Ik ben Ingrid ik heb me vandaag aangemeld op de site en ben trotse moeder van een zoon Emeka van 13 jaar, een dochter EziNne van 9 jaar een een dochtertje van 7 weken die Aouatif heet.
Groetjes Ingrid.
Hallo allemaal
Hoi Ingrid,
Welkom hier!
Ik ben Bianca, bijna 30 en ik woon samen met mijn vriend en ons zoontje Stephan.
Mijn vriend heeft nog een tweeling van 9 jaar (j/m) en die zijn 2x per week bij ons.
Wat een aparte namen hebben jouw kids zeg!
Leuk hoor.
Hoe spreek je ze uit als ik vragen mag?
(vooral de laatste twee namen dan).
Enne…hoe vind je zoon van 13 de nieuwe baby?
Lijkt me best apart om een puber en een baby in huis te hebben
Ik hoop dat je het hier naar je zin zal hebben, maar dat lukt vast!
Het is een heel gezellige site, dus dat komt wel goed denk ik
Groetjes, mamma van Stephan

Hoi-hoi Bianca,
Lief dat je al zo snel reageert. Mijn zoon is enorm trots op zijn kleine zusje en dat is toch eigenlijk iets wat we niet direct verwacht hadden.
De uitspraak van de namen; om te beginnen heet mijn zoon eigenlijk Chukwu Emeka maar in de “volksmond” is het gewoon Emeka (zeg Emekka) met de klemtoon op de laatste lettergreep.
EziNne is moeilijk te omschrijven hoe je die naam het beste kunt uitspreken, maar ik ga het toch proberen: zoiets als…Izinnni…hahaha dit slaat werkelijk op niets hé?. Maar toch de Nn moet je even vasthouden en dan de klemtoon op de laatste e wat dan een i wordt (van ingrid) evenals de eerste e.
Aouatif is vrij gemakkelijk dat spreek je uit als Awatief maar dat “tief” wordt wel kort uitgesproken.
Chukwu Emeka betekend "God heeft goed gedaan"
EziNne betekend "Geweldige moeder"
Aouatif betekend “Geliefd bij iedereen”
Ik heb problemen met het plakken van foto´s (ik ben namelijk niet zo handig met zulke dingen) maar ondertussen mag je wel al eens kijken op www.aouatif.mijnbabysite.nl.
Groetjes Ingrid.
Hoi Ingrid,
Nou, ik heb natuurlijk metéén gekeken op die site (haha, ben nooit nieuwsgierig, ahum
)
Wat een schatje is die kleine zeg!
Ik las dat ze met 35 weken zwangerschap geboren is. Hoe kwam dat zo? Is dat spontaan gebeurd of had het een reden?
Ons zoontje Stephan is gehaald met een keizersnede toen ik 37 weken zwanger was.
Dit was i.v.m. zwangerschapsvergiftiging en achteraf bezien hadden ze hem nog eerder moeten halen (zeiden de artsen later)
Maar…het is allemaal goedgekomen met hem hoor!
Je kan op de foto’s goed zien dat Emeka en EziNne trots zijn op hun kleine zusje!
Lief hoor!
EziNne vind ik trouwens op jou lijken (op de foto tenminste).
Je hebt het denk ik wel goed omschreven hoor, hoe je hun namen uitspreekt, haha!
De betekenissen zijn mooi.
Enne…nu begrijp ik ook waarom jullie kinderen van die aparte namen hebben, haha!
Ik was al zo benieuwd waar die vandaan kwamen (de namen dus).
Mocht je foto’s van Stephan willen zien dan kan je hier op ikkeben kijken (onder dat paarse blokje bovenaan).
Daar vind je ook foto’s van kids van andere “ikkebenners”.
Maar sinds een maand heb ik ook een eigen site voor Stephan.
Daar staan veel meer foto’s op.
Ook van zijn pappa, mamma, opa en oma en hopelijk vanavond ook van zijn grote (half-)zus en (half-) broer
www.stephanveenhuizen.beebiesite.nl

P.S. Stephan betekend trouwens: kroon, overwinnaar.
