Hard huilend wakker worden

Hallo,

Mijn dochter van 20 maanden wordt altijd huilend wakker. 's Ochtends vroeg en 's middags na haar slaapje. De laatste tijd zelfs hard huilend. 's Middags huilt en snikt ze soms wel een kwartier voordat ze weer een beetje haar zelf is.
Wat is dit toch? Huilen als ze wakker wordt heeft ze eigenlijk altijd wel gedaan.

Daarbij komt dat ze een vroege vogel is, momenteel zelfs al voor 6 uur wakker, pfff. Dus ik ben aan het uitproberen om haar eerst even te laten spelen in haar bedje. Maarja dat werkt niet echt als ze zo hard huilend wakker wordt steeds. Hoe moet ik dit aanpakken? Ze is namelijk gewend om 's ochtends bij ons op bed te spelen. Ze slaapt altijd wel de hele nacht goed door zonder enige onderbreking.

groeten
Iris

Hoi Knorrie,
Hier precies hetzelfde, maar dan alleen ´s middags. Coen wordt dan huilend wakker en is ontroostbaar. ´s Ochtends kan hij gelukkig wel een half uurtje in zijn bedje kletsen.
Ik wist ook niet wat ik er mee aan moest…! En net nog, toen hij wakker werd, was het weer raak…

Wat hier ´s middags heel goed helpt, is om hem op te pakken en gelijk een boekje met hem te lezen. Hij zit dan bij me op schoot en hangt er nog slaperig bij maar na een minuutje of 3 dan beginnen de speeltjes in zijn kamer hem aan te trekken en gaat hij, nadat ik zijn slaapzak heb uitgetrokken, even lekker spelen.

Nou, succes er mee. Ik lees ook even mee, mss komen er nog goede tips voorbij.

Groetjes

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Wij hebben dit sinds kort ook. Nou is Erik wel iets jonger (15 maanden), maar ik vind het ook moeilijk. Eerder werd hij 's ochtends wakker en ging rustig kletsen etc. tot wij hem eruit haalden om 7 uur. Nu wordt 'ie wakker (ook al zo vroeg, meestal rond 5.45 uur) en begint dan te huilen. Hij staat dan in bed en zodra we bij 'm op de kamer komen is 'ie stil. Als ik hem dan weer neerleg en wegga, begint het brullen weer. Ik denk dat 'ie er dan gewoon uit wil, maar daar wil ik eigenlijk niet aan toegeven. Vind het zo vroeg! Na het middagslaapje is het een stuk minder, dan wordt 'ie minder vaak huilend wakker.

Ik heb de gouden tip ook nog niet voor je, maar lees mee. Het is wat hè. Nou las ik wel ergens dat het slaapritme van kindjes tot hun 3e jaar nog kan veranderen telkens, dus wie weet gaat het heeeel snel weer over…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jesse werd ook elke keer huilend wakker en dan ook heeeeel vroeg… Pffff
Nu kreeg ik als tip heel stil luier verschonen geen licht aandoen ect. en gewoon weer terug leggen. Gaat huilen om de vijf minuten gaan kijken. Jesse heeft twee nachten 10 minutjes ongveer gehuild en sliep toen door tot 8 uur. en nu slaapt hij al twee nachten zonder om 5 uur wakker te worden tot half 8/8 uur.
En dan wordt hij ook brabbelend wakker dus hij is uitgerust en mamma blij

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Kimo wordt ook regelmatig krijsend wakker, halverwege de nacht, of 's ochtends vroeg. Wij geven hem dan vaak iets te drinken in het donker en leggen hem dan weer terug. Hij slaapt dan gewoon weer verder en wordt 's ochtends brabbelend wakker rond een uur of 7 a 7.30.

Lilypie 1st Birthday Ticker

Zo makkelijk gaat het hier helaas niet, brullen is brullen en daar helpt geen slokje water tegen. Misschien dan toch maar negeren ofzo denk ik en om de tien minuten even gaan kijken en weer weggaan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wij hebben hem ook een tijdje 's ochtens vroeg gewoon alvast zijn pap gegeven in een fles, maar daarmee moet je ook uitkijken dat het geen gewenning wordt.

of toch eens proberen om na 5 min te troosten, terug leggen, dan na 10 min etc. Zo steeds de tussenliggende tijd vergroten, zodat ze gaat snappen dat ze zelf verder moet slapen.

