Hey allemaal!
Gister heeft Leonie voor het eerst brood gehad en wat schetst mijn verbazing!! Ze eet (eigenlijk met VR ervoor) alles tot aan de laatste stuk op. Ze dronk tevens daarna nog een fles van 210 compleet leeg.
Ook met de groente gaat ze als een speer en zet er totaal geen ho op.
Nou hoorde ik van mijn moeke dat ik vroeger net zo was dus een familietrekje.
Maar goed… ze lust dus alles (heb al ontzettend veel groente gegeven) en er is niks bij wat ze niet lust en is binnen 5/10 minuten klaar met een portie van 200 gr en eet er ook nog yoghurt achteraan waarbij ik haar echt moet remmen.
Nu doen we al heel langzaam aan met het eten maar dan zit ze je steeds aan te kijken met haar mond open voor het volgende hapje.
Ze heeft ook steeds echt honger en begint weer net zoals vroeger te huilen wanneer het haar etenstijd is (of eerder).
Ik ben zo bang dat ze zometeen een echte naar binnenwerker wordt en dat ze constant moet eten.
Ben wel blij hoor dat ze alles lust maar ben zelfs nu bang dat ik haar te weinig geef omdat ze steeds begint te huilen voor de voeding ( bijvoorbeeld 10.00 fruithapje en dan half 12 alweer beginnen te huilen voor eten) en net zoals in haar kleine baby tijd niet wil slapen als haar maagje niet gevuld is.
Ze zit ook nog steeds aan de Forte omdat ze ook direct als baby (wat ze nog steeds is natuurlijk) niet kon wachten tot 4 uren na de voeding en zelfs met forte zijn we om de 3 uren gaan voeden maar dan minder in de fles.
Dus aan de ene kant mooi een beeb die alles lust aan de andere kant van die onzekere gevoelens dat ze misschien te weinig krijgt.
Zijn er hier ook baby’s die meer krijgen dan 200 gram groente en fruit?
Groetjes, Marja
Leonie
13-12-2009: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm
6 maanden: 8700gr./lengte 67 cm