slapengaan, voor het eten, na het spelen en na wc-bezoek.
Knip de nagels van de handen kort en maak ze regelmatig schoon.
Doe kinderen een nauwsluitend broekje aan, zodat ze zichzelf niet kunnen krabben. Tegen de jeuk kunt u wat vaseline op de bilnaad smeren.
Verschoon het ondergoed dagelijks. Sla het beddengoed en de nachtkleding iedere ochtend buiten uit. Was het beddengoed, ondergoed en nachtkleding op ten minste zestig graden.
Stofzuig de vloer dagelijks.
Maak voorwerpen die u of uw kind met de handen aanraakt, zoals deurknoppen, kastdeuren, de wc-bril en speelgoed, regelmatig schoon.
Als u deze maatregelen heel strikt opvolgt, kan de worminfectie ook vanzelf overgaan, dus zonder een wormdodend middel te gebruiken. Deze maatregelen zijn daarom absoluut noodzakelijk als u niet kunt behandelen met een wormdodend middel, zoals tijdens de zwangerschap. Maar ook als u de worminfectie wel met een geneesmiddel bestrijdt, zijn bovenstaande hygiënische maatregelen belangrijk. U voorkomt ermee dat de infectie terugkomt of dat u anderen met de infectie besmet.
Dat is deze link
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Anti-worm.aspx?mId=10704&rId=1031
Gewijzigd door - Asje op 15 Sep 2009 19:21:31
ze draagt gelukkig nog een luier en een rompertje,dus ze kan er zelf niet bij.dat voorkomt besmetting.maar een lekker gezicht is het natuurlijk niet.en jeuk bij haar anus is bij haar dubbel vervelend,want ze heeft haarscheurtjes,dus het is daar erg gevoelig.ik heb ook het idee dat ze er buikpijn van heeft.
quote:
11 maanden pas
Dat scheelt inderdaad veel te veel om toch maar de medicijnen voor 2 jaar te geven.
Hopelijk vindt je een goed oplossing!
M.
Je zou kunnen proberen wat voor effect het heeft als je eten met knoflook geeft. Dus bijv. een week lang alleen maar salami op brood, in elke warme hap knoflook verwerken.
Groetekes, Sje
dat is wel een idee.salami gaat nog niet,want ze is erg laat met tandjes,maar ik kan wel knoflook persen en overal doorheen doen(behalve natuurlijk in haar fruit).mag ze dat trouwens wel hebben?
Tuurlijk gaat salami wel. Ze kan toch ook brood en koekjes kauwen? Dan moet salami ook lukken!
Volgens mij mogen ze dat op die leeftijd gewoon al hebben. Ik weet alleen dat knoflook voor darmkrampjes kan zorgen als je dat zelf eet in de eerste maanden en als je borstvoeding geeft.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 16 Sep 2009 21:15:29
och wat rot zeg!
ik heb dit op internet gevonden
Aarsmaden zijn dunne witte wormpjes van één centimeter. Ze kunnen jeuk veroorzaken bij de anus omdat de vrouwtjesmaden hier hun eitjes leggen. Spoelwormen hebben een bleekwitte of lichtbruine kleur en kunnen wel vijftien tot veertig centimeter lang worden. Besmetting hiermee kan tot buikklachten, diarree of juist verstopping leiden. Op den duur kan het ook hoesten en chronische luchtwegklachten veroorzaken
Ter voorkoming en verdere verspreiding van deze parasieten zijn goede hygiëne, regelmatig handen wassen, niet krabben en schone, kortgeknipte nagels belangrijk. Zorg ook dat groente goed gewassen is of gekookt. Laat vlees goed doorbakken.
Bij lint- en spoelwormen kunt u het beste naar de huisarts gaan. Voor een middel tegen aarsmaden kunt u bij de drogisterij terecht. Lees wel altijd goed de aanwijzingen op de verpakking.
maar als er geen middel is…
ik zou naar het ziekenhuis bellen en raad vragen aan een kinder arts.
er moet echt wel iets tegen te doen zijn ze kunnen het niet zomaar laten zitten!
Hallo, je hebt al heel wat reacties, maar ik dacht misschien heb je hier wat aan. Mijn zoontje had het ook onder de twee, zo rond de 10 maanden ook. Hij mocht ook geen medicijnen omdat de nieren dat nog niet zouden kunnen verwerken. Mijn arts raadde mij dit vreemde maniertje aan: plak een stukje tape op de anus, schilders tape noemde hij, dan kunnnen ze niet meer terug naar binnen en zo dachten ze het probleem te kunnen verhelpen. Gelukkig was het bij mijn zoontje niet nodig omdat het bij een luier met wormpjes bleef! Ze zijn daarna nooit meer teruggekomen. Zoiets hoop ik voor jou ook, sterkte ermee!
huh… wat is dat nu voor iets? Tape op de anus… Nou euh zou de kleine dan geen krampen krijgen ofzo? De scheetjes en poepjes moeten toch ergens eruit komen… hoe kunnen de wormpjes eruit als de tape er zit?
Ikke snap er effe niks van!!
Ja, ik ben net zo verbaasd. Ik snap die huisarts niet eerlijk gezegd. Niet met schildertape gaan klussen aan je baby!
Voor hetzelfde geld zit die schilderstape zo stevig dat het je kind niet meer lukt om te poepen. Da’s goed voor de darmpjes!!! Zucht…
Belachelijke tip van die huisarts, ik heb er geen andere woorden voor! Uit zijn functie zetten die man!
Groetekes, Sje
hahahahahahahhaa (sorry)
ik lig echt letterlijk dubbel van het lachen om de reacties van de tape
misschien een gaatje erin prikken?
hihi steekt er dadelijk 1 zo’n wormpje uit…
ooh inge wat flauw!
kan beter mn mond houden…
het zal best serieus bedoeld zijn maar het enigste wat ik kan doen is er ehel hard om lachen en hopen dat ze dat niet serieus meende bij die dokter
trouwens misschien was de bedoeling met die tape, dat de lijm daarvan dodelijk is voor die beesten, of dat als je dan die tape eraf haalt je de wormpjes ermee uithaalt weet ik veel…goed verzonnen :S niet dus
Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 21 Sep 2009 15:43:35
nou,ja,vanwege die haarscheurtjes bij haar anus zou ik die tape toch al niet proberen.lijkt me erg pijnlijk.voorlopig heb ik geen wormpjes meer gezien,maar ze poept maar 1 keer in de 3 dagen,dus het kan nog komen.
1x in de 3 dagen is dat normaal? krijgt ze nog borstvoeding of fles?
rico poept namelijk 2x per dag, dus ik weet niet wat normaal is bij die dingen…??
en ik hoop echt dat de wormpjes wegzijn en dat het een 1malig iets was ofzo.
heeft buikpijn ofzo?
arm meisje geef haar maar een knuffel