Groeimelk?

Ik was zaterdag bij de ETOS om vitamine D te halen. Toen zag ik groeimelk staan, die ik toch al wilde kopen omdat Eva slecht drinkt en ik bang ben dat ze straks gewone melk niet wil. In die groeimelk zit genoeg vitamine D, waardoor tabletjes niet nodig zijn. Het is wel kunstmelk natuurlijk en ik vraag me af of het echt nodig is? Ik heb nu één blik staan…

Krijgen jullie kindjes groeimelk of echte melk met vitamine D-druppels? En bij echte melk, is dat de volle, halfvolle of magere? Zelf zou ik voor halfvol kiezen…En hebben jullie Davitamon tabletjes/druppels of…?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jurian drinkt halfvolle melk of optimel. Geen groeimelk oid verder.
Vitamine D druppels krijgt hij. Maar kan ook best overstappen op de tabletjes. Dus misschien bij volgende aankoop…

Zelf drinken wij halfvolle melk en magere yoghurt etc maar ik heb weleens gehoord dat het voor de ontwikkeling voor de kleintjes soms beter is om volle melk en / of volle yoghurt te geven?!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ons is halfvolle melk aangeraden en ik mag nu toch geen volle melk meer. Dus Morgan drinkt halfvolle melk. Ze moet spontaan niks meer weten van der opvolgmelk dus ik kan een half pak weggooien Gelukkig nog wel der pap met opvolgmelk.

En de krijgt druppeltje D en dat gaat op een lepeltje prima dus wij houden het bij druppels. Ze smaken nog lekker ook

Groetjes,

Michèle

Hoooi

Opvolgmelk/groeimelk (nr.3) is je reinste kolder.

Gewoon (half)volle melk met vit. D is prima! Tuurlijk zitten er in groeimelk extra vitaminen, maar die halen ze ook wel uit de gewone voeding. Feit is dat de groeimelk extra romig is en barstensvol suiker zit. Daardoor kan de overstap van groeimelk naar gewone melk lastiger worden, want die vinden de kids dan een stuk minder lekker!

Volle melk is ook lekker romig en nog gezond ook. Er zitten goede vetten in wat goed is voor de groei van de kleintjes. Zij verbranden het wel weer (wij daarentegen… zucht die kilo’s ook altijd hihi).
Misschien dat je eerst volle melk kan geven en daarna de overstap maakt naar halfvolle melk? Dan gaat ze van lekker romige volle smaak naar ‘gewoon’. Misschien dat dat makkelijker is.
Overigens hebben wij druppels (de combi AD), Jens vind ze erg lekker.

Succes ermee!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

In België wordt op het cb volle melk aangeraden en vanaf vier jaar halfvolle.
Groeimelk wordt afgeraden wegens te zoet.

Het cb heeft natuurlijk bijna NOOIT gelijk, maar dit advies ga ik toch opvolgen. Volle melk is ook pakken goedkoper dan groeimelk!

Ok. Ik heb net ETOS gebeld en ik mag het dichte pak met bon nog teruggeven. Ik ga dan vandaag voor het eerst alvast eens hv melk proberen, gewoon in de fles. Wel even zonder druppels, want die heb ik nog niet. Ik zag dat ze bij ETOS alleen Davitamon D hadden…in olie en in tabletjes. Ik hoor graag van jullie welk merk jullie hebben, dan heb ik zeker de goede. En alleen Vitamine D? Sorry, maar de voorlichting bij het cb hierover was minimaal!

Jurian krijgt van davitamon druppels A/D… bij kruidvat gekocht.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hoi
ik was vanaochtend bij het CB.
Vanaf 11,5 maand mogen de kinderen van de poedermelk af, en mogen ze aan gewone melk. Halfvolle of volle. Ik maak me ook zorgen dat emma het niet lekker vindt. Het CB zi dat ze 300ml melk producten op een dag binnen moeten krijgen, daar zit ook de yoghurt etc bij. Ze mag ook optimel, zit een lekker smaakje aan. ALLEEN daarva mag ze maag 150ml per dag. Omdat daar weer een bepaald stofje in zit waar ze niet te veel van mogen hebben…
Dus… Ja ik heb heel goed opgelet, en ik had een andere verpleegkundige, die was heel tof, en legde alles goed uit! Heel fijn!

hoop dt je er iets aan hebt,
Groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

D is op zich voldoende Rainbow. A is voor kinderen met een heel slechte weerstand.