Lilypie Pregnancy tickers

@gwensanders: heb je het tegen mij? Ik heb een zoontje, hihi. Maar in ieder geval, ik ga hem rond 5.00 uur niet al z’n pap geven. Hij is oud genoeg om het gewoon tot 7.00 uur vol te houden, dan begint de dag wat eten betreft. Ik ga hem inderdaad maar stug telkens terugleggen en dan maar zien waar het schip strandt. Afgelopen nacht overigens sliep 'ie geruisloos door tot 6.45 uur en ach, dus het is niet elke keer bal aan het begin van de ochtend. Gelukkig.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gemerkt dat het bij onze dochter ook een groot deel eigenwijzigheid is. Nu krijst ze niet meer 's ochtends, maar roept ze om 5.30 uur al: uit, mama, uit! Met krijsen er tussendoor. Alleen spelen in haar bedje is er niet bij. Ik heb haar nu een paar keer laten krijsen en langzaam aan wordt blijft ze wat langer in haar bedje liggen.

En dan heeft ze steeds pas 10 uurtjes geslapen. Dat is toch niet veel! In de loop van de ochtend valt ze echt om van de slaap. We zijn net op vakantie geweest en toen ging dat ook zo. Alleen lag ze toen noodgedwongen ook nog later op bed… sliep ze dus nog veel minder.

's Middags wordt ze nog steeds vaak hard huilend wakker. Dring ik gewoon niet tot haar door. Heb haar ook al eens teruggelegd in bed maar dan wordt ze compleet hysterisch. Zou soms fijn zijn als ze zich wat beter kon uitdrukken… nog even wachten!

groeten
Iris

Nou hier idem dito. Dinant wordt altijd rond 6 uur 6.15 wakker en dan helpt ook echt helemaal niks. Heb ook al tig keer geprobeerd om hem terug te leggen of niet te reageren, omdat ik het zo vroeg vind, maar er zit geen uit knop op. het gaat alleen maar erger worden. Het lijkt wel of hij 7 versnellingen heeft hhahahahaha. Kan er weinig aan doen ben ik bang, maar ja ooit moeten we ze om 12 uur uit bed halen omdat ze de avond ervoor te laat naar bed zijn gegaan.
Dan is het onze beurt …!!!Ah nee hoor !@
Gr. Natasja

[/url]

Haha, als ze pubers zijn dan nemen we wraak! Gaan we hen om 6.00 uur na een avond stappen uit hun bed trommelen om een kopje thee voor ons te zetten.

Hier was het vanochtend om 5.30 uur raak. Huilen en staan in bed. Na een paar keer heenlopen en neerleggen was het een kwartiertje stil, maar om 6.00 uur begon het weer. Zucht. Dus toch maar om 6.30 uur eruit. Vind het zo lastig om dan gewoon tot 7 uur vol te houden!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ach, hier was het vanochtend ook weer om 6.15 tijd om op te staan. Bij ons komt dat echter ook voor een groot deel doordat er altijd een van ons om 6.00 opstaat om naar zijn/haar werk te gaan.
Gelukkig zijn er ook nachten dat hij volledig doorslaapt tot 7.30, helaas duurt dat altijd maar een paar dagen en dan is het of 's nachts of 's ochtends weer huilen. Ik zal blij zijn als alle tanden en kiezen door zijn (er komen momenteel boven en onder hoektanden en kiezen door…).

groet
Gwen

Lilypie Pregnancy tickers

Ja dan gaan we wraak nemen, maar het lastige is natuurlijk dat die tijden verschrikkelijk zijn als ze gaan stappen, want 1 uur in de nacht wordt het pas leuk dus waarschijnlijkj komen ze om 6 uur thuis, maar dan wekken we ze gewoon op tijd en dan lachen wij… oh wat slecht he >?
Ja ik kan dat oook niet hoor om te blijven liggen, sommige mensen zeggen “gewoon blijven liggen, 7 uur is zijn tijd”. Beetje krom door de bocht, want je ligt toch continu te luisteren naar het gehuil en dan heb ik geen rust hoor, maar ja als je het kan dan ben je goed af.
Ik hoop idd ook dat het te maken heeft met tanden en dergelijke, want hier zijn ze in volle gang en hopelijk daarna zijn we er vanaf… !!!
Op naar morgenvroeg.
Gr. Natasja

[/url]

Haha, je bent niet gemeen hoor Natasja. Zo denk ik er precies ook over en vind mezelf ook helemaal niet gemeen… Dat blijven liggen kan ik ook niet hoor. Lekker Zen zo op de vroege morgen, met een huilend kind in de kamer naast je en jijzelf helemaal gespitst in bed. Niet meer relaxed, dus blijven liggen heeft vrij weinig zin inderdaad. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, kijken hoe het vannacht gaat!

