Grote eter

Hey allemaal!

Gister heeft Leonie voor het eerst brood gehad en wat schetst mijn verbazing!! Ze eet (eigenlijk met VR ervoor) alles tot aan de laatste stuk op. Ze dronk tevens daarna nog een fles van 210 compleet leeg.
Ook met de groente gaat ze als een speer en zet er totaal geen ho op.
Nou hoorde ik van mijn moeke dat ik vroeger net zo was dus een familietrekje.
Maar goed… ze lust dus alles (heb al ontzettend veel groente gegeven) en er is niks bij wat ze niet lust en is binnen 5/10 minuten klaar met een portie van 200 gr en eet er ook nog yoghurt achteraan waarbij ik haar echt moet remmen.
Nu doen we al heel langzaam aan met het eten maar dan zit ze je steeds aan te kijken met haar mond open voor het volgende hapje.
Ze heeft ook steeds echt honger en begint weer net zoals vroeger te huilen wanneer het haar etenstijd is (of eerder).
Ik ben zo bang dat ze zometeen een echte naar binnenwerker wordt en dat ze constant moet eten.
Ben wel blij hoor dat ze alles lust maar ben zelfs nu bang dat ik haar te weinig geef omdat ze steeds begint te huilen voor de voeding ( bijvoorbeeld 10.00 fruithapje en dan half 12 alweer beginnen te huilen voor eten) en net zoals in haar kleine baby tijd niet wil slapen als haar maagje niet gevuld is.
Ze zit ook nog steeds aan de Forte omdat ze ook direct als baby (wat ze nog steeds is natuurlijk) niet kon wachten tot 4 uren na de voeding en zelfs met forte zijn we om de 3 uren gaan voeden maar dan minder in de fles.
Dus aan de ene kant mooi een beeb die alles lust aan de andere kant van die onzekere gevoelens dat ze misschien te weinig krijgt.
Zijn er hier ook baby’s die meer krijgen dan 200 gram groente en fruit?

Groetjes, Marja

Leonie
13-12-2009: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm
6 maanden: 8700gr./lengte 67 cm

hoe oud is ze nu en wat weegt ze eigenlijk? ja heb zelf een neefje van 12 jaar oud en die weegt nu rond de 100 kilo…erg zielig…omdat het dus een beetje in de familie zit heb ik gekozen voor om de 4 uur voeden en ook met de forte zijn we gestopt. nu drinkt hij zijn flessen om de 5 a 6 uur vanwege de groente en fruit die erbij zijn gekomen. hij doet het hartstikke goed maar was in het begin ook een grote eter hoor. ik vond het maar eng en we hebben ook momenten gehad dat hij constant lag te huilen maar met de tijd hebben we er een schema in gekregen door te rekken en al en nu hoeft dat gelukkig niet meer. hij krijgt amper die groente en fruit van 200gram op dus ik geef zeker niet meer dan 200gram. wij zijn zelf ook geen grote eters dus dat komt ook goed uit voor straks als hij met ons mee gaat eten. ja verder zou ik me daar niet echt zorgen om maken kan het geen sprongetje zijn? dat huilen voor het eten is nu bij ons ook wel een beetje terug, niet zo erg meer als eerst maar ik merk dat hij met een sprongetje wel minder geduldig is voor het eten…denk dat het erbij hoort dat ze een beetje in de war zijn…

Lilypie First Birthday tickers

Heey Selma,

Check mijn ticker + gewichten. Ze is nu bijna een half jaar en weegt 8700 gram dus nog net binnen de lijnen ook qua lengte is ze bovengemiddeld.
Hihi en ik denk niet dat onze Leonie 100 kilo gaat wegen hoor Daar pas ik wel voor op,
Ik ben nu ook van plan ipv 15,00 koekje om ze zetten in een stuk fruit! lijkt me verstandig.
Dat met die 3 uren voeden ging uitstekend hoor! Altijd tevreden en ipv dat sommige beebs 210/ 180 cc krijgen kreeg Leonie om de 3 uren 150cc. En nu is het ook handig omdat ze op haar vorige voedingstijden haar groente en fruit krijgt dus we hoefden niks aan haar slaap/ eetritme te doen.
En in tegenstelling tot jullie zijn wij super grote eters whaha ik schep zo 2x op Dus ik denk ook dat het wat in de familie zit hoor.
En dat rekken doen we natuurlijk al… als ze om half 12 begint te piepen dan wacht ik wel tot 12.00 hoor maar ik heb er een niet echt een lekker gevoel bij, nooit leuk een hongerige beeb die moet wachten
idd volgens mij hier ook weer een sprongetje maar dat heeft totaal geen invloed op haar eten hoor… ook zonder sprong eet ze alles
Vandaag beginnen we met vlees dus ik denk dat ze dan beter verzadigt is dan die slappen groente hap…

Hoe gaat het met jou? Ben je ook al begonnen met zelf maken?

