Hazeslaapjes

Hallo, sinds 11/12/09 mama van een tweeling. Na een aantal weken ging het slapen bij beiden helemaal niet goed, huilen en erg oververmoeid. Sinds anderhalve week baker ik de ukkies in en met wisselend succes. Over het algemeen slapen ze 's nachts nu redelijk door tussen de voedingen maar overdag en 's avonds blijven ze om en om huilen. Ze huilen dan een paar minuten hardverscheurend en op het moment dat je op het punt staat om naar ze toe te gaan vallen ze weer in slaap. Voor mijn idee zijn ze zo tussen twee voedingen door om de 10 minuten wakker. Ook de verhalen van “blije” ingebakerde baby’s is hier niet van toepassing. Na de voeding zijn ze lekker stil en liggen bij je, zodra er ingebakerd gaat worden wordt het krijsen. Advies gevraagd: zijn de hazeslaapjes wel voldoende en hoe lang doorgaan met inbakeren als ze zo moeten huilen?? Ik gebruik nu de Snug en Tug en overweeg om over te stappen op de puckababy. Dit omdat ze zich beiden erg kwaad maken dat ze “vastgesnoerd” zitten en zich af en toe toch nog weten los te wurmen. De puckababy zou toch wat meer bewegingsvrijheid geven.

Greetzzz, moeder van Coen & Evie

Wat vervelend dat de kleine ukjes zo slecht slapen. En ze hebben het nog zo nodig.
Onze dochter heeft vanaf 6 weken totdat ze 4maand was in een puckababy geslapen. Ow wat een uitvinding. Mocht je je kindjes in een puckababy willen laten slapen zou je voor de aardigheid even op marktplaats moeten snuffelen. Hier staan heel veel puckababy’s. Om ze nieuwe aan te schaffen zijn ze 39,95 per stuk. Ik heb toen een paar van marktplaats gekocht. Incl verwendkosten zat ik toen op een 15 a 20 euro. Het is maar een tip.

Een puckababy geeft idd meer bewegingsvrijheid. Ze kunnen kun armen nog wel bewegen maar ze kunnen niet in hun gezicht komen. Want dit is meestal de oorzaak van het slachte slapen. Ze roeien en maaien met de handen en armen. Ik was zeer tevreden over de pucka.

Succes met het maken van je keus.

gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,

Welkom bij ikkeben! (zie dat het je eerste berichtje is)

Wat vervelend voor je zeg.
Ik heb zelf geen ervaringen met de Snug en Tug (ook nog nooit van gehoord eigenlijk) en de Puck a baby ken ik ook niet.
Wij hadden 2 voorbeeldige baby s destijds.
Weleens even wakker tussendoor, ook soms 10 min.
We lieten de kids dan gewoon liggen en dan vielen ze uiteindelijk vanzelf weer in slaap.
Want 10 min. slaap is natuurlijk niks.

Jij moest ze inbakeren omdat ze (veel) huilden? Op advies van CB?
Misschien vinden ze dit helemaal niet prettig en slapen ze misschien beter alleen in slaapzakje?
Houd je je ook goed aan de 3 RRR.
En let je goed op de signalen: dus oogjes wrijven, gapen, jengelen. Dan meteen op bed.
Ook vast schema doen: wakker worden, fles/borst geven, even knuffelen, dan even in de box en dan bij moeheid op bed.

En anders gewoon de Puck a baby proberen. Zoals Egberta al schreef, kijk eens op Marktplaats voor 2de hands.

Wel vermoeiend he als ze zo huilen?!

Groetjes Lisan.

We zitten inderdaad erg op de rust en regelmaat. Na het wakker worden een flesje, even lekker knuffelen (voor zover dat lukt als ik alleen ben met twee ukkies) daarna in de box en bij moeheid naar bed. Vaak zijn ze dan al lekker rozig maar als ik ze neerleg om in te bakeren zijn ze klaarwakker en gaan huilen. Het inbakeren is inderdaad op advies van het CB. Er zitten dagen bij dat dit dus super gaat, hoor ze de hele dag niet, maar er zijn helaas vaker dagen bij dat ze dus tussen twee voedingen door helemaal niet slapen naar mijn idee, of dus dan heel erg kort. Ik laat ze dan wel zo lang mogelijk liggen tot de volgende voeding. Ik heb inderdaad ook op marktplaats gekeken voor de puckababy, eerst maar even testen of dit beter gaat. Ik heb ze trouwens net gevoed, dus bij wijze van expiriment gaan ze straks alleen met de slaapzakjes naar bed… ben benieuwd.

