Groot bed te vroeg?

Anna slaapt al een week of wat in een groot bed. In het begin vond ze het geweldig en ging ze gewoon slapen. Nu heeft ze echter kuren gekregen en gaat ze eruit, loopt naar onze slaapkamer (in een slaapzakje) en gaat in ons grote bed liggen. Huilen moord en brand.

We hebben al heel wat geprobeerd. We leggen haar elke keer weer terug in haar eigen bedje. Ze huilt dan flink en de eerste avond hebben we er 2,5 uur over moeten doen om haar in haar eigen bedje te laten slapen. Ik heb natuurlijk het topic van afgelopen keer gevolgd, maar omdat Anna in ons grote bed kruipt weet ik echt niet wat ik moet doen.

Ze is moe zat, want overdag is ze wakker omdat ze dan ook niet in haar bedje wil. En overdag ga ik geen gevecht met haar aan. Nora heeft ook haar slaap nodig natuurlijk.

Op zich gaat het de laatste paar dagen wel goed met het naar bed gaan, maar gisteren nacht werd ze wakker van ons toen we naar bed toe gingen en heeft ze eigenlijk niet geslapen. Wij dus ook niet. Ze klom bij ons in bed en elke keer dat we haar terug legden, krijst ze de hele buurt bij elkaar. Nora wakker, wij kunnen niet slapen en Anna is helemaal tureluurs. Op een gegeven moment ben ik in haar kamertje gaan zitten en heb gewacht dat ze sliep. Toen naar mijn eigen bed, maar je raad het al, twee uur later mevrouw weer wakker en krijst aan een stuk door. Daarna maar bij haar in bed gaan liggen en is ze ook gaan slapen. Toen maar weer naar mijn eigen bed gegaan.

We worden hier echt heel moe van. Wat moeten we hieraan doen?

Help…

ik weet nog van onze oudste inmiddels 4,5 dat hij ook erg veel moeite had, mag ik vragen waarom ze al zo jong in een groot bed ligt?
vergeet niet dat een ledikant vetrouwd is beschremd etc.
het is dus heel normaal en logisch dat ze dit doet.
ik zou zeggen terug dat ledikant en wachten todat ze wat ouder is jullie blij en goede nachtrust en zij ook gelukkug.
succes

Hey hey
’t kan best zijn hoor, dat het voor haar te vroeg is.
Overigens vind ik het persoonlijk niet te jong hoor, sommigen zijn er met 2jr gewoon aan toe (of bijna uit 't ledikant gegroeid, zoals Jens die had nog “maar” 22cm over).
Je kan ook, heeft een vriendin van me ook gedaan, haar ledikantje tegen het grote bed aanzetten. Haar eerst weer in het ledikant leggen, dus naast het grote bed. Als ze wil, kan ze zelf overklimmen. Maar dat kan natuurlijk ook de andere kant op: vanuit het grote bed het ledikant in. Dan kan ze wennen aan het feit dat er een groot bed staat en dat ze uiteindelijk daarin zal slapen.
Maar moet wel passen in het kamertje natuurlijk

Als je denkt dat het ledikantje nog even beter is voor haar, dan zet je die toch gewoon weer terug? Is verder nog niks aan de hand lijkt me, ja toch.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Anna is best lang voor haar leeftijd en ligt, als ze zich helemaal uitstrekt, bijna klem in het ledikantje. Daarnaast is Nora uit de wieg gegroeid en moet in een ledikanje. Daar ligt ze nu dus ook al in. Dat gaat perfect trouwens!

De eerste nachten ging het goed, maar de afgelopen nachten… Pfffff! Denk dat ik het vanavond nog één keer ga proberen en als het dan niet lukt óf de klink omhoog zodat ze niet uit haar kamertje kan óf in een campingbedje óf een bedhekje van Prénatal. Dat hekje lijkt niet de eerste keus, het is een echte klauteraar.