Groetjes,

Michèle

Ik heb ze voor Seth van davitamon.
Alleen vitamine D, alleen dan op waterbasis, die is namelijk een beetje zoet, en die windt Seth erg lekker.
Liefs, Anne

Lilypie

Dank je! Ik ga vanmiddag de melk terugbrengen en dan haal ik ook Davitamon. Kijken of ze die ook zo lekker vindt! Enne…net 120cc halfvolle melk geprobeerd. Ze kaande een hele boterham weg, want al lang geleden was dat ze dat deed en daarna zonder enig probleem de lekkere verse melk (beetje warm gemaakt). Ze wilde ook zelf drinken. Ok, wel met de speenfles met een handvaatje eraan, maar ze begint nu te snappen dat ze de fles achterover moet doen om het restje eruit te krijgen. Ik ben blij dat de melk nu de eerste keer goed beviel!

Aha, dus ze mogen toch Optimel? Alleen dan maar 150 per dag? Nou, dan zou ik als toetje van 100cc dus ook best Optimel kunnen geven? Het stond ook in ons cb-boekje, maar de meningen zijn verdeeld over of het nu wel of niet goed is. Ik denk dat 100cc ook geen kwaad kan, al blijf ik daar wat over twijfelen. Ik heb nu gewone magere fruityoghurt aardbei gekocht, die ga ik vanavond testen!

Die bus met groeimelkpoeder is maar een maand houdbaar na opening en we kregen hem gewoon nooit op in die maand met maar 2 melkflesjes op een dag (pap+bij het broodje). Dus hier gewoon halfvolle melk (drinken we zelf ook).

En Erik krijgt vit. D in druppelvorm van Davitamon.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tim krijgt sinds hij 11 maanden is halfvolle melk en dit drinkt hij prima. Ik ga hem geen optimel bij zijn boterham geven als hij de melk prima drinkt.

Het CB bij ons geeeft aan dat volle of halfvolle melk niet uitmaakt. Geef Tim dus gewoon halfvolle melk, daar heb ik een beter gevoel bij.

Verder hebben we Vitamine D druppels van Davitamon. Weet niet of het inmiddels op de verpakking staat. Maar ons CB heeft aangegeven toen Tim 11 maanden was dat de regels met betrekking tot vitamine D weer gewijzigd is. Het was altijd 5 druppels per dag, maar dat moeten er nu 10 zijn. Jaja de wetenschap blijft onderzoeken

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb begrepen dat dat ook ligt aan de huidskleur van je kindje Sandra. Dat staat namelijk wel op de verpakking en ook hoeveel je kindje buiten komt want in de zomer pakken ze van de zon ook vitamine D.

Groetjes,

Michèle

Oh jee, ik heb Joey net sinds twee weken aan de nutrilon standaart 3… Ik zag op het pak staan dat het vanaf 10 maanden is, en dacht dat het ook moest… Er zat een foldertje in over peutergroeimelk die je vanaf een jaar kan gebruiken, en toen heb ik ngo wel de nutricialijn gebeld om te vragen wat nou de bedoeling is als Joey 1 jaar is, want dan is nutrilon 3 ook nog tot 18 maanden, terwijl er ook peuter groeimelk is vanaf 1 jaar… Ze zeiden dat je dan dus kunt kiezen, maar dat het wel heel belangrijk is voor het imuunsysteem om het te blijven geven! Tuurlijk, verkooppraatjes besef ik nu…
Is het nu zo dat Joey gewend is aan die blijkbaar zoete (?) groeimelk en straks moeilijker overstapt op halfvolle melk?

Lilypie

Lilypie

Probeer het af te wisselen. Kijken hoe hij reageerd. Ik weet het niet of het een zoetekauw is. Enne ja mij zeiden ze ook dat het voor haar immuunsysteem beter zou zijn als ik dat zou blijven gebruiken bla bla bla bla. Ze doet het ook prima op half volle melk.

Groetjes,

Michèle

hier op het cb zeggen ze wel dat je vanaf één jaar gewone (volle) melk mag geven, maar ze raden wel aan van opvolgmelk te geven tot 18 maand. Dus gewoon nummer 2, niet opvolgmelk nr 3 of groeimelk.
Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, heb nog wel even tijd om te beslissen!

Lang leve Ikkeben maar weer Ik haal hierna weer gewoon nutrilon 2, en dan hoop ik maar dat hij na zijn eerste verjaardag gewoon halfvolle melk wil gaan drinken!

Lilypie

Lilypie

ik ben van plan nu met dit warme weer is te kijken wat hij doet op gewone melk ipv alleen maar die diksap, Thee moet hij ook niet meer jah paar slokjes en water al helemaal niet. Jah als hij echt dorst heeft. maar ik wil dat hij nu gewoon voldoende vocht binnenkrijgt maar liever niet alleen met diksap. kan toch wel vij 101/2 maand?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wij mochten nu al beginnen met half volle melk. En Morgan is nog geen jaar. Ze wil geen opvolgmelk meer. Gewone melk vind ze wel helemaal geweldig.

Groetjes,

Michèle