Helemaal niet meer willen slapen

Nou het is even goed gegaan met slapen, maar nu is het helemaal mis. Het zal wel een sprongetje zijn, maar ik weet het even niet meer.
Als ik Colin in bed leg (overdag of 's avonds) is hij ontroostbaar, hij blijft huilen, krijsen en is helemaal overstuur. Ik probeer vanalles en 's avonds lukt het me na 1,5 uur wel om hem in slaap te krijgen, maar overdag niet. Of hij slaapt uiteindelijk een half uurtje. Hij is dus helemaal kapot om 18.00 en heeft zijn laatste fles veel te vroeg waardoor hij ook weer om 5.00 wakker is.

Ik hem hem laten huilen, om de zoveel tijd even troosten, op de kamer erbij liggen, even wiegen en dan weer terug. Ik hou wel vol, hij blijft op zijn kamer, maar overdag ben ik er na 1 uur wel klaar mee en denk ik, ik probeer het over een uur wel weer.

Ik doe hem ook pas in bed als hij aangeeft dat hij moe is, maar het lijkt wel alsof hij het echt vreselijk vindt om te moeten slapen. Zodra ik de kamer uitloop of hij doorkrijgt dat hij bed blijft raakt hij helemaal overstuur.

Ik wil niet weer terug naar samen met hem moeten gaan slapen, maar soms moet ik wel wil hij zijn rust pakken.

Nou zal wel weer over gaan, maar is geen feest zo.

Verder eet en drinkt hij goed en is heel vrolijk. Hij kruipt nu goed en trekt zich af en toe op. Begint met zitten en kletst de hele dag door dus verder is er gelukkig niet zoveel aan de hand.

Groetjes

22-12-2009 colin geboren

ach jeetje meid hier hetzelfde! die 8-maanden sprong is me toch te heftig hoor! hier ook constant gehuil en gezeur als hij naar bed moet is constant in zijn oogjes aan het wrijven en valt bijna om van vermoeidheid maar jee wat een volhouder! zodra ik hem uit bed pak en naar beneden ga speelt hij vrolijk weer verder waar hij gebleven was…vind het ook helemaal niks om hem nu nog te laten huilen omdat ik weet dat het aan de sprong ligt…maar af en toe lijkt het wel alsof hij mij voor gek houdt! en dan lachen naar mama omdat hij zijn zin heeft gekregen poeh vertel mij wat want ik val ook bijna om van vermoeidheid! hij haalt letterlijk het bloed onder mijn nagels vandaan ik weet soms niet wat ik ermee moet…eerste twee weken had hij last van tandjes en nu 8-maanden sprong ik krijg geen rust in de tent meer en dadelijk is hij helemaal uit zijn oude ritme ben ik bang…nou nog hopen dat die klote sprong snel voorbij is!

Lilypie First Birthday tickers

Oh jee, dat beloofd nog wat voor ons!
Julian is sowieso al een moeilijke slaper en moet altijd een poos huilen voordat ie kan slapen… (zwaaaar irritant!!) Maar 't wordt dus alleen maar erger over niet al te lange tijd!
Volhouden mama’s!

Vervelend dat hij er zo’n last van heeft. Muriel had vorige week een paar dagen dat eht heel moeilijk ging met eht slapen. Wij zijn toen wat vaker met de wagen gaan wandelen en daar slipe ze wel in. Nu gaat eht weer goed. Misschien kun je het even anders doen als normaal. Ze zitten toch in de sprongtijd en hier is ook een tandje aan het door komen. Maar na een paar dagen ging eht weer goed en nu slaapt ze wel weer normaal. ik vind het zelf dan geen probleem om eht even een paar dagen anders te doen. Muriel pakt ook gelijk wel weer het oude ritme op.

vanmiddag is hij redelijk snel toch gaan slapen, maar wel maar een half uur… pfff.
Vanmiddag heeft hij in de wagen geslapen toch bijna een uur. Vanavond heb ik hem later dan normaal naar bed gedaan. Eerst in bad, fles en om 20.00 naar bed en hij ging warempel meteen slapen!! Ben benieuwd wat de komende tijd nog brengt, maar we zien wel.

@ Murielisblij: Ik vind het ook nooit zo erg om dingen anders te doen en gewoon te kijken hoe het loopt en me daarop aan te passen, maar ik wil hem ook niet verwennen, want dan moet je het iedere keer weer afleren en dat kost nog meer energie! Dus ik probeer hem nu wel altijd 's avonds in zijn bed te laten. Anders kan ik weer een tijd met hem naar bed en daar heb ik geen zin meer in. Hij gaat dan ook spelen en niet slapen, dus dat werkt ook niet.

Jullie ook Succes!!

22-12-2009 colin geboren

Weet je, ik heb voortaan zoiets van: Niet slapen? ok, dan niet. Ga maar lekker spelen dan. Eerst maakte ik me ook zo’n zorgen steeds. Ze moet slapen dacht ik dan, want anders komt ze slaap tekort of anders is ze als oma straks langs komt al total loss etc etc… Nu ik er zelf relaxter mee omga, of eigenlijk beter gezegd, het een beetje opgegeven had, gaat het gelijk een stuk beter!!! Net of ze aanvoelt dat het niet meer perse 'moet’ofzo. Of het nou toeval is of niet, ze slaapt nu echt stukken beter.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

damian heeft het ritme juist helemaal te pakken. hij slaapt tegenwoordig zo rond half 7 al en slaapt dan ook door tot een uur of 7 wel krijgt hij nog steeds de fles van half 11 want we hebben geprobeert om die om half 7 of half 8 te geven maar dan is het 3 of 4 uur in de nacht dat hij komt en als ik hem in zijn slaap om half 11 de fles geef slaapt hij heerlijk door tot 7 uur en gister zelfs half 8!!!

hij heeft af en toe nog wel eens een dag dat hij om 8 uur weer klaar wakker is en na een half uur huilen haal ik hem er dan idd gewoon uit en laat hem spelen (vooral staan en kruipen) hij wordt daar alleen maar meer moe van en gaat dan met de fles weer naar bed en slaapt dan alsog de nacht door. dit is nu in de 3 weken tijd dat hij zo vroeg naar bed gaat 2x gebeurt dus het valt heel erg mee vind ik

nou hij ging zo lekker slapen, maar vannacht om 2.00 was het prijs tot een uur of 4. Ik wilde hem echt laten liggen, maar hij bleef huilen. Uiteindelijk heb ik hem toch maar bij me gepakt om 3.30 en toen ging hij slapen.

22-12-2009 colin geboren

Hmm lastig zeg. Ik heb hier geen ervaring mee maar denk wel dat het een fase is ( sprong?) en dat je het alleen maar kan uitzitten… ik hoop voor jullie dat het gauw weer goed gaat. En tot die tijd moet je ook maar bedenken dat het vervelend is maar dat je er vast over een tijd om kan lachen maar dat kan pas als het weer over is deze fase!

ik heb mijn vorige post te vroeg geplaatst. het is hier nu ook feest. damian slaapt alleen nog maar in de auto en anders niet. vandaag heeft hij 2x een half uurtje geslapen (in de auto) en we hebben hem er net maar uitgehaald want hij was aan het spugen zo druk maakt ie zich. mijn moeder was hier en die is nu met hem wandelen in de hoop dat ie dan gaat slapen. ben dus benieuwd

is echt vervelend dat het iedere keer verandert he!? Heb je net een ritme (denk je) en dan is het weer voorbij. Colin heeft vandaag maar 1x geslapen, 30 minuten tijdens het wandelen. Ik heb hem vanavond maar lang opgehouden, ben van 18.30 tot 19.30 gaan wandelen, fles en in bed en hij sliep meteen. Ben bang dat het vannacht weer feest is en ik ben alleen dus ik zal hem toch wel weer bij me pakken. Ik ken mezelf Ik heb ook nogal wat artikelen gelezen over het laten huilen de laatste dagen en ben er toch echt van overtuigd dat laten huilen niet goed is. Jengelen wel, maar overstuur huilen schijnt toch enorm veel stress te veroorzaken en als je ze laat huilen dan stoppen ze wel maar schijnt het stresshormoon nog steeds aanwezig te zijn. Ik voel me er ook echt niet goed bij, zit continu in tweestrijd als ik hem laat huilen. Ach gaat wel over denk ik dan maar…

Sterkte Mellanie!

22-12-2009 colin geboren

Blijft lastig hè.

Ik vind het laten huilen ook ontzettend moeilijk. Voelt alsof je je klientje in de steek laat.