Welke optie zouden jullie adviseren?

Ik denk dat als je de deurklink omhoog zet dat ze dan in blinde paniek raakt. Dan kan ze niet weg terwijl ze troost bij jullie zoekt.
Overigens, als zij ook zo lang is (jens is inmiddels 1,01), krijgt zij dan die omhoog gezette deurklink ook niet open? Of heeft ze die link gewoon nog niet gelegd…? Sinds een klein half jaar kan Jens de deuren met omhoog gezette klinken ook gewoon open krijgen (zucht).
Dan zou ik persoonlijk kiezen voor het campingbedje.

ik schrik eigenlijk van zo’n reactie de deurklink omhoog, probeer je eens in te denken in een kind als het in paniek wakker wordt en dan niet uit haar kamer kan nee hoe kan je dat zeggen,een ledikant is op mp zo goedkoop dus als het daarom gaat.
sorry hoor maar wat is nou twee, mijn jongste is 2jar en 7 maanden en ook 1,00 maar gaat best hoor,hoe meer stress jij ervan maakt dat voelt zij ook.
het is vanaf de geboorte een vetrouwde plek dat ledikant en wat doen wij hup weg en ga maar in een ander bed dat heeft tijd nodig.

Ja het ene kindje heeft meer behoefte aan draai- en woelruimte dan de ander. Jens bonkte aan alle kanten in z’n bedje en sliep ontzettend onrustig op het laatst in z’n ledikant. Ook bleef hij er maar uit klimmen en ook dat was hier een reden om (grote) valpartijen te voorkomen en dus over te doen naar een groot bed. Hij vond het super! Samen uitzoeken, in elkaar zetten en opmaken… Hij voelt zich echt een grote jongen nu. Tuurlijk vond ik het ook wel lekker om hem in het ledikant te hebben, maar hij voelde zich er zelf niet meer zo tof in. Sja dan is de keuze snel gemaakt. Als hij niet rustig slapen kan… En nu ligt ie nog wel overdwars in bed (bijna staand op de vloer soms haha) maar hij bezeert zich in ieder geval niet meer en wordt ook niet jammerend wakker.
Ja hij is er wel eens uitgevallen, maar nooit echt hard of van een hoogte gelijk aan het ledikant. Dat moeten ze (hoe oud ook) gewoon leren.

Het ene kindje is er eerder aan toe dan de ander. Bij de één is dat met 2jr, bij de ander met 4jr (vind ik dus persoonlijk weer vrij laat, maar ja, ieder z’n mening hè hihihi).

met lieke ging het gelijk goed.
Ik had wel de eerste maanden een bedhekje ervoor, omdat ik dus bang was dat ze met slaapzak eruit zou komen en ging vallen.
Aantal maanden later heb ik het hekje eruit gehaald en ze blijft keurig liggen.
Ze komt er niet uit voordat wij op haar kamer zijn.

Misschien kun je dat eens proberen judith, al denk ik dat het al wel wat te laat is voor zo’n hekje omdat anna al weet dat ze eruit kan, en misschien gaat ze er dan overheen! maar je zou het kunnen overwegen!

ik zou NOOIT een slotje of id op de deur zetten, dat hoor ik sommige mensen ook doen! Je zou maar eens brand krijgen!

Slaapt Anna smiddag’s niet meer? Misschien is ze dan juist te moe om in slaap te komen! Lieke slaapt nog van 13.00-15.00 soms slaan we het over maar ze kan echt nog niet helemaal zonder middag slaapje

groetjes Gytha

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 31 Aug 2009 14:45:29

Hoi hoi,

Zoals klink omhoog wat is daar van het probleem. Je kan een babyfoon aanzetten, en een moeder hoort aan het kind of het krijsen is om aandacht of paniek.
En brand wat vermeld wordt een brandmelder meld toch het brand? Ik denk persoonlijk niet dat een kind als er uberhaupt sprake is van brand in haar kamer dat die dan nog haar kamer uit zou komen.
Maar goed laten we niet van brand uit gaan. Zou ik denk ik toch kiezen voor klink omhoog.
Maar goed gelukkig sta ik niet voor die keuze Jony ligt met haar 1,5 jaar nog heerlijk in haar bedje.
Kan je merken aan haar gekrijs of het aandacht is of echte paniek.
Lijkt me echt lastig.
Heeft ze nog vanmidag geslapen?

