hoi ingrid
ik heet ook ingrid ben 35 jaar en ben getrouwd met henk en samen hebben we een zoon van bijna 4 jaar marco geheten.
groetjes ingrid mama van marco 18-3-2001
hoi ingrid
ik heet ook ingrid ben 35 jaar en ben getrouwd met henk en samen hebben we een zoon van bijna 4 jaar marco geheten.
groetjes ingrid mama van marco 18-3-2001
Hallo Armanda,
Als je niets vraagt kom je ook nooit iets te weten…
De namen van de 2 oudste zijn Nigeriaanse namen van de Ibo stam. Het zijn dus echt bestaande namen!!!.In België is EziNne de eerste die ingeschreven is met haar naam op haar wijze geschreven…
groetjes…Ingrid.
Hoi-hoi Mo,
Wisten jullie ook al direct wat het “worden” zou? ik wist het direct toen de gynaecologe bij het eerste bezoek zei dat het een “vinnige” baby was; een snelle hartslag is vrijwel altijd een meisje…
Toen mijn man zijn paspoort ging verlengen/vernieuwen bij het Marokkaanse consulaat kreeg hij ook een mooie lijst in zijn handen geduwd met Arabische meisjesnamen waaruit wij er dan 1 mochten kiezen…werdt er geen naam van die lijst gekozen dan zou het kindje niet ingeschreven worden. Nou daar sta je dan…met een lijst in je handen waarop werkelijk vreselijke namen staan, namen die je niet kunt uitspreken en namen die ik gewoon niet…ach…niet wou hebben. Ik had mijn zinnen gezet op Awatif (zie schrijfwijze).
uiteindelijk heb ik die lijst wel 100x bekeken en manlief had al heel wat “moie” namen uitgezocht maar ik vond er niets aan totdat ik tegen “Aouatif” en na even spelen met die “ou” had ik de naam te pakken!!!. Vandaar dus deze schrijfwijze want zo stond die op die lijst…
he??? dus een beperkte keuze?
er is dus voor jullie al een selectie gemaakt?
kijk, dat ze sommige namen niet accepteren oke, soms zijn ze kwetsend, of kun je er een kind niet mee rond laten lopen. dus dat dat recht voorbehouden is aan de burgelijke stand oke, maar een lijst om te kiezen?
dan krijg je toch ook heel veel dubbele namen?
en: anders schrijven we niet in? dat dat kan?
zit me hier helemaal te verbazen over het fenomeen. je schrijft: paspoort verlengen bij het consulaat, kan ik daaruit afleiden dat je toen dus in nederland was? dan gelden toch de nederlandse wetten?
of is het zo, dat het was omdat hij dus van nationaliteit marokaans is?
weet nu wel waarom half marokko mohammed heet keuze is beperkt
maar je hebt een mooie keuze gemaakt van de lijst! gelukkig stond ie erop!
Mo

nee hoor, dit alles is gebeurd in België!!!. We wonen namelijk al 3 jaar in België. Mannetje heeft overigens 2 nationaliteiten…
Jip, ik stond ook versteld hoor van die lijst maar ze hebben die dus echt. Je mag wel de naam als 2e gebruiken maar in het Marokkaanse paspoort komt dan wel de Arabische naam (die van de lijst dus) als eerste te staan.
Oké, ik wou dus de naam Aouatif als roepnaam en stel dat die er niet bijgestaan had dan zou die naam niet geaccepteerd worden en zou ze in een Marokkaans paspoort gewoon anders heten (zoek maar uit…).
Gut Ingrid, da’s ook wat…
Nooit geweten joh.
Jij blij dat de naam van je keuze er in ieder geval tussen stond!
Wat ik trouwens wel grappig vind is dat jullie tijdens de zwangerschap al wisten wat het ging worden.
Ik wist op mijn 14e jaar al dat ik als eerste een jongen zou krijgen, haha!
Klinkt misschien overdreven en “zweverig” maar het is écht zo!
Op die leeftijd heb je het er namelijk weleens over met vriendinnetjes enzo.
En ik wist dus dat ik een jongen zou krijgen.
Alleen was mijn favoriete naam toen heel lang Justin. En dat is het dus niet geworden (hoewel ik het nog steeds best een leuke naam vind).
Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 10 Jan 2005 16:56:44
Hoi Bianca,
Wat leuk dat je al sinds je 14e wist dat je een jongen ging krijgen…Ik wist ook van de andere 2 wat het worden ging hoor. In België maken ze bij elk bezoek aan de gynaecoloog en echo; heb je aan het eind van je zwangerschap een hele serie…wel leuk hoor.
Groetjes Ingrid
Hoi-hoi Kitty,
Heel lief van je dat je me ook een berichtje gestuurd heb en ik wil je heel veel succes toewensen met het uitbreiden van je gezin…
groetjes Ingrid
Heeeee die Bieb, het zoontje van mijn zusje heet Justin. Ook bij ons stond ie eerst op de lijst trouwens.
Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003
Hihi, grappig