Maar ben er inmiddels van overtuigd dat het voor onze dochters vaak het beste werkt. Uiteindelijk huilen ze dan nl. maar een tijdje (en slapen ook beter, ook niet onbelangrijk) in plaats van dagenlang steeds huilen. Zeker onze oudste had al snel door dat we toch steeds kwamen troosten, door het op een gegeven moment niet te doen leerde ze om echt zelf te gaan slapen en huilde ze een stuk minder (dus ook minder stresshormonen.) Volgens mij help je een kind door soms niet te helpen.

Soms moeten ze gewoon ook even verwerken wat ze allemaal hebben meegemaakt.

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]

hier heeft het wandelen met oma onwijs goed geholpen. ze was na 15 min alweer terug en dmian lag heerlijk te slapen hij ligt ook in zijn bedje we hebben hem gelijk overgelegt en hem niet meer gehoort. hoop dat colin wel lekker doorslaapt vannacht want daar ben ik heel eerlijk in maar dat heeft ie gelukkig wel weer helemaal door

Die van mij kwam de afgelopen 4 weken iedere nacht om stipt 2.30u!
Hij werd wakker, maakte wat geluidjes. Ik snel erheen om een speentje te geven, omdat ik bang was dat hij té wakker zou worden en dat er dan niets meer van slapen terecht zou komen. Maar gelukkig gaat het al 5 dagen op rij goed en slaapt hij weer gewoon door. Er liggen 3 speentjes in zn bed, dan grijpt hij nooit mis. Dat is wel handig hoor, want 's ochtends tref ik hem wel eens aan met een speen, terwijl hij die niet in zn mond had toen wij gingen slapen. Fijn dat ie dat nu zelf kan pakken.

Zou Colin het prettig vinden om op z’n buikje te slapen?
Als die van mij goed moe gehuild is, vindt hij veel rust op zn buik (maar tis sowieso een buikslaper dus dat scheelt wel)

Sterkte, we leven met je mee…

ik vind het ook niet zo’n probleem om hem bij me te pakken 's nachts maar dat deden we een tijd en toen wilde hij op een gegeven moment helemaal niet meer in zijn eigen bed, kon ik overdag ook met hem gaan liggen en kreeg hem 's avonds ook niet in bed. Daar ben ik wel een beetje klaar mee. Omdat hij overdag al bijna niet slaapt heb ik die paar uurtjes in de avond voor mezelf echt nodig en wil ik dus dat hij gewoon in zijn bed gaat slapen na de fles. Wij willen ook nog weleens een romantische avond samen en ik vind het toch ook fijner als we het bed in ieder geval bij het inslapen voor onszelf hebben. Ik slaap toch niet zo lekker als hij tussen ons in ligt. Word ik vaker wakker.

Colin slaapt al een tijd vaak op zijn buik. Hij slaapt onrustig, dus draait wel 100 keer…

22-12-2009 colin geboren

@mellanie Dus als ik het goed begrijp dan ga je een stukje wandelen en als hij slaapt dan kom je terug naar huis en kan je hem in bed leggen en dan slaapt hij daar verder?

Dat vind ik wel knap dat is hier niet te doen. ik ga wandelen maar zo snel als ik lang stil sta of dus thuis kom word ze gelijk wakker ik moet dus door blijven lopen en ben soms dus zo 1 1/2 uur onder weg als ze een mindere dag heeft We lopen heel vaak van 18 uur tot 19 uur. Dat uurtje heeft ze het nog al eens moeilijk en word dan wat hangerig en jengelt snel dan vind ze het in de wagen wel leuk en is ze stil en kijkt om zich heen en valt soms in slaap.

@mamavancolin vervelend hoor dat hij het nu zo moeilijk heeft. Ik denk dat ik net als jou toch hem s nachts bij me zou pakken. Ik ben ook van mening dat hij je nu gewoon even nodig heeft en hou er niet van om mijn kleintje uren te laten huilen. Gelukkig huilt ze bijna nooit en als ze dus wel huilt is er ook echt iets aan de hand. Maar als het sprongetje weer over is gewoon weer lekker in zijn eigen bedje laten slapen.

nou vannacht ging het goed!! Hij heeft de hele nacht in zijn bedje geslapen. Keer of 2 speentje moeten brengen, maar verder niet gehoord. Hij werd alleen om 5.45 wakker omdat zijn luier had gelekt en zijn hele romper en slaapzak doorweekt waren, maar daarna heeft nog lekker een uurtje tussen ons in geslapen. Kreeg hem vanmorgen weer niet in bed en toen ben ik maar bij hem op de kamer in bed gaan liggen, hij spelen in zijn bed en ik slapen. Toen hij weer moe werd bij me gepakt en heeft hij nog tot 10.30 geslapen. DUs mama ook lekker uitgerust.