X Marja

Leonie

Hoi Marja,
Hier het zelfde als jij. Mijn dochter is nu 8 maand en was met 7 maand 9,8 kilo (en 73cm). Ook zij is een hele grote (vr)eter, altijd al geweest. Ik ben meer fruit gaan geven en als tussendoortje ook wat licht verteerbaars. Ik moet zeggen nu ze brood en volledige maaltijd krijgt ze een stuk sneller verzadigd is. Ze groeit natuurlijk ook minder hard dan eerst dan zal ook schelen.
Trouwens zitten er in de Forte voeding niet meer calorien als in de normale variant (check de pakken maar eens in de supermarkt) dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.
Geef je s’morgens al pap? Is licht verteerbaar en het vult goed.
Groetjes Nancy

hey meis, ja nee dat hoop ik niet voor je dat ze straks 100 kilo weegt! dat zeg ik ook niet hoor, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd… maar wat ik bedoelde is dat het in mijn familie wel voor komt dus vandaar dat we extra voorzichtig zijn en ik jou helaas geen goed advies kan geven op dit gebied Meric weegt pas 7,5 kilo maar hij is ook klein geboren (2670 gram). ben nog niet begonnen met zelf hapjes klaar maken dit keer niet uit luiheid maar werkelijk geen tijd voor gehad! we zijn de afgelopen week heel hard bezig geweest met de tuin. wilde natuurlijk een groot stuk gras zodat Meric straks ook kan zwemmen of spelen in de tuin. we hadden haast geen terras in de tuin sinds we in dit huis wonen dus het moest echt gebeuren. het huis is nu totaal een zooitje overal ligt zand ben de hele dagen aan het stofzuigen aangezien Meric probeert te kruipen en soms de laminaat ligt te likken bahh! heb ook zo weinig aandacht aan hem kunnen geven voel me echt schuldig maar nog een paar dagen en dan kunnen de tuinmeubels ook de tuin in (die staan nu letterlijk in de woonkamer) en dan kan ik me volledig op Meric richten. heb al wel een afspraak binnenkort met de dietiste voor het eerst vanwege kme allergie. dus eerst dat maar even kijken wat hij echt wel en echt niet mag. dan ben ik zeker van plan om de vrieskast vol te stoppen want met die olvarit potjes (met weinig keus) schiet het niet op.

maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is idd dingen geven wat meer verzadigd. heb je al geprobeerd om forte af te bouwen? ze zou toch een keer moeten? bij ons duurde het een week tot hij er aan kon wennen maar het gaat nu gelukkig erg goed. een beetje extra groente of fruit kan volgens mij ook echt geen kwaad hoor. gewoon geven als ze daar behoefte aan heeft. en ik voel met je mee ik zou als ik jou was niet meer rekken hoor dat lukt aardig als ze nog zo klein zijn maar ik zag de mijne laatste trillen van de honger zo een zielig gezicht! persoonlijk heb ik gemerkt dat als je ze eten geeft wannneer ze echt honger hebben dat ze dan veel rustiger worden dan als je gaat rekken en al. probeer eens een tijdje op verzoek te voeden vooral in een sprong heeft dat goed effect. daarna zal ze zelf wel aangeven als ze weer toe is aan meer tijd tussen de voedingen. geen zorgen om maken het komt helemaal goed meid! sterkte ermee!

Heey Map84,

mijn kleine Job nu iets meer als 6 mnd. (lukt me maar niet om die ticker te plaatsen!) hij weegt nu 8310gram. Ik zou zeggen wees blij dat jij kleine meid goed eet. Ik moet hier soms alle moeite doen om er een flesje melk in te krijgen. Nou is mijn kleine vorige week ook ziek geweest maar dan nog is hij geen echte grote eter en is het soms een gedoe om er wat melk in te krijgen.

Geniet van de gezonde eetlust!

