Hele nacht doorgeslapen!

Ons kleine meid heeft voor het eerst de hele nacht doorgeslapen! Gisteren besloten we haar om 23.00 uur maar eens niet wakker te maken. Wij haalden haar altijd uit een hele diepe slaap, maar eenmaal wakker dronk ze de fles wel leeg. Gisteren heeft ze om 19.00 de fles gehad en vanmorgen om 7.30 pas weer wakker. Wel raar hoor. Je zou het bijna gaan missen. Ben benieuwd hoe het aankomende nacht gaat. Gewoon maar weer proberen…Grt, Sabine

Hai sabine,

Goed hoor!
Hoop dat ze het vanacht ook goed zal doen.
Mijn mannetje krijgt nu een uur of 8 de laatste fles en slaapt dan tot 4 uur snachts.
Als ik hem om 23 uur laatste fles geeft word hij om 7 uur wakker dus komt op hetzelfde neer 8 uurtjes slapen.
Eerst sliep mijn mannetje ook bijna 11 uur door van 23.00 tot 10 uur maar dat is over gegaan.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

hallo Sabine,
Lekker is dat zeg !
Wij moeten onze kleine meid ook altijd heel goed wakker maken, maar ik geef haar om half 7 de fles en maak haar dan om half 10 nog een keer wakker, maar dat gaat ook moeilijk en dan om half 8 's morgens moet ik haar meestal wakker maken. Durf het nog niet aan om die laatste voeding eraf te laten. Ben bang dat ze dan midden in de nacht komt, maar ja ooit moet ik dat toch gaan doen hahahah. Hoe oud is jou dochtertje ?
Groetjes Natasja

Hoi Natasja,
Anouk was afgelopen vrijdag 19 weken oud, dus ruim 4,5 maand. Een heel ondeugend meisje! Wel verandert haar dagritme nu een beetje. Ze slaapt nu overdag maar slaapjes van 1,5 uur i.pv. 2,5 tot 3 uur. Maar ja zelf 's avonds weer eens voor elven in bed liggen is ook wel fijn! Nu we zijn terug gegaan van 5 naar 4 flessen drinkt ze gelukkig wel alles weer op. Over een paar weken maar eens beginnen met een groentehapje zodat ze de nacht goed doorkomt met een volle buik.
Hoi Deborah, wat gek he dat ze dan ineens niet meer de nacht door kunnen komen zonder fles? Hoe oud is jouw zoontje? En krijgt hij ook al bijvoeding?
Grt Sabine

Hoi Thamar, wat een gedoe altijd he met die flessen. Wij zijn terug gegaan naar 4 omdat Anouk haar flessen ook niet meer leegdronk. Nu met 4 drinkt ze zelfs de laatste druppel op. Maar het is wel gek hoor als die avondfles wegvalt. Was altijd nog wel even lekker knuffelen! Maar voor haar eigen rust is dit veel beter. Het is nu 2 nachten gelukt dus op hoop van zegen dat het vanavond weer goed gaat. Was jij niet overgestapt op andere voeding? En bevalt dit een beetje? Grt, Sabine

sabine, heel herkenbaar van een wakkere baby, hier hetzelfde
maar ben net begonnen met rust en regelmaat van ria blom.
het cb zei dat je zo het kind helpt rust te vinden.Ik las het boekje door en zag zoveel overeenkomsten dus ben direct begonnen.
aisha verzet zich ook erg tegen haar slaap maar word daardoor ook onrustiger.
na de voeding van 11.30 uur moesten we na het cb en toen we terugkwamen gaapte ze en sliep lichtjes. Ik deed ik haar bij mijn ouders in bed, ooh wat een verdriet. zou haar er het liefst uithalen maar met het alarm gezet op ene half uur (pas dan mag ik naar haar toe) is het gelukt. net 2 min voor het half uur om was, was ze stil) Heeft een half uur geslapen en begon weer, toen wel uit bedje gehaalt want was bijna etenstijd en dacht snel naar huis, daar voeden en het boertje, kunffelen, alleen spelen en slapen ritme inzetten
haar in bed gelegd en ze was stil, keek me wel met haar grote ogen aan net alsof ik ene grap maakte dat ze in bed moest
na een 20 min huilde ze wat, dacht even speen in doen maar had gepoept dus verschoont en weer het bed in. das nu 15 min geleden en ze is nog stil
ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan, ze zeggen dat ze eerst nog huileriger kunnen worden en ook met 3-5 dagen even een dip hebben en lijken terug te vallen in hun oude patroon. van belang is doorzetten en consequent zijn zeiden ze mij
het kan zijn weerslag hebben op de nacht dus misschien heb jij hier wat aan
nogmaals weet nog niet hoe het verder zal gaan, maar houd jullie op de hoogte