Gewijzigd door - Bieb op 09 Jan 2005 19:03:31
Hoi Ingrid,
Welkom op dit leuke forum
Ikke ben Astrid(30jaar) en woon al haast 13 jaar samen met Daan (35 jaar ) en samen hebben we een top-dochter van ruim 1,5 jaar Evianne. We verwachten ons tweede wonder begin juni.
Ook ik had inmiddels de aparte namen van je kinderen al geleze, wat een mooie betekenissen ook. De site had ik ook al eventjes snel bezocht. Wat bijzonder een zoon van 13, een dochter van 9 en nu nog een dochtertje van 7 weken.
Hahaha en Evianne is vernoemd naar het bronwater Evian.
Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003
Hoi Bianca,
Whaw wat een prachtige zoon heb jij zeg (uhum “jullie” dus). Ik kan me voorstellen dat die wel heel wat hartjes veroverd? jaja, daar mag je trots op zijn!!!.
Oké, de site is nog niet helemaal af maar ik kon het gewoon niet nalaten om alvast de link te geven; die site van jou is overigens super!!!.
Emeka en EziNne zijn overigens ook te vroeg geboren hoor; Emeka met 32 weken en EziNne met 32 1/2 week. En kijk hoe ze geworden zijn; Emeka is al bijna net zo lang als ik ben en ook op school hebben ze totaal geen problemen!!!.
Aouatif wou eigenlijk al komen met 29 weken maar mbv bedliggen en medicijnen heb ik het kunnen rekken tot 35 weken en toen was het echt op.
Het schijnt dat mijn lichaam op een gegeven moment er gewoon genoeg van heeft, jammer want eigenlijk had ik gehoopt deze zwangerschap eens helemaal te kunnen uitwandelen?.
Overigens: de vader van Aouatif is niet de vader van Emeka en EziNne maar hij is in ons gezin gekomen toen de kinderen nog heel erg klein waren vandaar dat dit ook hún vader is en mijn man.
EziNne kent haar eigen vader niet eens want die is vertrokken toen ze nog geen 2 jaar oud was en heeft nooit meer iets van zich laten horen…
Emeka en EziNne zijn beide van een Nigeriaan (vandaar hun huidskleur).
Desondanks willen de kinderen niets horen van “stiefvader” voor hen beide is het gewoon hun eigen vader…en voor mijn man zijn die 2 oudste gewoon “zijn kinderen”…mooi toch?.
Groetjes Ingrid.
Hoi Astrid,
Bedankt voor je leuke reactie. Over aparte namen gesproken…de naam van je prachtige dochter hoor je toch ook vrijwel nooit?. Ik heb hem in elk geval nog nooit gehoord.
Proficiat met je zwangerschap, geniet er maar lekker van hoor. Stiekem ben ik wel weer jaloers op zwangere vrouwen maar nee hoor…we houden het echt bij 3 kindjes…(tot nu).
Groetjes Ingrid
Hoi hoi,
ik ben Jolanda en getrouwd met Dennis. Wij hebben een dochter genaamd Lisa, zij is geboren op 25-8-2002. En wij zijn 5 en een halve week de trotse ouders van een zoon, genaamd Cas. Hij is geboren op 12-2-2004.
Ik hoop dat je het hier net zo naar je zin zal hebben als ik.
Bijzonderen namen hebben je kinderen, erg mooi en origineel.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).
Hoi ik ben Mim (das Miriam in het kort).
Ben 33 en getrouwd met Cas (sinds donderdag 36 ).
Samen hebben we een zoon Lucas, hij is bijna 4 (wat zal het hier stil worden!).
Lucas is niet apart, vraag me niet wat het betekend.
Het was een compromis tussen Luc en Cas jr
Niet echt origineel maar wel een uitkomst!
Groetjes Mim
Hallo,
Ik ben Diana (33jr) en getrouwd met Maurice (33 jr) en we hebben een zoon Daan die 19 maanden oud is en is geboren toen we precies 1 jaar getrouwd waren.
Welkom op deze site.
