Hele nacht doorgeslapen!

ja lekker hoor , nou die van mij heeft helemaal doorgeslapen!!! joepie!!
had om 19.15 een fles gegeven met eerst een partij neusdruppels
en toen ik naar bed ging hoorde ik haar een beetje hoesten ,maar dat vond ik niet erg , want ik ga nog niet bij haar kijken als ik naar bed ga , want dan word ze wakker!! als ze nou een tijdje savonds doorslaapt, kan ik rustig gaan kijken , dan slaapt ze gewoon net zo vast als na een fles van 23uur
dus weer een gewonnen , op naar vanavond!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd

Wat heerlijk is dat he, als ze gaan doorslapen. Gefeliciteerd ermee, geeft je zelf best wel wat meer rust, inderdaad wel even wennen, maar als het beter is voor jullie beiden, is het goed. Als je soms verhalen hoort van kinderen die met 2 3 4 jaar nog niet doorslapen, lijkt me erg vervelend. Kan zo’n kind ook niet altijd wat aan doen, maar toch, niet leuk.

Ga zo door.

ja en dan kan je eindelijk vroeg naar bed, nou nou dan moet je weer ff dit en dat
hihihi en voorheen moest daar die fles nog tussen hahah
maar vanavond ga ik heeeeeeeeeeeel vroeg naar bed!!!

ja weer een avond te pakken , gaat goed!!!
heerlijk vroeg naar bed gegaan , oh wat had ik dat nodig
zij lijkt ook wel uitgeruster op de dag , na zo een lange ruk
waardoor ze dus nog minder slaapt zucht…!!

Zou bijna zeggen gefeliciteerd en geniet ervan!!! Zijn helemaal niet meer gewend zelf zo veel te slapen. Vond ook dat Anouk wat minder sliep overdag nadat ze zo’n lange nacht maakt. Maar ik moet zeggen, de laatste 2 dagen slaapt ze toch overdag ook weer wat meer. Hoe ouder ze worden hoe beter we ze begrijpen lijkt het wel…grt Sabine

He Nancy,
Ja ik ben er weer, maar ben weer aan het werk, dus kan niet veel meer op internet !
Wat fijn dat de kleine Cloë lekker doorslaapt, heerlijk is dat zeg ! Ik geef Demi nu de laatste fles om half 10 en kan daarna ook lekker naar bed. Heerlijk is dat zeg !
Gelukkig gaat het goed met dat doorslapen.
Nou moeders geniet lekker van de rust 's avonds.
Liefs Natasja

hai anouk22,

Ik heb ishando eerst fruit gegeven maar dat vond hij niet zo lekker hij trok er een vies gezicht bij.
Dus vandaar dat ik begonnen was met groente te geven, dat vond hij wel heel lekker.
Nu eet hij een heel potje groente en fruit op een dag dat zijn van die kleine potjes vanaf 4 mnd hij smult ervan daarna krijgt hij meestal nog een fles van 180 cc.
Hoe gaat het nu met jou kleine meid?
Je kan gewoon de potjes aanbieden en kijken wat ze wilt, je merkt vanzelf hoeveel ze wilt hebben.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Hoi Debora,
Met Anouk gaat het goed. Sinds vorige week heeft ze ineens het overdag slapen weer ontdekt!!! Gemiddeld slaapt ze nu na een fles weer 1,5 tot 2 uur. Is in al die maanden nog nooit gebeurd. Zelfs een uurtje van 17.00 tot 18.00 uur. Dit betekent wel dat ze al wel 4/5 dagen geen potjes meer heeft gehad. Weet eigenlijk niet of ik hier toch weer mee moet beginnen zodat ze eraan gewend blijft of gewoon weer opnieuw probreren als ze weer wat meer wakker is? Heb jij een tip?

Met jouw mannetje gaat het dus ook goed zo te lezen. Fijn is dat he.

Anouk heeft sinds gisteren ontdekt hoe leuk het is om zomaar te gillen! Zelfs 's morgens om 6 uur. Ze huilt dan niet maar is gewoon even aan het proberen hoe hard het kan en gaat dan weer slapen. Erg ondeugend dus. Nou tot schrijvens maar weer.