22-12-2009 colin geboren

Helpt het dan misschien bij jou ook om 2 of 3 speentjes in zn bed te leggen, zodat hij ze zelf kan vinden net als mijn zoontje? Dat scheelt 's nachts misschien een ritje naar zn kamer.
Ik heb hem niet, maar Avent heeft een speentje met een glow in the dark ring eraan, die dus licht geeft in het donker, nóg makkelijker terug te vinden dus.

ik ben het er totaal niet mee eens dat je uit gemakzucht je kind bij je in bed moet nemen! ontzettend gevaarlijk! hoeveel kinderen zijn wel niet gestikt in ouders bed door een dekentje of iets anders…wanneer leer je dat nou eens af?

mamavancolin ik vind dat je het goed hebt gedaan door te besluiten hem in zijn eigen bedje te laten slapen. wat ik je in ieder geval mee wil geven is ga niet gelijk zijn kamer in als hij huilt. hou even tijd bij bijv. 10 min. en dan pas naar hem toe gaan. elke keer wat meer tijd tussen doen. heb zo vaak meegemaakt dat Meric na 10 min. huilen begreep dat het geen zin heeft en zo weer in slaap viel. zo heb ik het me zelf gewoon aangeleerd. vooral snachts. tja dan maar wel laten krijsen op een gegeven moment krijgen ze dus door dat ze er niet uit mogen. het is gewoon iets wat je gewoon moet doen anders kom je er niet meer vanaf. dat is de truc van een kind leren zelfstandig doorslapen. de meeste mamas begrijpen dit niet en geven hun kind de ruimte en de kans niet om dit te leren. zo heb je kinderen die na 2 jaar nog niet zelfstandig kunnen slapen omdat mama niet tegen het gehuil kan noem maar op. gemakzucht dus.

laat Colin gewoon eens een keer huilen tot hij het opgeeft je zult zien dat hij de dagen erop niet meer wakker wordt om deze tijdstip. zo hebben wij Meric ook afgeleerd. hij heeft maar 1 nacht gehuild en ja het is niet makkelijk maar dan houdt het wel op! vergeet daarbij niet dat ze tandjes kunnen krijgen of in een sprongetje zitten maar kun jij er verder wat aan doen? nee. Meric krijgt nu in totaal 3 tandjes! en hij heeft er echt wel last van maar niet zodra hij op bed ligt wat je vaak hoort. hij drinkt iets minder en eet moeilijker maar verder geen last van huilbuien. komt dit doordat hij anders is dan andere kinderen? nee dit komt puur doordat we hem hebben afleren voor elke stront te zeuren. zo die is eruit.

blijf gewoon lekker consequent meid. elke dag om dezelfde tijdstippen naar bed brengen en er niet uit halen ook al slaapt ie over een uur nog niet. dan is hij in ieder geval uitgerust en kan er weer tegenaan. dit doen wij op de dagen dat hij soms echt niet kan slapen overdag. maar verder gewoon laten liggen en consequent zijn! want ze weten echt wel dat je er in trapt!

ow nog iets als hij aangeeft dat hij moe is, dan ben je eigenlijk al te laat

Lilypie First Birthday tickers

nou mama Selma hierover verschillen we echt van mening, hoor. Ik ben er dus echt niet voor om hem helemaal overstuur te laten worden in zijn bedje. En zoals ik al eerder schreef zijn de meningen hierover nogal verdeeld. Het schijnt dat als je je kind laat huilen op jonge leeftijd, hij of zij later meer huilt en zich minder geborgen voelt. Hij kan zichzelf pas troosten vanaf 2 jaar. Wij zijn zelf ook niet zo van de klok dus echt iedere avond dezelfde tijd naar bed werkt hier ook niet en dat hoeft van mij ook niet. Als je niet moe bent hoef je ook niet te slapen.

Maar iedereen is anders. Vind het prima dat jij het zo wel doet en kunt, voor mij is het niks!

22-12-2009 colin geboren