Léony

Léony

@ Zwelgje!! Whahah als ik jou dochter zie is het net onze kleine muts in de stoel.
Vind het trouwens wel mooi hoor een beetje dikker.
Wij geven ook al brood maar tussen 12.00 en 16.00 is het toch altijd gezeur om eten. Idd ik heb meer fruit gepureert vanmorgen dus dat geef ik haar mooi om een uur of 15.00 en dan kan ze misschien haar groente om half 5 krijgen.
Ze is vanaf de geboorte elke 4 weken een kilo gegroeit en tussen 4 mnd en 6 mnd maar 1 dikke kilo dus het groeien gaat al minder snel gelukkig.
Een vriendin van mij werkt op het kinderdagverblijf en die zegt trouwens wel dat in de forte meer koolhydraten zitten en daar kom je ook meer van aan. Heb het nog niet gecheckt op de verpakkingen dus weet niet of het waar is.

@ Selma: Kan ik me heel goed voorstellen dat je geen tijd hebt en je de daar schuldig over voelt… ik wil zelf heel graag verhuizen maar zie er erg tegenop om de tijd met ons meisje… het is zoveel werk en kinderen vragen al zo veel energie.
Je moet gewoon 1 grote pot op het vuur zetten met een aantal aardappelen en verschillende soorten groenten zo ben je wel even bezig maar heb je idd direct een diepvries vol. Fruit kun je ook gemakkelijk snel even pureren 's morgens maar geeft ook veel troep opt aanrecht
Over het overstappen van Forte naar gewone doe ik denk ik niet… heb hier nog 2 bussen opvolgmelk van forte staan en het duurt niet zo lang dan krijgen ze al geen melk meer dus die laatste maanden vind ik het niet zo erg om nog Forte te blijven geven.
Ik vond je reactie van die 100 kilo helemaal niet erg hoor… whaha dat kwam zo over zeker? Als je typt dan kun je, je gevoel er niet inleggen en dan komt het vaak wat anders over dan dat het er staat. Ik zat hier met een brede glimlach en was wel benieuwd hoe dat jongetje er uit ziet! Maar tis sneu genoeg natuurlijk… ik ken een meisje die bijna 2 jaar is maar nog niet loopt omdat ze gewoon te zwaar is… Jammer dat die ouders daar niks aan doen.
Ik rek nu wel de voeding maar zit ook wat met haar slapen. Zo was ze om half 12 zo moe dat ik haar maar om kwart voor 12 heb gegeven zodat ze zo snel mogelijk op bed kon. Kijk dan ga je weer zitten prutsen in het schema maar anders wordt ze alleen maar chagrijniger en jengelig omdat ze graag op bed wil.

@ Leony: job is toch ook best een zware jongen voor een beeb die moeilijk eet?
Hij heeft in ieder geval geen ondergewicht
Lijkt me idd vervelend om er geen melk in te krijgen… Je kunt altijd nog wat brood in de opvolgmelk dippen of een fruitshake met opvolgmelk maken? Dan krijgt hij in ieder geval meer melk binnen.
Ik kan wel even een ticker voor je maken… zet ik hem hier onder wel neer moet je wel even een leuke uitzoeken.

x Marja

Leonie

Hoi Marja,
Ja lekker hè, zo’n mollige baby! Ik ben ook niet meteen bezorgt als ze een dag geen zin heeft om te eten, ze heeft genoeg bij te zetten

Nu begon ik zelf ook te twijfelen over de calorien maar ik heb het even opgezocht. dit staat op de site van nutrilon:
“Opvolgmelk voor hongerige baby’s. Nutrilon Forte 2 geeft meer verzadiging dan Nutrilon Standaard 2 door een aangepaste eiwitverhouding, maar bevat geen extra calorieen”.
(dit gaat wel over opvolgmelk maar voor de 0 - 6 maanden is hetzelfde)

Na bovenstaande gezegd te hebben ben ik het met Selma eens om de Forte af te bouwen. Misschien is dit ook wel het juiste moment aangezien je nu naar de opvolgmelk gaat. Het is natuurlijk ook een gewenning van je dochter om Forte te krijgen. Misschien wat Bambix in de fles doen of doe je dat al?

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 07 Jun 2010 16:03:18

Hey Zwelgje!

