Hangperiode's

De volgende hangperiode is hier weer aangebroken.
Deze is weer een beetje erger dan de voorgaanden.
Nou heb ik wel een boek en heeeel veel info op internet gevonden.
Maar nergens kan ik iets vinden van hoe je hier als moederzijne
het beste mee om kunt gaan, ja… je instict volgen, maar die laat mij
vaak met dit soort periode’s in de steek, en dan weet ik het allemaal
even niet meer.
Waardoor ik vaak erg aan mezelf begint te twijfelen of ik het allemaal
wel goed doe.

Hoe gaan jullie hier mee om?
laat je ze huilen of zitten ze de hele tijd bij je op schoot,
of sleep je ze door het hele huis heen als je even iets moet doen?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ik knuffel ze even, zet ze weer weg, als het huilen doorgaat kijk ik ze alleen aan en daarna niks meer…

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Gewijzigd door - Maris op 15 Mar 2006 19:52:04

Bedankt voor je reactie Maris.
Ik kan me in dit soort periode’s zo onzeker voelen.

Meestal ga ik even naar hem toe steeds met de zelfde tekst, !mama is in de buurt!
Maar na een paar keer kijk ik hem alleen nog maar even aan.
Ach het is ook maar net hoe de dag begint de ene dag kan je er beter tegen dan de andere.

ik word daar ook zo onzeker van! alsof je niets goed kan doen. Ik heb gelukkig nog niet echt een hele erg hangperiode gehad, maar die gaat er vast en zeker komen!

heb het heel erg met dylan gehad,vanaf 3 maanden tot zeker 14 maanden

als ik maar verdweem janken krijsen,in het begin nam ik hem dan ff op me arm enzo maarja in de box weer het zelfde pffff heel vermoeiend was dat en als hij dan weer in bed lag kon ik toch ff wat doen,want ja je doet toch minder als ze steeds huilen…

maar op ten duur had ik zoeits van ja dag hoor je bepaald heel me dag zo en liet hem dan maar huilen voelde me soms echt een slechte moeder,maar je kan niet anders he

maar het blijft moeilijk en idd je word er zo onzeker van

sterkte er mee marianne

Bianca,Dylan & Kaitlyn

quote:
Ik heb gelukkig nog niet echt een hele erg hangperiode gehad, maar die gaat er vast en zeker komen!

Helemaal in het begin wist ik niet eens wat een hangperiode was, want hij was eigenlijk altijd vrolijk, en leek nergens last van te hebben.
Maar rond de 5 maand begon ik het echt aan hem te merken, en hoe ouder hij word hoe meer ik mijn handen er aan vol heb.
Elke kind zal er wel in verschillen, maar ik hoop dat dit snel weer over is, vind er niks aan.

Ik kende de hangerige periode ook niet toen ze jonger was,maar naarmate ze ouder wordt hangt ze letterlijk aan me,en dan niet zomaar een periode maar echt een “mama"s kindje” hihi,ze paft af en toe mij been vast en wil dan het liefst om hoog klimmen…
Nu ik op de stoel zit te typen klim ze omhoog en grijp mij broek vast en roept mammamamamam,dus tja…hangerige periodes zijn er ook dan is niets goed,alleen bij mij zitten en dan moet ik echt met haar bezig zijn,en als dat niet kan spreek ikze toe dat ik even geen tijd heb<>ze zal het moeten leren…
Ik laat ze dan gewwon even huilen…

En MJ…
Nog wat aan gehad??

Groetjes Mariska

Het blijft moeilijk.
Maar vandaag gewoon overdreven vrolijk tegen hem gedaan.
En allemaal spelletjes gespeelt, en steeds maar weer zijn speelgoed verwisselt
en tot nu toe heeft het gewerkt hij was redelijk vrolijk vandaag.
En als hij echt tegen de driftbui aanzat heb ik hem in zin schommeltje gezet, en daar word hij altijd wel weer vrolijk van.

Dus morgen weer een nieuwe dag, en ook die beginnen we weer lekker vrolijk en positief.

Ohh Marianne, hier is het nu net zo.
En erger dan andere keren.

Vandag was ze bij mijn moder een die was haar spuugzat.
Vanaf 2 uur niet meer slapen en brullen, krijsen enz om niets.

Morgen naar het bureau, ik hoop dat ze zich gedraagt!!

Tessie

quote:
Vandag was ze bij mijn moder een die was haar spuugzat.

