Heeft iemand nog tips voor babies met krampjes

Ik ben 4 weken geleden bevallen van mijn 3e kindje. Heb nog nooit problemen gehad krampjes en begin echt wat wanhopig te worden, heb al zoveel geprobeerd en ik vind het zo zielig.

Hij heeft het niet na elke voeding. Na sommige is die gewoon nog zo uitgeput van het huilen van de vorige voeding. Hij krijgt de fles.

We hebben al van alles geprobeerd. We gebruikten Friso en hebben op een gegeven moment hebben we een combinatie van Friso normaal en comfort gebruikt, dat hielp niets. We hebben ook Cinakid in huis gehaald, helpt ook niet. Zijn met gekookt water na voeding aan de gang gegaan en warme doeken op zijn buikje. Maar niets helpt echt.

Het consultatie bureau raadde aan om OMNEO van Nutrilon te gaan gebruiken, hier zijn we nu 2 dagen mee bezig en nog is hij 2 a 3 flessen van de 6 heel erg onrustig en huilt heel erg. Ik vind het zo zielig. We hebben nu Venkel thee poeder gekocht van Milupa, dus gaan we dat proberen. Maar er staat op dat je het 15 tot 30 minuten voor de voeding moet geven. Maar dat is een beetje moeilijk, omdat hij huilt als hij honger heeft en dan wil je hem zo snel mogelijk de fles geven. Lijkt me niet echt bevorderlijk om 30 minuten te wachten omdat hij eerst die venkel thee moet hebben. Dus zou het gewoon eerder gegeven kunnen worden? Zoals gelijk voor de voeding?

Ik hoop dat ik hier wat antwoorden kan krijgen. Bedankt.

Gewijzigd door - DanielleCarina op 13 Feb 2005 12:08:02

Je kan proberen iets meer water er bij te doen BV 10 cc als hij zich overtrekt van de kampjes bij je nemen en zorgen dat hij met zijn beetje tegen zijn buik ligt… een lekker warm badje wil ook wel helpen, het water wat je gebruikt voor de voeding koken(al wordt er beweert dat dat niet meer hoeft ik zou het toch doen) wat ook heel goed helpt moet je even aan cb ook vragen precies hoe want ik kan het misschien zo niet goed uit leggen maar is hem met zijn hoofd op je handpalm en en zijn buik op je onderarm en zo dan tegen je aan leggen… hoop dat je het snapt want dat is niet goed te vertellen vind ik… tja en tis rot maar het gaat over!

Sterkte Tries

Liefs Tries

ABC Dophilus!!!

Ik heb een zoontje met darmkrampjes en dit werkt wonderen. Je kan het kopen bij de reformwinkel (1 potje voor 26 euro dus niet goedkoop maar je doet er zeker 2 maanden mee). Elke dag een half theelpeltje in de fles. Duurt een week voor het werkt, maar dan werkt het dus wel. Cinababy hielp bij ons niet.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Darmvriendelijke bacterien in poedervorm
Solgar’s ABC Dophilus is een wetenschappelijk samengesteld mengsel van ‘vriendelijke’ darmbacteriën, zuivelvrij, speciaal voor zuigelingen en kinderen, ter herstel en opbouw van de natuurlijke darmflora.

Product Informatie
Darmflora Onder onze darmflora verstaan wij de zowel in de dikke darm als in de dunne darm voorkomende micro-organismen. Deze organismen, veelal schimmels, gisten en bacteriën, voeren een voortdurende onderlinge strijd; de ene soort vermenigvuldigt zich ten koste van de andere. Het milieu waarin de micro-organismen zich bevinden (temperatuur, aanbod van voedsel, vochtgehalte, aanwezigheid van zuurstof, zuurgraad en dergelijke) en de eventuele aanwezigheid van concurrenten, beïnvloeden het vermogen van een specifiek organisme zich te vermenigvuldigen. Een aantal soorten organismes in de darmflora (over het algemeen bacteriën) levert een positieve bijdrage aan onze spijsvertering en ons afweerstelsel. De functie van de positief werkende bacteriën is het ondersteunen van de vertering van koolhydraten en het produceren van enzymen, vitaminen en stoffen die het immuunsysteem ondersteunen. De werkzaamheid van een darmbacteriepreparaat is meer afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte bacteriestam, dan van de kwantiteit van de bacteriën. Probiotica Lactobacillus Acidophilus - duodenum, jejenum, ilium en colon - koolhydraatvertering - productie enzymen (lactase), antistoffen - productie vitaminen (B) Lactobacillus Bulgaricus - duodenum, jejenum, ilium en colon - koolhydraatvertering Lactobacillus Bifidum - ilium en vooral colon - koolhydraatvertering - productie vitaminen (B en K) Bifidum Longum - jejenum, ilium en colon - koolhydraten.