GRoetjes Cora

Klink omhoog zie ik als een vorm van opsluiting.
Mijn moeder bijv. werd als klein meisje wel eens (voor straf dan) opgesloten in de kelderkast. Ze raakt nu nog in paniek als er een kastdeur achter haar dicht valt/gedaan wordt.
Stel je voor dat zo’n paniekaanval bij een klein kind ook haar hele leven achtervolgd en bang wordt bij (bijna) elke deur die onverwacht dicht zit… brrr moet er niet aan denken.

Maar goed, zo kijk ik er tegenaan.

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wil toch een inbreng doen.

Ik zou twee dingen doen: óf terug in het ledikantje en over een paar maanden opnieuw proberen, óf 's nachts blijven terugleggen als ze bij jullie komt net zolang tot ze de boodschap heeft begrepen.

Persoonlijk krijg ik een slecht gevoel bij klinken omhoog, sloten op de deur, etc. Voelt alsof je je kind opsluit en dat zou ik zelf ook geen prettig idee vinden, als iemand dat bij mij zou doen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Laten we een ding voorop stellen, we sluiten Anna absoluut niet op!

We hebben ervoor gekozen om de klink omhoog te doen en dat ging SUPER! Ze heeft heerlijk en rustig geslapen. Is tussendoor ook niet wakker geworden.

De klink omhoog is voor mij geen vorm van opsluiten. Als ik dan zo’n reactie krijg als Emmer, voel ik mij best aangevallen. Wij hebben altijd het beste voor met onze kinderen en dat betekend dat Anna haar rust nodig heeft en rustig moet slapen. Als wij dat kunnen bereiken met de klink omhoog, is dat in onze ogen de beste oplossing. Het is wat anders als we de deur op slot zouden doen. Dat is wel opsluiten en dat zien wij ook niet zitten.

Wat hiervoor ookal is gezegd, je kunt van je eigen kindje heel goed horen of ze huilt om aandacht te krijgen of dat er wel degelijk iets is. Anna huilde wel heel even omdat ze er niet uit kon, maar voordat ik beneden was lag ze alweer in bed en dat is nog geen minuut later!!! Eigenlijk was ze gewoon boos omdat ze niet naar buiten kon. Het is een slimme meid en ze had heel snel door dat ze niet meer naar buiten kon. Uiteindelijk sliep ze binnen vijf minuten en werd ze weer uitgerust wakker.

Nu heb ik door een aantal reacties het gevoel dat ik mij moet verdedigen, maar dat doe ik niet. Wij zorgen goed voor onze kinderen en hebben veel maatregelen genomen voor veiligheid. Bij mij vroeger ging de klink ook omhoog, en ik ben er ook groot mee geworden, dus waarom Anna niet?!

Had net mijn moeder aan de lijn, die wilde natuurlijk weten hoe het gegaan was. Zij is ook onwijs blij dat Anna weer lekker heeft geslapen! Toppie!

Het is nu dus wel duidelijk dat ze gewoon uit was op aandacht en er verder niets aan de hand was. Pappa en mamma hebben voor het eerst in dagen weer eens goed geslapen. Dat is ook wat waard.

Anna werd vanmorgen weer heerlijk wakker en was weer de oude Anna. Lekker kletsen en niet meer zo sjachie!

Ja ik ben blij dat het voor jullie (en Anna natuurlijk) wel werkt en effect heeft! Zelf zou ik het niet aandurven met dat overgevoelige kereltje van me.