las trouwens ook dat ze door onrust meer last van krampjes kunnen krijgen
ik moet dus nu een paar dagen thuis zijn met haar en steeds hetzelfde ritme aanhouden. even weinig prikkels, dus niet op bezoek, wandelen, etc
maar is toch slecht weer dus dat scheelt

tessa

ha ha ik ga vanavond voor het eerst die kleine niet wakker maken
ben erug benieuwd wat ze doet??
laat het morgen wel even weten
ga ook niet bij haar kijken want dan is ze wakker(heb ik al getest)

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd

Hallo Anouk22
Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt 4 flessen van 210 met 7 schepjes en een klein potje groente en fruit op een dag.

Maar nu slaapt hij sinds 3 dagen weer goed door
Geef hem rond 19.00 laatste fles en dan slaapt hij tot 6 uur smorgens dus vind ik hartstikke goed ben benieuwd of dit nu blijvend is.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Hoi mamasita,

Senna heeft zelfde eetpatroon, alleen gaat zij om 20.00 uur naar bed en wordt ze rond 7.30 wakker.
Alleen laatste 4 dagen veel schreeuwend wakker 's avonds soms tot 4x toe. Das vervelend voor haar, ze is dan helemaal overstuur.

Groet Vanessa mama van Senna.

En Nancy,
Hoe is het gegaan ??? Heeft ze lekker doorgeslapen ?
Hoe is je schema nu dan ? Geef je haar wel bijvoeding ?
Hoe is het trouwens verder met je ?
Hier alles rustig aan !
Liefs Natasja

Hallo Nancy,
Hoe is het doorslapen afgelopen nacht gegaan? Tot nu toe slaapt Anouk nog steeds goed door (al 4 nachten!). 's Avonds tussen 18.30 en 19.00 de laatste fles, nog een kwartiertje op en dan slaapt ze tot 07.00 uur!! Vindt het wel heel erg knap hoor van zulke kleine mensjes.
Wel verandert het dagritme een beetje. Logisch misschien wel omdat ze een hele lange nacht maakt. Anouk is 's middags ook een slechte slaper. Doet een tukje van 12.00 tot 14.00 (15.00 fles) en dan nog even van 16.00-17.00. Ze is dan wakker van 17.00 tot 19.00 uur!!
Laat je ons nog even weten hoe het bij jullie gaat? Grt, Sabine

Hoi Debora,
Fijn dat er bij jullie ook weer wordt doorgeslapen! Jij zegt 210 met 7 schepjes (dit is dan toch 240 of doe jij er minder water bij?). Hoe heb jij de bijvoeding opgebouwd. Gewoon na een week een paar hapjes meer of zo? Anouk krijgt elke dag zo’n beetje 3 lepeltjes fruit, maar ik vraag me af hoe dit verder op te bouwen. Kun je nu ook ook met groente starten of is het beter hiermee te wachten tot ze meer fruit krijgt? Ik denk dat ze misschien wel meer zou willen (vindt het erg lekker) maar ze is nog geen 5 maanden? Grt, Sabine

Hoi Sabine,

Lekker hè als ze doorslapen. Senna gaat nu aangeven eerder dan 20.00 naar bed te willen, we gaan het langzaam aan vervroegen naar 19.30.
Bij ons zei het cb ze mogen fruit en groente zoveel als ze zelf aangeven.
Senna pakt nu 's morgens rond 10.00 à 10.30 1 peer met 1 liga erdoorheen. De gaat soms op, soms voor de helft.
Groente eet ze meestal rond 18.00 een half potje voor 4 maanden.
Ik geef 210cc water + 7 schepjes dat maakt 240cc voeding. Drinkt hem zo nu en dan helemaal leeg, maar meestal laat ze 20cc of 30cc staan.
De eerste fles pakt ze maar 180cc, meer hoeft ze niet.

Groet Vanessa mama van Senna.