En trouwens Gwen en Natasja, hier is Erik ook druk bezig met volgens mij kiezen. Hij zit al weken met z’n vingers heel diep in z’n mond en ik dacht vanavond wat bobbels te zien. Maar dan zou 'ie daar toch ook 's nachts wakker van moeten worden en niet alleen aan het begin van de ochtend? Hoe dan ook, hoop wel dat ze snel door zijn, want dit duurt al weken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
En trouwens Gwen en Natasja, hier is Erik ook druk bezig met volgens mij kiezen. Hij zit al weken met z'n vingers heel diep in z'n mond en ik dacht vanavond wat bobbels te zien. Maar dan zou 'ie daar toch ook 's nachts wakker van moeten worden en niet alleen aan het begin van de ochtend? Hoe dan ook, hoop wel dat ze snel door zijn, want dit duurt al weken.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/H0Nsp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Mriek … hier is meneer ook kiezen aan het krijgen. 1 is er al door … er zitten nog meer puntjes in zijn mond. Wat hier helpt als meneer effe een geluidje maakt is om evt wat druppels (voor de pijn van tanden/kiezen) te geven en hem weer lekker onder te stoppen. Meneer pakt dan zijn duim en mama moet hem om 8.00 uur wakker maken… (oh gemeen voor jullie… maar gelukkig voor mama) De dag duurt al lang genoeg voor iemand die zich niet kan vermaken met zijn speelgoed

Hallo,

Nou dat doet me goed hoor dat ik niet de enige in Nederland ben die om 5.30 uur een kind heeft dat wakker wordt…! Mijn vriend staat altijd om die tijd op dus dat helpt ook niet echt. Het gekke is dat ze daar altijd doorheen sliep, tot 6.00 uur, Maar daar kan ik meeleven!! Ze zal er wel weer aan wennen… Ik laat haar alleen maar huilen als ik vind dat ze er wat van moet leren, zoals nu. Inmiddels ligt mijn grens bij 6.00 uur, tot die tijd moet ze echt in bed blijven.

En ja Mriek, mijn ervaring met doorkomende tanden en kiezen bij mijn dochtertje is dat ze dan juist 's ochtends vroeger wakker werd. Ze slaapt dan altijd heel licht en ze wordt dan denk ik door zo’n zeurende pijn gewoon eerder wakker. 's Nachts slaapt ze als een blok dus wordt ze er niet wakker van.

Benieuwd hoe morgenochtend weer gaat… ik zal aan jullie denken!!

groetjes
Iris

@Iris: dat klinkt logisch, je slaapt natuurlijk lichter aan het eind van de nacht en dan merk je ook eerder dat je pijn hebt. Hoop zo dat het dat is en dat het dan weer beter wordt als de kiezen door zijn! En heel begrijpelijk hoor, dat je grens bij 6.00 uur ligt. Da’s tenslotte nog vroeg genoeg…

@mini-boy: misschien ook nog wel een idee dan ivm die tandjespijn. Nog niet aan gedacht! Thanks. Lekker dat Jurian wel tot 8.00 uur slaapt, maar sneu dat je er verder zo mee bezig bent. Zit 'ie nog steeds in z’n sprong?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Even een update: Erik wordt sinds een dag of vijf 's ochtends weer wakker net zoals ‘vroeger’. Dat betekent dat 'ie wel rond 6.00 uur wakker is, maar dan gewoon lekker gaat kletsen en murmelen. Geen gehuil meer! Het blijft natuurlijk gissen naar de reden waarom het nu ineens weer anders is, maar lekker is het wel. Ik kan nu ook gewoon weer tot 7.00 uur blijven liggen en dan haal ik meneertje eruit. Relaxt wakker worden dus!

Hoe is het bij jullie?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh lekker Mriek. Morgan kwam ook weer om 6.00 maar die heb ik gezegd dat het te vroeg was nog en die is weer gaan slapen tot half acht.

Vanmorgen sliep ze overigens nog diep toen ik wegging.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn dat Morgan gewoon weer gaat slapen als je zegt dat het nog vroeg is. Nee hoor, Erik is dan echt wakker en gaat dan niet meer slapen. Tenminste, 9 van de 10 keer. Maar ik vind dit allang best; zolang hij niet huilt, blijf ik lekker liggen. Stukken beter dan dat hysterische gekrijs op de vroege, vroege, vroege morgen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker