Help! baby 10 maanden wilt niet slapen

HELP HELP HELP

ik zit onderhand met mijn handen in het haar ik weetr niet meer wat te doen!!
Mijn lieve dochter is bijna 10 maanden, en wilt savonds niet naar bed!!
ze slaapt rond 2 uur snachts pas!
Ik ben doodop en kan gewoon niet meer!!
als ik haar eerder op leg, slaapt ze gewoon niet!
schreeuwd moord en brand, heb alles al geprobeerd, te laten huilen ook, maar ze wilt gewoon niet slapen…
ik ben doodop, overdag slaapt ze misschien 1 uur en dan niet meer…

help aub …

elvira

Hoi hoi
Wat vermoeiend voor je. Ik kan me wel indenken dat je met je handen in het haar zit. Sliep ze voor deze tijd wel normaal dan? Als dat zo is kan het misschien zo zijn dat ze misschien pijn heeft? oorpijn of tandjes? Misschien moet ze meer regelmaat hebben? Of krijgt ze teveel indrukken? Ik weet je ritme niet. Mijn dochter slaapt van 19.00 tot 22.00 (fles) en vervolgens wordt ze wakker om 8.00 en als ik geluk heb 8.30 (fles) 10.00 liga en diksap 10.30 naar bed tot 12.00 wordt ze wakker en krijgt ze pap. 14.00 fruithap 14.30 naar bed 16.00 wordt ze weer wakker groentehap om 17.00en dan gaat ze weer rond 19.00 naar bed. Doe je ook een vast bedritueel? Ik loop altijd haar kamertje rond met alle schilderijtjes dag te zeggen en de stoffe bloemen op de kast en vervolgens zing ik een slaapliedje ieder keer dezelfde en dan weet ze dat het tijd is om te gaan slapen. Misschien heeft je dochter last van verlatingsangst in dat geval kan je veel kiekeboe spelletjes met haar spelen. Het kan ook zijn dat ze meer in de fles moet hebben en dat ze honger heeft. Heb je misschien iets op haar kamertje verandert? Het bedje anders of zo? Ja dit is een heel verhaal ik kan alleen raden wat het zou kunnen zijn. Ik hoop dat je er misschien wat aan hebt. Ik hoop dat je kleine meisje snel weer langer slaapt. groetjes chantal

chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 26 Mar 2008 21:26:31

hoi hoi bedankt voor de snelle reactie,

ze heeft hier een vast ritme, punt is dat we wle een ander ritme hebben als in nederland, we wonen op tenerife, en daar is het vaak laat eten en ze eet met ons mee…
soms valt ze in slaap in haat box, til haar dan naar bedje toe en 10 min later is ze wakker, echt een ramp!!!

ik ga wel proberen haar iets vroeger haar warm eten te geven, dat is nu om 8 uur en doe er denk ik nog maar een papfles voor de normale beddtijd…

kind heeft een energie, meer als papa en mama samen …

elvira

8 uur nog warm eten is wel heel laat voor zo’n kleintje hoor. Kan het me wel voorstellen gezien jullie andere ritme maar ik heb het idee dat die kleine moppen toch een ingebouwd ritme hebben wat etenstijden en slaaptijden betreft.

Kan goed, als ze iets meer regelmaat krijgt wat meer bij haar eigen ingebouwde ritme past dat het wel goed gaat met slapen.

Groetekes, Sje

Hoi hoi
Wat als je haar bij de eerste moeheidstekenen in bed legt? Dan hoef je haar niet meer van de box naar bed te leggen en heeft ze een vaste slaapplek. Een slaapplek waarbij ze het verband legt dat ze daar slapen moet. En rustige spellitjes doen voor naar bed gaan. Een papfles is een goed idee dat krijgt mijn dochter ook bij de laatste fles. Wat bij mijn dochter ook goed werkt is een badje voor ze naar bed gaat. Daar wordt ze altijd moe van. En inderdaad wat sje zegt een vast ritme/regelmaat dan weet ze wat komen gaat. Lijkt mij ook lekker op tenerife wonen zou wel lekker warm zijn.
groetjes chantal

chantal

hoi hoi,

ja dat heb ik ook al geprobeerd, haar bij die tekenen in bed te doen, maar dan word ze om 1 uur wakker en is dan wakker tot 3 uur

ik ga haar gewoon vanaf morgen om 7 uur uit bed halen, (normaal word ze eens om half 10 wakker) en dan maar eens beginnen met een stevig ritme aan te houden…

plus een paples en een lekker warm bad erna…

bedankt voor de reacties, hulp en tips zijn welkom!!

elvira

Hoi hoi
Veel succes ermee. Het gaat je wel lukken.
groetjes chantal

chantal

zouden jullie je ritme aan kunnen geven?

kleine van mij is bijna 10 maanden, ze is van 060607.

alvast bedankt

elvira

Hoi hoi
Mijn dochter wordt komende zondag 1 jaar en ik heb nog steeds hetzelfde ritme als toen ze 10 maanden was. Ritme heb ik bij eerste reactie geschreven. groetjes chantal

chantal

Ik ken het probleem. Onze Gijs is ook 10 maanden en wil sinds een paar weken ook niet meer slapen. Krijst moord en brand. Laten liggen is bijna geen optie. Hij gilt de hele buurt bij elkaar.
Hij is nooit zo’n goede slaper geweest. Werd 's nachts wel eens wakker, maar nu gaat hij pas rond een uur of 21.00 slapen.
Dit is zijn schema:
6.30 papfles
8.00 fruit
8.30 tot ca. 11.00 slapen
12.00 boterham + 150 cc opvolgmelk
13.00 tot ca. 14.30 slapen
15.00 2 rijstwafeltjes (of paar broodkorstjes) + diksap
17.00 avondeten + danoontje
18.30 in bad en pyjama aan
19.00 150 cc opvolgmelk
19.30 naar bed na lezen in nijntje boekje.

