Help,baby heeft wormpjes,en dokter weet geen raad

Eens in de 3 dagen is geen uitzondering. Bij onze oudste ging het ook zo. Die poept nog steeds niet elke dag. Nog steeds eens in de 2-3 dagen.

Groetekes, Sje

ja ik hoor ook verhalen van mensen die eens in de 2 weken gaan, vind dat niet gezond klinken.
ik doelde met mijn vraag idd meer over het feit of dat iets met die wormpjes te maken had, of andersom

nee,dat heeft ze helaas altijd gehad.ze heeft lidocaine-zalf om haar anus te verdoven.misschien kunnen wormpjes daar niet tegen.flink smeren maar,en hopen dat ik ze nooit meer zie.
haar ontlasting is keihard geworden vanaf dat ze 3 weken was.zelfs een dubbele dosis laxeer-middel van de kinderarts hielp niet.veel pruimensap helpt wel een beetje.

quote:
hahahahahahahhaa (sorry) ik lig echt letterlijk dubbel van het lachen om de reacties van de tape

misschien een gaatje erin prikken?
hihi steekt er dadelijk 1 zo’n wormpje uit…

Hier sprongen de tranen in mijn ogen bij het lezen van die tip. Vind het beetje mens onterend en dat bij zo’n mini mensje… Maarre om jouw reactie erop moest ik wel weer lachen hoor Inge!!

Hopelijk is de kleine meid er snel van af… enne hier nog zo’n boy die zelfde poept. Wat helpt zijn rozijntjes eten - kiwi - veel water door drinken (liefst lauw) - en de brinta meergranen van 12 maanden.

nou ik moest er niet echt om huilen ik lachte meer om jullie reacties, en daarvan moest ik huilen haha.
meer om het feit dat moeders allemaal wel weten dat ze dat absoluut NIET moeten doen. maar mocht dat wel gebeurd zijn had ik denk ik ook wel een brok in mijn keel gekregen voor het arme schaapje dat dat had moeten ondergaan

tja, jullie hebben gelijk, ik was ook erg blij dat ik het idd niet heb gedaan, maar kon het toch niet laten om het te noemen. Ik vond het zelf ook een heel rare tip! Maar dacht dat het wel bekend zou zijn, al had ik hem er nog niet bij zien staan. Nu ik jullie reacties lees moet ik er inderdaad ook erg om lachen, het was overigens de assistente die het zei en niet de huisarts. Maar voor zover ik lees heeft niemand deze tip dus eerder gehad. Nou, ik hoop dat ze snel van haar wormpjes af is, zonder tape dan… veel sterkte.

quote:
tja, jullie hebben gelijk, ik was ook erg blij dat ik het idd niet heb gedaan, maar kon het toch niet laten om het te noemen. Ik vond het zelf ook een heel rare tip! Maar dacht dat het wel bekend zou zijn, al had ik hem er nog niet bij zien staan. Nu ik jullie reacties lees moet ik er inderdaad ook erg om lachen, het was overigens de assistente die het zei en niet de huisarts. Maar voor zover ik lees heeft niemand deze tip dus eerder gehad. Nou, ik hoop dat ze snel van haar wormpjes af is, zonder tape dan... veel sterkte.

Als ik dit zo lees is dit al de zoveelste assistent die een domme opmerking maakt, verkeerde adviezen verstrekt of zelf foute diagnoses stelt.

Ik dacht dat je als ha assistent ook een opleiding moest volgen.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ik vond het zelf ook een heel rare tip!

Voortaan geen rare tip meer hier neerzetten… want iemand zou maar zo radeloos zijn (wat ik me voor kan stellen) en het echt doen. Oh arm schaapje…

Maar hoop samen met jouw en alle moeders hier dat je dochter er snel vanaf is!!

dank je!voorlopig heb ik niets meer gezien

quote:

Huismiddeltjes tegen wormen bestaan niet. Die moeten met een goed geneesmiddel bestreden worden.

Groetekes, Sje

Dat er geen 'oma's'-hulpmiddeltjes daarvoor bestaan vind ik kul. Dat het bestreden moet worden klopt helemaal omdat het nogal besmettelijk is. Tijmdrankje( eventueelte koop bij de drogist/reformhuis), Lepeltje goede olijfolie van volgroeide olijven. Lupinen met honing eten.

Tipjes van papa…ik dus
Overgenomen van o.a. opa/oma

Gewijzigd door - petrus op 31 Oct 2009 11:19:21

alleen mogen baby’s absoluut geen honing hebben i.v.m kinderbotulisme,waaraan ze kunnen overlijden

Wat voor chemische rommel zit er in pilletjes?
Gecontroleerd door dezelfde instantie die honing afraad?

Ik ben het er wel meeëens dat honing dit KAN veroorzaken.