Hoi Anouk22

Goed hoor dat ze nu wat meer slaapt kan jij ook ff tot rust komen
Ik zou toch proberen alvast potje te geven als ze wakker is dan kan ze alvast wennen aan eten van een lepel.
En de eerste periode krijgen ze er meestal wel buikpijn van omdat de darmen moeten wennen aan het voedsel.
Ishando heeft daar gelukkig geen last meer van nu, hij eet echt goed.
Dat gillen is leuk he, deed ishando een maandje geleden ook maar dat kwam door mijn oudste zoon die ging dan eerst gillen en dan deed hij het na steeds om de beurt was lachen…
En wat doet ze allemaal als ze wakker is

gr. Debora

Hoi Debora,

Ga dan toch vandaag maar weer van start met een paar lepeltjes fruit. Misschien even om een uur of 16.30. Ze gaat dan toch om 17.00 weer naar bed, kan het mooi even zakken en dan om 19.00 de fles. In het begin had ze inderdaad ook volgens mij soms een beetje buikpijn van het fruithapje. Maar ja ze moet er toch aan wennen want vanaf 6 maand moet je bijvoeden hoorde ik. Dat is al met een week of 3.

Anouk is een bezige bij als ze wakker is. Ze is altijd erg druk met Nijntje (bal met belletje erin) of een knisperboekje (leuk om op te slaan!!)
Verder heeft zo’n speelgeval (hoe heet dat ook alweer) in de box staan waar ze graag onderligt en druk overal tegen aan slaat. En natuurlijk het kijken naar de bomen buiten, erg leuk vindt ze dit.

Jouw mannetjes lijken veel op elkaar of niet? Tenminste als ik naar de foto’s kijk zijn het echte broertjes. Mooie namen ook.
Grt, Sabine

Hai sabine,

Ja klopt ze lijken zeker veel op elkaar maar de jongste heeft wel iets meer van mij.
Als ik naar mijn baby foto’s kijk zie ik mijzelf in ishando.
Is het nog gelukt met fruit?

gr. Debora

mss slaapt ze vanacht wel door dordat ze die spuitjes heeft gekregen
aisha heeft gisteren voor de tweede keer spuitjes gekregen. reageerde heel goed, een heel klein huiltje van een paar seconden
wel heeft ze verhoging, gisterenavond 38, vanmorgen 37,4 en nu net 37.8 even in de gaten houden dus. ook slaapt ze meer, maar is wel actief als ze wakker is en eet goed
hoe heeft jou kleintje op de spuitjes gereageerd? merk je iets?

tessa

Hoi Deborah (en de rest natuurlijk),
Ben toch maar weer gestart met fruithapje, sinds afgelopen maandag krijgt ze rond een uur of 17.00 3/4 lepeltjes. Ze moet weer even wennen, maar als ze eenmaal eet gaat het haar niet snel genoeg.
Ik ben alleen bang dat ze er uitslag van krijgt!! Zag vanochtend rode vlekjes in haar gezicht. Even afwachten dus. Vandaag op de creche krijgt ze ook fruit, mocht het morgen erger zijn dan maar stoppen. Misschien moeten we dan maar even wachten en dan over een paar weken met groente beginnen. Lastig is dat allemaal. Slaapt jouw mannetje nog veel overdag? Hij is iets ouder dan Anouk dacht ik. Ben nl. benieuwd wanneer ze minder gaat slapen (overdag dan he). Grt, Sabine

Hoi Thamar,
Gelukkig dat ze geen last heeft van de spuitjes. Het begint altijd na 4 uur te werken, dus als ze er nu nog geen last van heeft dan gaat het vast goed. Nu je de voeding mag ophogen zal er ook wel snel een keer een fles afvallen. Dat geeft je zelf weer meer rust. We zijn er maar druk mee he! Veel succes vanavond.
Grt, Sabine

Hallo Sabine,

Nou ishando is slaapt niet zo heel veel meer overdag hoor na het eten is hij ongeveer 2 uur wakker en dan doet hij een dutje van 1 uurtje en speelt hij nog een uurtje en gaat hij slapen.

• Smorgens komt hij om 6.30 krijgt hij een fles van 240 CC met 8 schepjes melk
  • 10.30 een potje fruit zo een lang potje.
  • 14.30 weer een fles van 240 CC
  • 18.30 krijgt hij een lang potje groenten en een fles van 150 CC na
    En daarna slaapt hij weer tot 6.30 door.