P.S.
Ik had een tijdje geleden toch verteld dat ik oude dagboeken van mezelf had gevonden, waarin ik tot mijn STOMME VERBAZING las dat Stephan (samen met Justin en nog een naam) één van mijn favorieten was…
Dat was zo’n 15 jaar geleden en van Justin wist ik nog wel, maar dat van Stephan…
Echt, dat wist ik totaal niet meer.
En het was zelfs nog Stephan met “PH”
Gewijzigd door - Bieb op 10 Jan 2005 20:07:22
Hoi Ingrid,
Welkom hier en veel schrijfplezier.
De meiden hebben je hier al het hemd van het lijf gevraagd, maar dat is eigenlijk wel leuk, want zo klink je al een stuk bekender voor me. Ik hoop dat je ons allemaal ook gauw leert kennen, maar dat zal wel lukken want er wordt hier aardig aktief geschreven.
p.s. toen ik tiener was, had ik altijd de naam Marit voor mijn dochter, wist ik veel dat het dezer tijd een hele populaire naam (tenminste, in mijn omgeving) zou worden!
Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)
Hoi Carola,
Weet je wat me direct opviel? je geboortedatum: 04.09…mijn man viert namelijk op die dag ook zijn verjaardag alleen ben jij 2 jaartjes ouder en ik ben weer 3 jaartjes ouder dan dat jij bent…oef.
In elk geval bedankt voor je berichtje!!!.
Groetjes Ingrid.
Je bent zo oud als je je voelt, zeggen ze (toch?)
Troost je, mijn vriend is weer ouder dan jij.
Kijk maar op de foto’s en doe een gok zou ik zeggen
(hij wordt meestal wel iets jonger geschat)

Oh…oh…Ik ga nu iets schrijven…mag het?.
Oké, ik ben niet ijdel maar euh…zie ik er stiekem toch niet ietsjes jonger uit dan mijn mannetje? HAHAHAHAHA.
Bekijk hem eens op www.aouatif.mijnbabysite.nl
Ja, die site had ik gisteren al ontdekt joh!
Leuk!
Ben maar meteen zo brutaal geweest om als eerste een berichtje in haar gastenboek achter te laten
Maarre…ja hoor, je ziet er nét een tikkeltje jonger uit dan je man (op voorwaarde dat je hem dit berichtje niet laat lezen, hahaha!!!
)
En hoe oud schat je “die van mij”?
(tsja, nou wordt ik ook nieuwsgierig hoor)

P.S. dat van die site klopt niet wat ik net schreef.
Dacht dat je “beebiesite” bedoelde
Gewijzigd door - Bieb op 10 Jan 2005 21:06:47
Hoi Ingrid !
welkom hier enne… veel typ-plezier!
maar dat zal wel lukken zo te zien!!
Ik ben Bettina,21 jaar, en ik woon samen met mijn vriend.
We zijn de trotse ouders van een prachtige dochter : Destiny, zij is in december net 2 geworden!
Nou…ik ga weer even verder! Groetjes!!

Dit is met recht de langste topic die ik in tijden gezien heb (waar iemand zich in voorstelt).
Kijk maar uit Bieb!
Ik denk dat Ingrid je nog wel eens kan gaan inhalen
Groetjes Mim
hoi welkom hier, en wens je veel plezier. maar dat gaat zo t zien aardig lukken. ikke ben marielle 36jaar, en ben getrouwd met martin .en samen hebben we een dochter, genaamd tanja en ze is drie jaar
groetjes marielle mama van tanja
Hoi-hoi Marielle en Bettina,
Bedankt voor je leuke reactie op mijn berichtje…
Nooit gedacht dat ik zooo veeel lieve reacties van jullie zou krijgen!!!.
Een dikke kus voor jullie allemaal…Groetjes Ingrid.
Hoi-hoi Bianca,
Oké, mannetje zal niets te weten komen…hihihi. Ik voel me nu toch wel een stuk beter hoor (oef) zelfs met “dat tikkeltje” wat je schreef!!!.
Enne, lief van je dat je een berichtje geschreven hebt op de site; de eerste!!!. Nou ja, ik ben wel nog altijd druk aan het “bouwen” aan die site wat me dus totaal niet lukt (ben gewoon een computer-oen)zo vallen me nog steeds alle foto´s eraf…maar als die eindelijk af is (wie weet hoe oud ik dan al ben) laat ik het je weer weten!!!.
groetjes Ingrid