Oja, gelukkig zie ik de ‘humor’ er wel van in mbt die schilderstape.
Als iemand dit echt zou gaan opvolgen, trek ik mijn twijfels over de bekwaamheid van de ouder.
Het was gewoon een grappig bedoelde opmerking van de assistente, waar de overbezorgde Nederlander weer eens een hoop heisa over maakt.

quote:

Het was gewoon een grappig bedoelde opmerking van de assistente, waar de overbezorgde Nederlander weer eens een hoop heisa over maakt.

Vond het eerlijk gezegd niet als een grappig bedoelde opmerking overkomen. Kan me nl heel goed voorstellen dat iemand (die radeloos is) elke tip aan neemt… en dus ook deze.

quote:
quote:

Vond het eerlijk gezegd niet als een grappig bedoelde opmerking overkomen. Kan me nl heel goed voorstellen dat iemand (die radeloos is) elke tip aan neemt… en dus ook deze.

En ik had al aangegeven wat ik er van vind als iemand deze tip voor serieus aanneemt. Als je al radeloos wordt van wormpjes.........

Maargoed, ik kan me wel voorstellen dat als je een dergelijke opmerking hoort, je wel even achter je oren moet krabben, maar even doorvragen of deze persoon het werkelijk serieus meent lijkt mij de logische volgende stap

Kijk daarin ben ik het helemaal met je eens!! Tja … wij vrouwen zijn niet zo makkelijk als mannen en zitten al snel op de kast. Helemaal als het om onze kleine hummeltjes gaat…!

Maar… ben je nieuw hier? Heb je nog niet eerder gezien!? Stel je eigen anders even voor in het wie ben ik topic…

quote:
Kijk daarin ben ik het helemaal met je eens!! Tja ... wij vrouwen zijn niet zo makkelijk als mannen en zitten al snel op de kast. Helemaal als het om onze kleine hummeltjes gaat...!

Maar… ben je nieuw hier? Heb je nog niet eerder gezien!? Stel je eigen anders even voor in het wie ben ik topic…

Valt mee hoor. Mijn vrouw is daar ook niet echt gevoelig voor

Klopt, ik ben hier niet eerder geweest. Ik was opzoek naar iets en kwam het verhaal van die schilderstape tegen

quote:
Dat er geen 'oma's'-hulpmiddeltjes daarvoor bestaan vind ik kul.

Zo, kom ook even lekker op de site binnenvallen. Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken.

Er bestaat een voorstel-forum op deze site. Mogelijk een idee om daar even een topic aan te maken?

Groetekes, Sje

quote:
quote:
Dat er geen 'oma's'-hulpmiddeltjes daarvoor bestaan vind ik kul.

Zo, kom ook even lekker op de site binnenvallen. Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken.

Er bestaat een voorstel-forum op deze site. Mogelijk een idee om daar even een topic aan te maken?

Groetekes, Sje

Vind je dat ik ongelijk heb en daardoor een 'verkeerde indru' maak? Ik vind toch dat ik mij netjes genoeg heb verwoord, als je soms taal oid leest van forumposters op sites(hier ben ik ze nog niet tegengekomen, laat ik dat even duidelijk stellen). Dat ik het niet eens ben met iemand wil niet zeggen dat ik geen waarde hecht aan iemands mening, en in deze wil ik gaarne verder helpen. Aan de persoon in kwestie is het om hier iets of niets mee te doen. Niets mis mee toch? Ik ben benieuwd of dat als ik me zou hebben voorgesteld, dit de zaak veranderd, maar wellicht vergemakkelijkt.

En meestal leer je mensen kennen naarmate het contact vordert, en dan kan die eerste indruk toch wel eens mee/tegenvallen

Gewijzigd door - petrus op 31 Oct 2009 11:30:19

Gewijzigd door - petrus op 31 Oct 2009 11:31:14

Nee hoor, je maakt geen verkeerde indruk doordat je het niet met me eens bent. Ik woon al langer op dit forum en dan went het dat iedereen nou eenmaal een andere mening heeft, maar ook al is een forum vrij anoniem dan staat het erg raar als je zomaar ineens op deze manier binnen komt vallen.

Vergelijk een forum met een gezellig woonkeuken. Wij zitten daar met z’n allen om de tafel met een kopje koffie of thee te praten over hoe je nou van een worminfectie bij zo’n jong kindje af komt.

De achterdeur zwaait open, staat een volslagen wildvreemde in de deuropening die zegt “dat er geen huismiddeltjes bestaan vind ik kul!”.

Dan zitten wij aan die tafel allemaal even heel verbijsterd elkaar en jou aan te kijken!

Snap je na dit voorbeeld dat het heel raar is als je op de manier zoals jij gedaan hebt een forum binnenvalt? Dus ja, als je je eerst even netjes in het voorstelforum had voorgesteld en dan pas die woonkeuken binnen was gevallen, was het inderdaad anders geweest. Dan had je bij wijze van spreken even aan de voordeur aangebeld in plaats van dat ja achterom was gekomen en die keuken binnenviel met die mededeling.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 31 Oct 2009 11:36:44