Ik sluit me helemaal aan bij de mama van Colin. Ik vind die zogenoemde ‘crying out’ methode ook echt te triest. Kleine kindjes horen eigenlijk bij hun moeder te slapen. Zo hoor je direct of er wat aan de hand is. En dat verhaal over samen slapen, dat kan ook veilig. Op borstvoeding.com staan hele goede tips over het samen slapen. Dat kinderen in onze samenleving zo snel mogelijk zelfstandig moeten worden en op hun eigen kamer moeten slapen stamt uit de tijd, dat je met een kinderkamer aan kon tonen, dat je wel rijk was. In een groot deel van de wereld slapen ouders en kinderen voor een veel langere periode dan pak hem beet het eerste jaar bij elkaar. Wees dan niet zo arrogant om er maar vanuit te gaan, dat wij dan de norm zijn!!!
En dan nog eens iets. Ik vind het knap, dat sommige mensen een baby van 8 maanden of zelfs jonger de cognitieve vaardigheid van het manipuleren toedichten. Als je kijkt naar de psychologische ontwikkeling van een kind, dan kan dat nog helemaal niet. Een baby leeft vanuit zijn driften en lusten en denkt niet na over of hij jou daar als mama/papa mee kan pesten. Het wil alleen maar bij je zijn. Bovendien wat een vertrouwen heb je dan al in je kind!!!
Je moedergevoel doet je naar je kind toegaan en wat kan daar nou verkeerd aan zijn? Denk daar mee eens over na!
Helemaal niet meer willen slapen
he mama van colin. super dat hij vannacht goed geslapen heeft. damian is ook 1x wakker geweest voor zijn speen en heeft toen tot half 7 door geslapen. balen van die luier zeg. we krijgen damian nu redelijk snel in slaap want in zijn bed gaat het echt niet. wat ik nu doe is ik leg hem in zijn wagen en ga 10 min buiten wandelen. binnen 5 min slaapt hij en loop ik nog even door om hem helemaal weg te krijgen en als ik dan weer thuis kom leg ik hem over in zijn bedje. dit gaat geheel zonder problemen en zonder gehuil dus misschien een tip. hij slaapt nu dus elke dag van half 8 tot een uur of half 7 7 uur en dan krijgt hij zijn fles en slapt hij nog met gemak door tot half 10 soms zelfs half 11

wel fijn dat dat lukt om hem in de wandelwagen te laten inslapen. Dat heb ik weleens geprobeerd, maar dan werd hij na een uur in zijn bedje helemaal overstuur wakker.
Maar hier is hetvannacht weer goed gegaan. Klok rond geslapen en maar 1x gehuild!
Hij is gisteren voor het eerst gaan zitten en staan, dus misschein is de sprong al voorbij?? Lijkt me wel wat snel, maar oke. Hopelijk blijft het zo, maar er komt vast weer iets nieuws binnenkort!!
22-12-2009 colin geboren
hier is het vannacht ook redelijk gegaan weer maar 1x wakker. hij kan nu ook iets nieuws namelijk handkusjes geven haha zo onwijs schattig. ik haalde hem net op bij oma omdat ik klaar was met werken en hij kwam gelijk naar me toe gekropen trok zich omhoog aan mijn broek en toen kreeg ik een hele grote handkus
ZO SCHATTIG!!! hihi

hoi hoi.
De nachten gaan gelukkig goed bij ons meisje, maar overdag is hier al vanaf dat Mandy 2 weken oud was anders. Ze slaapt bijna niet.
Sinds ze een spreidbroekje heeft gekregen (nu 2 weken) slaapt ze overdag meestal van 12uur tot 14 uur, maar verder niet. Denk dat ze nu meer rust kan vinden.
;s avonds slaapt ze meestal tussen 21.00 uur en 22.00 uur. Ze heeft de laatste dagen haar nukken… dan krijgt ze om 20.00 uur de laatste fles omdat ze kei moe is, maar gaat dan echt nog niet slapen…Lastig!!! Je ziet dat ze moe is, maar ze wil echt niet naar bed. Dan wordt ze toch en partij boos!!!
Groetjes, sandra.
hoi allemaal
het is nu bij ons feest
voor het eerst maak ik dit mee (demi is nu 8 maandjes)
normaal slaapt hij als ik hem een uur of 8 op bed leg de hele nacht door,
vanavond na 1 uurtje huilend/gillend wakker en niet stil te krijgen (ongeveer een half uurtje) wist op een gegeven moment niet meer wat ik moest doen.
nu nog steeds (21:50) is hij hier in de hiskamer aan het spelen, rond kruipen enz enz, niet moe te krijgen lijkt het wel
is dit nu het sprongetje? volgens het boek wel
die andere sprongetjes is hij makkelijk doorheen gegaan (gelukkig dan maar hahaha)
nu maar afwachten, ik ga zo weer een poging wagen om hem naar bed te krijgen, hopelijk zonder keihard gegil (dacht van alles,… krampjes??? pijn??? angst??? poeh heb hem nog nooit zo horen gillen en huilen met dikke tranen
groetjes angelique (en spelende Demi )
Achos, hier ook, hahaha. Misschien ligt het aan het weer.
Sarah heeft de andere sprongen ook goed doorstaan, maar deze is wat heftiger. Vandaag was ze overdag vrolijk, maar in bed werd ze na een half uurtje wakker en heeft anderhalf uur gehuild. Uiteraard met de tussenpozen dat ik kom kijken. Dan is ze weer vrolijk.
Ook ik probeer van alles, ff op de schouder, misschien een boertje laten. Ff op het grote bed, naast mamma liggen, misschien komt ze dan tot rust…
Alles is dan goed, maar zodra ze haar ledikant in zicht krijgt, who-ho GILLEN!!
Na anderhalf uur aanrommelen heb ik haar (op de klok nagekeken) 20 minuten haar gang laten gaan. Ik wilde nét gaan kijken om haar weer te gaan troosten, maar ze viel in slaap. Gelukkig, voor zolang…
Dus misschien dat eens porberen. Hoe moeilijk ook.
Misschien dat heel veel ikkebenners het niet met me eens zijn, maar als je alles al uit de kast hebt gehaald, denk ik gewoon dat ze zichzelf in de weg zit, en dan zonder mamma erboven haar rust mag zoeken.
damian is ook weer bezig. hij slaapt niet meer voor half 10 wat we ook doen maar… daarintegen slaapt hij wel door tot 8 uur soms 9 uur dus echt mopperen doe ik niet want hij slaapt helemaal door dan. en aangezien wij meestal toch pas rond half 11 naar bed gaan en hij gewoon vrolijk is mag ik niet zeuren hoor. misschien na de vakantie dat het weer lukt

Mama van Sarah, ik denk idd ook dat als je alles uit de kast hebt getrokken ze gewoon even tot zichzelf moeten komen. Ik heb het nog niet meegemaakt van die verschrikkelijke huilbuien …afkloppen!!! Maar gisteravond had hij even moeite met inslapen, zodra hij zijn matrasje raakte begon hij te huilen. Ik er naartoe (2x) daarna papa nog een keer…ook dat werkte niet. Toen eventjes laten huilen was nog geen 5 minuten en hij sliep. Dus, soms kun je ook teveel (prikkels) doen. Maar je moet natuurlijk wel uitsluiten dat er niets anders aan de hand is en dat vind ik soms het moeilijke eraan, konden ze maar praten haha!!
hier gaat het ook sinds een paar dagen weer wat minder. Hij gaat nu wel lekker slapen na de fles van 19.30, maar wordt rond of midden in de nacht 23.00 wakker en huilt dan. Als hij bij ons ligt, gaat hij spelen en af en toe huilen. Hij kan ook slecht poepen en ik heb het idee dat hem dat soms dwars zit. Gisterenavond begon hij al eerder ik heb toen zijn luier verschoond en even zijn buikje gemasseerd. Teruggelegd en hij ging meteen weer slapen.
Overdag in bed wordt ook niks meer, maar ik ga nu met hem liggen en lees dan lekker wat, heb ik ook even rust. Hij slaapt dan ook veel langer dan in zijn eigen bed.
22-12-2009 colin geboren