Hebben jullie kindjes dit ook?

Ik vraag me wat af. bo heeft af en toe, 1 keer in de zoveel weken, dat hij bv naar ons toekomt lopen, tijdens het lopen in 1 keer stil staat, voor zich uit staart, en je ziet gewoon dat hij effe afwezig is, in zijn ogen (weet niet hoe ik dat beter moet omschrijven) regaeert niet op vragen of op aanraking, en na een 10 a 15 seconden soms wat langer, dan reageert hij weer en zie je de blik ook in zijn ogen weer veranderen, als of hij weer “terug” komt, en dan gaat hij verder met vertellen, of datgene wat hij wilde doen. Dit is al een tijdje aan de gang, maar omdat het zo weinig voorkomt (eens in de zoveel weken) eerst nergens aan gedacht, vonden het wel appart, maar goed. maar nu is het de afgelopen maand al twee keer gebeurt, en gisteren weer, midden in al die drukte van spelende kinderen stodn hij daar, als standbeeld.
Nu hebben wij 12 januari een afspraak bij het CB, het 3 jaar en 1 maand consult. dus ik heb dit gelijk er bij op geschreven, op de vragenlijst, maar ik had net mijn moeder aan de telefoon. Er zit namelijk wel epilepsie in de familie. Mijn tante en haar dochter heeft het.
Mijn moeder zei dus, houdt het goed in de gaten, want ze herkende een aantal dingen, maar Bo is eigenlijk nog te jong om alles er in te kunnen herkennen. Daarnaast als het dat al zou zijn, dan zijn het petit mals (kleine aanvallen) want hij heeft geen grandmalls gehad (zover wij weten) dus geen stuiptrekkingen ofzo.
Mijn moeder zei, kijk het even aan, misschien kun je dan afwachten tot je naar het bureau moet, en als het nog een keer voorkomt, dan even naar de huisarts.
maar goed, misschien is het wel normaal en hebben andere kindjes dit ook, dat weet ik dus niet, dus even om mij gerust te stellen, hebben jullie kindjes dit ook, of is dit echt apart, en zou ik er beter aan doen, om toch even een afspraak te maken bij de huisarts van de week?

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Nee, vreemd…
Ik herken het niet maar is er niet epilesie in de familie ofzo dat dit een voorbode is ofzo?
Net of ie even van de wereld is.

Gr, Danielle

Ik heb zelf ook epilepsie, maar dan wel de grote aanvallen, zeg maar.
Ben wel blij voor je dat zoiets tot nu toe nog niet gebeurd is!!
Het klinkt inderdaad wel een beetje als epilepsie, soort van absence.

Als het vaker gebeurd kun je misschien toch maar even naar de huisarts gaan,
dit om het mogelijk uit te sluiten, of misschien dat hij je door zou kunnen sturen naar een neuroloog, om misschien een eeg te laten maken.
Groetjes, Esther

@Danielle, er zit idd epilepsie in de familie

@marmer, dat filmpje, dat is precies Bo!! Dat lijkt er precies op, ook dat knipperen met de ogen!! Wat is wijsheid nu, nog even afwachten of toch bellen?

liefs woezel

Je ziet dit ook weleens bij kinderen die hooggevoelig zijn en zich letterlijk weleens even terug trekken of dingen zien die wij niet kunnen zien. Dan zijn ze letterlijk even weg … Anderzijds epilepsie ??

Om jezelf gerust te stellen zou je even een afspraak kunnen maken bij de huisarts, ik zou geloof ik niet zo lang kunnen wachten. Gewoon even bespreekbaar maken …

hm lastig… ik zou gewoon even afwachten, als het nog een keer gebeurd dan even bellen.
Is hij daarna ook moe, of sneller moe dan normaal? of dat niet?

Ik zeg bellen!

Ik herken het niet en zeg ook: gewoon bellen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik zou ook bellen, al was het al voor je eigen (on)gerustheid.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@marmer, hij is een kindje wat veel slaap nodig heeft idd, hij kan zo tot 1100 bv slapen. Hij was gisteren nadat het gebuerde ook moe idd, het was gelijk over, wat ik in een ander topic ook zeim tegen 16:00 stirte hij als het ware in, door vermoeidheid, en nu ik er aan terug denk, was dat idd vlak na dat voorval. Ik sta nu in de wacht met de huisarts, zal zo even laeten weten wat hij zegt.

liefs woezel

Nou ik heb net gebeld, en woensdag middag heb ik een afspraak. Ik ben beneiuwd wat daar uit komt, misschien wel niks, maar ik schrok echt van dat filmpje want het is echt precies Bo op dat moment, en het zit ook in de familie…

@Esther, zou heel goed kunnen, Bo is wel een heel gevoelig ventje, dat krijgen we ook terug van het kdv. daarnaast is het idd zo dat het in de familie van mijn man zit,d at ze dingen kunnen zien, die de “normale” mens niet ziet, dingen van de gene zijde, toekomstige dingen die staan te gebeuren etc. Het zou dus kunnen dat bo ddit ook heeft, hij zegt wel eens dingen die idd achteraf uit komen. Bv dat opa boem doet met de auto en 10 minuten later telefoon kreeg dat opa een kleine aanrijding had gehad (inmiddels wel een jaar terug al) maar goed, ik weet niet of dit er dan ook bij hoort, en het is misschien beter om dat toch uit te zoeken.

liefs woezel

Goed dat je gebelt hebt!
Ben benieuwd wat die zegt!

Ik herken dit wel, ik heb het vroeger ook gehad, tot ik een jaar of 11 was. daarna is het over gegaan. De huisarts en kinderarts hebben het noit nodig gevonden iets eraan toe hoeven doen, behalve als het grand mals zouden worden natuurlijk.

Maar sowieso kan een afspraak nooit kwaad natuurlijk!

Hallo Woezel,

Hier een moeder met een zoontje wat sinds vorige week bekend is vastgesteld dat hij epeilepsie heeft.
Met dit verhaal wil ik je niet schrikken. Je hebt wel een stap gezet om te gaan bellen voor een afspraak.
Mijn zoon Lars is nu 4 jr. sinds een tijdje heeft Lars ook last van het staren. Uit jouw verhaal komt mij dat ook heel bekend voor wat Lars ook heeft.
Lars begon ook maar met een aantal keer als een standbeeld te staan, niet reageren op bv naam, wat er in zijn omgeving gebeurd en aanrakingen. Na een aantal seconden was hij er weer bij. In de loop der tijd begon het erger te worden. Lars kreeg meer wegrakingen en duurde ook veel langer, soms wel 30 sec. Ook begon hij daardoor meer te vallen. Hij draait dan ook even met zijn ogen weg en boem daar lag hij op zijn knieeen of billen.
Lars heeft vorige week een EEG gehad en daaruit uit bleek dat hij epilepsie heeft en sinds vorige week vrijdag gebruikt hij dekapine ervoor. Lars heeft ook een ontwikkelingsachterstand en ze willen verder kijken waardoor de epelepsie komt, of dat eventueel ook daardoor de ontwikkelingsachterstand heeft of ook een andere redenen.
Lars is ook een jongen wat nog zelfs tussen de middag slaapt. Hij heeft het gewoon nodig omdat hij in zijn koppie alles moet verwerken. Het vergt ook meer energie.
Sindskort dat hij aan de dekapine zit valt ons op dat Lars minder wegrakingen heeft en ook veel korter zijn. Ook valt hij niet meer door de wegrakingen.
We zullen verder zien hoe het met mn lieve zoon verloopt.

Je hebt een goede stap in de richting gezet en goed dat je de huisarts hebt gebeld.
Wie weet is het een idee wanneer bo weer een wegraking heeft dit te filmen en dat laten zien aan de huisarts. Dat heb je in iedergeval bewijs.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt en laat je niet gauw afschepen, aangezien apilepsie wel in de familie komt, kan het erfelijk zijn. geeft dit ook door aan de huisarts dat het ook in de familie voorkomt.