En je hoeft je niet te verdedigen hoor. Iedereen kijkt er anders tegenaan, dat is duidelijk. Maar de één zegt het zo alsof je een slechte moeder bent en de ander niet. Hoop niet dat ik jou een slecht gevoel gegeven heb . Anders mijn excuses, want dat is absoluut niet de bedoeling geweest .

Hopelijk gaat het slapen nu een stuk beter en blijft het ook zo!

hier een reactie van emmer,
iedereen mag zijn of haar mening geven, ik heb aangegeven dat IK dat nooit zou doen en mijn gevoel daarbij verteld.
je vraagt tenslotte om een reactie,ik wil je niet aanvallen ofwat dan ook maar ik heb soms het idee en zeker met meer onderwerpen op dit forum dat kinderen tegenwoordig geen kind meer mogen zijn.
vragen zoals tul afwennen geen flessen meer etc, ik denk weleens jeetje nog even dan mag een kind niks meer, mensen ze zijn nog maar zo klein geef ze die tijd.
ik ben zelf pedagoog en werk ik speciaal onderwijs en mama dus kom veel tegen vandaar soms mijn misschien geprikkelde reactie sorry daarvoor.

Hier bij madelon is de klink ook omhoog gegaan das toch geen opsluiten??? wat een flauwe kul, precies zolas andere ook al zeggen dan ligt dylano nu ook opgesloten want die ligt in een slaapzak en ledikant die kan dus ook geen kant op vind de reacties op klink omhoog ook zwaar overdreven, denken jullie wel is na als ze de kamer uitkunnen en jij durft 1 keer hoeft maar 1 keer te zijn het taphekje vergeten en laten we wel zijn we zijn allemaal maar mens dus dat kan makkelijk en kindlief komt van zijn/ haar kamer dan is het leed helemaal niet te overzien, dat was de reden dat bij madelon de klink omhoog stond omdat ik dat risico niet wou lopen.
Woon intussen op een flat dus heb dat probleem met trap niet maar ook bij dylano gaat straks de klink omhoog en dan traphek naar de keuken dicht. veiligheid voor alles.

Sorry voor misschien ook wel felle reactie

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Natuurlijk vraag ik iedereen zijn mening te geven en wat jij zou doen als je in deze situatie zou zitten! Maar de manier waarop het wordt opgeschreven kan anders overkomen dan je bedoeld.

Laten we voorop stellen dat ik echt niet boos ben, maar het zo over kwam.

Ieder denkt er idd anders over, moet ook kunnen. Ik heb het niet bedoeld om je aan te vallen en jou het gevoel te geven dat je je moest verdedigen Judith. Fijn dat het bij Anna goed heeft gewerkt!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bij Morgan staat al van voor der geboorte de klink omhoog dit is de enige manier waarop de kat de deur niet open kan krijgen en ik zie er geen erg in eigenlijk. Mijn collega vertelde dat haar zusje een slot op der duer had om te voorkomen dat ze 's nachts door het huis spookte. Op het moment dat ze sliep ging het er weer vanaf maar tot die tijd zat de deur op slot. Dat vind ik veel kwalijker. Klink omhoog niet, dat is inderdaad alleen maar makkelijk enne je weet nu inderdaad of het aandacht vragen was of paniek.

En fijn dat iedereen weer zo lekker geslapen heeft

Groetjes,

Michèle

Vannacht ging weer top! Ze heeft niet eens gehuild en heeft zich er dus bij neer gelegd dat ze niet meer uit haar kamertje kan. Om je eerlijk te zeggen, slaap ik daardoor ook rustiger. Je haalt je allerlei doemscenario’s in je hoofd en dan slaap je niet echt lekker!

Kijken hoe het vanmiddag gaat met het middag slaapje. Normaal gesproken slaapt ze nog een uurtje of twee. We zullen zien of dat lukt.