Even voor je opgezocht op de vitaminestore-site.

ja klopt, mijn schoonzusje heeft dat ook gebruikt bij haar dochter werkte aardig

Tries

Liefs Tries

Hihi oma Elly is alvast overal op voorbereid!!!

Goh, bedankt voor de reacties. Ik was vergeten aan te vinken dat ik een email wilde ontvangen bij reacties, dus ik was totaal verrast.

Jonathan wordt inderdaad wat rustiger als ik hem met zijn buikle op mjn onderarm heb, maar dan met zijn hoofd naar mijn schoulder toe zeg maar.

Maar het kan nu ook zijn dat er iets begint te werken, omdat hij nu al 2 uur slaapt, na een dag voeding en normaal heeft hij het na zijn dagvoedingen. Dus ik ben benieuwd of de Omneo werkt, of that de Venkelthee werkt. Wil toch nog proberen naar CB te gaan morgen.

GROETJES CARINA

hihi carina, het schots zit er nog een beetje in! geeft niet hoor ik vind het grappig…

veel succes… fijn dat het beter gaat

Tries

Liefs Tries

Gewijzigd door - Tries op 13 Feb 2005 22:49:06

Haha, staat wel grappig eerlijk gezegd

En ik hoop dat het zo goed blijft gaan!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 13 Feb 2005 23:07:47

Die type foutjes zullen jullie nog wel vaker tegenkomen, haha. Ik praat nog zoveel Engels en doe ook veel Engels op het Internet.

Ben nog steeds niet zeker of Jonathan nou beter gaat of niet. Ben vanmiddag naar CB geweest. Hij is wel gegroeid. Hij was bij zijn geboorte 4350 gram en is nu 4670 gram, dus dat is een goed teken. Maar met de manier waarop hij soms huilt. En sinds gister had hij me toch dunne poepluiers, echt niet leuk meer en vanochtend weer en hij leek er ontzettend hard voor te hebben moeten werken. En hij geeft nu ook weer meer melk terug. Dus de verpleegkundige bij CB zei, dat ik maar weer half half moest doen, met Omneo en Friso. En vrijdagochtend komt ze bij mij langs, om te kijken hoe het gaat. Hij lijkt ook een erg droog huidje te hebben, vooral bij zijn voetjes, handjes en gezicht soms ook. Dus moeten we ook in de gaten houden. Dus al met al, weten we nog niets.

Hou jullie in ieder geval op de hoogte.

GREOTJES CARINA

Hoi Carina

Mijn zoontje heeft ook ontzettend veel last gehad van krampjes. Wij zijn toen geheel op de Friso Comfort gaan zitten (gemengd met normale friso werkte niet) en toen was het over! En venkelthee (gewone, dus niet het poeder) gaven we soms tussendoor (desnoods een paar lepeltjes, of we mengden het een beetje door de fles), hoefde niet persé een half uur voor de voeding…

Groetjes,
Sonja

inbakeren.
kindjes met krampjes vinden het fijn om heel compact te liggen.

bij ons kindje van 8 weken helpt het heel goed, en nog een voordeel als ze ingebakerd slapen dan worden ze ook niet wakker door een ongecontroleerde beweging van hun armen of benen. ze slapen daardoor langer.