Waarom zou ik de Forte moeten afbouwen? Ben benieuwd! Het CB zei nl dat ze er wel aan kon blijven.
Ze krijgt nu: 7.00 210 + 7 scheppen en 4 scheppen ontbijtgranan
10.00 fruit 12.00 boterham+ 180cc 15.00 fruit/ 16.30 groente en 18.30 210 cc
Dus 1x pap en 2x gewoon.

Xus Marja

Leonie

Grappig al die verschillende gewichten voor die kleintjes van 6 maanden. Muriel is 6 maand en 2 weken en was 6 weken te vroeg toen woog ze 2070 en was ze 43 cm. Op 12 mei was ze 6380 en 63,5 cm. ze doet het heel goed maar is wel een kleine eter. Alhoewel we sinds we zaterdag toch de avond fles hebben weg gehaald en ze nu dus 4 flessen krijgt kunnen we haar vandaag al 210 met 7 schepjes geven. Alleen die om 12 uur na de fruithap om 10 uur drinkt ze niet leeg maar die van vanmorgen en 16 uur zijn leeg gegaan. Daarvoor dronk ze echt veel minder. Fruithapje eet ze volgens mij 125 gr want ik geef zelf gemaakt maar is de hoeveelheid van een klein potje. dat heb ik laatst even getest. Groente eet ze nog geen ijsblokje van op. Lust ze niet. We hebben nu wortel en spercieboontjes geprobeerd. Lijkt me wel lastig een baby die altijd honger heeft. Ik denk ook wel dat ze misschien nu wat huilerig is met de sprong. Merk voor het eerst ook iets aan Muriel bij deze sprong. En misschien niet alleen omdat ze honger heeft.

He Murielisblij probeer eens courgette. Daar is ons moppie gek op. Ze was eerst gek op worteltjes en nog steeds wel maar courgette is wel heeeel lekker Gewoon stomen en pureren. Is lekker zoet nl.
Ben benieuwd!
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 07 Jun 2010 20:55:00

Marja, weet niet precies waarom, maar mij werd het wel aangeraden. mis. omdat het langer duurt voordat het verteert? dan worden de darmen zo lui? zou je anders even moeten navragen bij de cb…

ik denk persoonlijk omdat de jouwe om de 3 uur gewend is te eten ook daarom niet zo gauw verzadigd is met groente of fruit…groot maagje denk ik dat rekt natuurlijk uit…niet slecht ofzo maar een groter inhoud natuurlijk heel logisch…
en vergeet niet dat je geheugen dat onthoud…ik bedoel te voedingstijden .en hoe dan ook krijg je gewoon honger om hetzelfde tijdstip elke dag. heb mezelf nu aangeleerd om elke dag te ontbijten, te lunchen en dineren op hetzelfde tijdstip en owee als ik een keer om die tijdstip buiten ben aan het winkelen ofzo dan begin ik al te trillen van de honger eet niet eens zoveel maar je geheugen onthoud dat

@Marja hier ook op aanraden van het CB gestopt. Omdat wij met 6 maand aan de maaltijden en brood en fruit en pap enz gingen vonden zij het beter om de honger te stillen met de vaste voeding ipv de flesvoeding.
Aan de andere kant waarom zou je idd afbouwen? Als er niet meer calorien inzitten maakt het eigelijk ook niet veel uit (behalve voor je portemonee )

Onze schema’s zijn trouwens hetzelfde alleen krijgt Reza nu om 12.00 2 boterhammen en flesje en om 1700 complete maaltijd met toet. Avondfles gaat bij lange na niet meer op dus hoop dat ik hier binnenkort mee mag stoppen. (reza is 2 maanden ouder dan Leonie)

@ Muriel: Jawahaha wat een verschil! Een vriendin van mij haar beeb was 2400 gr. bij de geboorte = een dag later geboren als Leonie
Leonie was 3575 gr.
Het is net alsof zij nog een kleine baby heeft nu en ik een peuter Zo’n verschil en toch bijna op dezelfde dag geboren!
Hier is courgette ook favo en sperciebonen! Maar vervelend hoor dat ze geen groente lust zo kun je natuurlijk nooit een fles vervangen Misschien kun je iets van melk erdoor heen doen en dat later afbouwen.