Heerlijk is dat jo ga binnekort ook beginnen met pap geven als hij 6 mnd is.
Nu is hij 5.5 maand.

gr. Debora

ze haalt dan 's morgens waarschijnlijk de schade in van de nacht. weet niet ofje dat kunt maar zou dan zelf ook lekker gaan slapen
veder moeilijk hoor om je advies of tips te geven…zou het niet weten. ik heb hetzelfde meegemaakt dus weet hoe het is. alleen de oplossing is bij een ieder anders. hoop dat er snel verbetering in komt en inderdaad elke nacht is anders en kan het goed gaan!

tessa

Hallo Thamar,
Wat vervelend zeg ! Ik weet hoe je je voelt, heb hetzelfde gehad, maar kan je helaas geen advies geven. Demi mijn dochter kwam ook 's nachts en nu is het weer zover. Ze zit namelijk in een sprongetje. Morgen is ze 5 maanden en dan is het sprongetje het heftigst. Ik kan je vertellen dat je er snel aan gewend bent als ze eenmaal doorslapen. Als ik er nu 's nachts uit moet ben ik de volgende dag helemaal kapot.
Wat ik op een gegeven moment gedaan heb (wat je overigens niet kunt sturen dat doorslapen), maar ben de laatste voeding gaan geven voor hongerige baby’s en dan zijn ze meer verzadigd. Dat heeft op den duur geholpen, of het nou daar aan lag weet ik niet, maar ik blijf hem als laatste voeding geven aan haar.
Wat betreft dat wakker maken voor de laatste voeding is heel normaal, dat heeft bijna iedereen. Ik vind het echt heel rot voor je, maar geloof me het gaat over. Hier zit je nu natuurlijk niet op te wachten, maar echt het gaat voorbij. Ik geloofde dat ook niet, maar het komt echt.
Je weet dat het niet goed is om ze 's nachts bij je te pakken, maar ik ben ook van mening dat wanneer ze dan wel slapen je dat dan doet, je moet zelf ook kunnen slapen, maar zelf slaap je dan ook bijna niet.
Kan je het niet een keer met je man aflossen, zodat jij lekker een nacht door kunt slapen ?? Dat je bijvoorbeeld lekker om 22 uur naar bed gaat tot de voeding van de ochtend, dan heb je toch lekker even kunnen rusten ?
Succes meid.
Liefs Demi en Natasja

Goedemorgen Thamar,
Hoe is het gegaan vannacht ??? Een geruststelling …hier was het vannacht ook echt drama, Demi zit nu in een sprongetje en is vandaag precies 5 maanden. Ze begon om half 4 en kwam om het kwartier ons even wakker maken voor de tut. Die sprongetjes zijn ook echt niet leuk, vooral 's nachts niet. Na het sprongetje doen ze gelijk van alles meer, maar in de nacht is het niet zo leuk. Deze kan wel 3/4 weken aanhouden dus heb er nu een week opzitten pfff, gaat nog effe zo door ben ik bang.
Maar hoe ging het bij jou kleine spruit vannacht ?? Ben ook van mening dat het in bed nemen niet goed is, maar om ze stil en rustig te krijgen doe je alles.
Leifs Natasja

Ik zat zo is even jullie verhalen door te lezen en ik dacht ik post ook ff wat hier.
Ik ben moeder van twee kinderen een dochter van 5 en een zoontje van 2,5 maand hij krijgt sinds drie dagen de laatste fles om 19.30 en slaapt dan door tot de volgende dag 07.30 ik ben van mezelf uit vrij structureel dus ik denk dat als je een strak ritme aanhoud je kind daar zeker op reageerd mijn dochter sliep ook al vanaf 19.30 door tot smorgens vroeg op ongeveer dezelfde leeftijd als mijn zoontje.
Allebij waren het dysmatuur kindjes en die staan er vaak wel om bekent dat ze erg huilerig kunnen zijn moeilijk eters enz
Ik denk dus dat een goed ritme het belangrijkste is
Mijn zoontje drinkt nu 4x 210 en 7 scheppen