Haartjes knippen

Sommige kindjes hier zijn nog bijna kaal , maar wij hebben nu juist dat Eva’s haartjes te lang gaan worden. Haar ‘pony’ begint in haar ogen te hangen. Haar haar is nog te dun voor een speldje. Jammer, want dat vind ik zo lief staan! Het speldje glijdt alleen uit en dan ben ik bang dat ze het in haar mond stopt. Eigenlijk zou de kapper een basiscoupje moeten knippen, zodat ze van daar uit lang haar kan krijgen. Ik vraag me nu af hoe dat gaat bij de kapper, want stilzitten is niet haar sterkste kant.

Ik zag laatst dat kindjes knippen van 0-3 jaar 15,- was en eigenlijk vind ik dat ook wel duur, aangezien ze natuurlijk nog niet echt heel lang haar heeft en de kapper in 2 minuten klaar is ofzo. Is dat een normale prijs? Ik vind het eng om zelf te knippen, dadelijk knip ik er een rare hap uit? Maar 15,- vind ik toch best behoorlijk…

Groetjes Rainbow, trotse mama

€15 is zeker duur!!
Bij ons is het 10€, maar Seth is nog nooit echt naar de kapper geweest.
Hij is nu 2x geknipt door een vriend van ons, maar deze keer minder tevreden…
Zitten nog wat lange pieken die ik zelf geknipt heb ed. Maargoed, ik dwaal af.
Als wij het daar doen, dan nemen we een kinderstoel mee, maar hij kan echt niet stil zitten! Hij dan wel zeker 10 min bezig.

Ik weet verder niet hoe het bij de kapper zelf gaat.
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Heb je ook de allerkleinste speldjes geprobeerd? Er bestaan mini-speldjes voor die hele dunne haartjes.

Bij de kapper hebben ze allerlei spullen om af te leiden. Onze kapper had een stoel met een stuurtje en een föhn in de vorm van een eendenkop bijvoorbeeld.

De lengte van het haar of het feit dat er geen coupe geknipt hoeft te worden maakt niks uit voor de prijs. Kappers zijn vaak aan niet stilzittende kindjes veel meer tijd kwijt dan aan volwassenen. Dus vrij logisch dat ze bij sommige kapsalons gewoon de volle mep vragen.

Informeer even bij de kapper waar je zelf gaat. De kapper van meneer Sje namelijk, knipte kindjes tot 2 jaar gratis als ze met papa mee kwamen.

Zelf knippen moet je niet aan beginnen. Bij mama zitten ze namelijk sowieso niet stil. Vreemde ogen dwingen dus de kapper heeft mogelijk meer succes.

Informeer ook even bij een kappersopleiding in de buurt. Daar hebben ze nogal eens “proefmateriaal” nodig en hier bij de kappersopleiding knippen ze bijv. kindjes op woensdagmiddag voor 5 euro. Dat is dan nog eens een leuke aanbieding.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Nov 2009 14:16:29

Erik is nu 3x geweest, bij ons vragen ze er 14 euro voor. Voor volwassenen kost knippen 18 euro. De eerste keer ging het goed, de tweede keer was het huilen en de derde keer (afgelopen vrijdag) was het weer prima. Ze hebben daar een stoel in de vorm van een auto en een tv’tje met dvd-speler voor de afleiding. Die stoel was vrijdag al bezet, dus Erik heeft bij mij op schoot gezeten en gespeeld met een kammetje ter afleiding. Ging prima. Er is genoeg te zien daar en vreemde ogen dwingen, dus Erik (die normaal ook niet stil kan zitten) heeft zich die 15 minuten (want zo lang was ze bezig) prima vermaakt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier vraagt een vriendin van mij 10 euro voor het knippen… sorry maar vindt het best wel veel wat ze vraagt. Er hoeft alleen maar de puntjes geknipt te worden.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Ik snap het verschil niet tussen punten knippen bij een volwassene of bij een kind? Kan toch precies dezelfde hoeveelheid haar zijn? Kan toch net zoveel aan tijd in gaan zitten?

Van kinderschoenen verwacht je toch ook niet dat ze een stuk goedkoper zijn omdat ze zoveel kleiner zijn dan maatje 39? Kinderschoenen zijn vaak zelfs duurder omdat het meer tijd kost om ze te maken (veel meer priegelwerk dan maat 39).

Dus als in een niet-stilzittend kind meer tijd gaat zitten dan in een wel-stilzittende oma, dan is het toch helemaal niet onlogisch als het knippen van een kind niet heel veel goedkoper is?

Kinderen kosten nou eenmaal geld. Dat weten we allemaal voordat we eraan beginnen. En daar hoort haren knippen nou ook eenmaal bij.

Groetekes, Sje

Ik hoefde voor Dylano maar 7 euro te betalen bij de kapper, omdat het indd nog niet veel knippen was.
Zie mijn foto’s van Dylano op hyves rainbow een boekje enzo doen wonderen.
Dylano moet ook weer, daar groeit het bovenop zo idioot snel vergeleken bij de rest, kan weer staartje maken, maar is niet de bedoeling

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik ben het met Sje eens wat betreft dat geld hoor. Ik ben nu 1 keer met Jack geweest, en die kapster heeft gewoon echt die 15 euro verdiend haha! Stilzitten kunnen weinig peuters en dat is een echte uitdaging.
We geven ook met zijn allen veel geld aan kleertjes, kinderwagens, of aan schoentjes uit, dus hier ook niet moeilijk over doen vind ik hoor!!!

Enne, Jack had ook heel dun, pluizig babyhaar nog, maar door het knippen groeit het nu dikker terug.
Dus het is voor het haar ook goed om het te laten knippen.

Groetjes van Christa

Bij ons kost het ook ongeveer € 15. Ik ben afgelopen september met Merel geweest, maar ik hoefde niet te betalen. De kapster zei dat ze niet veel had geknipt, alleen een paar puntjes. Maar ze was toch een kwartier bezig geweest, omdat Merel niet stil zat. Zoals bijna alle kleine kindjes dat niet doen. Ik vond het dus erg tof dat ik niet hoefde te betalen. Komt misschien ook wel omdat mijn vriend en ik beiden vaste klant zijn…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi
Ik betaal 5 euro aan mijn thuis kapster .
We zetten Tim in zijn kinderstoel en geven hem dan een kam .
Ik of oma ( nu mijn dikke buik in de weg zit) ga dan op onze hurken voor hem zitten. Hij kamt dan onze haren . Gaat prima .
Alleen de haren nat maken met een plantenspuit is drama .
Nu doet de kapster steeds de kam nat maken en dat gaat prima .
Tijdens het zwangerschaps verlof van onze kapster ging in gewoon naar een salon in ons dorp . Dan zat ie gewoon bij mij op schoot .
Tim werd eigenlijk wel iedere keer vermaakt door de persoon die tegenover hem zat .
Hij kon mooi onder de spiegel door kijken en elke keer zat daar toevallig wel iemand wiens haren in de verf zaten .
Hihihihi ging heel gemakkelijk zo .
Groetjes Dorethe

Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik dinsdagmorgen even met Eva naar de kapper. Ik heb zelf lang haar dat eigenlijk ook alleen maar gepunt hoeft te worden en dat kost me dan 22,50. Ik vind dat gewoon veel geld en ik vind het dat niet waard. Ik wil wel dat mijn haar goed zit, maar ik vind het vaak snel verdiend, voor alleen even puntjes eraf halen. Dat ze met Eva dan langer bezig is dan met een stilzittend omaatje (hahaha Sje!), maakt dat ik die 15,- dan nog wel betaal, maar als je dan samen gaat, ben je toch best weer wat geld kwijt. Ik zoek dan ook een thuiskapper. Normaal zit ik helemaal niet op het geld, integendeel (!), maar aan de kapper kan ik mijn geld wat minder uitgeven. Juist omdat ik langer haar heb en het ook nog eens meestal opgestoken of in een staart heb zitten. Maar ik ga dus wel met Eva, want misschien worden haar haartjes door het knippen juist wel wat voller, wat Christa ook zegt met het haar van Jack. Ik ben benieuwd. Vanmiddag had ze wat eten in haar haar en oooo, ik mocht er echt niet aankomen. Ze sloeg mijn hand weg en wendde haar hoofdje af. Dat wordt wat!

Ik heb ook een thuiskapster hoor. Maar die hanteert ook geen aparte kinderprijzen. Het scheelt in elk geval nog altijd met knippen in een kapsalon waar je ook betaalt voor de leuke aankleding van de zaak.

Mijn kapster rekent 11 euro p.p. Mijn haar is in een coupe geknipt (laagjes), dat van de meisjes is op 1 lengte. Ik ben eens per 4 maanden 33 euro kwijt, dus dat vind ik te doen. Zeker omdat mijn kapster er gewoon echt de tijd voor neemt, me goed adviseert over vooral de haren van de oudste (die heeft van dat dunne vlassige haar en we proberen daar meer body in te krijgen) en me niet het gevoel geeft dat ze maar zo kort mogelijk hier wil zijn. Dat vind ik best 33 euro waard dat vertrouwde gevoel en dat ik me niet de zoveelste klant voel.

Dus als je een goede thuiskapster kunt vinden, goed plan!

Groetekes, Sje

Wij betalen voor een knipbeurt voor Joël 12 euro. Dat vind ik ook best prijzig, maar ja. Hij is nu 4 keer geknipt. Dit is bij de kapper gedaan.
Als je een thuiskapper hebt die zijn volgens mij goedkoper.

Groetjes Patricia

P. Groen

Ik doe het bij Jada altijd zelf, maar die heeft een flinke bos krullen dus als mama daar een hap uit knipt zal je het niet snel zien

hahahha

Hahahaha ik heb Noahs haar ook 1x zelf geknipt aan de achterkant… toen had hij echt zo`n lelijk matje in de nek. dus dat heb ik even korter gemaakt, maar dat ging niet zo heel erg goed beetje scheef… dus zit er verder ook maar niet meer aan

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

hier is de kinderprijs 11.50 ook best prijzig wel hebben wij een hele lieve kapper die ons zoontje laat spuiten met een soort sproeier de hele spiegel zit dan onder maar dat vind ze niet erg maar gelukkig kan mijn man heel leuk knippen dus dat heeft hij gister nog bij alledrie de kids gedaan scheelt toch weer ruim 30 euro en het zit verlopig weer goed maar eens in de zoveel tijd breng ik ze bij de kapper om een leuk modelletje te laten knippen

groetjes

Nou, het wordt dus toch gewoon de kapper. Vanochtend dacht ik: ‘Ik doe Eva een leuk bandje in’. Ik zocht een rode uit en deed hem om haar hoofdje. Hij zat heel stoer en lief tegelijk. Ze bewoog haar hoofd alleen zo veel, dat de band steeds omhoog schoot. Dan had ze een rare haarbol achter op haar hoofd! Dat zag er maar raar uit! Haha. Zelf kroop ze vrolijk rond, niet wetend dat ze een vreemd kapsel had! Ik deed de band na 5x proberen maar af. Jammer. Ik heb nog wat kleine speldjes gevonden, al blijf ik het eng vinden om die in te doen. Ik ben benieuwd hoe haar eerste knipbeurt gaat verlopen!

Ik heb het haar van ons Iteke al 2x zelf geknipt. Net uit bad, dan is het goed nat. Beetje afleiding van papa en dan lukt dat best.
Zij heeft ook heel erg dun haar, dus knip ik het voorlopig enkel achteraan en zet ik er vooraan met een zijstreepje een speldje in. De kleinste speldjes schuiven er dan niet uit.
Ik denk dat ik voorlopig nog niet met haar naar de kapper ga. Alleen maar positieve reacties gekregen.
Succes.

Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Tim is voor het eerst naar de kapper geweest toen hij 1 jaar werd. Hij ging toen naar de echte kapper en daar waren we 11 eur kwijt. Nu gaan we naar onze thuiskapster en dan kost het 6 eur. Maar ja ze zijn idd wel even bezig met kleintjes die nog niet echt stil kunnen zitten. Al moet ik zeggen dat het knippen bij Tim erg mee viel. Hij vond het reuze interessant bij de kapper, want er was zoveel om te bekijken.

Zat trouwens te bedenken Rainbow dat het wel grappig is hoe de meningen verdeeld zijn over geld aan bepaalde dingen uitgeven. Ik vind bijvoorbeeld 11 eur niet te duur voor de kapper, omdat ze best even bezig zijn met een kleintje. Terwijl jij dit te duur vind. Maar als ik lees dat jij weer heel veel merkkleertjes voor Eva koopt dan vind ik dat weer te duur en zonde van het geld. Ze zijn er toch zo weer uit dus ik koop gewoon bij H&M en C&A en Hema enzo omdat ik die net zo leuk vind, maar die zijn veel goedkoper. Maar goed is niet negatief bedoeld naar jou toe hoor, maar dat bedacht ik me even toen ik je verhaal las.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@Sandra, dat klopt! Iedereen heeft inderdaad een ander idee van geld. Ik geef graag geld uit aan merkjes, maar de kapper vind ik dan weer te duur. En jij hebt dat weer andersom. Zo zijn er ook mensen die heel veel geld uitgeven aan speelgoed, terwijl ik dat dan weer het liefst goedkoop op de kop tik op markten ofzo. En wat dacht je van mannen? Die geven graag geld uit aan apparatuur, tv’s enzo en daar heb ik ook helemaal niks mee! Maar eigenlijk maar goed dat iedereen zijn geld aan iets anders uit wil geven, anders hadden de kappers en de verkopers van duurdere kleertjes niks meer te doen!