Helaas moeten we zwanger worden even uitstellen

Vandaag ging het helemaal mis, heb al een aantal dagen meerdere keren per dag hy[erventilatie, maar van daag heb ik het zo erg gehad dat ik naar de ha post ben gegaan kwam er niet meer uit niet eens met behulp van mijn moeder…IK heb daarom dus ook oxazepam gehad om rustig te worden ik val nu zowat in slaap. maar maandag moet ol naar mijn eigen huisarts voor antidepresiva, en een doorverwijzing naar een psygiater(weet niet hoe je het schrijft) maar ik heb dus gehoord datje dan niet zwanger mag raken helemaal zeker weet ik het niet maar dat hoor ik maandag wel…IK zit dus erg diep in de put…

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Oh Tweetyx wat rot allemaal joh meid. En dat terwijl jullie zo druk aan het klussen waren.

Ik weet dat het niet aangeraden wordt zwanger worden, maar het is niet onmogelijk met antidepressiva. Bespreek het met je ha en de psygiater (is ook een rotwoord) je slikt op zich nog niks dus misschien zijn er mogelijkheden waarbij het wel kan.

Sterkte meis enne als wilt kletsen of je ei wilt leggen…

Kus.

Groetjes,

Michèle

Het beinvloed gewoon me dagelijkse dingen zelfs me werk, nog nooit gehad namelijk dus hetw ordt tijd dat ik er wat aan kan doen…

Wat beinvloed het. De oxazepan of de aanvallen?? Want ik zeg niet dat je er niks aan moet doen, integendeel, maar misschien kan er ook en en inplaats van of of.

Groetjes,

Michèle

de aanvallen, ik voel me nu redelijk rustig, heb nu weer een kleine aanval maar die is te onderdrukken…ik ga het gewoon eens overleggen maandag want het moet toch op een andere manier want ik kan nu zelfs bijna niks meer doen in het huishouden…

he wat vervelend allemaal zeg!
heel veel sterkte en succes maandag!

groetjes Gytha

nee dat schiet niet op nee. Ik hoop dat ze je snel en goed kunnen helpen want je meisje heeft je ook nodig.

Groetjes,

Michèle

Oh meissie wat erg allemaal. Ik zou willen dat ik meer voor je kon doen. Alle liefs en sterkte en je weet het: ik zit op je schouder om je te steunen!

Groetekes, Sje

dank jullie, gelukkig probeert me mannetje me nu ook meer te helpen nu hij me met zo een erge aanval heeft gezien, ik voel me dan zo rot dat ik hem uitscheld maar dat is ook niet mijn bedoeling…Ik durf nu niet zo goed meer alleen te zijn i.v.m de hyper en angstaanvallen. Is een erg moelijke situatie zelfs charissa moest huilen die schrok zich rot dat mama zo beroerd was.

Snap ik meid dat ze geschrokken is. Enne je mannetje moet het maar even voor lief nemen, maar zo te horen doet ie dat ook wel. Hopelijk weet je maandag meer helpt de oxazepam tot dan.

Groetjes,

Michèle

Wat naar meid. Heel veel sterkte! Veel succes maandag.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik kan me voorstellen dat je depressief wordt na zoveel te hebben moeten verwerken. Misschien is het wel goed om even afstand te nemen van “zwanger-proberen-te-worden”, ook al is het niet leuk. Maar je moet ook aan je eigen gezondheid denken. Ik hoop dat je vrede in je hart zult vinden, en dat je alle teleurstellingen en het verdriet een plekje kunt geven.
Een dikke hug, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

och lieve schat toch…wat een domper zeg!!
Maar laat je niet gek maken hoor.

Mare effe over dat stukje medicatie, ik zit helaas al 3,5 jaar aan een lage dosis antidepresiva.
onderandere i.v.m een postnatale depressie, en na een 3 mislukte poging afbouwen kwamen ze er achter dat ik de kenmerken van borderline heb, dus tja…zonder medicatie is het niet onmogelijk, maar moeilijk concenteren op de dagelijkse dingen…maar goed lang en ingewikkelt verhaal allemaal, ik dwaal weer es af.

wat ik je wou zeggen is dat er antidepresiva zijn die goed gekeurt zijn voor of tijdens de zwangerschap, tot een bepaalde hoeveelheid mg per dag, dus laat je goed informeren.

sterkte maandag

Groetjes Marianne mama van Ruben

Meiske toch… weet geen woorden… heel veel sterkte!

meiden erg bedankt voor de lieve berichtjes het is allemaal zo ontzettend moelijk…

@valentine, ik vind het fijn dat ik niet de enige ben ik heb vanmiddag geschreeuwd dat ik niet dood wilde en mijn moeder(heeft het jaren zelf gehad) zei van niet maar niks hielp,nu vole ik me iets rustiger straks voor het slapen gaan nog een pil en dan wordt ik duf zodat ik lekker in kan slapen.

Ik heb de hele dag aan je moeten denken, en ook aan mijn eigen verleden. Ik heb erg lopen twijfelen of ik zal schrijven of niet, maar ik doe het alleen om je misschien te helpen. Ik vind het laf van mezelf als ik het voor me houd.

Ik ken die paniek aanvallen maar al te goed, ook al heb ik nooit een miskraam gehad. In ’99 werd ik ontvoerd in Bolivia. Ik had net afscheid genomen van m’n werk in de jungle en was aan de terugreis naar NL begonnen. Niemand die me dus miste. Het was afschuwelijk; lichamelijk, emotioneel en zelfs geestelijk was ik kapot gemaakt. Daarna heb ik 9 maanden rond gelopen, zonder het ook maar 1 iemand te vertellen. Mijn langste paniek aanval heeft 7 uur geduurd; ik was in shok geraakt op een busstation omdat iemand naast mij begon te gillen. Enfin, nachtmerries, angst voor de dood, huilbuien, etc. ik had het allemaal. Het ergst van allemaal was dat ik mezelf en God de schuld gaf.
Een jaar later vertrok ik naar Amerika om een 1 jarig christelijk programma te volgen. Nog steeds had ik mijn paniek aanvallen en nachtmerries. Totdat…en dit is wat ik je graag wilde vertellen…er een verandering in kwam.
Een pastor/voorganger vertelde me dat ik alles aan Jesus moest vertellen en dat ik vergeving moest vragen, met name moest ik mezelf vergeven en God. Hij wist helemaal niets van mijn verleden of dat ik elke nacht badend in het zweet wakker werd. Mijn reactie was dan ook “toedeloe!”. Na 2 weken tobben, besloot ik om de stap toch te nemen. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik ging weer terug naar die voorganger, en wou met hem bidden. Nou, ik heb alleen maar gehuild, en m’n hele hart uitgestort in Nederlands, Spaans en Engels gebrabbel tot God. Op het laatst vergaf ik mezelf en God. Klinkt heel raar, maar het was o zo nodig en zo moeilijk.
Daarna, kwam er een stroom van vrede in m’n hart. Echt onbeschrijfelijk. Alle pijn, verdriet en angst was verdwenen, en ik wist dat het voorgoed verdwenen was. In plaats van verdriet kwam er weer vreugde in m’n leven en ik had er weer zin in. Ik wist dat Jezus echt was en dat Hij van mij hield en dat Hij ook had geleden om mijn pijn.
Daarna heb ik nooit meer nachtmerries en angst aanvallen gehad, nooit meer heb ik achterom gekeken of ik achtervolgd werd.
Natuurlijk doet het wel pijn als ik er aan terugdenk (zoals ik vandaag veel heb gedaan, en de tranen stromen nu ook over m’n wangen wanneer ik dit schrijf), en ik heb ook nog wel een aantal keren flash backs gehad, maar die vrede en vreugde die van boven komt, die kan niemand me afpakken.

Ik weet dat mijn story anders is dan die van jou, en zelfs de pijn is waarschijnlijk anders. Maar God houdt net zoveel van jou als van mij en ieder ander. En als je dat wilt accepteren, dan verandert er van alles. Niet, dat je nooit meer problemen zult hebben, maar de vrede in je hart, maakt dat je anders reageert.

Goed, ik ben geen psychiater of dokter, en ik weet dat zij een goed werk kunnen doen. Ik heb alleen maar mijn eigen ervaring, en hoop van harte dat je ook deze vrede in je hart mag ervaren.

Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

hallo dootje wat een verhaal, ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar wij zijn niet gelovig, men zegt dan ook dat als je niet geloofd je ook niet wordt geholpen vanaf boven. Ik vind het heel dapper van je en ontzettend lief dat je dit voor mij neer zet, vacht is de nacht redelijk gegaan ik had mijn pilletje genomen kreeg nog een aanval maar die heb ikz elf onder controle kuinnen krijgen en toen begon het pilletje te werken. Ik had toch weer een angst dat het niet zou werken voordat het begon te werken.

Wat vervelend voor je Brenda dat je last hebt van paniekaanvallen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik weet niet of je wel of niet zwanger mag raken met anti depresiva. Wel heel goed dat je de stap hebt genomen naar de huisarts en de psygiater te gaan. Ik hoop ondanks alles dat je toch nog zwanger mag raken.

Heel veel sterkte.

Liefs,
Sandra

Lilypie

Lilypie

@ valentine ja kleine aanvallen kan ik onder controle houden, dat medicijn begint te werken na een half uur a 3 kwatier dus had het er net voor , ben maar de was gaan sorteren en heb even een plasic zakje gepakt. Dus ebn er ook wel blij mee ik denk ook dat het allemaal wel goed komt en dat ik ook de grotere aanvallen zou kunnen stoppen en ik denk ook wel het is maar hyperventilatie maar at helpt helaas niet altijd. Ik doe erg me best en ik ga ook proberen alles van me af te schrijven ga morgen even een boekje halen misschien brengt dat ook wel rust. Rens is super lief nu hij is nu even weg maar zei als het niet gaat bellen dan kom ik direct naar huis en dat stelt mij ook enorm gerust.

Dat is geen leuk nieuws! Hopelijk kun je het met hulp nu een plekje geven, want wat jullie hebben meegemaakt is niet niks hoor!! Je moet het een plekje kunnen geven en als dat met een beetje hulp lukt, is dat veel beter dan dat je het aleen moet doen. Gelukkig is je vriend ook bij je en heb je een mooie meid om voor te zorgen. Met zulke leive mensen om je heen moet het lukken!

Daarnaast kun je nog hier terecht… en hier zijn nog meer mensen die je willen helpen!