Groeimelk?

Hier ook diksap
als er iets te vieren ofzo is appelsap, ben ik niet zo voorstander van ivm met de suikers de erin zitten, al krijgt hij nu regelmatig een lange vinger waar ook suiker opzit, met het idee dat hij daar wat meer van aankomt pffff klinkt lekker logisch maar niet heus.
Ik heb 1 geluk Dylano laat tot nu toe goed zijn tandjes poetsen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@ lalala

uit de fles geef ik haar de melk en daar drinkt ze wel van niet alles helaas maar ze drinkt.
maar iets anders uit de fles wil ze echt niet helaas.
deze week z’n difrax drinkbeker gekocht maar helaas
daar wil ze het ook niet mee maar wel weer de melk.
ik ga wel eens venkel thee proberen dat is nog een opsie

BEDANKT

Hier geven we Dani water/diksap of thee. Ik zou trouwens geen zoethout thee geven, lijkt me niet goed voor ze. Maar Dani krijgt bijvoorbeeld rooibos of Fruitwelness (vind mama nl erg lekker).
Dit soort drinken geef ik in een tuikbeker of een rietjesbeker. Ik weet dat mijn nichtje (2 maanden ouder dan Dani) nooit extra wilde drinken, maar uit de rietjesbeker deed ze het ineens wel. Dus het proberen waard!

Wij zitten ook boven de 300 cc gewone melk Michelle. Maar ik maak me daar niet zo druk om. Tim krijgt s’ochtends 180 cc melk voor zijn pap. Dan tussen de middag 180 cc en dan nog een toetje. Ook gaat hij 2dagen naar de creche en daar krijgt hij tussendoor nog een keer yoghurt. Beetje raar tussendoortje, want hij krijgt ook gewoon drinken, fruit en een koekje als tussendoortje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@ sandra: Dani krijgt op KDv ook regelmatig yoghurt als tussendoortje…eigenlijk geen idee waarom, maar als hij het lekker vindt. Prima!

quote:
wat geven jullie de kleintje's dan er tussen door te drinken? mijn meisje wil geen roosvize heb zo wat alle smaken al gehad. geen water, diksap of van die andere kant en klare dingen.

Diksap en roosvicee zijn geen kant en klare dingen hoor!

M.

Ja ik vind het ook prima Saro. Vind het alleen vreemd om als tussendoortje te geven. Haha maar goed gelukkig is het KDV van Tim niet het enige die dit doen. Ze geven het als hij uit bed komt s’middags samen met drinken en een soepstengel of liga ofzo. Ondanks dat hij dit krijgt geven wij hem ook nog gewoon een toetje na het eten. Ga dan niet denken hij heeft al veel zuivel gehad, dus vandaag geen toetje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ben het helemaal met je eens!

Dan gaan wij ook maar over op de gewone melk en ik vraag wel even op het kdv wat ze nou precies krijgt, gewone of opvolgmelk.

Groetjes,

Michèle

hier ook alleen maar gewone melk, zowel thuis als op kdv.
drinken gaat hier tussendoor gelukkig prima, ze krijgt dit vaak in een tuitbeker maar als ze dat niet wilt dan krijgt ze d’r rietjesbeker en dat gaat altijd goed. meestal krijgt ze roosvicee maar ook wel is thee of verdunde sap.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Bij ons hebben ze vreend genoeg geen gewone melk op het kdv. Ik heb dat gevraagd toen we overgingen op gewone melk, rond een jaar dus en toen zeiden ze dat ze alleen Nutrilon 2 geven…Yoghurt krijgt ze ook weleens als tussendoortje daar, als ze echt honger heeft, alleen krijgt ze dan alleen thuis nog een Danoontje, geen echt toetje van bv 75cc zeg maar.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rainbow: dat is idd wel vreemd, heb je ze al is gevraagd naar de reden hiervan.
het lijkt mij dat dit toch ook een hoop extra kosten met zich meebrengt dus vraag me dan toch af wat daar dan de reden voor is.

liefs,
Rinske

Ik vind het ook raar, want melk is toch veel goedkoper? Maar misschien hebben ze dat pas vanaf de groep 3-4 jaar? Ik heb geen idee? Ik ga het nog eens vragen! En van fruit hebben ze volgens mij ook alleen appel, peer en banaan…dat is bij andere kdv’s misschien ook wel wat gevarieerder? En smeerkaas en smeerworst. Maar ik snap wel dat ze niet een heel scala aan spullen kunnen kopen voor de keuze, maar het is allemaal wat eentonig. Gelukkig kunnen wij thuis lekker variëren. Ook fijn voor Eef, want zij is gek op cervelaatworst en kipfilet en dat hebben we alleen thuis en bij oma!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lindsey heeft idd ook zo d’r voorkeuren, ze eet vrijwel alles wel maar vooral ham en grillworst is ze helemaal gek op. ze wordt dan al helemaal enthousiast als ze het ziet, echt grappig om te zien.
bij de kdv waar lindsey zit krijgen ze tussen de middag warm eten. dit is in het kader van: van de hele dag spelen en van al die indrukken worden ze behoorlijk moe en dan hebben ze vaak 's avonds geen zin meer om te eten. en zo krijgen ze dus toch alle nodige vitamientjes binnen.
fruit is op kdv ook niet echt heel erg gevarieerd maar thuis dan weer wel dus ook dat is dan niet echt erg.

wat betreft de melk, zit me helemaal suf te denken over het waarom, kan echt niks verzinnen…tja misschien voor kindjes met allergie, maar dat lijkt me nou ook niet zo vaak voorkomen dat ze daarom alle kindjes opvolgmelk geven.

liefs,
Rinske