Helaas weer ongesteld!

Ik had gehoopt met kerst mn ouders te verrassen met een 2e kleinkind, maar helaas ben net weer ongesteld geworden!
We gaan nu ronde 4 in, het is helaas niet anders, maar we geven de moed niet op!

Ik hoop dat 2010 voor iedereen hier een vruchtbaar jaar mag zijn, met veel baby`s / huwelijken / liefde, geluk etc etc etc.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Niet te veel op proberen te focussen. Oke makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het komt vanzelf.

Enne jij ook een vruchtbaar jaar

Groetjes,

Michèle

Jammer. Ach, 2010 duurt lang en het zal vast gebeuren dan!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jammer. Veel succes voor 2010.

Liefs

He Melanie, wat jammer. Tja, de natuur kun je helaas geen handje helpen. Ik was bij Eva meteen zwanger en dat duurt nu ook langer. We hebben even een time-out genomen vanwege de verhuizing enzo, maar we willen nu toch weer gewoon gaan proberen. Voor ons wordt het dan, met een kleine pauze dus, rond 6 geloof ik (ben de tel een beetje kwijt). Ik heb morgen een afspraak met mijn vk, waar je ook advies kunt krijgen over zwanger worden. Ik heb zo’n korte cyclus met een hele late eisprong (weet ik door ovulatietests), dat ik dat eens wil vragen, of dat uitmaakt voor het innestelen. Misschien heeft ze meer goede tips? Veel geluk in 2010 en er gaan hier meer meiden voor een tweede he! Duimen we voor elkaar dat het gaat lukken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoii Rainbow, ja wij gaan nu ronde 4 in.
Ook voor jou heel veel succes!!
We moeten inderdaad voor elkaar allemaal gaan duimen dat het in 2010 helemaal goed gaat komen!!
Ik wist niet dat je dat ook aan je VK kon vragen… als het na een half jaar nog niet gelukt is, zal ik haar eens bellen…
Bedankt voor de tip!

Hier hebben ze een speciaal spreekuur waar je met al je vragen terecht kunt. Ik wil ook wat vragen over mijn leeftijd, ik word toch ook al 36 he? En misschien toch wat over de beste tijden waarop je aan de slag moet enzo, ook handig om te weten! Het lijkt me wel raar om weer op die praktijk te komen, terwijl je nog niet zwanger bent. Hopelijk mag ik er komend jaar zwanger heen!

En ze zeggen wel dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar ik weet dat je zo graag een tweede kindje wil en dan snap ik dat je best wel teleurgesteld bent als het niet gelukt is. Maar wat denk ik wel is…bij de eerste denk je: ‘We zien het wel’ en bij de tweede zit er misschien wat meer druk op, omdat je dan weet hoe het is…ofzo…Ik weet het niet. Bij meer mensen laat een tweede zwangerschap vaak wat langer op zich wachten (voor je gevoel dan, want 4 en 6 rondes zijn nog heel normaal), misschien dat dat meespeelt? 2010 wordt gewoon een vruchtbaar jaar!

Gewijzigd door - Rainbow op 16 Dec 2009 22:40:22

Ja dat is ook zo Rainbow dat er wat meer druk achter zit denk ik, want bij Noah was het door de pil heen, en hij word ook al 2 in maart en we willen er niet zo heel erg veel tijd tussen laten zitten, maar ja tegen die tijd is noah ook al weer de 2.5 gepasseerd.

En je denkt al gauw dat je er niet te veel mee bezig bent, maar van binnen ben je dat stiekem wel. Tja zal wel de vrouw`s eigen zijn… hahaha…

Ja die aantal rondes spelen toch wel mee, we vrijen volgens mij wel op de juiste dagen… vooral nu, ik ben nu weer na 30 dagen ongesteld geworden, en dat was mn normale cylclus ook, dus we hebben precies op de goede dagen gevreeën.

Maar inderdaad wat je zegt, 2010 word een vruchtbaar jaar!!

Wat jammer dat je weer ongesteld geworden ben. Ken het gevoel, hier helaas vorige week ook weer. Bij Tim was ik in 1 keer zwanger, maar goed weet dat dat niks zegt over de 2e. Helaas natuurlijk ook al 2 miskramen gehad en ik merk dat ik er sinds vorige week ineens heel veel aan denk. Denk idd dat de druk er meer is bij een tweede omdat je er niet te veel tijd tussen wilt laten zitten. Probeer wel te denken dat we allang blij mogen zijn dat ons een 2e gegunt is. Maar goed het houd me de laatste week veel meer bezig dan de maanden ervoor.