Inderdaad aparte namen.
Groetjes,
Diana moeder van Daan
quote:
Hoi Bianca,Whaw wat een prachtige zoon heb jij zeg (uhum “jullie” dus). Ik kan me voorstellen dat die wel heel wat hartjes veroverd? jaja, daar mag je trots op zijn!!!.
Overigens: de vader van Aouatif is niet de vader van Emeka en EziNne maar hij is in ons gezin gekomen toen de kinderen nog heel erg klein waren vandaar dat dit ook hún vader is en mijn man.
EziNne kent haar eigen vader niet eens want die is vertrokken toen ze nog geen 2 jaar oud was en heeft nooit meer iets van zich laten horen…
Emeka en EziNne zijn beide van een Nigeriaan (vandaar hun huidskleur).
Desondanks willen de kinderen niets horen van “stiefvader” voor hen beide is het gewoon hun eigen vader…en voor mijn man zijn die 2 oudste gewoon “zijn kinderen”…mooi toch?.
Groetjes Ingrid.
Hoi Ingrid,
Ehm…ja, hij heeft zeker al wat harten veroverd en eh…JA, we zijn inderdaad mega trots op hem!
Maar ja, wie is dat niet hè, trots op zijn/haar kind(eren)
Ik had, gezien het leeftijdsverschil, al zo’n vermoeden dat de oudste twee niet de “echte” kids van je huidige man zijn.
Fijn dat ze zo goed met hem overweg kunnen en hij gewoon hun pappa is!
Mijn vriend is dus de vader van Stephan, maar hij heeft nog twee kids uit een vorig huwelijk.
Ik kenn ze vanaf dat ze 3,5 jaar zijn en ze zijn nu 9,5 jaar.
Bij ons is het dus net ietsje anders, want zij wonen dus gewoon bij hun moeder.
Maar 2x per week zijn ze bij ons en we hebben redelijk veel contact.
Nu helemaal, want Cheyenne heeft ontdekt wat e-mailen is en heeft nu ook een eigen e-mail adres.
Lachen joh!
Afgelopen 3 dagen zo’n 15 mailtjes gehad haha!
Ze staan nu ook op de site van Stephan (heb eerst ff gevraagd of hun moeder dat goed vond, wel zo netjes, doe ik met iedereen trouwens).

Gewijzigd door - Bieb op 09 Jan 2005 22:58:57
Hoi-hoi Diana, Miriam en Jolanda,
Voor deze éne keer ga ik jullie even bedanken voor de leuke reactie op mijn kennismakingsberichtje in één mail.
Ik had nooit gedacht zoveel leuke en lieve reacties te mogen ontvangen…
Geweldige mensen op een super site!!!.
Groetjes Ingrid.
Hoi-hoi Bianca,
Mijn man heeft geen kinderen (hij was ook pas 27jaar toen ik hem leerde kennen) en inderdaad hebben wij een leeftijdsverschil van 5 jaar die ik in de meerderheid heb…beuh!!!.
Fijn om te lezen dat het contact met de kindjes van je vriend zo goed is tussen jullie, je hoort jammer genoeg toch nog heel erg vaak negatieve verhalen over de omgang met de kinderen van de partner net zoals je waarschijnlijk ook wel de cliché verhalen over “buitenlanders” gehoord hebt.
Misschien, nee wel zeker, zit er een groot deel waarheid in die verhalen maar gelukkig voor mij en dan prijs ik me echt ontzettend gelukkig is mijn “verhaal” heel anders.
Mijn man heeft op jonge leeftijd voor ons gekozen, veel opgegeven maar…ook heel veel ervoor teruggekregen.
De kinderen zien hun zusje dan ook totaal niet als halfzusje, voor hen is het gewoon “hun echte zusje”.
Wel vragen zij zich af en toe wel eens af of er nog meer gezinnen zijn met zoveel verschillende nationaliteiten?. Nederlandse, Marokkaanse, Nigeriaanse en Belgische…
Groetjes Ingrid.
Hier ook leeftijdsverschil, alleen dan “in de meerderheid” van mijn vriend
Het contact is trouwens veel slechter geweest, tussen de kids en ons.
Maar daar ga ik op internet niet teveel op in.
Ik ken de “beruchte” verhalen, laten we het daar maar op houden
Waar het om gaat is dat het contact sinds een tijdje veel en veel beter is en we daar érg gelukkig mee zijn!!!
Verder ken ik inderdaad geen gezinnen met zoveel verschillende nationaliteiten.
Nou ja, maakt jullie wel uniek!
Jij bent dus nederlandse begrijp ik?

Hoi Bianca,
Jip, ik ben een Nederlandse en woon sinds 3 jaar in België en dat bevalt ons prima. De scholen zijn er super en dat is echt iets wat ik alsmaar blijf zeggen.
In Nederland hadden Emeka en EziNne een waanzinnige achterstand opgelopen tov België hoor!!!. Wel krijgen ze enorm veel huiswerk en tja, de scholen zijn heel wat strenger.
Hahaha, we wonen in een dorp en daar valt een gezin als dat van ons inderdaad wel op hoewel het dus niet de bedoeling is hoor!!!.
Groetjes Ingrid
ook welkom van mij,
Ik ben Mo, woon samen met Jacky, en we hebben een dochtertje Gioia.
Veel lees en mailplezier, maar dat lukt al aardig zie ik zo
tot lees
Mo

Hoi-hoi Mo,
Je zult het wel al zooo vaak hebben moete aanhoren maar ik kan het gewoon niet laten om je te zeggen dat je dochter een geweldige naam heeft!!!.
Hoe ben je eigenlijk aan die naam gekomen?. Heel mooi!!!.
Enne…bedankt voor je mailtje en groetjes Ingrid
quote:
Hoi Astrid,Proficiat met je zwangerschap, geniet er maar lekker van hoor. Stiekem ben ik wel weer jaloers op zwangere vrouwen maar nee hoor…we houden het echt bij 3 kindjes…(tot nu).
Groetjes Ingrid
Nou ik moet zeggen dat dit als het goed is de laatste zal zijn. Dus ik geniet er wel van hoor, maar ben soms ook een beetje verdrietig omdat het de laatste keer zal zijn. Maar ja ik denk stiekum zeg nooit nooit.
Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003
Haha, gelijk heb je…wie weet wat de toekomst nog zal brengen?.
Mijn man zou er nog wel een kindje bij willen hebben hoor die heeft het altijd gehad over 4 kinderen…Ha, hij heeft gemakkelijk praen hij is 5 jaar jonger maar wil ik er nog één nemen op mijn “oude leeftijd”?. Ik twijfel of dat wel een goede stap zal zijn want tenslotte is het toch een feit dat wanneer je op oudere leeftijd nog een kindje neemt je ook meer kans hebt op lichamelijke/geestelijke afwijkingen?. Ik weet het niet hoor…
Groetjes Ingrid
Ona: de naam Gioia kwam voorbij, moest zo zijn blijkbaar: wij “wisten” al meteen dat we een meisje zouden krijgen. heel de omgeving ook. niet adv bakerpraatjes over vorm van buik etc, maar iedereen ging er van uit.
Jongensnamen kwamen we uberhaupt al niet tegen, die we mooi vonden.
Gioia is een personage in een heel stom boek, een italiaans meisje met een ezeltje, op een eiland. waar ze iedereen hielp. boek was eigenlijk het lezen niet waard, behalve dus die naam. die bleef hangen. ik heb de betekenis opgezocht: vreugde/blijdschap. dat vonden we allebei mooi. vandaar dus.
als tweede naam heeft ze Elize, die heeft ook wel een betekenis, maar weet ik niet, zal ik eens opzoeken
maar dat is een vernoeming, naar mijn overgrootvader elizabertus. omdat elize mooi is, en omdat mijn oma altijd van die mooie verhalen over hem vertelde. heb hem nooit gekend, alleen dus uit de overlevering. heb zijn foto staan, samen met zijn drink maat (dus zo’n lievertje was het niet )
mo