Om Lukas in te bakeren gebruikte ik eerst een omslagdoek. Als je het goed doet, kunnen ze wel hun armen eruit zwiepen, maar zal de doek echt niet op het gezichtje komen. Daarbij stikken kinderen niet maar zo. Dan moet het echt strak om hun gezichtje komen en dat kan echt niet aangezien ze er ook op liggen. Nadeel van het gebruik van dat ding is dat het best warm is en je kindje kan zich dus wel loswurmen. Ik heb nu 3 dagen en 2 nachten de snug & tug gebruikt. Ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Hij is ietsjes te groot waardoor meneer de eerste keer al zijn arm eruit had gewurmd. Ik heb de bandjes iets ingenomen en nu gaat het super! Hij slaapt overdag weer goed. Zo’n 2,5 tot 3 uur achter elkaar. Ook in de nacht gaat het beter. Rond 22.00 gaat hij slapen. Helaas wordt hij dan nog wel een keer wakker, maar is dan beter te troosten in zijn bed. Vervolgens slaapt hij dan door tot half 7. Dat deed hij daarvoor dus nooit. Nu alleen nog lekker blijven slapen tussen 22.00 en 06.30. Hopelijk gaat dat gauw gebeuren. Ik vind het al erg fijn dat hij ook overdag beter slaapt. Als hij dan wakker is, is hij ook vrolijk. Wakker zijn en alleen maar huilen is echt niet top.
Eenmaal ingebonden kijkt hij me super lief aan en krijg ik een enorme glimlach. Hij vindt het duidelijk prettig.
Marvri, welke snug & tug heb jij? Die rekbare met die ballen of de fleecevariant die je niet makkelijk kunt rekken? Mocht je hem niet meer willen gebruiken, dan heb ik wel interesse om er één van je over te nemen. Afhankelijk van welke grootte je hebt en wat je ervoor wil hebben. De kleinste zal Lukas namelijk niet meer passen.