Rainbow,

Ik wist niet dat je ook voor tips naar de verloskundige kon. Ik ga dat nog niet doen, maar ik hoop dat het je helpt. Enne laat je ons alle tips weten

Hoop dat het bij iedereen die graag een kindje wil snel raak is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@Sandra, ik wilde met name een afspraak omdat ik wat vragen heb over mijn cyclus. Die loopt zo raar! En ik word over twee maanden 36 en ik wilde daar ook wat meer over weten, over je kansen enzo. Ik heb pas in januari een afspraak nu, want met de afspraak was iets mis gegaan, maar dat consult kost 90,- en dat vind ik toch veel geld. Zeker omdat ik weet dat alles werkt hier zeg maar. Dat zei ik ook, maar ze zei dat het waarschijnlijk wordt vergoed. Anders doen we het niet, want zo heel veel vragen heb ik nou ook weer niet. Bij ons heet het het ‘kinderwensspreekuur’. Veel vk-praktijken hebben dat tegenwoordig. Maar stiekem hoop ik natuurlijk dat ik in januari niet meer hoef te komen voor vragen, maar voor een intake! Vandaag was ik op kraamvisite en zondag gaan we ook en als ik dan zo’n baby zie, gaat het echt wel kriebelen! Succes meid!

@ Rainbow : Heeft de leeftijd zoveel te maken met het zwanger worden dan? Al die celeberties in Amerika zijn ook al ouders wanneer ze kids krijgen toch?
Maar goed mijn buuf is 38 en bij haar is de eerste IVF helaas niet gelukt…
Wou het even meededelen omdat ik het er laatst over had.

Ik hoop ook voor je Rainbow dat je straks voor een Intake mag komen ipv een kinderwensspreekuur…

Oohh al die kraamvisites, wij moesten eigenlijk ook in november al, maar hebben er gewoon geen tijd voor… en kan wel janken als ik zon klein hummeltje zie… zooooo mooi!!
Pffff… wil oooooook!!!

Helaas Melanie, daalt je vruchtbaarheid behoorlijk naarmate je ouder wordt. Jij zit in de goede leeftijd, maar bij mij schijnt het minder te worden. Dit las ik op een site: ‘Een vrouw is op haar 35ste nog maar half zo vruchtbaar als toen ze 25 of 30 was. Een normaal vruchtbare vrouw heeft tot haar 30ste jaar een gemiddelde, maandelijkse zwangerschapskans van 20 procent (WEINIG HE?). Die kans is op haar 35ste gedaald tot 10 procent, en op haar 38ste tot 5 procent per maand. Dat betekent niet dat een vrouw van 35 geen kinderen meer kan krijgen, maar dat het langer duurt voordat ze zwanger wordt’. Dus leeftijd speelt zeker een grote rol. Je hebt ook meer kans op complicaties, maar daar wil ik niet te veel aan denken. Ik ken gelukkig genoeg oudere mama’s met kerngezonde kindjes!

Okee bedankt voor de uitleg Rainbow, ik wist niet dat het zo erg zakte naarmate je ouder word.
Ik hoop voor je dat het allemaal lukt!! :smiley:

@Rainbow
Ik was 40 toen Dylano kwam en ook die is kerngezond hoor. je hoort gewoon vaker de verhalen dat het mis gaat dan goed.

Hier heeft het 9 jaar geduurt voor nr 2 er was, met 1 miskraam ertussen. Dus dames niet te snel de moed verliezen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Michelle, maar dat schrijf ik ook he? Dat ik genoeg oudere mama’s ken met gezonde kindjes! Gelukkig maar! Mijn collega was 42 en had een droomzwangerschap. Maar het duurt wel langer over het algemeen, dus wij gaan ook gewoon door met oefenen, ongeacht de verhuizing die eraan komt! Negen jaar joh…dat is wel lang!

Rainbow die percentages gaan over het algemeen op voor vrouwen die nog nooit een kind gehad hebben. Dat wil niet zeggen dat het bij jou niet minder wordt maar minder snel.

Enne heel veel van die hollewoodmetoten worden niet natuurlijk zwanger, Merendeel heeft IVF of andere vruchtbaarheidbehandelingen gehad. Waarom denk je dat het merendeel tweelingen heeft.

Groetjes,

Michèle

@Rainbow
Bij Madelon had het al meer dan een jaar geduurd en toen was ik 20 toen we begonnen te proberen. Dus ik zal nooit echt vruchbaar geweest zijn.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Met Eva ‘bewees’ ik dat ik heel vruchtbaar was op dat moment. In één keer raak! Is volgens mij gewoon geluk hebben…Weet je, ik wil natuurlijk graag een tweede, maar er komt zoveel op ons af met verhuizen enzo, dat ik niet eens tijd heb om er te veel over na te denken. Afwachten is het enige wat we kunnen doen! En klussen natuurlijk!

Vervelend Rainbow dat je cyclus zo raar loopt. Kan me wel voorstellen hoor dat je naar de verloskundige gaat. Die spreekuren zijn er tenslotte niet voor niets. En als je nog een aantal vragen hebt waarom niet.

Ik hoop natuurlijk voor je dat het niet meer nodig is en je in januari gewoon zwanger bent.

Veel klusplezier allemaal

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ook al weer een tijdje bezig om zwanger te worden.
Wij hadden ook hetzelfde idee vlak voor de feestdagen, maar helaas. Ik had wel een positieve test, maar de volgende dag werd ik toch ongi.
Hopelijk wordt dit jaar beter. Ik heb ook al een meissie van bijna 3 en van haar was ik in 1 keer zwanger!! Beetje wrang dus dat t nu niet lukt…

Liefs Jolanda