Gewijzigd door - mamievansenna op 08 May 2007 14:31:42

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ze heb het gedaan pffff
oke lekker vroeg naar bed 22.45 (kwartier eerder dan normaal hihihi)
om 23uur pruttelen!!! noooooooooooit wakker moet er altijd wakker maken
heeft een kwartiertje geduurd en toen was het stil en werd ze wakker om de normale tijd goed he!!!
maaaaar niet te hard juichen natuurlijk , eerst vanavond afwachten
hou jullie op de hoogte

Hoi Vanessa,
Onze schema’s lijken wel aardig op elkaar volgens mij. En 19.30 uur is ook een mooie tijd om naar bed te gaan toch? Ik ga het fruithapje maar eens naar de ochtend schuiven en dan om 17.00 of zo een beetje groentehap. Heb jij de groentehap ook eerst op een vroeger tijdstip gegeven in verband met mogelijke buikpijn/krampjes, of gewoon gelijk 's middags? Ik hoor het wel…grt Sabine

Hoi Nancy,
Wat fijn zeg, ook doorgeslapen! Anouk slaapt nu ook alweer 4 nachten door en mamma slaapt steeds slechter!! haha. Ben helemaal ontwend om zo vroeg naar bed te gaan. Niet meer zoveel slaap nodig waarschijnlijk. Nou duimen maar dat het vanavond bij jullie weer lukt. Grt Sabine

hee natasja
was je er weer? gezellig!!
ja je dag schema veranderd wel dan hoor
maar dat vind ik juist wel lekker
ik begin smorgens met pap , maar dat vind ze niet zo lekker (komt wel hoop ik )
dan rond een uurtje of 10 fruithap (lekker ouderwets banaan,appel,liga en sinasappel) dan leg ik haar op bed (maarja)!!!
dan om een uur of 12 een fles (komt straks brood bij) rond half 4 een fles
dan leg ik haar weer op bed (ligt nu dus te bleren hihi)
dan krijgt ze straks als wij eten om half 6 groente (paar hapjes nog want ze vind het niks) en dan rond 7 uur half 8 een fles en naar bed (gaat dan wel slapen)!!
dus best een lekker schema , allleen het slapen gaat weer niet goed
en dat groente , ik kook elke avond worteltjes met aardappel net zo lang tot ze het lust hahahaha en dan weer een ander smaakje , heb ik met fruit ook gedaan
nou maar afwachten of ze het vanavond weer doet
moet ik er wel bij zeggen dat ik niet ga kijken bij haar hoor als ik naar bed ga
heb ik een keer gedaan en toen was ze meteen wakker, ze hebben nog zo een ingebouwde klok rond die tijd omdat ze elke keer wakker werden gemaakt voor eten
dat gaat vanzelf over!

nou jammer joh , word ze gisteravond om 22uur wakker!!! echt ze word nooooit wakker!!
met een gigantische snotneus, en daar kan ze dus niet tegen , helemaal over de toeren ,en nog een poepluier ook hihi
nou alles verschoon en leeggehaald , legde haar weer terug maar nee hoor
heb het een kwartiertje aangehoord ,en ben toen toch maar een fles gaan maken!!
vanavond nieuwe ronde , nieuwe kansen!!

Hoi Nancy, wat jammer zeg, maar ja aan snotneuzen en poepluiers doe je toch niets. Gewoon vandaag weer proberen. Bij ons gaat het nu een aantal dagen goed (afkloppen!!), maar ik houd er ook wel rekening mee dat ze een keer 's avonds of 's nachts komt. Hoort er bij. Zo klein en dan zijn ze al de baas in huis… Grt. Sabine

jaaaa ben echt benieuwd hoor, het snot loopt haar giegel uit , heb lekker neusdruppels ingedaan, maar afwachten wat er gebeurt!!
je hoort het morgen wel

En Nancy, een rustige nacht gehad? Of was het weer neuzen poetsen?
Anouk was vanacht voor het eerst weer wat onrustig, maar ja gisteren de hele naar de creche geweest, om 19.00 uur was ze echt knock-out, heeft niet eens gemerkt dat ze naar bed ging! Tegen half 5 begon ze wat te hummen, half uurtje, maar niet echt huilen dus toch maar laten liggen. Om 5 uur viel ze toch weer in slaap tot 7.00 uur. Netjes toch?