Voordat je verder gaat met inbakeren maak eens een afspraak bij een manueel therapeut of een osteopaat. Mijn dochtertje huilde heel veel en die wilde ze ook inbakeren. Dat maakte dat ze nog meer huilde. Ze bleek kiss te hebben (een verschoven nekwerveltje). Wil niet zeggen dat jou ukken dat ook hebben, maar er kan wel een andere oorzaak zijn waarom ze zo huilen. Inbakeren kan bij sommige heel goed helpen maar is niet altijd de oplossing. Morgan sliep na 2 behandelingen als een roos en tot bijna 10 maanden 2 uur op en 2 uur af en 's nachts.

Groetjes,

Michèle

Ook de osteopaat is al in beeld. Vorige week eerste afspraak, Niet veel bijzonderheden voor Evie. Coen heeft veel spanning (zit ook continue met gebalde vuistjes) Morgen tweede en laatste afspraak.
Het is nu overigens stil boven… zo in het slaapzakje. Evie ligt al te slapen (af en toe gaan haar armpjes nog heen en weer en mummelt ze wat) en Coen is nog wakker maar stil. Als hij bijna slaapt zie je enorme armbewegingen en is hij weer wakker… misschien nu na al dat huilen toch moe genoeg om in slaap te vallen. Heb ik meteen tijd om de bakerdoeken te wassen… hihi

Hoi Marvri,

En hoe gaat het nu?
Heb jij soms een babyfoon van Adect met een schermpje?
Hadden wij destijds en dan kon ik precies zien wanneer de kinderen wakker waren.
Erg handig, helaas ging hij stuk.
Nu gebruik ik geen babyfoon meer, want de kinderen slapen gelijk.

Als het slapen zo goed gaat, zou ik het voor de avond/nacht ook proberen met slaapzakje aan.

Houd je me op de hoogte.

Groetjes lisan.

Aaarrrggghhh te vroeg gejuicht. Het is inmiddels half zes en vanaf mijn vorige bericht tot nu toe is het weer drama. Om de tien minuten komt er een van de twee (nu de dame al geruime tijd). Na een paar huiltjes is het dan weer stil en binnen de 10 minuten begint ze weer opnieuw. Heb inderdaad een babyfoon, alleen met geluid, dus af en toe is het gokken wie ik hoor.
Ga nu maar weer even kijken, ik hou jullie op de hoogte…

Misschien is de een er wel bij gebaad en de andere niet. Overigens ze hebben geen voedingsproblemen die deze onrust veroorzaken kan??

Groetjes,

Michèle

Ik weet niet of ze samen op een kamertje slapen of dat ze apart slapen?
Misschien houden ze elkaar wel wakker op 1 kamertje of juist precies andersom: ze missen elkaar wanneer ze ver van elkaar verwijderd zijn.
Beide verhalen heb ik al om me heen gehoord bij tweelingen.
Misschien heb je er wat aan.
Bij tweelingen ligt er vaak eentje in een stuit, let op dat je diegene NIET mag inbakeren ook niet in een puckababy, Weet niet of dat bij jullie zo is, maar wilde het je toch even zeggen.

Veel succes met je koningskoppel!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Wil je ze persé in bed hebben slapen? Als ze nu in de box in slaap vallen, wil je ze daar dan niet laten liggen? Want ik kan me voorstellen dat ze dan weer wakker worden als je ze inbakert. Dit ging bij ons nl. ook verkeerd. Wij hadden hem gewoon wat vaker in de box moeten laten liggen, hij vond die geluiden om hem heen heerlijk. Hij is nu 1 1/2 maar is nog steeds graag bij mensen in de buurt en heeft graag muziek aan.

Wij hebben hier trouwens ook de puckababy gebruikt tot een maand of vijf, daarna zijn we overgegaan op een slaapzak met lange mouwtjes zodat de armpjes toch wat minder bewegingsvrijheid hadden (en hij begon te draaien in zijn bedje). Julian sliep ook altijd heel kort, ik ging dan vaak stofzuigen. Van dat geluid werd hij rustig en sliep hij weer door (of hij viel er van in slaap als hij niet kon slapen). Zijn favoriete speelgoed is dan ook de stofzuiger geworden haha. Haren gaan staan fohnen werkte hier ook.

Heb je al eens geprobeerd om bijv. een radio op de gang aan te zetten zodat het niet zo stil is als ze tussendoor wakker worden? De meeste kinderen houden wel van wat geluid, in de baarmoeder was het ten slotte ook niet echt rustig

Succes, ik weet dat het heel vermoeiend is. En als je het niet trekt, breng ze dan eens een dagje naar familie oid. Kunnen jullie even bijtanken Ik heb ooit eens een tweeling van nog geen 6 weken te logeren gehad, ook vanwege het vele huilen. Papa en mama konden dan eens een nachtje goed slapen. Heb ze zo’n 24 uur gehad en ik wist niet wat me overkwam, ik was kapot! Laat staan dat je ze 7 dagen per week, 24 uur per dag hebt.

By the way, sommige baby’s slapen beter in de wagenbak omdat dat hen meer bescherming biedt. Een collega van mij zette de wagenbak in het ledikantje.

Poeh, wat een tips…doe wat jou het beste lijkt en die puckababy’s zijn echt heel erg prettig! En veel minder zweterig dan het inbakeren.

Bedankt allemaal voor bovenstaande reacties.

Gisteravond was het weer feest. Evie heeft gekrijst vanaf 22.00 uur tot 02.00 uur en Coen nam het daarna over tot ongeveer 04.00 uur. Hij is zo boos dat hij ingebakerd is en wurmt net zo lang totdat hij een arm en/of been eruit heeft weten te krijgen. En dan is het brullen want hij zit klem.

Vanmorgen voor het eerst de puckababys geprobeerd en tot nu toe (23.30 uur) een goed resultaat. Evie vind het allang best en brult niet meer als ik haar inbaker en Coen probeert zich nog steeds los te wurmen maar geeft het nu sneller op en gaat dan maar lekker slapen… Om niet te vroeg te juichen eerst nog maar een weekje afwachten.

Vandaag ook weer bij osteopaat geweest. Bij Evie zijn het echte darmkrampjes en bij Coen is het toch een klein trauma wat hij opgelopen heeft bij de bevalling (sterrekijker en vacuumpomp) waardoor hij zich moeilijk kan ontspannen. Dus hopelijk met de meegekregen oefeningen en de puckababy kunnen ze lekker relaxed slapen (niet alleen fijn voor hen maar ook voor papa en mama… hihi)

Bedankt in ieder geval allemaal.

Greetzzz, Marieke

Hoi Marvi,

Was benieuwd hoe jullie nacht en nu de dag ging? Kindjes helemaal tevreden en slapen ze lekker??

Gr Egberta

Hoi Egberta,
De eerste nacht in de puckababy ging erg goed. Ze werden alleen wakker voor een flesje. De dag erna mocht ik de puckababy niet gebruiken want ze hadden hun eerste prikjes gekregen en hebben dus geslapen in hun gewone slaapzakjes. Dit ging enigszins redelijk, wel vaak wakker en huilerig maar dat kan natuurlijk ook van de prikjes komen want ze hadden ook wat verhoging.

Vanmorgen om 12.00 uur zijn ze weer in de puckababy gestopt en het was direct stil boven, niet eens 10 minuutjes mummelen. Heel af en toe hoor ik Coen een huiltje geven maar volgens mij doet hij dat in zijn slaap want het is heel snel weer stil. Tot nu toe 13.55 uur is het erg rustig en liggen ze volgens mij lekker te slapen…

Ik ben nog niet al te enthousiast, eerst nog een weekje aankijken… maar we gaan de goede kant op… (keep fingers crossed).

Groetjes, Marieke

Hoi Marieke,

Fijn te lezen dat je kindjes nu lekker slapen. Je komt zelf ook helemaal tot rust. En je zal merken dat de kindjes in de tijd dat ze wakker zijn veel ontspannender en vrolijker zijn. (zo ging het bij ons) Wij kregen er een hele andere dochter door.

Heel veel succes en vooral goeie nachten.

Gr Egberta

Nu heb ik 1 baby in huis (04-12-2009) en ik vind het al super zwaar met die gebroken nachten. Respect voor jou hoor, met 2 baby’s! Ik heb nog een peuter van 2,5 jaar, maar die slaapt goed door 's nachts. Lukas wordt iedere nacht huilend wakker. Laatst heb ik met hem op de bank gezeten van 04.30 tot 07.00. Lag ik goed en wel in bed, begint Mika te huilen. Toen kon ik zelf ook wel huilen. Ik had het geluk dat mijn man vrij was. Hij is er met Mika uit gegaan zodat ik nog kon slapen.

Mijn ervaring met de puckababy is dat Lukas toch nog te veel bewegingsruimte heeft. Ik ga nu de snug & tug uitproberen. Ik heb hem net binnen gekregen. Lukas wordt iedere nacht wakker tussen 02.00 en 06.00. Eén of 2 keer weet ik niet de reden. Tussen 5 en 6 wordt hij wakker omdat het dan tijd voor een flesje is. Vannacht was hij voor het eerst stil tussen 22.00 en 04.00 (slechts ingebonden met een gewone doek). Ik vind hem dan huilend in zijn bed met zijn armen zwiepend in de lucht. Vannacht gaat hij voor het eerst slapen in de snug & tug. Hou mijn verwachtingen laag, maar heb natuurlijk enorme hoop op een goede nachtrust. daar ben ik nu echt aan toe!
Overdag slaapt Lukas wisselend. De ene keer is het keer op keer huilen en de andere keer slaapt hij 2 tot 3 uur achter elkaar. Ik merk wel dat hij graag bij mij wil zijn. Ik doe hem weleens in de shelter. Nu heb ik niet zo’n goede rug waardoor ik het niet zo prettig vind om zo’n lange tijd met een baby in de shelter of draagdoek te zitten.

Ik wens je heel veel sterkte! Laat nog weten hoe de doek me bevalt. Hopelijk keert er gauw rust bij jou in huis! Hou vol hoor! Enneh, het helpt inderdaad als iemand anders eens de zorg over kan nemen zodat jij kan slapen (weet niet of dat mogelijk is i.v.m. voeden).

Oh ja, mocht je flesvoeding geven, dan kan het ook zijn dat de voeding niet lekker ligt.

@Elskuiken: Ingebonden met een gewone doek?
Wat voor doek bedoel je? Een badhanddoek ofzo.
Lijkt me gevaarlijk. Als je kindje zo heen en weer zwiept met zijn armpjes en de doek komt op het gezichtje kan je kindje stikken.
Ik ga even googelen en opzoeken wat een snug & tug is.

Groetjes Lisan.

Ja, heb het gevonden. Is een inbakerdoek waar ze zich niet uit kunnen wurmen en zit vast met klitteband.
Nooit van die naam gehoord. Ben ik nu ook weer wat wijzer!
Zo leren we allemaal weer wat bij toch?!

Groetjes Lisan.

Hmmmm ik heb ook ervaring met de Snug&Tug, maar Lisa kwam er echt wel uit!! Nou is ze ook heel erg sterk moet ik zeggen… Lisa had, zo bleek naderhand, Kiss syndroom en wurmde totdat ze eruit was, omdat ze zoveel pijn had in d’r nekje… misschien bevalt het bij jullie wel en voelen ze zich geborgen… Dit is alleen mijn ervaring ermee… Sterkte en ik zou graag horen hoe het bij jullie ging

Grtz Von

Lilypie