@ Selma, ja idd om de 3 uren eten zit ingeprent denk ik… Ze heeft idd een grote maag maar dat was direct na de geboorte al zo. Ze dronk direct al 120cc en binnen de kortste keren zat ze op 150 en al snel op 180cc.
Ze bleef maar vragen om voeding (huilen na de voeding) en vaak met een paar cc extra was ze stil.
Ze wil gewoon een volle maag, ook als ze op bed gaat wil ze vol zijn.
Gister om 15.00 lekker nog 100 gram fruit gegeven en om half 5 groente. Ze dronk de 18.30 fles niet helemaal op (150cc) dus een goed teken dat ze vol genoeg zat van de groente. HEERLIJK

@ Zwelgje: Ik snap niks van die CB’s ze vertellen allemaal verschillende dingen. Ik heb nl donderdag nog gevraagd en dat mens zat me toch raar aan te kijken dat ik wilde overstappen op normale voeding! Ze zei dat het zo wel prima was.
Moet ik zeggen dat ze hier erg gemakkelijk zijn hoor! Ik mag leonie alles geven: gewone melk door de thee (englisch blend) , vanillevla etc.
jammer dat ik nog 2 bussen opvolgmelk heb staan van de forte. Na deze ga idd maar over op de gewone. Ik heb die bussen toen verkeerd gekocht (dacht dat het nr 1 was)
Ze krijgt idd iets meer dan Leonie maar idd ze is dan ook een paar maand ouder… ik denk wel dat we jullie kant op gaan 2 boterhammen en een flesje whaha idd een goede eter!
Ik vind Reza trouwens een prachtige naam! Stond hier ook op het lijstje maar is hem niet geworden omdat mijn vriend het niet met me eens was.

X

Leonie

Heey Map84,

als je dat zou willen doen graag (die ticker!). Ik heb laatst al n keer op die site gekeken en geprobeert maar t lukte me niet. Geb. d.d. van Job is 24-11-2009, ik weet niet of je dat nodig hebt, maar bij deze. Ik lijk soms wel mijn verstand verloren te hebben sinds de geboorte haha!

Dank je!

Léony

Léony

Heey Map84,

nog even een vraagje, hoe geef je je kleine brood. Omdat mijn kleine minder graag de fles wil gaf het CB aan om een keer te starten met brood. Maar na mijn liga ervaring, stukje bleef in zijn keeltje hangen ben ik een beetje huiverig. Geef je een korstje of stukjes. Hier bij CB zeiden ze dat het wat ouder brood moet zijn?

Gr,

Léony

Léony

Ik heb um gemaakt!!! Hoop dat je hem mooi vind en anders maak ik nog even een nieuwe! knippen en plakken in je handtekening zetten!

Ja, ik geef al brood maar dat blijft wel plakken in het gehemelte soms.
Verslikken is hier ook al gebeurd… .maar ze begint direct te hoesten en ik steek onmiddelijk mijn vinger in haar keel om het er weer uit te vissen.
Ik laat het brood 1 nacht in een zakje staan zodat het iets droger is.
Je kan ook brood dippen in melk zodat hij toch nog wat binnen krijgt,
Gewoon doen joh! het moet toch een keertje en verslikken hoort er de eerste keer wel wat bij… ze moeten het toch leren.
Als hij zich verslikt en je krijgt het er niet uit… hem op je knie leggen, scheef naar beneden en over de rug wrijven (geleerd op EHBO)

Leonie

Hoi Léony,

Je mag met 6 maanden korsten geven. Dus het lichtste bruine brood wat je kunt vinden en dan het korstje van geven. Ik geef stukjes van 1,5 cm of zo dan kan ze zich niet verslikken. De eerste keer gaf ik een hele zijkant en die propte ze zo naar binnen, minder! Ze slikte het wel door met van die traanoogjes, ahh…maar ik geef het zeg maar zo groot dat het in het knuistje past en er een stukje uitsteekt. Dat gaat hier prima. En qua liga, je weet dat je beter stap 2 kunt geven he? Die kruimelt veel beter. Die gaat hier super, Stap 1 is echt om papjes van te maken…
groetjes,
Wendy

Whaha dat lukt dus niet… hij zet um gewoon compleet neer… uhhh even denken hoe ik hem bij je kan krijgen…

[LEONYimg]http://b1.lilypie.com/dRYBp2/.png[/img]

Verwijder je naam voor het img woord en je hebt de code… hoop dat dit lukt.

Leonie

kan ook nog wel even eentje maken voor je met een foto van Job er in! je zegt het maar!

Leonie