Heel verdrietig, kan niet lezen! en Zusje in HGT!

Bij ons naar bed gaan routine met J, lezen we altijd 2 a 4 boekjes, (ligt er aan hoe groot/ lang ze zijn) Nu had ze er zaterdag 6 gekozen, dus ik zeg, mama leest er 3, de andere kan je zelf “lezen” Toen ging ze ineens intens verdrietig huilen, mama jij moet het lezen ik kan niet lezen mama, ik kan alleen plaatjes kijken! Vond het zo zielig. Gisteren begon ze er weer mee, ik denk niet dat ze aan het manipuleren is, zo van mama moet er nog 3 lezen daarom ga ik maar lekker zielig doen, ze was echt verdrietig dat ze niet kon lezen. Wat moet ik daar dan mee?

Gewijzigd door - malawimamajada op 25 Jul 2011 11:42:35

Wat sneu zeg. Kan je niet beginnen met oefenen van letters?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

wat je zou kunnen doen is dit halen: http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/ik-leer-lezen/1004004011067370/index.html

die heb ik voor Bo gekregen en het is echt leuk en educatief. Echt spelenderwijs en volgens mij leren ze er veel van, en trots dat ze zijn als ze een letter goed hebben geraden!! Ik doe het niet vaak met Bo, maar Bo wil dit wel vaak doen, hij vind het leuk, en mama moet dan mee helpen (kan ook niet anders in het begin, want ze kunnen niet lezen)

Als ze dan weer verdrietig is. dan kun je zeggen dat ze toch al bezig is om te leren met lezen, en dat het al heel knap is wat ze kan, en dat de rest vanzelf komt?

ik weet het niet hoor, is maar een idee!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Mriek, we zijn er al mee bezig; Maar het is nog ver weg van echt lezen, ookal herkent ze best veel letters!

Woezel; Ik ken het niet, ik ga er eens naar kijken, maar bij ons is lezen wel in het engels! Ik had al verteld dat lezen wel komt, als ze wat ouder is, en dat plaatjes kijken ook heel leuk kan zijn (daar had madam helaas geen boodschap aan)

Ik vond het echt zo zielig!

Hele goede tip Woezel

Ik denk dat het ook wel wat voor J is … denk dat ik het ook aanschaf voor ons leergierig kind

Ja helaas heb ik alles geprobeerd, van een boekje zonder letters tot zeggen dat het niet geeft, en vanalles, ze was gewoon erg verdrietig, dus ik heb al gezegd dan gaan we lettertjes oefenen en dan kun je ook lezen, maar ze was er nog wel verdrietig van, maar goed letters herkennen en dan echt lezen dat duurt nog wel een tijdje denk ik, ik bedoel het is 1 ding te weten dat A een A is en dan een tweede op te weten dat AAP een AAP is zeg maar! vind het heel moeilijk, en vind eigenlijk wel dat ze er veel te vroeg mee komt!

Hahahah Bakmama, heb je het gezien? Hoe was het? Ik kon helaas alleen maar emails ontvangen over hoe ze het deed!

is dat jouw zus?? Nou je kunt het wel zien hoor, op youtube!!

http://www.youtube.com/watch?v=IPTp3sV-tSY

groetjes,
Wendy

Hahaha wat goed! Vet! Thanks ladies, ik ga er eens voor zitten! Ja dat is mijn zusje! Goed he!

Ik heb helaas geen tips voor je.

Maar wat leuk dat je zusje bij holland got talent mee deed. Dit wist ik helemaal niet. Ik heb toevallig wel een klein stukje gezien, denk maar 10 minuten. Want ik kijk normaal nooit naar dat soort shows. Maar als ik onderstaande lees had zij een slang bij zich. En laat ik nu net wel een act met slang gezien hebben. Was jouw zusje dat meisje wat superlening was en waarschijnlijk met gebroken rug geboren is? Ze deed een hele mooie buikdans act.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Het is nog bezig met openen, duurt helaas heel lang.

Sandra; dat is waar, Sunniva heeft al heel lang problemen met d’r rug, maar ze vind het dansen geweldig!

Wat leuk, dan heb ik haar wel gezien.

Knap meisje zeg en ze deed het ontzettend goed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ja, het is haar werk he! Zo doet dit al jaren! Zal zometeen ook maar het topic van deze post iets wat veranderen, hahahah

Wauw, mooie en getalenteerde meid, zeg!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

he wat leuk dat dit jouw zus is!!! Ik heb het gezxien afgelopen vrijdag, en vond haar geweldig, super lenig zeg!!! Echt gaaf dat ze door is!!!

liefs woezel

Over het lezen morgan leest mij voor door inderdaad verhaaltjes bij de plaatjses te verzinnen, maar misschien gewoon wat woordjes oefenen dat dat helpt. Ik weet dat ik vroeger twee boeken had met bij elk ding wat er in stond het woord erbij. Misschien heb je die ook in het engels…

Enne je zusje had Gordon mooi tuk

Groetjes,

Michèle

Ik heb net het filmpje bekeken, echt gaaf!

Wat een mooie meid trouwens zeg, wauw!

Groetjes van Sascha en Senne

Thanks Ladies,
Ik heb alleen het filmpje op internet gezien, dus verder de show niet, het duurt heel lang voor we het kunnen zien, maar J was super trots op haar tante en probeerde haar zelfs na te doen!

Ha ha ha alleen hopen dan J me een regenwurm oefent en niet met een python

Groetjes,

Michèle

quote:
Ja helaas heb ik alles geprobeerd, van een boekje zonder letters tot zeggen dat het niet geeft, en vanalles, ze was gewoon erg verdrietig, dus ik heb al gezegd dan gaan we lettertjes oefenen en dan kun je ook lezen, maar ze was er nog wel verdrietig van, maar goed letters herkennen en dan echt lezen dat duurt nog wel een tijdje denk ik, ik bedoel het is 1 ding te weten dat A een A is en dan een tweede op te weten dat AAP een AAP is zeg maar! vind het heel moeilijk, en vind eigenlijk wel dat ze er veel te vroeg mee komt!

Helemaal waar: lezen en letters herkennen zijn twee heel verschillende dingen.
Hylke herkent alle letters, ondertussen ook zo’n beetje in handschrift enzo.
Maar echt lezen is er niet bij hoor.
Hij herkent wel woorden, zoals zijn eigen naam, en die van zijn broertje.
Maar dat is patroonherkenning, niet lezen.

M.