Groeimelk?

hallo,

wie gebruikt er groeimelk???
is het beter of kan ik beter met de gewone
opvolgmelk 3 verder gaan???

De opvolgmelk nr. 3 zou ik niet doen als ik jou was, die is heel zoet en daardoor is de overstap naar gewone melk straks wellicht moeilijker. Je kan groeimelk gebruiken, maar wij gebruiken sinds Erik één jaar is gewone halfvolle melk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik sluit me bij Mriek aan.

Opvolgmelk 3 is idd zoeter, waardoor de overstap naar gewone melk moeilijker is. Waardoor mensen er dan voor kiezen vanaf het 1e jaar groeimelk te geven. Je kunt nr 2 gewoon blijven geven. Toen Tim 11 maanden was mochten we van het CB overstappen op gewone melk. Dus sindsdien drinkt Tim halfvolle melk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@ Mriek en Sandar. Maken jullie de pap van Tim en Erik ook met gewone melk want ik maak eigenlijk nog steeds 200cc nutrilon 2 aan.

Groetjes,

Michèle

bedankt voor de tip.

ik wist niet dat je ze nu al (nou ja maandag wordt ze een jaar)
al gewonen melk mag geven.
dat ga ik dan zeker eens proberen en dan stop ik met nummer 3
wandt weet en snap het nut van groei melk niet zo.
maar je kunt dan wel gewoon melk en poedermelk kombineren?
ivm dat ons meisje helaas niet goed eet en dan als nog een fles
krijgt en als je dan ergens is het meoilijk een fles melk mee
te nemen. zal niet z’n probleem zijn denk ik he!

Vaak adviseren ze wat kleinere kindjes om groeimelk te geven, omdat daar alle vitaminen in zitten die ze nodig hebben. In melk zelf zit niet zo heel veel…Eva is gewoon gemiddeld en heeft de groeimelk wat dat betreft dus niet nodig, maar ik geef het wel omdat ik er gewoon een goed gevoel bij heb. Maar ze drinkt net zo goed gewone melk hoor. Ik maak alles nog aan met groeimelk, de fles en haar pap en dat bevalt prima. Wij doen een maand met een bus en zo lang is 'ie ook houdbaar. Wij gaan er gewoon mee door. Er werd weleens beweerd dat kindjes dik zouden worden van groeimelk, maar daar merk ik bij Eva niks van. Ze is 15 maanden en haalt nog steeds de 10 kilo niet. Dus dat is voor mij ook geen reden om ermee te stoppen. Overigens kun je natuurlijk ook gewoon Nutrilon 2 gebruiken, of 3…Net wat je zelf wilt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier wordt ook alleen nog maar gewone melk gebruikt.
Hier wordt hij trouwens alleen gebruikt met pap want als drinken moet Dylano het niet.

@Michèle
De pap maak ik aan met gewone melk

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dani krijgt in zijn pap en fles bij broodje gewone melk (sinds hij 1 jaar is). De laatste fles (die hij nog steeds lekker krijgt) is wel groeimelk.
Nu hij niet zo goed eet (door griep of sprong) krijgt hij van mij de pap en/of de fles bij broodje ook groeimelk, maar dit is alleen om ervoor te zorgen dat hij toch goeie voedingsstoffen binnenkrijgt.
Ik heb zelf nooit Nutrilon 3 gegeven, maar ben nu wel overgestapt van Nutrilon 2 naar Groeimelk.

Hmm even kijken dan want anders maak ik voor Morgan na dit pak nutrilon denk ik ook maar gewoon der pap met melk.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Als ze gewoon met de pot mee eet of goed eet. Zou ik me zeker niet blauw gaan betalen aan die groeimelk of pak 3. Ik vind het maar onzin hoor. Gewone melk is goed zat en de benodigde vitamine zitten als goed eten ook gewoon in de fruit en groente die ze eten alleen vitamine d moet je nog wel extra gaan geven.

groetjes

lon106

Michelle,

Ook de pap van Tim maak ik met gewone melk aan.

Rainbow,

Ik geloof er niet zo in dat groeimelk beter is voor kindjes die niet zoveel wegen. In halfvolle melk zit net zo goed alle voedingsstoffen die ze nodig hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

mijn meisje is pas 7,4 kilo
dus dan zou je dus beter nutrilon 2of 3
kunnen blijven geven ook ivm dat ze heel slecht eet
halve boterham en een half potje fruit.
en ze krijgt s’morgen 200cc melk en voor
het slapen.

en wat is eigenlijk het verschil tussen 2 en 3 van
nutrilon weet iemand dat soms???

Volgens mij zit er in 3 minder eiwitten, maar meer vetten en suikers.

Groetjes,

Michèle

@Michèle: de pap maken we met gewone melk aan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Maar zit je dan niet al snel aan de 300cc gewone melk?? Want Morgan krijgt ook toetjes en melk op het kdv.

Groetjes,

Michèle

Dylano drinkt verder geen melk dus das 200cc melk bij de pap. en dan toetje tussen de 100 a 150 gram

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Klopt. Erik krijgt de pap met 180cc melk, dan bij z’n broodje nog 180cc en dan nog een toetje. Dus da’s rond de 450cc melk per dag. Volgens de boekjes 150cc te veel per dag voor deze leeftijd, maar dat zal dan wel.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wat geven jullie de kleintje’s dan er tussen door te drinken?
mijn meisje wil geen roosvize heb zo wat alle smaken al gehad.
geen water, diksap of van die andere kant en klare dingen.

Je zou thee kunnen proberen, venkel of zoethout oid.
Verder zou je ook sap kunnen verdunnen als je graag wil dat ze wat calorieen binnen krijgt (deze heb je ook speciaal voor baby’s, maar heb je misschien al geprobeerd…).
Seth drinkt diksap of thee tussendoor.
Hoe geef je haar drinken tussendoor, want misschien wil ze het niet op die manier drinken…?

Liefs,Anne

@Sandra, de arts op het cb zei ook dat het niet veel uitmaakt, groeimelk of gewone melk. Maar er zaten iets meer vitamines in zei ze. Maar…als ze normaal goed eten, haal je die ook uit ander eten. Het is dus niet per sé nodig, maar ik vind het fijn voor Eva en wat ik zeg, ze vindt gewone melk ook prima. Dus straks pak ik die misschien ook gewoon voor de pap, wel een stuk goedkoper!

Groetjes Rainbow, trotse mama