Hard huilend wakker worden

Ik had natuurlijk nooit hardop moeten zeggen dat het weer goed ging, want de afgelopen twee ochtenden was het weer raak. Vanmorgen zelfs om 5.45 uur! Krijsen, brullen, huilen, niets hielp. Ja, naar z’n kamer gaan en hem knuffelen. Maar als ik dan wegliep, begon het huilen nog harder dan ervoor. Ik link het toch aan de verlatingsangst, hij pakt me zo stevig vast als ik bij hem op z’n kamer kom om hem te troosten en brult zo hard als ik wegga. Misschien dat 'ie als 'ie wakker wordt zich ineens beseft dat 'ie alleen is en daarvan in paniek raakt. Ik heb hem vanmorgen na een half uur krijsen bij me gepakt en toen moest 'ie nog gewoon even nasnikken…zielig. En bij het afleveren op de creche was het ook weer huilen. Vorige week, toen het een paar dagen beter ging, toen huilde hij ook niet bij het naar de creche brengen, dus…misschien is het zo dat verlatingsangst bij vlagen de kop opsteekt?

Hoe dan ook, een niet goed uitgeruste mama zit hier achter de computer…5.45 uur!!! Zou verboden moeten worden…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi M,

We kunnen elkaar weer de handen schudden, ik had vanochend ook weer een krijsend kind om precies dezelfde tijd… alleen bij ons is het nog niet beter geweest intussen. Wordt een beetje moedeloos, het lijkt inmiddels zo zinloos om haar steeds te laten huilen als ze er schijnbaar niks van leert. Heb wel manlief nu naar beneden gestuurd voor het aankleden enzo zodat ze in ieder geval niet van de omgevingsgeluiden wakker kan worden.

En verder heb ik ook maar weer eens het CB om advies gevraagd. Slapen kun je niet afdwingen, was eigenlijk de belangrijkste boodschap. Als ze dan perse niet wil slapen op dat vroege uur, laat haar dan in ieder geval in bed, dan maar een beetje spelen met een lampje aan. Mmm ik ben nog steeds van mening dat 5.45 uur te vroeg is, maarja we proberen dat al 3 weken lang en het lukt gewoon niet. Ook moeten we haar weer vroeger op bed leggen.

Ander advies was om een lampje op een tijdschakelaar te zetten en haar te leren dat als het lampje aangaat, ze pas mag roepen. En dan eerst het lampje om 6.00 uur zetten, zodat ze meteen beloond wordt voor het wachten. En dan steeds wat later. Ik ga het zeker uitproberen. Vooral nu de omschakeling naar de wintertijd er ook aan komt! Vorig jaar duurde het 2 weken voordat ze in het nieuwe ritme zat. Ze werd toen dagen achter elkaar om 4.30 uur wakker. Ja dat zou helemaal verboden moeten worden…!

groetjes
Iris

Wat toevallig Iris, dat jullie vanmorgen rond dezelfde tijd hetzelfde hadden. Wat naar hè, dat het maar zo blijft. Hier dan enkele dagen verbetering, maar dus nu weer terug bij af. Fijn dat je man nu in ieder geval beneden z’n dingetjes doet 's ochtends, dan sluit je al één risico op vroeg wakker worden uit. Helaas helpt het dus (nog) niet.

Het advies van je CB om haar in bed te laten spelen is mooi bedacht en werkt misschien ook bij jullie. Maar van spelen is hier geen sprake hoor, als 'ie zo overstuur is als vanmorgen (want het was echt overstuur, niet gewoon huilen). En ik denk dat hij dat principe met het lampje en die tijdschakelaar nog niet begrijpt, maar jouw dochtertje is natuurlijk iets ouder, dus misschien zou het bij haar kunnen lukken. Ik hoop het voor je! En oh jee, de wintertijd. Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan. Dan is het dus nóg vroeger als 'ie wakker wordt. NEE!!! Zie je ons al zitten rechtop in bed om 4.45 uur (!) dankzij onze krijsende kinderen?! Dat wil ik niet! Zucht, lekker vooruitzicht.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

oeps, sorry… haha ik had nog niet over de wintertijd dus moeten beginnen!!

