Grote voeten, rare tenen.... bij de AP geweest

Morgan klaagde over pijn gister en wees maar naar der voeten. Wij kijken en der teennagels waren een beetje lang dus meteen geknipt. Nou zag ik alleen dat aan een voet der kleine teennagel beginnend verkalkt is en de andere is verkalkt. Ja dat doet wel pijn ja. Bij de etos vandaag zeiden ze dat ik naar de ha moet omdat zij alleen dingen voor volwassene verkochten. Iemand van jullie ervaring?? Moet ik naar de ha of zal ik eerst bij de apotheek kijken?

Enne ze had inderdaad ook nieuwe schoenen nodig, bij het opmeten bleek ze maatje 23 te hebben dus inderdaad der gympies maatje 21.5 en der schoenen van december maatje 22 waren inderdaad te klein. Ze heeft nu stoere hoge gympen van de Bristol maatje 24 want 23 was net aan.

Overigens heeft mevrouw echt een schoenentik want 1 ze wilde alles wel hebben en 2 ze moest ze meteen aan

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 05 Jun 2010 12:00:26

Zou gewoon even naar de ha gaan. Heb er verder geen verstand van. Dus misschien kan apotheek ook wel.

En de schoenen zijn top!! (had ik op hyves ook al gezet )

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Eva heeft altijd dat de nagel van haar grote teen heel snel los gaat zitten. Al vanaf de geboorte is dat gewoon geen mooi gelukt nageltje zeg maar! Ze heeft er geen last van zelf, maar het ziet er ook een beetje kalk-achtig uit en ze breken dus heel snel. Ik heb daar zelf nog niks aan gedaan. Maar een echt kalknageltje…ik denk niet dat ik naar de ha zou gaan, maar gewoon even in de apotheek zou vragen? Of even googlen en kijken of er ‘Oma weet raad’-tips zijn op natuurlijke basis?

Sooooo, Morgan heeft al echte grote ruige meisje van 2-schoenen zeg! Maatje 23/24, dat schiet al op. Ik had voor Eva op de gok Reef-slippertjes gekocht in de uitverkoop, maat 19/20. Die moesten toch wel passen? Nou, niet dus! Véél te groot! Terwijl ze maatje 20 van schoen heeft (nog steeds). Het zal wel aan de slipper hebben gelegen? Ze wilde 'm ‘uittt’ hebben, dat ding tussen haar mini-teentjes deed ook zeer! De schoenen van Morgan zijn stoer! Beetje Brittish Rockchick, weet je dan wat ik bedoel?

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Rainbow Vivian Westwood

Groetjes,

Michèle

Super stoere schoenen!!!
Ik zou er denk ik niet voor naar de ha gaan…

Liefs, Anne

Ik herken dit ook bij Dani. In dit geval gaat het om zijn nagel op zijn grote teen (beide voeten). Die nagel is ook wat dikker en lijkt idd op een kalknagel. Of hij er pijn aan heeft weet ik niet, dat is me niet opgevallen dus zal we meevallen.
Ik lees dus even mee voor tips. Zelf niet aan gedacht om naar de HA te gaan.

Heb je al eens geprobeerd om iedere avond voor het slapen haar voetjes in te smeren met balneum of een andere vettige creme? Julian heeft ook rare teennagels, ze lijken heel broos en kalkachtig. Zijn grote teen nagel breekt ook heel snel af. Als ik zijn voetjes (en vooral zijn teentjes) iedere avond trouw insmeer/masseer met Balneum babycreme worden zijn nageltjes veel mooier. Hier is denk ik de oorzaak droge voetjes/droge huid.

Geen idee of het wel mogelijk is dat zo’n jong kindje kalknagels heeft. Als het echt kalknagels zijn, dan is er sprake van een schimmelinfectie. (Als het alleen van die witte plekjes op de nagels zijn die je zelf ook weleens hebt en die wegtrekken, dan hoef je niks te doen. Dat heeft niks met een schimmelinfectie te maken namelijk).

Niet zelf gaan behandelen: moet via de huisarts.

En als het inderdaad kalknagels zijn en er gaat behandeld worden, dan moeten haar schoentjes ook meebehandeld worden (met een medicinale spray of poeder)! Daar zitten namelijk schimmelsporen in die voor herbesmetting kunnen zorgen.

Veel artsen vergeten de schoenen mee te behandelen en daardoor komen mensen niet van hun kalknagels af.

Groetekes, Sje

@Michele, that’s what I mean my dear!

Het valt me op dat meerdere kindjes dus zo’n slecht kalkig teennageltje hebben en Eva het niet alleen heeft. Ik vind die Balneum wel een goed idee, ga ik een keer proberen. Eva heeft ook nogal een droge huid en zij heeft het al vanaf haar geboorte. Kan dus geen echte kalknagel zijn.

@Michele, volgens mij was je net aan het koken toen je de schoenen van Morgan fotografeerde. Ik zag een preitje of zoiets liggen op de grond, vlakbij de schoen!

Eh oke even uitleggen hoe het er uit ziet. Morgan laat heel moeilijk der teennagels knippen. En nu heeft ze dus een heel hoog keihard teennageltje zeg maar. Het is een soort verhard staafje en als je er aan komt doet het dus pijn.

@ Rainbow, nee morgan had net gegeten denk ik.

Groetjes,

Michèle

Hier worden de nageltjes alleen geknipt als Madam ligt te slapen anders is er geen beginnen aan. Jada heeft ook vreemde nageltjes, maar niet zo als die van Morgan. haar kleine teen nageltje is gespleten, aan allebei de kanten zo is ze geboren zeg maar, dus daar zitten 2 nageltjes naast elkaar, maar het lijkt alsof het 1 nagel is maar dan gespleten, heel vreemd!

ach gossie! Rico heeft ook een vreemde kleine teen nagel, dat zijn echt ondingen!
ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik zou wel even naar de dokter gaan, want een pedicure kan er nog niet zoveel mee omdat ze zo jong is.

Je hebt in winkels zo’n voetmetertje, bij van haren heb ik er 1 gekocht, speciaal voor kinderen. echt ideaal, zo kan ik zijn groei goed in de gaten houden

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Inge, zijn die duur?? Want dan ga ik er denk ik ook 1 halen, want volgens mij zijn de ze al even te klein.

Groetjes,

Michèle

ik zal eerlijk bekennen, ik heb m al een tijd en weet zo dr prijs niet meer, valt volgens mij reuze mee. ik zal mijn vriendin is smsen die is nu toch daar aan het werk, kan ze gelijk even kijken. ik hoop dat ze het smsje leest. laat het je weten zo gauw ik meer weet

Michèle je eigen gewoon even aanwennen om 1 keer per week te controleren. Ff hard drukken om te voelen waar de grote teen zit mits dat de langste teen is want dat is ook niet bij iedereen zo.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

ze werkt dus bij van haren maar dat wist je,
ik vroeg hoe duur ze nu waren,
toen schreef ze: gratis als je erom vraagt.

ik dacht dat ik er toen een paar euro voor had betaald maar ze zei dat dat de schoenveters en knoopjes waren die ik had gekocht,
was het even vergeten, maar het is dus gratis,
is een rood ding die ik heb. gewoon even vragen daar.

Oke doe ik dat de volgende keer als ik in de stad ben.

Groetjes,

Michèle

Ik kijk inderdaad regelmatig in Seth zijn schoen, naar de afdruk van zijn voet.
Dan kan je het ook zo zien.

Bij hem lukte het namelijk niet om van buitenaf te voelen, omdat hij dan zijn tenen intrekt

Liefs, Anne

Michele, kan het geen ingegroeid nageltje zijn? Ik had dat ook eens, zoals jij dat omschrijft. Dan komt de nagel als het ware wat aan de zijkant omhoog, vanaf het nagelbed. Het is dan ook wat hoorn-/kalkachtig. Bij mij eh…moest de nagel er toen af. Zonder verdoving! Maar ik neem aan dat ze dat bij Morgan, als het al zo is, wel even anders gaan aanpakken! Als ze echt pijn heeft, zou ik toch even naar de ha gaan. Die kan het beter beoordelen. Als het pijn doet, gaat ze er ook naar lopen en dat is nooit goed!

Ik kijk ook naar de teentjes in de schoen en bij Eva zitten die nog ruim van de voorkant af!