Groetjes Jolanda
Ga op je gevoel af

Hallo Woezel,

Hier een moeder met een zoontje wat sinds vorige week bekend is vastgesteld dat hij epeilepsie heeft.
Met dit verhaal wil ik je niet schrikken. Je hebt wel een stap gezet om te gaan bellen voor een afspraak.
Mijn zoon Lars is nu 4 jr. sinds een tijdje heeft Lars ook last van het staren. Uit jouw verhaal komt mij dat ook heel bekend voor wat Lars ook heeft.
Lars begon ook maar met een aantal keer als een standbeeld te staan, niet reageren op bv naam, wat er in zijn omgeving gebeurd en aanrakingen. Na een aantal seconden was hij er weer bij. In de loop der tijd begon het erger te worden. Lars kreeg meer wegrakingen en duurde ook veel langer, soms wel 30 sec. Ook begon hij daardoor meer te vallen. Hij draait dan ook even met zijn ogen weg en boem daar lag hij op zijn knieeen of billen.
Lars heeft vorige week een EEG gehad en daaruit uit bleek dat hij epilepsie heeft en sinds vorige week vrijdag gebruikt hij dekapine ervoor. Lars heeft ook een ontwikkelingsachterstand en ze willen verder kijken waardoor de epelepsie komt, of dat eventueel ook daardoor de ontwikkelingsachterstand heeft of ook een andere redenen.
Lars is ook een jongen wat nog zelfs tussen de middag slaapt. Hij heeft het gewoon nodig omdat hij in zijn koppie alles moet verwerken. Het vergt ook meer energie.
Sindskort dat hij aan de dekapine zit valt ons op dat Lars minder wegrakingen heeft en ook veel korter zijn. Ook valt hij niet meer door de wegrakingen.
We zullen verder zien hoe het met mn lieve zoon verloopt.

Je hebt een goede stap in de richting gezet en goed dat je de huisarts hebt gebeld.
Wie weet is het een idee wanneer bo weer een wegraking heeft dit te filmen en dat laten zien aan de huisarts. Dat heb je in iedergeval bewijs.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt en laat je niet gauw afschepen, aangezien apilepsie wel in de familie komt, kan het erfelijk zijn. geeft dit ook door aan de huisarts dat het ook in de familie voorkomt.

Groetjes Jolanda
Ga op je gevoel af

Hallo Jolanda,

Heet dat niet depakine ipv? dekapine?
Die ik gebruikt had heette depakine, ook tegen epilepsie.
In elk geval wel fijn dat het nu minder vaak gebeurt en minder lang is!
Zit het bij jullie in de familie, of niet?

Groetjes, Esther

Hallo Marmer,

Ja dat klopt dat het depakine heet, had het verkeerd getypt.
Een neefje van mijn vriend heeft epelepsie in een zware vorm. Maar hij was gezond geboren, maar toen hij een paar weken was had het neefje een hersenvliesontsteking opgelopen en daardoor is de epilepsie ontstaan. Komt in de familie voor. Maar dubbel of het ook echt erfelijk is omdat het neefje wel gezond is geboren. Maar dat is allemaal wel uit zoeken.

Bij mij was het super raar, het was er ineens toen ik 7 was en niemand in de familie heeft het. Mn broers en zussen niet, mn ouders niet, mn ooms, tantes en opa’s en oma’s niet… helemaal niemand. Dus gewoon zomaar vanuit het niets, best vreemd. Maar goed… hoop dat het bij je zoontje allemaal een beetje onder controle te houden is met de dePaKine

Nou, vanmiddag zijn we bij de huisarts geweest, hij ging er uitgebreid op in, vertelde dat ze zoiets ooit bij een ander patientje hadden gefilmd in een schoolklas (per ongeluk) en dat voor hadden gelegd aan de kinderarts en die had aangegeven er niet zo veel mee te kunnen omdat dit niet precies past in het plaatje van epilepsie. Wat het dan wel is, weten ze helaas niet. Het zal dus eerst nader moeten komen (lees erger worden) voordat we er wat mee kunnen. Een absence duurt volgens de huisarts namelijk langer dan 10 a 15 sec. Kortom, we moesten het wel goed in de gaten houden, bij houden hoe vaak en wanneer, en dan eventueel weer terug komen.

liefs woezel

O wat jammer dat ze er zoals het nu is niet echt wat mee kunnen, vervelend hoor