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

Hij blijft zo gillen als hij naar bed gaat. Soms is hij moe en slaapt een uurtje om daarna weer krijsend wakker te worden. Na heel lang troosten slaapt hij rond 23.00 uur in en slaapt dan de hele nacht door.
Iemand tips, dit is erg vermoeiend…

groetjes,

Mijn eigen oude topic maar weer even boven gehaald voor je ( zoekfunctie van ikkeben vind je er vast nog meer )

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283

Ik kan je zeggen dat het sindsdien van een leien dakje bleef gaan, Evianne is nu 5 jaar en ze slaapt prima in dr eigen bedje !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Herkenbaar, een kindje dat niet wil slapen.
We hebben hier ook net zo’n periode achter de rug. Nou moet ik wel zeggen dat Joep altijd een goede slaper is geweest (overdag niet echt maar 's avonds en
’s nachts gelukkig wel) maar de laatste weken was dat helemaal over.
Afgelopen woensdag was ik er helemaal klaar mee. Voor heen haalden we hem er toch maar uit omdat hij zo overstuur werd maar woensdagavond voelde ik me sterk genoeg om de ‘strijd’ aan te gaan.
Om 19.00 na de fles op bed; geen probleem na een uur wakker en huilen…(zoals al een paar weken) ik ben eerst een paar keer op en neer gelopen, in bed getroost na een uur ben ik naast zijn bed gaan staan, zonder enig vorm van contact te maken alleen als hij ging staan legde ik hem zonder iets te zeggen of hem aan te kijken terug. Na 3 kwartier (leek wel 3 uur) werd hij heel rustig en ben ik weggegaan…
BRULLLEN!!! Dat duurde geen halve minuut en meneer sliep.
De volgende avond bereidde ik me voor op nog zo’n avond maar rond 20.00 bleef het stil tot (je zult het niet geloven) de volgende morgen kwart voor 8!!! Ook gisteravond ging het probleemloos.
Het is niet leuk maar je moet doorzetten. Doe het wel op een avond of in een week waarin je jezelf sterk genoeg voelt en waarin je er de rust en tijd voor hebt. En absoluut niet toegeven, ook niet als ze ineens heel gezellig en vrolijk gaat zitten babbelen of heel hard brult (ze zijn echt slim ook die kleintjes) .
Heel veel sterkte en ik leef met je mee.

Hai Astrid,

Fijn dat je zo meedenkt!
In dat topic bedoelen jullie denk ik als ik het goed lees om het kindje toch te laten huilen en er niet steeds uit te halen, toch?We hebben dat wel een paar keer geprobeerd, maar als hij langer dan een half uur huilt vind ik dat toch zielig, hij slaapt overigens nooit bij ons in bed.
We proberen hem soms te troosten, maar dat lukt niet altijd…
Ik kan hem dus ook niet echt uit logeren brengen, bij mijn schoonouders slaapt hij uren lang niet…
Jij stelt dus voor hem toch te laten huilen? Hij huilt niet, hij krijst|!! Ik word daar heel krielig van.
Nou is hij ook wel een mannetje met een eigen willetje hoor, net als zijn moeder. We zijn beiden leeuw…
Toch maar weer proberen??

groetjes,

Hoi,

Mijn kleine meid krijst ook als ze op bed gelegd wordt, ze heeft er nu eenmaal een hekel aan.
Als ik even met haar kroel terwijl ze op bed ligt, begint ze te giechelen en heeft ze er vaak vrede mee om te gaan slapen. Ze mekkert dan nog vaak wel, maar gilt niet meer zo hard.

Misschien helpt het om, als hij ligt, even met hem te kroelen (onder zijn kinnetje kriebelen, met je wang langs zijn wang aaien), zodat hij kalmeert.

Suc6

jantje

Hoi

Mijn zoontje van anderhalf heeft ook een periode gehad dat hij niet wilde slapen. Hij had ook heel erg last van een inslaaphuiltje van zo’n 10 minuutjes. En dit elke keer als ik hem in bed legde. Even de indrukken verwerken die hij had opgedaan.
Op het moment laat hij ook wel weten dat hij het er niet mee eens is (door bv zijn hoofd NEE te schudden of NE te roepen), maar als ik hem in bed leg is het niet meer brullen. Wel roept hij nog een keertje en dan ga ik nog even naar hem toe voor een kus en om te zeggen dat hij een grote jongen is die samen met Ernie & Bumpa een dutje gaat doen. En dan is hij tevree!
MAAR ik ben wel heel consequent gebleven: naar bed is naar bed. Soms huilde hij 2 min en soms wel een half uur, maar ik heb hem NIET uit bed gehaald. Behalve als hij ziek was en last had van zijn verkoudheid. Dan is dat zo zielig… en dan kreeg hij weleens wat te drinken. Maar niet altijd, want je weet het … eenmaal doen is altijd.
Nog een vraagje: vragen jullie aan de kleine of hij naar bed wil? NIET DOEN!! Dan word de strijd alleen maar erger. Op het moment zeg ik alleen: tommy gaat lekker een dutje doen …!!! EN als hij dat goed geslapen heeft prijs ik hem ook dat hij zo goed heeft geslapen!. Hij huilt gelukkig niet meer als hij wakker wordt. Hij roept papa of mama!!

De rust komt!!!

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

Sinds een week of 3 slaapt ons mannetje plotseling door. Heerlijk.
We hebben eigenlijk helemaal niks anders gedaan, behalve dat we hem geen boekje meer voorlezen voor het slapen gaan.

groetjes,