Ps: laat je wel even goed informeren hoe je het moet doen.

mama van fabiano: 3 jaar, alessandro: anderhalf jaar , en genarro: 2 jan 2005

Had ondertussen al een update gemaakt over Jonathan dat we niet denken dat het krampjes zijn. Jonathan heeft sinds een week medicijnen om te kijken of het reflux is. Waar ik niet helemaal zeker van ben, want ik vind het erg moeilijk om te zeggen of hij rustiger is geworden, omdat hij nu meer drinkt, nadat we de OMNEO niet meer gaven. Zijn nog steeds met Normaal en comfort Friso bezig. Maar vraag me nu ook wel eens af of hij meer hongerig is, omdat hij meestal redelijk wat terug geeft, geen hele golven, maar blijkbaar toch wel genoeg om snel weer hongerig te zijn. Heel vaak zit er maar 3 uur tussen zijn voedingen, 2 of 3 keer achter elkaar en dan de volgende 2 of 3 keer zit er meer dan 3 uur slaap tussen.

Verpleegkundige van CB belt straks en ga vragen of het misschien een idee is om Comfort en Extra te gaan doen. Als dat de melk iets dikker maakt, misschien dat die niet veel terug geeft.

Het is zo moeilijk om er achter te komen soms, waarom hij huilt. Het kan pijn zijn, moeheid, honger. Moet volgende week naar het CB en zal het zeker met de arts bespreken.

Morgen gaan we een Baby schommel kopen, die ik via marktplaats heb gevonden. Jonathan vindt het wel lekker om in zijn wipstoeltje te liggen na een voeding, dus een schommeltje is dan helemaal lekker denk ik.

hoi hoi

Ik ben net als jij ook 4 weken geleden bevallen van mijn eerste kindje…
en die heeft ook erge last van krampjes heb daarvoor van die druppls gehaald bij de apoteek
die werken echt goed hoor …

marielle

begreep later dat je die druppels al gebruikt had??

marielle

Dat klopt Marielle, had ik ook geprobeerd. Maar het gaat nu bes4t goed met hem. Hij drinkt meestal redelijk veel, zelfs 180-200cc per fles. Soms minder. Hij gaf tot begin deze week wel nog steeds veel terug. Maar omdat we nu meer maken, is zijn voeding weer iets dikker, omdat we nu 4 schepjes comfort en 2 normaal.

Fijn dat het met jou kindje goed gaat. Wanneer is jou kleintje geboren?

mijn ukkie geboren op 25-02

mooie datum vinden we zelf was wel redelijk zware bevalling maar achteraf zou
ik het toch niet gemist willen hebben heb wel veel last gehad van de weeen kon
ze niet zo goed opvangen als dat ik gedacht had maar ja dat is de werkelijkheid he??
hetlijkt makkelijker dan het is maar ze doet t goed hoor dikke x van ons

marielle

Leuk joh. Wel vervelend van de zware bevalling. Hoop dat je je nu alweer goed voelt.

Van de 3 bevallingen die ik heb gehad, was deze laatste de makkelijkste.

(Mama van Talitha 8-10-1997, Joshua 22-4-2001 en JOnathan 13-1-2005)

ze zeggen dat de tweede bevalling makkelijker gaat
maar hoe dan ook die pijn mogen ze wat mij betreft wel aan de mannen geven
pfff als ik daar nog aan denk … nee hoor
dacht dat er geen einde aan kwam aan die pijn van de weeen’
maar toch iets moois voor gehad je weet waar je het voor gedaan hebt
zou kleine meisje niet meer willen missen

marielle

Dat hoeft dus niet altijd met de 2de bevalling. Mijn tweede werd een keizersnede, omdat hij aangezichtligging had en mijn vliezen al meer dan 24 uur gebroken waren.

Maar dit heeft mijn wens over een 3de niet weggenomen. Het is het inderdaad iedere keer weer waard. En deze laatste is een goede afsluiting geweest voor mij. De beste van de 3.

(Mama van Talitha 8-10-1997,Joshua 22-4-2001 en JOnathan 13-1-2005)

Gewijzigd door - DanielleCarina op 25 Mar 2005 22:58:49

Gewijzigd door - DanielleCarina op 25 Mar 2005 22:59:28