Groeimelk?

Te veel melk lijkt me toch ook niet heel goed Michelle!

Waarom wil je hem niet te veel diksap geven? Tim drinkt met dit weer echt heel veel en voornamelijk diksap. Ik vind het geen probleem, want er zitten geen toegevoegde suikers in. En zoveel diksap doe ik er nu ook weer niet in. Gewoon voor de smaak en verder veel water erbij.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ze mogen nog maar 300cc gewone melk over de hele dag. De rest drinkt Morgan ook thee en diksap.

Groetjes,

Michèle

ja dat is ook weer waar gewoon diksap dus

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Idd gewoon lekker diksap geven Michelle

Ik was laatst op een verjaardag en daar was een baby die vanaf 7 maanden al limonade krijgt. Die moeder heeft nooit diksap geprobeerd en dan heb ik zoiets van dat zou ik nu nog niet doen. En dan had die limonade ook nog eens een flinke kleur.

Maar goed is natuurlijk persoonlijk. Ik vind diksap prima, omdat er geen toegevoegde suikers inzitten en bij limonade wel.

Groetjes,
Sandra

nou indd gewone limonade krijgt hij ook niet pfffffff dat komt later wle is een keer. en ook hier heeft het maar net een kleurtje zodat de smaak van water er net af is

Liefs Michelle

Ja precies! En op deze manier krijgen ze toch nog heel veel water binnen

Limonade kunnen ze straks nog lang genoeg drinken.

Groetjes,
Sandra

Waaaaaat? Limonade! Jeetje. Is dat diezelfde moeder als die dat kindje lange vingers geeft? Jeetje. En ik maar zeuren over de suiker in de yoghurt! Wat dat betreft krijgt Eva allemaal niet veel. Gisteren was een collega jarig en ik ging een taartje op kantoor eten, met Eva. Ze zei: ‘Ach, geef haar lekker een hapje!’, maar dat vond ik toch niet zo’n goed idee. Eva geeft er (nog!) niks om en waarom zou ik het dan aanwennen? Ze vindt soepstengels net zo lekker! Nee, limonade…ik denk dat ik dat nooit ga geven. Misschien hooguit een keer vanaf een jaar of 4, maar anders krijgt ze gewoon sap/thee/melk. Ik vind het allemaal niet zo nodig.

Eva vindt zoet wel lekker, dat merk ik nu al. Ze at gisteren met smaak haar magere yoghurt met aarbei op. Op het kdv kreeg ze gewone yoghurt maandag en die weigerde ze al! Omdat ze nu yogolino en magere yoghurt gewend is! De smulpaap! Ik heb nu ook gisteren, omdat de mama van Emma zei dat ze ook Optimel mogen van dat cb daar, toch Optimel kwark gekocht. Die geef ik dan 100cc en verder dan niets met zoetstof. Kan geen kwaad lijkt me?

Misschien een oerdomme vraag, maar…maken jullie 's ochtends de Bambix aan met opvolgmelk 2 of ook met gewone melk?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nee, het is mijn vriendin die haar kindje vaak een lange vinger geeft. Dit was op de verjaardag van een andere vriendin en het was haar zus die haar kindje telkens limonade gaf. En dan nog heel trots vertellen dat hij dit vanaf 7 maanden al drinkt (hij was nu 11 maanden en al flink aan de maat). Gek he dat hij zulke zoete limonade wel lekker vind. Nu is Tim ook niet de magerste, maar echt niet dat dit komt van allerlei extra’s!

Tim krijgt liga. bambixkoekje of soepstengel tussendoor, dus echt niet dat ik er moeilijk over doe als hij fruityoghurt of kwark krijgt. Maar je kan het overdrijven met limonade, lange vingers etc.

Tim krijgt vanaf 11 maanden gewoon halfvolle melk. Idd ook bij zijn bambix. Wel de halfvolle melk eerst opwarmen. Want domme ikke dacht dat je ook koude melk door de Bambix kon doen. Gelukkig vertelde de mama van Dylano mij dat dit niet te eten is hihi. Dus gewoon lekker halfvolle melk opwarmen en dan de bambix erbij. Tussen de middag drinkt hij een beker koude halfvolle melk.

Enne domme vragen bestaan niet

Groetjes,
Sandra

Welke bambix is dat Sandra want morgan krijgt nu nog lepeltjespap en das met opvolgmelk. Moet morgen namelijk andere pap halen.

Enne Morgan heeft wel al taart gegeten. Mijn stiefmoeder had zelf kwarktaart gemaakt. Zo dat was smullen. Maar als je het haar niet geeft taalt ze er ook niet naar. Maar ze wil wel eigenlijk alles proeven. Als wij eten ook of als pappa eten klaarmaakt. Vooral broccoli is rauw erg in trek

Groetjes,

Michèle

Wij hebben Bambix 8 granen ontbijt. Is vanaf 12 maanden, maar daar zijn wij ook met ongeveer 11,5 maand mee begonnen. Je hebt ook bonbebe 8 granen ontbijt, die is wat goedkoper en daar kun je ook gewone melk bij doen.

Groetjes,
Sandra

Ben niet zo’n fan van Bonbebe. Maar dan haal ik die bambix gewoon. Morgen maar even doen. Dan zijn we in een klap van alle opvolgmelk af.

Groetjes,

Michèle

Ja, die gewone melk is toch een stuk goedkoper

Wij hebben ook altijd die van Bambix, maar dacht vertel het toch even.

Groetjes,
Sandra

Dacht net als jij Sandra dat je ook gewoon melk in de pap kon doen en dat je dat dan in de magnetron kon gooien! Dat doe ik ook bij mijn eigen Brinta. Hmmm, toch maar geen cement geven dan!

Wij hebben nu nog de Bambix voor 8 maanden. Met opvolgmelk. En nog een pap peerpap van Bambix waar de melk al inzit. Daarna gaan we over op de pap voor 12 maanden en ook wij zijn dan van de Nutrilon af! Ze wordt nu écht groot zeg. Zeker als we met 1 jaar overgaan op met de pot meeëten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

En zo leren we weer van elkaar

Groetjes,
Sandra

mogen ze echt maar 300 cc gewone melk??? Waar is dit op gebaseerd?? 's morgens bij de pap 200cc en smiddags bij boterham 140-180 cc… dus deze mama overtreed de wet…

Jurian wil geen koude melk. Dus op vakantie wist ik effe geen raad toen wij onderweg gingen eten. Ik dacht ik probeer optimel met melk te mengen… half/half en meneer drinkt het gewoon op… Denk hopelijk nu voortaan melk koud… maar dat weigert hij echt… de boef!!

Maar misschien idee voor mama’s die wel optimel geven: half half. Dus evt half half met melk of kwark met yoghurt??

[img]http://lilypie.com/pic/090718/CznU.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/sOYLp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ik heb nog nooit gehoord dat ze maar 300 cc melk mogen hoor mini-boy. Het CB hier weet dat Tim 200 cc melk als pap krijgt en bij zijn boterham nog 200 cc melk en dat is prima. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat hij teveel krijgt.

Groetjes,
Sandra