Over dat spelen in bed s ochtends vroeg, daar heb ik ook nog een hard hoofd in, aangezien mijn dochter ook nog altijd hard huilt als ze wakker wordt. ja gezellig, ga maar lekker spelen. Nee dus dat zal wel even duren voordat ze daarin meegaat.

Het ergste vind ik nog de dagen dat ze naar het kinderdagverblijf gaat. Dan houd ik er echt zo’n katerig gevoel aan over. Heeft ze een tijdje gehuild, daarna even knuffelen, aankleden, eten, hup in de auto en zwaaien maar weer, want mama gaat werken… zucht…

Toen mijn dochter zo oud was als je zoontje, huilde ze na zo’n rottige ochtend ook altijd als ik wegging op het kinderdagverblijf, terwijl ze dat op andere, normale, dagen dat nooit deed.

Lang verhaal weer…! Benieuwd hoe het morgen gaat he!

groetjes
Iris

Haha, je had er misschien nog maar niet over moeten beginnen nee, over de wintertijd. Maar ach, dit geeft me wel weer de kans om me geestelijk voor te bereiden…

Herkenbaar, zo’n trieste start van de dag met elkaar en een klein uurtje later alweer afscheid moeten nemen op de creche. Vind ik ook niets aan. Jouw dochter heeft altijd al gehuild dus, als ze wakker wordt? Dus jullie hebben daar al 20 maanden “last” van, om het zo maar te zeggen. Jeetje. Toen Erik nog klein was, deed 'ie dat ook, maar alleen de eerste maanden ofzo. Al vrij snel werd het gewoon kletsen bij het wakker worden, dus dit is voor ons nieuw. Hopelijk duurt het geen 20 maanden…

Weltrusten voor straks en we hopen maar weer op het beste!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoe ging het vannacht bij jullie, Iris?

Hier ging het vrij goed. Rond 5.45 uur begon 'ie weer te miepen, maar ik gaf 'm z’n speen en na een klein protest bleef het stil tot 6.30 uur. Toen werd 'ie echt wakker, maar bleef een beetje murmelen en kletsen. Zeker niet huilen of krijsen, dus ik heb 'm lekker laten liggen en om 7.00 uur eruit gehaald. En het idiote is, ik heb zelf dus vanaf 5.45 uur gespannen in bed gelegen, zo van: als het maar stil blijft. Zucht. Kán je een keer normaal slapen, doe je het niet.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Bij ons was het weer feest vanochtend ze werd om 5.30 uur wakker, nog eerder dan mijn vriend op stond. Dus ze werd uit zichzelf wakker en niet door een geluid ofzo. En ze ging niet meer slapen, alleen maar huilen, roepen, schreeuwen. Pffff om zo moedeloos van te worden…

En ja wat jij beschrijft heb ik ook, als ze dan doorslaapt lig je zelf wakker… haha

groetjes
Iris

Pff, niets aan. Logisch dat je daar moedeloos van wordt. Ga je dat lampje met die schakelaar nog proberen?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi
Gisteren is ze een beetje ziek geworden. Ze zit ook almaar met haar handjes in de mond en roept dan ‘pijn’. Ik denk dat het de hoektanden zijn die haar dwars zitten. In ieder geval was ze vanochtend net iets voor zes uur wakker, en heb ik haar op bed genomen omdat ze koortsig voelde. Toen heeft ze vervolgens nog eens bijna een uur geslapen.
Ja dat lampje op de tijdschakelaar wil ik zeker gaan proberen, maar we moeten eerst door dat huilen heen zien te komen. Misschien is er toch meer aan de hand dan enkel zomaar aandacht vragen. Wordt vervolgd…
En, M hoe ging het bij jou vanochtend?
gr. Iris

Wat sneu dat ze zo’n last heeft van d’r tandjes. Dat maakt het alleen maar erger dan. Hier was het vanmorgen 6.15 uur toen 'ie wakker werd en het meteen weer op 'n brullen zette. Nog even lekker bij ons op bed geknuffeld (hij is dan ook echt klaarwakker, ik denk dat het gewoon geen lange slaper is) en om 7.00 uur eruit gegaan. Wat is het dan nog donker zeg! Blegh. Maar ja, dat is even doorbijten helaas.

Ik hoop dat het vannacht een beetje wil, met de tandjespijn van je dochter!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker