HEELLLPPP!( niet slapen)

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem!

Mijn kleine meid van 10 maanden slaapt heeeeeeellll errrrggg slecht en weinig!

Ik geef borstvoeding, wil graag al heeellll lang stoppen maar ja ze is gewoon gewend dat ze drinkt en dan zo in slaap valt.
Bij de CB zeggen ze laat haar maar huilen maar ja makelijk gezegt dan gedaan!
Ik heb het 2x geprobeert en doe het beslist nooiiiiiiittt maar ook nooooooiiit weer!!!

Ze heeft meer dan 3 kwartier gehuilt en geschreeuwd toen viel ze in slaap. Maar na 5 min. werd ze weer wakker. Nou ja soorry hoor maar waarvoor moet ik dat nog gaan doen,als het niet helpt???

Maar goed weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb echt geen kracht meer!

Ze slaapt ook niet door s`nachts! oOOOOOOOO errggg…

Weet iemand een oplossing???

Gewijzigd door - Asje op 16 Jul 2007 12:58:44

Ik heb de naam van je topic aangepast. Aangezien hier vaker de noodkreet" help" verschijnt, is het lastig om dan via de zoekfunctie dan op een bepaald onderwerp aan te komen. Duidelijke titels zorgen er voor dat we alles goed terug kunnen vinden mocht iemand het nog eens willen lezen. Zo blijven de onderwerpen wat overzichtelijker.
Maar ook ik heb over je probleem ooit een topic gemaakt en die zal ik even voor je zoeken. Want allebei onze kindjes waren in het begin lastig met slapen en vaak wakker het eerste jaar, ook allebei aan de borstvoeding alhoewel Evianne maar een kleine 5 maanden, Jessin daarintegen 14 maanden of zo.
Ik zoek even.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

nou ja ik heb al alles geprobeert maar het wil niet.

Speen ooooooooooo neee dat wil ze heeeleemaaaaall niet. Niets eigenlijk alleenmaar borst.

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283 bijvoorbeeld, maar tik bij de zoekfunctie op deze site eens “niet slapen” in en je krijgt een waslijst.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hallo,

wat vervelend herken je probleem met gevolg je kindje erg moe. wij doen inbakeren.
ze valt na half uur huilen in slaap en slaapt dan 2 a 3 uur. eerst niet eerst ook steeds wakker net wat jij schrijft. misschien is dit iets voor jou. En waarschijnlijk als je over zou gaan op de fles dat ze door gaat slapen. deed lieke ook en met de borstvoeding kwam ze ook regelmatig snacht’s.
ik zal niet zeggen dat het huilen over is, maar als ze in slaap valt slaapt ze prima en wordt uitgerust wakker. dat is voor mij het belangrijkste!! vandaag heeft ze haar vacctinatie gehad en mag haar dus vandaag niet inbakeren, nou met als gevolg korte slaapjes. kun je goed merken!

misschien een tip

groetjes gytha mama van lieke

Hoi Marianna,

ik heb ook al gereageerd bij jouw kennismakingsverhaal en zag nu pas deze topic, sorry.
Inderdaad heel vervelend! Is het geen idee om helemaal met borstvoeding te stoppen, dan weet je in ieder geval wat ze allemaal per dag binnenkrijgt en dan weet je ook zeker dat ze het eigenlijk 's nachts niet nodig heeft, maar waarschijnlijk gewoon uit gewenning komt.
In ieder geval veeeeel succes!

Groetjes,
Inge

Jeske had rond de 4 weken een periode van slecht slapen en huilen (lees: krijsen)
Ik gaf toen ook borstvoeding. Ik kreeg al het idee dat het honger kon zijn. Want aan de borst was ze stil. Ik had ook geen ‘vol’ gevoel in mijn borsten. In samenspraak met de lactatiekundige ben ik toen overgestapt op de fles…
Het CB was het er uiteraard niet mee eens… Want borstvoeding is altijd genoeg… Yeah right… En ook ik moest haar maar laten huilen… Echt niet he…
Een baby huilt nooit zonder reden…

Nadat ik Jeske de eerste fles had gegeven heeft ze als een blok geslapen tot de volgende voeding… Ook na die fles sliep ze door. Ze had behoorlijk wat in te halen… Ik heb een blije baby, die zelden huilt en goed slaapt…
Ik heb borstvoeding overigens niet eens afgebouwd, maar ben radicaal overgestapt. Ik heb geen last van stuwing of iets dergelijks gehad… Nu ik er over nadenk, de eerste dagen ook niet…

Jouw kleine meid is ondertussen wat ouder… Kan het niet zo zijn dat jouw borstvoeding om wat voor reden dan ook is teruggelopen tot het punt waarop ze net niet genoeg krijgt? Misschien moet je eens met de lactatiekundige er over praten…

In ieder geval veel succes…

Liefs,
Paula

Hai Paul,

misschien lijkt dit een stom vraag maar wie is die lactatiekundige en hoe kan ik met ze in contact komen???

Het is mijn eerste baby daarom weet ik niet veel.

quote:
Hoi Marianna,

Dat is verschrikkelijk voor je.
Er staat niet bij wat je allemaal al hebt geprobeerd…
Wil je kleine ook geen speen hebben?

gr Heleen

Goetjes Karin

Hoi,

Ik heb een keer de slaapkamerindeling veranderd, dat wekt nieuwsgierigheid en dat is wat je nodig hebt, bij mijn dochter heeft het geholpen.
Als je toch huilt, wel steeds blijven kijken bij je kindje en het gevoel geven dat het wel gehoord wordt en niet alleen is.
Naast het bedje zitten op de grond en geen aandacht geven alleen een keer toestoppen, contact per keer toestoppen minderen.

De beddepoten aan de kant van het hoofdeinde een stukje verhogen.

Raampje een stukje open?

Stofzuigen?

Goetjes Karin

Op het CB hebben ze een telefoonnummer van een lactatiekundige bij jou in de buurt… Als je in Roosendaal e.o. woont is het 0165-520600

Liefs,
Paula

Een lactatiekundige is trouwens iemand die alles weet over borstvoeding, aanleggen, klachten bij borstvoeding…
Je kan ze bellen voor advies en ze komen eventueel nodig kijken hoe het gaat met het geven van borstvoeding…

Hallo,

Wat kan helpen om je kindje door te laten slapen als je bv geeft, is de laatste voeding afkolven en dan direkt (zonder opwarmen) geven. Zo heeft je kindje zeker genoeg gedronken. Ze drinken zo meestal ook meer omdat een flesje makkelijker drinkt. Ons dochtertje slaapt zo heerlijk door 's nachts, al vanaf ze 7 weken was. Ik geef overdag gewoon de borst, er is dus geen sprake van tepel-speen verwarring. Mijn zus doet het nu net zo met haar zoontje en ook hier geen tepel-speen verwarring. Je kan de juiste hoeveelheden die je kindje zou moeten drinken in bv makkelijk opvragen bij kind en gezin of cb. Overdag slaapt onze kleine meid bijna niet. Maar dat heeft ze nooit echt gedaan. Dat is inderdaad vermoeiend omdat ze de hele tijd toch aandacht vraagt. Maar omdat ze 's nachts wel goed doorslaapt heb ik er zelf geen problemen mee. Ik kreeg ook eerst de tip om ze te laten uithuilen, maar na een uurtje huilen slaapt ze dan 15 minuten, dus daar ben ik mee gestopt. Ik hou ze gewoon lekker bezig en geef ze de aandacht die ze vraagt. En ze kan ook rustig zijn hoor, in haar wipstoeltje zit ze zalig graag. Maar dat ene BV flesje doet wonderen voor zowel onze (jaja, mijn man is er ook nog ) als haar nachtrust. Ik hoop dat het kan helpen!

Groetjes,

Tamara

Alleen wat nog een probleem is, is dat ze geen speen liefhebber is. Ook als ik haar overdag wat diksap geef drinkt ze ook niet veel.

JA!!! Dat probleem heb ik met mijn eerste gehad. Ik heb hem in totaal anderhalf jaar bv gegeven. De hoeveelheid voeding is het niet dus een lactatiekundige levert je niets op. Ze is nl al 10 maanden en haalt al voldoende voedingstoffen uit de vaste voeding.

Wat ik zelf heb gedaan nadat ik echt zo moe was dat ik wist dat er echt iets moest gebeuren is het volgende. Mijn zoontje was 9 maanden en sliep ook erg slecht. Zowel overdag als 's nachts. Hij dronk nog steeds een keer of 6/8. Veel te vaak natuurlijk voor zijn leeftijd. Een speen wilde hij ook niet. Op het laatst lag hij bij ons in bed en vond hij ieder uur een slokje ook leuk. Achteraf heb ik begrepen dat hij nooit geleerd had om zelf in te slapen. Wist ik veel!!! Dat had mij nog nooit iemand verteld. Maar afijn. Eerst zijn we met de nachten begonnen. Hij werd zo’n 3/5 keer per nacht wakker in zijn eigen bedje.

Je begint met de eerste keer wakker worden in de avond. Dan laat je haat huilen. Echt waar. Je moet even testen in de praktijk wat bij jou meisje het beste werkt. Of om de 5/10/15 minuten ernaartoe gaan of na ieder half uur of helemaal niet. [Bij mijn zoontje had het geen zin om te gaan hij werd er alleen maar kwader van. Bij mijn dochtertje, 8 mnd., werkt het wel om na 5/10 minuten te gaan. Zij pakt wel (!) een speen en dat scheelt!] De eerste keer kan het heel lang duren. Bij ons 1 uur en 3 kwartier. Wij buikpijn, tandpijn enz. Vreselijk, maar het is de enige oplossing als ze op die leeftijd zijn. Als die eerste keer wakker worden goed gaat ga je door met de andere tijdstippen. Als laatste dan het inslapen. Geef haar de borst maar leg haar niet wakker in bed. Verschoon haar bijvoorbeeld nog even na het drinken of doe haar dan pas een pyamaatje aan. Wat ook kan is beginnen met het inslapen. Maar dat is maar net wat je zelf het ‘prettigste’ lijkt. Zeg maar, het minst vervelend. Na een week zul je merken dat al een stuk beter gaat en na een maand of drie is het er helemaal ingesleten en heb je een kind dat slaapt als een roosje. Echt waar.

Ik zie het bij mijn zoontje. Inmiddels drie jaar. Wij hebben na die toestand nooit meer problemen met slapen gehad. Hij heeft echt moeten leren slapen. Ik wist echt niet dat baby’s dat moesten leren. Bij mij dochtertje, 8 mnd, was ik gelukkig veel beter voorbereid. Inmiddels had ik ook het boek van Ria Blom, Rust en Regelmaat, gelezen. Dat scheelt een hoop. Sinds 3 weken slaapt zij van s’avonds tot s’ochtends door en ze drinkt nog maar 4 keer per etmaal. Zij heeft dan ook van kleins af aan leren slapen. Natuurlijk slaapt ook zij soms moeilijk in en moet ze even huilen. Maar soms hebben kinderen dat ook even nodig om alle indrukken te verwerken.

Nou, ik wil je veel sterkte toewensen, want makkelijk is het niet. Tja, sommige mensen kunnen gewoon niet zo goed tegen huilen, krijsen, schreeuwen enzo. Dus hebben we mooi pech met die huilende baby’s Heerlijk als ze iets groter zijn!

Veel succes en hou vol!!!

P.S.: Kijk bij het eerste huiltje op de klok en beslis van tevoren hoe lang je haar laat huilen.

proeer haar 'avonds in bad te steken en bij haar afdrogen, masseer je haar even stilletjes rond 9u30 neem de tijd. Dat maakt haar immers erg moe, laat ze dan nog even spelen in park om 10.00 (een kwartiertje)
om half elf leg je haar in bed. en geef je je een pafles.
ik zou snel stoppen met borstvoeding. Het besef van ‘‘verlatingsangst’’ en de fase nieuwe dingen ontdekken is immers bezig. Je moet de knoop doorhakken, de eerste week zal je kleintje enorm wenen en roepen om niet te slapen. Volhouden tot ze het besef krijgen ‘‘het helpt toch niets meer wenen’’. Wat ik zeg is hard ik weet het, ik vind dat zelf ook, maar enkel op deze manier heb je ook nog even tijd voor jezelf.
hopelijk ben je er iets mee… vele groetjes

Dit is een topic van 2 jaar geleden…

Groetekes, Sje