Ik vraag me wat af. bo heeft af en toe, 1 keer in de zoveel weken, dat hij bv naar ons toekomt lopen, tijdens het lopen in 1 keer stil staat, voor zich uit staart, en je ziet gewoon dat hij effe afwezig is, in zijn ogen (weet niet hoe ik dat beter moet omschrijven) regaeert niet op vragen of op aanraking, en na een 10 a 15 seconden soms wat langer, dan reageert hij weer en zie je de blik ook in zijn ogen weer veranderen, als of hij weer “terug” komt, en dan gaat hij verder met vertellen, of datgene wat hij wilde doen. Dit is al een tijdje aan de gang, maar omdat het zo weinig voorkomt (eens in de zoveel weken) eerst nergens aan gedacht, vonden het wel appart, maar goed. maar nu is het de afgelopen maand al twee keer gebeurt, en gisteren weer, midden in al die drukte van spelende kinderen stodn hij daar, als standbeeld.
Nu hebben wij 12 januari een afspraak bij het CB, het 3 jaar en 1 maand consult. dus ik heb dit gelijk er bij op geschreven, op de vragenlijst, maar ik had net mijn moeder aan de telefoon. Er zit namelijk wel epilepsie in de familie. Mijn tante en haar dochter heeft het.
Mijn moeder zei dus, houdt het goed in de gaten, want ze herkende een aantal dingen, maar Bo is eigenlijk nog te jong om alles er in te kunnen herkennen. Daarnaast als het dat al zou zijn, dan zijn het petit mals (kleine aanvallen) want hij heeft geen grandmalls gehad (zover wij weten) dus geen stuiptrekkingen ofzo.
Mijn moeder zei, kijk het even aan, misschien kun je dan afwachten tot je naar het bureau moet, en als het nog een keer voorkomt, dan even naar de huisarts.
maar goed, misschien is het wel normaal en hebben andere kindjes dit ook, dat weet ik dus niet, dus even om mij gerust te stellen, hebben jullie kindjes dit ook, of is dit echt apart, en zou ik er beter aan doen, om toch even een afspraak te maken bij de huisarts van de week?
liefs woezel