Ruben was vanmiddag ook bij mijn moeder, en als een engeltje natuurlijk!
Maar na zijn middagslaapje even vervelent als thuis.
Dus toen zei mijn moeder nu snap ik wat je bedoelt, wat word je hier moe van!

In het boekje oei ik groei, staat bij deze periode ( ongeveer 36 weken ) inderdaad weer een sprongetje ( hangerige periode )
Verder staat er, en dat geld voor alle sprongetjes,
" Het is niet leuk, dus voel met hem mee !
Je baby schrikt van zo`n sprongetje. Het zet zijn vertrouwde wereld op zijn kop. En eigenlijk heel begrijpelijk. Stel jezelf maar eens voor dat je wakker wordt op een andere planeet. Ineens is alles anders. Wat zou jij doen…?
Zou je rustig verder slapen ?
Zou je zin hebben in eten ?
Zou je je willen vastklampen aan een vertrouwd iemand ? Dat is dus precies wat jouw baby doet.
Je baby keert terug naar zijn veilige basis
Jou kent hij het beste. Met jou is hij het langst en intiemst vertrouwd. Zijn wereld staat op zijn kop en hij snapt niet wat er aan de hand is, hij zoekt naar het oude vertrouwde. Voor hem is deze plek veilig. Je zou dus kunnen zeggen; hij keert terug naar zijn basis, van waaruit zijn leven begon… "

Bij alle sprongetjes staat meteen dat dit moeders onzeker maakt, ik ken het ook. Ik probeer begripvol te zijn en alvast te ontdekken wat nu zijn nieuwe vaardigeheden zullen zijn zodat we daar al iets mee kunnen doen. Verder, tja heel veel knuffelen, maar soms werkt het gewoonweg niet en kun je weinig. Bij mij hielp en helpt ( alhoewel ik vind dat Jessin er minder erg last van heeft ) het heel veel als ik dan effe in me boekje kijk. Ja hoor, weer een sprongetje, nou tuttie tuttie doen tot het over is en dan weer verder. Lukt ook niet altijd hoor, maar het geeft me al wat meer rust als ik weet wat het is en ook weet dat het over gaat, daardoor ben ik dan beter in staat om begripvol en geduldiger te zijn. Ook dit merken ze dan natuurlijk.
Nou meissie succes hoor

Pittig hè Marianne.
Ik kan het me nog wel herinneren van Stephan, die periodes.
Sterkte ermee enne…hou in je achterhoofd dat ook deze fase weer voorbij gaat

Zeg Astrid, dat Oei ik groei boek ga ik denk ik ook maar eens aanschaffen.
Kaya is sinds twee dagen een beetje anders dan anders (vanavond bijv. al een keer of 6 naar boven gelopen omdat ze huilde, iets wat ze normaal nooooit doet 's avonds)
Zat me af te vragen of ze misschien ook last heeft van zo’n “sprongetje”…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

ach ja Bieb, het hoort erbij!

Groetjes Mariska

quote:
ach ja Bieb, het hoort erbij!

Klopt, ik weet er alles van na bijna 5 jaar
Toch lijkt dat boek me wel handig

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Assie, je hebt groot gelijk./
Wij proberen ook extra knuffelen enz.

Maar soms…

Tessie

Hoi Bieb,

Week 13,5 t/m 17,5 is inderdaad ook een hangerige periode. Dus Kaya zit ook in een sprongetje!

Groetekes, Sje

nou, ik weet niet of het een hangperiode is, of dat hij gewoon niet lekker is, maar het was vannacht feest, en nu gaat het slapen ook niet zoals altijd. Is echt heel snel weer wakker, en verder alleen maar piepen! En veel snottebellen en hoesten, dus ik denk dat hij gewoon verkouden is. Is nu na 45 min alweer wakker. Van mij mag hij nog wel even gaan slapen, ben zelf ook kapot na die nacht!! Succes allemaal!!

Kinderen zijn verder wel leuk toch???

quote:
Kinderen zijn verder wel leuk toch???

Ik vind het prachtig die kleine wezentjes!
Maar ja je krijg er ook een heeeelllleee buld verantwoording bij.
Maar alles went zeggen ze wel.

Ik had nog nooit een hangperiode meegemaakt
misschien wel maar dat ik het niet zo gemerkt heb.

Maar vandaag is er echt niets met yannick te doen
hij wil de hele dag wel bij me op schoot en hij
jengeld ook al de hele dag.

Ik weet nu een beetje wat je bedoelt.
Dat je niet weet wat je moet doen marianne.
Ik heb het nu ook kan moeilijk de hele dag
met hem op schoot zitten ben nu al moe.

groetjes katinka